Gå til innhold

Scene fra sommeravslutning i bhg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor.

Alle skulle ha med egen grillmat. Noen skulle ha kake, andre salat eller potetsalat.

Jeg lagde potetsalat. Diger bolle. Det var kø. Da vi kom frem var vår bolle tom. Alle hadde tatt fra den. Ingen hadde (enda) forsynt seg av de kjøpte boksene. Det samme skjedde med kakene. De to (!!) hjemmebakte forsvant først.

Dersom man ikke selv gidde lage ordentlig mat, bør man ikke da forsyne seg av ferdigvarene selv?

Inspirert av kaketråden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh nei

Anonymkode: c53d1...15b

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehh nei

Begrunne gjerne svaret. Du liker vel ferdigsalaten best når du velger å ta den med? Er jo ikke spesielt krevende å lage en potetsalat.

Skrevet
1 minutt siden, HeiteH skrev:

Begrunne gjerne svaret. Du liker vel ferdigsalaten best når du velger å ta den med? Er jo ikke spesielt krevende å lage en potetsalat.

Fordi man tar med det man ønsker, så deler man.Så er det opp til enhver om de vil kjøpe eller lage.  Det er ingen tvang til å lage, hvis ikke du vil dele så får du holde den for deg selv.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fordi man tar med det man ønsker, så deler man.Så er det opp til enhver om de vil kjøpe eller lage.  Det er ingen tvang til å lage, hvis ikke du vil dele så får du holde den for deg selv.

Men hvis man ønsker hjemmelaget, hvorfor lager man ikke det da?

Skrevet
Akkurat nå, HeiteH skrev:

Har det noe å si?

Skrevet
6 minutter siden, HeiteH skrev:

Er ikkje alle som har tid! Då er det greit med noko kjøpt.

Ofte liker eg å prøvesmaka det som er heimelaga. Smakar det godt, spør eg og gjerne om oppskrift. Kjekt å kunne laga noko nytt, dei gongene eg har tid. Det som er kjøpt, kan eg kjøpe sjølv, viss eg ønskjer å smake det. 

Om nokon tar med heimelaga eller kjøpt, har ikkje noko å sei. Så lenge det ikkje er gamal mat med mugg på! 😐

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har det noe å si?

Ja, det har jo det. Man bør ikke selv ta med dårlig mat og spise godt. Det er det noe grunnleggende uforskammet over.

Skrevet

Ja, det har jo det. Man bør ikke selv ta med dårlig mat og spise godt. Det er det noe grunnleggende uforskammet over.

Du er utrolig sær og uforskammet, det er ikke dårlig mat selv om det ikke er hjemmelaget. Foreslår at du neste gang bare tar med deg mat til deg og din familie

Skrevet
3 minutter siden, HeiteH skrev:

Hjemmelaget er ikke automatisk det samme som å spise godt

Skrevet

Hjemmelaget er ikke automatisk det samme som å spise godt

Nei, men sannsynligheten øker med 90%.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er utrolig sær og uforskammet, det er ikke dårlig mat selv om det ikke er hjemmelaget. Foreslår at du neste gang bare tar med deg mat til deg og din familie

Jeg forholder meg til skrivet fra bhg. der det står hva jeg skal ta med til «felles bord»

Skrevet

Jeg forholder meg til skrivet fra bhg. der det står hva jeg skal ta med til «felles bord»

Og der sto det at du måtte ha med hjemmelaget mat?

Skrevet

Ja... Jeg lager også mat fra bunnen. Og bruker i hvert fall ikke min tilmålte tid på jorden til å plages over hva andre gjør. Eller spiser. 17.mai på skolen dreier seg dessuten oppsiktsvekkende lite om mat for meg. 

Anonymkode: 05093...cbc

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og der sto det at du måtte ha med hjemmelaget mat?

Nei, men det stod «felles bord». Altså kunne jeg ikke ta med bare til egen familie.

Skrevet

Hehe... Og dette har du gått og ergret deg over i snart et år? 

Skrevet
2 minutter siden, HeiteH skrev:

Nei, men det stod «felles bord». Altså kunne jeg ikke ta med bare til egen familie.

Det sto og at ingen må ha med hjemmelaget, så da er det kun opp til deg selv hva du gjør.

Skrevet
3 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Hehe... Og dette har du gått og ergret deg over i snart et år? 

Jeg ergrer meg ikke. Syns bare det er så rart siden folk ikke vil ha hjemmelagd. Eller vil folk det, men gidder ikke?

Skrevet

Det sto og at ingen må ha med hjemmelaget, så da er det kun opp til deg selv hva du gjør.

Selvsagt, men blir jeg bedt om å ta med noe lager jeg jo ordentlig mat.

Skrevet

Hehe, så du har tenkt på at dere ikke fikk god, hjemmelaget mat på barnehageavslutningen for snart ett år siden. Mein got, du er rar.

Hva blir det neste, du er vonbroten over at du fikk toro sjokoladekake i barnebursdag, toro brownies på fredagslunsjen på jobb?

Anonymkode: bc6ed...994

Skrevet
7 minutter siden, HeiteH skrev:

Selvsagt, men blir jeg bedt om å ta med noe lager jeg jo ordentlig mat.

Det får du lov til, så får andre lov til å ta med seg det de vil. Det er ikke noe galt i kjøpt potetsalat altså

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det får du lov til, så får andre lov til å ta med seg det de vil. Det er ikke noe galt i kjøpt potetsalat altså

Det må du jo gjerne mene, men hvorfor spiser du da HI sin hjemmelagde i stedet? Det er jo det denne tråden handler om.

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

Det må du jo gjerne mene, men hvorfor spiser du da HI sin hjemmelagde i stedet? Det er jo det denne tråden handler om.

Jeg  har ikke spist hi sin hjemmelagede i det hele tatt

Skrevet

Jeg skjønner deg hi, selv om jeg også mener du er litt smålig. Jeg hadde heller gått sulten enn å spise potetsalat fra butikk. Men så overlever jeg fint en sommerfest uten mat også. Neste gang får du ta av en del av salaten i en boks til dere selv😉

Anonymkode: de898...3a2

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner deg hi, selv om jeg også mener du er litt smålig. Jeg hadde heller gått sulten enn å spise potetsalat fra butikk. Men så overlever jeg fint en sommerfest uten mat også. Neste gang får du ta av en del av salaten i en boks til dere selv😉

Anonymkode: de898...3a2

Overlever fint jeg også. Er ikke ukens kulinariske høydepunkt å spise middag i barnehagen. Jeg syns bare det hele var pussig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...