Gå til innhold

Noen her som IKKE sparer penger til barna sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, sparer ikke i form av en egen bankkonto. Men har ganske store verdier i bolig og tjener veldig godt. Ville ikke hatt problemer med å betale lappen eller en bil akkurat nå feks. Men jeg vil helst at barna skal lære seg verdien av å spare selv og å være fornuftig med penger. Er de det skal vi selvfølgelig hjelpe dem inn på boligmarkedet. 

Anonymkode: 4fda3...4fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, børser faktisk ;)

Anonymkode: 31652...10b

Jeg var også litt nysgjerrig på hvordan de bærer seg ad med akkurat den.

Kanskje løpet har ekstra stor vidde på en sparebørse?

Skrevet

Vi prioriterer nedbetaling av eget lån. Barna har konto i eget navn, da setter vi inn pengegaver til bursdag, jul osv. Det vil de få tilgang når de blir myndig. Jeg mener at barn har godt av å klare seg selv, leve på nudler siste uka før lønning mens man lever på studielån og deltidsjobb er bra læring.

Så kan de få hjelp å komme inn på boligmarked. Hvis det er nødvendig, ikke alle steder er grisdyr som Oslo. Det jeg helst ville støtte var studie. Bra utdannelse er viktigst.

Anonymkode: 1528c...41e

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke skjønner hvorfor det er lurt med egenkapital, så er du kanskje ikke så smart generelt 

Anonymkode: 9bd5e...d52

Jeg tror på ingen måte det er sunt at barna har fått oppspart kontoer i eget navn som de får tilgang på når de blir 18 år. Det lærer dem ingenting om verdien av penger, verdien av sparing. De får ikke selvtilliten det gir å klare seg selv, jobbe for pengene og planlegge utfra hva de selv kan klare.

Verdien av egenkapital ser man selvfølgelig for det, og de fleste av oss som velger å bruke pengene våre på egne verdier, betale eget lån osv har mulighet til å hjelpe barna når de skal kjøpe sin første bolig. Men det er de lykkelig uvitende om når de som 18-åringer skal avgjøre om de har råd til å bli med å en russebuss eller ikke ;)

Anonymkode: 31652...10b

Skrevet

Nei, sparer ikke til barnet mitt. 

Anonymkode: b7b57...85d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...