Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #1 Skrevet 13. mai 2019 Men som kan bruke litt på ferie. Hvor mye setter dere av til ferie, og hva skal dere i år? Vi skal i en fornøyelses-/dyrepark, men kjenner det er på smertegrensa med tanke på overnatting. Er så mye vi vil, og hvert år skulle jeg ønske vi fikk satt av mer penger til ferie. Men hvis man skal ha en ferie, slik jeg vil, må man jo ut med 10 000 kroner! Anonymkode: 9ae83...3c0
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #2 Skrevet 13. mai 2019 Vi er 5 pers og kommer ingen steder for under 10.000,- sånn er det bare. I år skal vi kjøpe hengekøyer og håper på flott sommervær hele sommeren igjennom! Fint i skogen 💕 Anonymkode: e2236...758
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #3 Skrevet 13. mai 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi er 5 pers og kommer ingen steder for under 10.000,- sånn er det bare. I år skal vi kjøpe hengekøyer og håper på flott sommervær hele sommeren igjennom! Fint i skogen 💕 Anonymkode: e2236...758 Jo, man gjør det. Vi leier hytte i 3-4 dager (plass til 8 stk) fpr 4350 kroner. Anonymkode: 4fd98...7a0
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #4 Skrevet 13. mai 2019 Kan dere slå dere sammen med noen? Besteforeldre, søsken, tante, onkler, vennepar? F.eks å leie en hytte kan bli myyyyyef billigere når man deler summen på flere Ellers så trenger man ikke reie lang eller lenge for at det er ferie. Telt eller enkel camping er også ferie. Mange hoteller har også hotellkupp for tiden. Meld dere inn i klubber, nyhetsbrev, sjekk ut nettsider, osv. Eller hva med å leie noe via Finn? Hvis det er dyreparken i Kristiansand dere tenker på så er det ikke billig ferie for å si det sånn.. Vi utsetter å reise dit fordi det koster så sabla mye, både inngang og ikke minst overnatting. Deromkring finner man altså ikke noe billig overnatting i sommersesongen. Vi reiser heller til syden for 30 000 i to uker... Anonymkode: 916a0...720
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #5 Skrevet 13. mai 2019 Telt på storesand camping på hvaler. Hyggelig og avslappende. Hvis det er dårlig vær finnes Sverige, badeland, klatrepark, gamlebyen, Fredriksten og mye annet innenfor bilrekkevidde. Anonymkode: 18638...14d
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #6 Skrevet 13. mai 2019 Badeland og klatrepark er ikke for folk med dårlig økonomi altså.... Anonymkode: 9993e...253
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #7 Skrevet 13. mai 2019 Vi sover i telt diverse plasser i landet. Koster ikke så mye mer enn å være hjemme. Vi sparer inn en del på mat da det blir mye enkel og billig mat, og så bruker vi litt mer enn vanlig på bensin. Men alt i alt, så bruker vi ikke mer på ferie enn på å være hjemme. Kommer det til at vi bruker litt mindre enn tenkt (det gjør det ofte nok), så tar vi inn på campingplass og får vasket klær i samme slengen. Anonymkode: 5e71c...b11
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #8 Skrevet 13. mai 2019 Leier hytte 1 uke i Sverige (2700,-) og så blir det teltturer litt rundt omkring Anonymkode: 6c693...f76
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #9 Skrevet 13. mai 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Badeland og klatrepark er ikke for folk med dårlig økonomi altså.... Anonymkode: 9993e...253 Hvis du bruker 200 kroner natten på overnatting og stort sett fikser maten selv, blir det litt mer til overs til andre ting i ferien. Enig i at klatrepark kan være dyrt, men badeland er altså ikke så ille. Anonymkode: 18638...14d
