Gå til innhold

jeg eller far som er urimlig her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og min eks gikk fra hverandre for 4,5 år siden, han fikk ny kjæreste fort,mens jeg har vert singel en stund, nå har jeg vert sammens med en i 13mnd og ønsker at barnet mitt skal få treffe han,men han nekter, vi har delt foreldreansvar og han sier han anmelder meg hvis jeg går i mot, barnet er hos far 30% av tiden, så han ser bonus mamma en del og hun er kjempe grei, de har 2 barn sammen og viktig at min blir kjent med de,men kan han anmelde meg for dette? eller er jeg helt urimlig som lar vårt barn møte kjæresten min mot fars vilje?

Anonymkode: 21343...10a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i all verden skal han anmelde deg for? Er ingen forbrytelse å la barna møte noen. Ja, han er den urimelige.

Skrevet

Anmelde deg for hva da?? 

Anonymkode: f404a...ad3

Skrevet

Han driter seg ut, hva skal han anmelde deg for liksom 😂

Anonymkode: d58a8...ed6

Skrevet

Så det han sier er at det er helt greit at han møter en ny dame og introduserer barna for henne altfor fort. Og så sier han også at han skal kontrollere deg og ditt liv, og at helt andre regler skal gjelde for deg og barna når du har ansvar for dem.

Hva begrunner han dette med? At han har innsett at det er ille for barn å bli involvert med fars kjærlighetsliv altfor kort tid etter skillsmissen, og at han er redd de nå skal retraumatiseres?

Tror ikke det - han vil fremdeles ha kontroll på deg og ditt liv.

Familievernkontoret!

Og skulle han forsøke å anmelde vil han rett og slett skyte seg selv i foten. Vil tro det er ganske mye annet som er galt med den mannen... ;)

Anonymkode: 1f156...d5c

Skrevet

Hørt om stor bokstav og punktum?

Anonymkode: 51610...079

Skrevet

Lurer på hva han skulle anmeldt deg for? 

Anonymkode: 6710e...422

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

jeg og min eks gikk fra hverandre for 4,5 år siden, han fikk ny kjæreste fort,mens jeg har vert singel en stund, nå har jeg vert sammens med en i 13mnd og ønsker at barnet mitt skal få treffe han,men han nekter, vi har delt foreldreansvar og han sier han anmelder meg hvis jeg går i mot, barnet er hos far 30% av tiden, så han ser bonus mamma en del og hun er kjempe grei, de har 2 barn sammen og viktig at min blir kjent med de,men kan han anmelde meg for dette? eller er jeg helt urimlig som lar vårt barn møte kjæresten min mot fars vilje?

Dere har vært sammen i 13 mnd og det er 4 år siden bruddet?!

Far en klin sprø og urimelig.

Anonymkode: 4c4ac...90c

Skrevet

Far er nok redd for konkurransen og at din nye flamme skal bli mer populær enn han. Han er helt på jordet. 

Anonymkode: 901db...c56

Skrevet

Sikkert redd at barna kan like kjæresten din bedre enn han selv.

vis jeg var deg jeg ville snakket med han og diskutert noen sp. 

Spurt om han er sjalu at barna kan like han bedre?

Eller sjalu at du har fått deg ny type etter bruden  med han? Si du har taklet at han gikk fort over deg, og akseptert at du har introdusert barna med din nye samboer, uten at han har spurt om lov fra deg. (Vis han ikke har spurt deg om det).

Så hva er problemet at  jeg skal introdusere mine barn til typen?

Hva slags grunn har du at jeg ikke skal det?

Hvor i lovverk stor det at jeg må spørre deg om lov? 

Bare snakk med han, uten å starte krangel. ☺️

Lykke til☺️

Anonymkode: 74e2a...a08

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva skal han anmelde deg for...?

Anonymkode: 4e56b...eab

Skrevet

Det er bare å drite i det han sier hi. Han er på den lengste bærturen EVER 🙄

Anonymkode: ec14f...992

Skrevet

Han mener at han kan anmelde meg pga jeg går i mot hans vilje og ikke hører på hans mening og han sier siden vi har delt foreldreansvar så kan jeg ikke si han i mot.

Synes dette er så trist, har for en 3 ukers tid møtt barna hans og nå vil de gjerne møte min og det skjønner jeg.

Ja skal ringe FVK på mandagsmorgen

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han mener at han kan anmelde meg pga jeg går i mot hans vilje og ikke hører på hans mening og han sier siden vi har delt foreldreansvar så kan jeg ikke si han i mot.

Synes dette er så trist, har for en 3 ukers tid møtt barna hans og nå vil de gjerne møte min og det skjønner jeg.

Du har hovedomsorgen og kan ta ganske mange valg uten at far har noe han skulle sagt. Blandt annet hvilke skole barna skal gå på, hvilke fritidsaktiviteter og hvem barna er med når de er hos deg. Delt foreldreansvar betyr ikke at far skal diktere hva barne gjør og hvem de treffer når de er hos deg. Far bør lese seg opp på hva som ligger i foreldreansvar, og om noe så er det du som har hovedomsorgen som etter barneloven kan ta bestemmelser uten å at far kan si noe på det. Far kan ikke gjøre noe i forhold til at barna treffer din kjæreste!

Anonymkode: 705bb...b86

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg et sekund om far her, det er latterlig og hadde min eks sagt noe sånt hadde jeg ledd han opp i ansiktet! Har far mye makt over deg og ditt liv, i såfall må du ta fra han den makten med en gang, han har null niks med disse tingene.

Anonymkode: e75c0...a8b

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis at man går mot den andre partens vilje skulle politiet bli nedringt med anmeldelser. Høres ut som om han tror han kan kontrollere deg. Selvfølgelig kan du si han imot. Bare gi han klar beskjed om at han ikke kan bestemme hvem barna treffer og hva de gjør når de er hos deg.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarte i går også. Din eks er helt på jordet. Så på jordet at man kan lure på virkelighetsoppfattelsen hans. Jeg vil anta at han har et ekstremt kontrollbehov over deg, for jeg tror ikke det er så mye annet som kan ligge bak. Om han var en god far og hadde et godt forhold til barna sine så burde det ikke være grunn for at han skal være sjalu heller, er han ikke det, så burde han heller gå i seg selv...

Jeg forstår frustrasjonen din, men vet du, når han gjør det han gjør nå, så ønsker han at du skal bli lei deg, han ønsker at det skal lage problemer for forholdet ditt. Det skal du ikke la ham gjøre! I motsetning til ham så har du gjort alt riktig etter du og han gikk fra hverandre. Du lot barna dine få tid til å bli vant med den nye situasjonen uten å blande en ny partner inn. Når du møtte en ny mann så brukte du god tid på å bli kjent med ham for å være sikker på at du ønsket ham i ditt og barnas liv, og nå etter over et år så velger du å presentere ham for barna. Så DU har gjort alt riktig. Da skal du ikke bli lei deg fordi din eks er en idiot. Le av det i viss trygghet at han er helt på jordet og du har gjort alt rett. Hvis du kan le av det for deg selv, da vil du også ha mer styrke til å ikke la dette gå innover deg. Så ikke la ham ødelegge gleden din.

Fvk mandag morgen er nok en god ting, for dine barns far er nok ingen enkel mann. Det viktige for deg og barna tror jeg er at du viser ham at du ikke lar ham kontrollere deg eller dine følelser.

Anonymkode: 1f156...d5c

Gjest Antarctica
Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han kan ikke kontrollere hva du gjør i privatlivet. Da kan jo du bare svare at han ikke får gå imot DIN mening? Det delte foreldreansvaret er jo like mye ditt, det betyr uansett ikke at noen av dere kan utsettes for detaljkontroll.

Skrevet

Hva du gjør når barna er hos deg har han ingenting med. Så hvis du har lyst at kjæresten din skal møte ungene så er det opp til deg😊

Skrevet

Han tar feil. Han har ikke noe med sånt selv om dere har delt foreldreansvar. Du MÅ ordne deg en ryggrad her altså og si ham imot. Du har all rett på din side. 

Anonymkode: ec14f...992

Skrevet

Du trenger ikke en gang å informere fra om dette for det har han ikke noe med. Synes du i grunn skal følge hjertet og introdusere din nye mann for barna, men kontakt gjerne fvk han har godt av å høre om dette.

Tror det hadde blitt latterkrampe hos politiet om han møtte opp for å anmelde en eks for ikke å høre etter. 

Anonymkode: 1461a...6d7

Skrevet

Atter en falsk tråd fra en viss bruker

Anonymkode: 23d43...902

Skrevet

Hvis dette ikke er en tulletråd er dere rimelig fjerne begge to. Han fordi han vil anmelde, du fordi du tror det går ann å innlevere en anmeldelse på slikt grunnlag. Hvilke lover mener du og han er brutt? Går ikke ann å være så dumme og ha ansvar for barn.

Anonymkode: 7dcdc...045

Skrevet

Tusen takk for alle fine svar

Da blir det fvk, så tar vi det videre. Avtalt med den nye kjæresten at vi skal møtes på søndagen på peppes, så håper ikke eksen vil lage et helvete ut av dette

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle fine svar

Da blir det fvk, så tar vi det videre. Avtalt med den nye kjæresten at vi skal møtes på søndagen på peppes, så håper ikke eksen vil lage et helvete ut av dette

Du tuller! Det går ikke ann å ha så lite ryggrad!

Anonymkode: f9c02...246

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...