Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #26 Skrevet 3. mai 2019 Nei, sparer ikke i form av en egen bankkonto. Men har ganske store verdier i bolig og tjener veldig godt. Ville ikke hatt problemer med å betale lappen eller en bil akkurat nå feks. Men jeg vil helst at barna skal lære seg verdien av å spare selv og å være fornuftig med penger. Er de det skal vi selvfølgelig hjelpe dem inn på boligmarkedet. Anonymkode: 4fda3...4fe
gale damen Skrevet 3. mai 2019 #27 Skrevet 3. mai 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hehe, børser faktisk Anonymkode: 31652...10b Jeg var også litt nysgjerrig på hvordan de bærer seg ad med akkurat den. Kanskje løpet har ekstra stor vidde på en sparebørse?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #28 Skrevet 3. mai 2019 Vi prioriterer nedbetaling av eget lån. Barna har konto i eget navn, da setter vi inn pengegaver til bursdag, jul osv. Det vil de få tilgang når de blir myndig. Jeg mener at barn har godt av å klare seg selv, leve på nudler siste uka før lønning mens man lever på studielån og deltidsjobb er bra læring. Så kan de få hjelp å komme inn på boligmarked. Hvis det er nødvendig, ikke alle steder er grisdyr som Oslo. Det jeg helst ville støtte var studie. Bra utdannelse er viktigst. Anonymkode: 1528c...41e
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #29 Skrevet 3. mai 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du ikke skjønner hvorfor det er lurt med egenkapital, så er du kanskje ikke så smart generelt Anonymkode: 9bd5e...d52 Jeg tror på ingen måte det er sunt at barna har fått oppspart kontoer i eget navn som de får tilgang på når de blir 18 år. Det lærer dem ingenting om verdien av penger, verdien av sparing. De får ikke selvtilliten det gir å klare seg selv, jobbe for pengene og planlegge utfra hva de selv kan klare. Verdien av egenkapital ser man selvfølgelig for det, og de fleste av oss som velger å bruke pengene våre på egne verdier, betale eget lån osv har mulighet til å hjelpe barna når de skal kjøpe sin første bolig. Men det er de lykkelig uvitende om når de som 18-åringer skal avgjøre om de har råd til å bli med å en russebuss eller ikke Anonymkode: 31652...10b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #30 Skrevet 3. mai 2019 Nei, sparer ikke til barnet mitt. Anonymkode: b7b57...85d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå