Gå til innhold

Er bæresjal trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er ikke det innenfor?

Anonymkode: 28029...aca

Fordi at på flyplass er det masse mennesker. Ikke alle som ser om det ligger en nyfødt baby på gulvet 

Anonymkode: 17b7e...416

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 timer siden, Leverpostei skrev:

Bæreslynge og bæresjal er to helt forskjellige ting. Når babyer dør i slynge bæres de nesten uten unntak i såkalt vuggestilling. Da risikerer du at babyens hake klemmes mot babyens bryst, og luftveiene blokkeres. 

I et elastisk sjal, som er det vanligste til nyfødte, bærer man babyen i oppreist stilling. Sjalet kan justeres slik at det støtter babyens kropp riktig. 

Anbefaler deg å melde deg inn i Norsk Bæregruppe på fb, det er lærerikt. 

Det har vært en del dødsfall med barn i sjal også, ikke bare slynge, men det dør jo barn i vogn også. Jeg vet ike om det finnes statistikk på at det ene er bedre enn det andre.

Anonymkode: fa38a...2d1

Skrevet

Artikkelen du linker til forteller at det har vært 159 ulykker med bæreslynge over en perioden på 13 år, der 17 av disse førte til dødsfall. Det vil si at det i snittt har dødd 1,3 barn i bæreslynege per år.  Det står ikke spesifisert sted, men jeg antar at dette er snakk om i USA, sden det er USA esten av artikkelen snakker om. Til sammenligning døde det i 2016 alene 723 barn under 12 år i bilulykker i usa. Jeg finner ikke tall som deler opp etter aldersgrupper, men hvis vi antar at det er like mange fra hvert årskull vil det si at ca 60 barn fra 0-1 år døde i bilulykker i USA i 2016. Altså pper år dør 1,3 barn i bæreslynge, og ca 60 barn i bilulykker. Jeg vil derme våge å påstå at bæreslynge er temmelig trygt, og vesentlig tryggere enn å kjøre bil.

https://www.cdc.gov/features/passengersafety/index.html

Anonymkode: 57f80...81e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...