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #10 Skrevet 13. mai 2019 Vi bor på et typisk sommeridyllsted. Turer på stranden koster oss bare i solkrem😜 Og så er vi så heldige at foreldrene mine har hytte vi kan bruke på fjellet. Til sommeren blir det åtte år siden sist vi var på annen type ferie, men vi gjør det beste ut av det. Telttur i hagen er stas i mange år, og etter det er hengekøyetur i skogen populært. Anonymkode: 23cb9...349
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #11 Skrevet 13. mai 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Men som kan bruke litt på ferie. Hvor mye setter dere av til ferie, og hva skal dere i år? Vi skal i en fornøyelses-/dyrepark, men kjenner det er på smertegrensa med tanke på overnatting. Er så mye vi vil, og hvert år skulle jeg ønske vi fikk satt av mer penger til ferie. Men hvis man skal ha en ferie, slik jeg vil, må man jo ut med 10 000 kroner! Anonymkode: 9ae83...3c0 Kjøpte en brukt lavvo, dro på campingplass i nærheten av en fornøyelsespark. Brukte aldri så mye som 10000 på ferie. Nå har vi bedre råd, men velger fortsatt lavvo over hotell. Ungene elsker det😅 Anonymkode: 2b1e4...4b6
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #12 Skrevet 13. mai 2019 Det leies ut combicamp på nett til 2000 kr uka Så er det å kjøre til en campingplass med bademuligheter 😊 Anonymkode: bcace...380
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #13 Skrevet 13. mai 2019 Vi reiser til familien. Mat må vi ha uansett, overnattingen koster oss ikke noe. Har vi råd tar vi dagsturer/byturer/tur i dyrehage eller andre slike ting. Resten av tiden bader vi, spiller brettspill osv. Anonymkode: c378a...253
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. mai 2019 #14 Skrevet 13. mai 2019 Vi brukte å leie sommerhus i Danmark utenfor høysesong, altså tidlig på sommeren, og så tok vi billigste båt fra Gøteborg. Kjøpte billetter til Legoland på tilbud og gjerne med gratis dag nr 2.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #15 Skrevet 13. mai 2019 Veldig koselig å sove i telt, i alle fall så lenge været er bra. 😉 Jeg er alenemor, og har dårlig økonomi, får heldigvis noe skattepenger. Så planlegger en liten Oslo-tur med barna. Da blir det to netter på hotell, spise på restaurant, se slottet osv. Anonymkode: 8c9b7...4d7
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #16 Skrevet 13. mai 2019 Hvor mange og gamle er barn(a)? Hvor i landet bor dere? Anonymkode: a1245...caf
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #17 Skrevet 14. mai 2019 Takk for svar! Skjønner mange sverger til telt. Ungene er 6 og 3,5 om sommeren og vi kommer definitivt ikke til å sove i telt. Jeg har sovet mye i telt både da jeg var barn, ungdom og voksen. Og med småbarn vil jeg ikke, særlig fordi de kan våkne 0130 eller 0400 og mene det er morgen og begynne å hyle og skrike. Jeg og mannen har også ryggproblemer, så det er ikke akkurat optimalt å sove på underlag på bakken 😛 Telt er i planene, når vi tar oss råd til å bruke 5000 på et telt og synes det er verdt det (det har vi ikke hittil). Og når barna er store. Og når vi har råd til dyre luftmadrasser. Vår plan, bortsett fra denne overnattingen på Sørlandet, er å benytte oss av hytta som er i familien. Og det er greit nok, det, men jeg savner gode opplevelser jeg er kronisk syk så de er viktige for meg, de helt spesielle og nye tingene og minnene du kan leve lenge på. Hytta drar vi på omtrent annenhver helg fra mars til november. Der er vår.. "second home" 😛 Mange fine strender i nærheten, vann 2 min unna(når man går), lekeplasser, masse fint. Absolutt. Så hytta ER i planen. Men har lyst til noe mer liksom. Anonymkode: 4fd98...7a0
Twintipp Skrevet 14. mai 2019 #18 Skrevet 14. mai 2019 Du får billige turer til Spania nå. Jeg tittet forrige uke, og i slutten av mai koster det 499kr for fly, og under 4000kr på hotell med flere basseng, lekeplass og leilighet på nesten 100 kvm.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #19 Skrevet 14. mai 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar! Skjønner mange sverger til telt. Ungene er 6 og 3,5 om sommeren og vi kommer definitivt ikke til å sove i telt. Jeg har sovet mye i telt både da jeg var barn, ungdom og voksen. Og med småbarn vil jeg ikke, særlig fordi de kan våkne 0130 eller 0400 og mene det er morgen og begynne å hyle og skrike. Jeg og mannen har også ryggproblemer, så det er ikke akkurat optimalt å sove på underlag på bakken 😛 Telt er i planene, når vi tar oss råd til å bruke 5000 på et telt og synes det er verdt det (det har vi ikke hittil). Og når barna er store. Og når vi har råd til dyre luftmadrasser. Vår plan, bortsett fra denne overnattingen på Sørlandet, er å benytte oss av hytta som er i familien. Og det er greit nok, det, men jeg savner gode opplevelser jeg er kronisk syk så de er viktige for meg, de helt spesielle og nye tingene og minnene du kan leve lenge på. Hytta drar vi på omtrent annenhver helg fra mars til november. Der er vår.. "second home" 😛 Mange fine strender i nærheten, vann 2 min unna(når man går), lekeplasser, masse fint. Absolutt. Så hytta ER i planen. Men har lyst til noe mer liksom. Anonymkode: 4fd98...7a0 Ikke vær så grinete. Du spurte om råd, og jeg synes du fikk mange gode. Det er ingen som sier at du må sove i telt, selv om det alternativet gir mye frihet og valgmuligheter. Hopp på et av de andre forslagene, da vel, og prøv å se muligheter, ikke problemer. Anonymkode: 7b73a...aeb
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #20 Skrevet 14. mai 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Men som kan bruke litt på ferie. Hvor mye setter dere av til ferie, og hva skal dere i år? Vi skal i en fornøyelses-/dyrepark, men kjenner det er på smertegrensa med tanke på overnatting. Er så mye vi vil, og hvert år skulle jeg ønske vi fikk satt av mer penger til ferie. Men hvis man skal ha en ferie, slik jeg vil, må man jo ut med 10 000 kroner! Anonymkode: 9ae83...3c0 Vi setter av ca 15-20.000 til ferie (inklusive lommepenger) hvert år. Det er noe vi prioriterer høyt, siden det er viktig for oss alle sammen, og vi ofrer nok en del som mange andre synes er viktigere enn ferie. (Kjøper nesten bare brukt, spiser aldri ute osv.) Det er veldig mye vi også har lyst til, men må bare plukke ut det vi vil aller mest av de tingene med ok priser, og det blir jo gjerne bare en tur i året, evt. to billigere. I år skal vi en uke til Lalandia, noe vi har drømt om lenge. Men nå har vi endelig funnet en annen familie som vil reise med oss og dele hytte, slik at det blir overkommelig. Anonymkode: 5f46a...719
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #21 Skrevet 14. mai 2019 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar! Skjønner mange sverger til telt. Ungene er 6 og 3,5 om sommeren og vi kommer definitivt ikke til å sove i telt. Jeg har sovet mye i telt både da jeg var barn, ungdom og voksen. Og med småbarn vil jeg ikke, særlig fordi de kan våkne 0130 eller 0400 og mene det er morgen og begynne å hyle og skrike. Jeg og mannen har også ryggproblemer, så det er ikke akkurat optimalt å sove på underlag på bakken 😛 Telt er i planene, når vi tar oss råd til å bruke 5000 på et telt og synes det er verdt det (det har vi ikke hittil). Og når barna er store. Og når vi har råd til dyre luftmadrasser. Vår plan, bortsett fra denne overnattingen på Sørlandet, er å benytte oss av hytta som er i familien. Og det er greit nok, det, men jeg savner gode opplevelser jeg er kronisk syk så de er viktige for meg, de helt spesielle og nye tingene og minnene du kan leve lenge på. Hytta drar vi på omtrent annenhver helg fra mars til november. Der er vår.. "second home" 😛 Mange fine strender i nærheten, vann 2 min unna(når man går), lekeplasser, masse fint. Absolutt. Så hytta ER i planen. Men har lyst til noe mer liksom. Anonymkode: 4fd98...7a0 Vi er en familie med 4 barn,og vi kjøper alltid telt på Jysk. Det passer helt fint til vårt bruk,da vi ikke camper i dritrvær,og derfor ikke trenger telt til 5000 kr. På jysk koster et stort telt 1000-1500 kr. Luftmadrasser er ikke dyre,det selges enkle luftmadrasser til 69-99 kr,både på Jysk,Biltema,Europris etc. Det er ikke store forskjellen i kvalitet på en luftmadrass gitt...Så for oss ville en telttur ha kostet 2100 kr i utstyr,med god komfort. Men hvis du ikke ønsker å campe er det jo en annen sak,da skjønner jeg at du finner på alle mulige argumenter mot å skulle campe i telt. Kanskje du heller skulle prøve å Google litt selv når du finner ut hva du virkelig har lyst å gjøre i sommer??? Anonymkode: c433c...033
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #22 Skrevet 14. mai 2019 Veldig mange kommuner har gratis utlån av utstyr til feks tur fra utstyrsentral, BUA eller lignende. Om det er utstyr man mangler. Vi reiser hjem til mormor og morfar på sommerferie. Det har vi gjort tre år på rad og for ungene er det sommerferie ( 8 og 5). Tar gjerne en dagstur på hunderfossen tidlig på sommeren også. Anonymkode: c5d15...f3e
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #23 Skrevet 14. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vi setter av ca 15-20.000 til ferie (inklusive lommepenger) hvert år. Det er noe vi prioriterer høyt, siden det er viktig for oss alle sammen, og vi ofrer nok en del som mange andre synes er viktigere enn ferie. (Kjøper nesten bare brukt, spiser aldri ute osv.) Det er veldig mye vi også har lyst til, men må bare plukke ut det vi vil aller mest av de tingene med ok priser, og det blir jo gjerne bare en tur i året, evt. to billigere. I år skal vi en uke til Lalandia, noe vi har drømt om lenge. Men nå har vi endelig funnet en annen familie som vil reise med oss og dele hytte, slik at det blir overkommelig. Anonymkode: 5f46a...719 Må legge til at jeg og mannen alltid bare ønsker oss penger til feriekassa til bursdag og jul. Foreldrene hans gir 1500 til hver, så en del av feriebudsjettet kommer derfra. Datteren vår ønsker seg gjerne lommepenger til neste tur til bursdagen sin i april, slik at vi slipper å ta det med i budsjettet. Anonymkode: 5f46a...719
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #24 Skrevet 14. mai 2019 1 time siden, Twintipp skrev: Du får billige turer til Spania nå. Jeg tittet forrige uke, og i slutten av mai koster det 499kr for fly, og under 4000kr på hotell med flere basseng, lekeplass og leilighet på nesten 100 kvm. Vi har ikke sommerferie i slutten av mai, da. Anonymkode: 4fd98...7a0
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #25 Skrevet 14. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ikke vær så grinete. Du spurte om råd, og jeg synes du fikk mange gode. Det er ingen som sier at du må sove i telt, selv om det alternativet gir mye frihet og valgmuligheter. Hopp på et av de andre forslagene, da vel, og prøv å se muligheter, ikke problemer. Anonymkode: 7b73a...aeb Grinete? Hvor tar du det fra egentlig?😂 Anonymkode: 4fd98...7a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå