Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Jeg har to tette barn. Nr.2 fikk ikke så mye oppmerksomhet. Jeg er alene mor. Alltid vært mye å gjøre. Eldste måtte slutte fra barnehage for det var langt å pendle. Minste var veldig rolig, så jeg pleide sette han i spisse stol og sette foran TV og skru på tegne serie med noe å spisse. Når jeg var i nærheten mens jeg ryddet kjøkken eller laget mat. h*n krabbet mye. Var over alt. Eller sette lekegrind foran TV med leker og setter h*n i den. Barnet føler jeg nå henger etter, snakker ikke noe, kan sier 2-3 ord. Vet ikke om h*n hva den sier. Plutselig når den er glad sier dem. dårlig øyekontakt reager sjeldent på navn. Føler meg vedens dårligste mor. Føller at alt er mitt skyld at barnet har blitt sånn. H*n er flink å reagere på lyd. Liker å ta på ting med pekefinger. Er veldig mamma dal. Vil at jeg skal bære. Men øye kontakt er dårlig, noen ganger pleier h*n se på meg sånn at h*n studerer meg på ansiktet. Når noen de nærmeste kommer, så strekker den armer. På ukjente bare ser på. Men skriker ikke vis den tar opp. H*n liker når jeg løfter, blir kjempe glad og ler. Lekene kaster hun, og tar i munn og liksom lek kan ikke. Men hermer noen ganger etter. Men ikke som, gir mat til dukke eller noe. Bare vis den ser jeg bygger noe eller sånt. Synnes dukke vogna hjulene er morsomme. Siden h*n ikke går 1 1/2 år. Helsesøster og Fysioterapeut sier at barnet er aktiv motorisk. Snurrer h*n den vogner og snurrer hjulene. Og kan sitte å dytte den frem og tilbake. Anonymkode: c5528...4a5
Blondzilla Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 Har du skrevet her før? Det er ikke noe særlig som tyder på at barnet ditt har autisme. Jeg jobber med barn med autisme og jobber blant annet med testing med PEP. Du skrev i den andre tråden at barnet ditt peker, og følger peking. Dette er noe småbarn med autisme typisk ikke gjør. Jeg ville først kartlagt hørsel og så tatt det derfra.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #3 Skrevet 8. mai 2019 Du har jo nylig laget en tråd om dette der du har fått svar. Anonymkode: 88e30...09f
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #4 Skrevet 8. mai 2019 Det var dette også jeg ikke skrev, bare lurte på om jeg har bedratt med at han er blitt slik? Barnet peker ikke, bare bruker peke finger å ta på noe. Strekker armen eller skriker vis den vil ha noe. Hørsel er bra. Sa legen. Anonymkode: c5528...4a5
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #5 Skrevet 8. mai 2019 Se programmet «Det digitale dopet» som ligger på Nrk tv. Hvis skjermer fortsatt brukes hyppig, KAN et totalavhold gjøre underverker på kort tid. Anonymkode: b7d56...5ae
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #6 Skrevet 8. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Se programmet «Det digitale dopet» som ligger på Nrk tv. Hvis skjermer fortsatt brukes hyppig, KAN et totalavhold gjøre underverker på kort tid. Anonymkode: b7d56...5ae Takk for tipset! Skal se! Anonymkode: c5528...4a5
Blondzilla Skrevet 8. mai 2019 #7 Skrevet 8. mai 2019 (endret) At et barn på 18 mnd bare kan noen få ord er ganske vanlig. At hun ikke leker late-som-lek er heller ikke påfallende i den alderen. Noen barn går ikke før de nærmer seg to år og dette kan skyldes for eksempel hypermobile ledd eller at barnet har lite drive, ikke noe ved det som tilsier autisme. Legg bort iPad og TV en stund. Lek med barnet, se i bøker og gå ut. Og få plass i barnehage om du ikke allerede har det. Endret 8. mai 2019 av Blondzilla
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #8 Skrevet 8. mai 2019 Hvorfor lager du flere tråder om det samme på samme dag?? Anonymkode: 0d9fb...d63
CherryC Skrevet 8. mai 2019 #9 Skrevet 8. mai 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor lager du flere tråder om det samme på samme dag?? Anonymkode: 0d9fb...d63 Gjør det noe da? En bekymret mor. Hun vil vel gjerne ha flere svar?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #10 Skrevet 8. mai 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor lager du flere tråder om det samme på samme dag?? Anonymkode: 0d9fb...d63 På samme dag? Anonymkode: c5528...4a5
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #11 Skrevet 8. mai 2019 Du trenger foreldreveiledning. Høres ut som ungen(e) er understimulert. Det er en form for omsorgsvikt. Anonymkode: fe18a...49b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #12 Skrevet 8. mai 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du trenger foreldreveiledning. Høres ut som ungen(e) er understimulert. Det er en form for omsorgsvikt. Anonymkode: fe18a...49b Det er en stund at jeg ikke lar barna se på TV. Lese mere bøker og går masse turer, leker med dem hele tiden. Selv om jeg skrev det her. 3 dager i uka går til åpen barnehage. Anonymkode: c5528...4a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå