Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #26 Skrevet 8. mai 2019 9 minutter siden, smurfis skrev: Du synes hun er en kjip mor, ikke jeg. Og det er jo ikke for å bevise et poeng. Jeg mener at i og med at hun er mor så er det hun som bestemmer...og gudskjelov for det..Jenta er tretten år! At du er like kjip hjelper jo ikke da. Dette er jo blitt et prinsipp av mor og en maktsak. Ellers kunne hun vel kjøpt en brukt drakt? For 13 åringer er det veldig viktig å være som de andre. Anonymkode: 0576d...c87
smurfis Skrevet 8. mai 2019 #27 Skrevet 8. mai 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: At du er like kjip hjelper jo ikke da. Dette er jo blitt et prinsipp av mor og en maktsak. Ellers kunne hun vel kjøpt en brukt drakt? For 13 åringer er det veldig viktig å være som de andre. Anonymkode: 0576d...c87 Hvor leser du at det er blitt en prinsippsak? Mor lurer på om hun er kjip, jeg synes ikke det...og det handler ikke om prinsipp i forhold til hva mor skriver. I forhold til hva du skriver handler det derimot om prinsipp. Alle jentene går garantert ikke i festdrakt eller bunad 17 mai uansett
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #28 Skrevet 8. mai 2019 22 minutter siden, smurfis skrev: Hvor leser du at det er blitt en prinsippsak? Mor lurer på om hun er kjip, jeg synes ikke det...og det handler ikke om prinsipp i forhold til hva mor skriver. I forhold til hva du skriver handler det derimot om prinsipp. Alle jentene går garantert ikke i festdrakt eller bunad 17 mai uansett Hun vil ikke kjøpe fordi hun skal få bunad om to!!! år og fordi hun får brukt den en eller to ganger. Det er jo da en prinsippsak. Det er jo ganske vanlig at slikt tøy ikke blir brukt så ofte og derfor det også er både lett å kjøpe og selge brukt🙄 Anonymkode: 0576d...c87
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #29 Skrevet 8. mai 2019 Jeg synes det er helt greit at hun får vente til sin konfirmasjonsbunad. Her sa jeg ifra til datteren siste året hun kunne bruke barnebunaden, at nå fikk hun bruke finkjoler inntil hun fikk voksenbunaden til konfirmasjonen. Jeg ser at det er ganske vanlig her. I 7. klasse i barnetoget er det ikke mange som har bunad eller drakt. Å venne barna til at de skal synes synd på seg selv om de ikke får kjøpe dyre plagg de kun skal bruke en gang er å gjøre dem en bjørnetjeneste med tanke på fremtidig overforbruk. Anonymkode: 56724...d02
Hjertefru Skrevet 8. mai 2019 #30 Skrevet 8. mai 2019 Jeg har selv tenåringsjenter og forstår godt at hun ikke ønsker å være den eneste i gjengen uten festdrakt. Men jeg skjønner også det praktiske/økonomiske aspektet ditt hi. Men ja, jeg synes du er litt kjip om du nekter å kjøpe festdrakt istf kjole. Det er billige festdrakter å få kjøpt, som ikke koster mer enn en sommerkjole. Bunadssko trengs ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå