Gå til innhold

Noen her som IKKE sparer penger til barna sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

???????

Anonymkode: 6b7ef...69a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sparer ikke til barnet mitt. 

Anonymkode: 40dbf...b64

Skrevet

Jeg sparer ikke til barnet mitt nei. Vi leier(14500)  vi begge har gjeld, samtidig skal vi leve. Hvordan skal vi spare da? Han får 23000 kr i mnd, jeg har ca 20 utbetalt. Hvordan skal vi spare? Fortell meg. Har du opprettet denne tråden for å gni det på oss foreldre som ikke klarer å spare opp til barna sine?

Anonymkode: 69737...9c7

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sparer ikke til barnet mitt nei. Vi leier(14500)  vi begge har gjeld, samtidig skal vi leve. Hvordan skal vi spare da? Han får 23000 kr i mnd, jeg har ca 20 utbetalt. Hvordan skal vi spare? Fortell meg. Har du opprettet denne tråden for å gni det på oss foreldre som ikke klarer å spare opp til barna sine?

Det har jeg da selvfølgelig ikke. Viktigst av alt er kjærlighet. Var kun nysgjerrig. 

Ts 

Skrevet

Selvfølgelig er det det, det er mange som ikke sparer til barna sine.

Jeg personlig ser ingen grunn til det. Vi betaler ned på vår egen gjeld også får vi se hva vi gjør når barna blir store. Kanskje trenger de kausjonister, kanskje kan vi låne opp litt penger for å hjelpe dem, men det kan også hende de klarer seg helt fint selv.

Anonymkode: 31652...10b

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, snakk om å treffe en nerve 🤣🤣

Anonymkode: 9bd5e...d52

Skrevet

Nei, barna sparer i børsene sine, de pengene går i banken. Ellers får de penger/fond/aksjer til dåp og konfirmasjon. 

Deretter er det opp til barna selv når de begynner å tjene penger.

Slik var det for meg da jeg vokste opp selv.

Anonymkode: 57475...534

Skrevet

Selvsagt sparer fornuftige mennesker til barna. Det er kostbart å studere og beinhardt å komme inn på boligmarkedet.

Men, sparing er mer enn å sette penger inn på konto til barna. Sparing er også å betale ned på gjeld slik at man kan hjelpe barna økonomisk den dagen de skal studere, kjøpe bolig, etablere seg!

Vi gjør begge deler, setter inn på konto samt betaler ned ekstra på vår egen boliggjeld 

Anonymkode: ac6b6...787

Skrevet

Nei, dessverre så går ikke det. 

Går på aap og har en drøss med gjeld jeg ikke får betalt på og får ikke jobb heller. Har ikke hatt en skikkelig jobb på 5 år. Ei heller eier jeg bolig. 

Anonymkode: 533b3...bda

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, barna sparer i børsene sine, de pengene går i banken. Ellers får de penger/fond/aksjer til dåp og konfirmasjon. 

Deretter er det opp til barna selv når de begynner å tjene penger.

Slik var det for meg da jeg vokste opp selv.

Anonymkode: 57475...534

Hehe, børser faktisk ;)

Anonymkode: 31652...10b

Skrevet

Nei, det gjør vi ikke. De har egne kontoer som bursdagspenger, dåpspenger og julegaver kommer inn på, men vi setter ikke av på konto til dem. Vi betaler vår gjeld.

Vi tjener godt og klarer utgifter til lappen og slikt uten at vi må spare lenge. Når de en gang skal ut på boligmarkedet er vi sannsynligvis gjeldsfrie og kan hjelpe dem. 

Anonymkode: af1c8...932

Skrevet

Der får de gjøre selv. Men jeg sparer og bygger opp en stødig økonomi for meg selv. Så kan jeg evt bidra i fremtiden v/behov.

Anonymkode: 3642c...aa9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere har da faktisk 28 500 kr til faste utgifter etter at husleie er betalt, så dere er ikke akkurat fattige..

Anonymkode: fbf67...8eb

Skrevet

Nei, det har jeg ikke mulighet til nå. 

Håper jeg kan bidra når de skal ha lappen, flytter ut og skal ha møbler, studere osv, men akkurat nå med tre store barn (som spiser som hester!!) og en voksen er det trangt!

Anonymkode: af9ba...16c

Skrevet

Vi eier for fem millioner mer enn vi har i lån. Vi sparer ikke ei krone til barna. Når de blir store er vi gjeldsfrie og kan hjelpe dem. Hvorfor spare når man har lån?

Anonymkode: 36d49...dfb

Skrevet

Nei. Sparer ikke til barna. De har kontoer der de kan sette inn gave-penger. Vi har god økonomi. Vil nok hjelpe de med sertifikat når den tid kommer. Ser ingen vits i at de skal ha en full konto til fri dispensasjon den dagen de blir 18 år. Hva lærer de av det?

Anonymkode: 655ff...5c5

Skrevet

Nei, det gjør vi ikke og jeg kan ikke se noen grunn til at vi skal gjøre det. 

Anonymkode: 81ad1...93c

Skrevet

Nei, det gjør vi ikke. Mine foreldre sparte ikke til meg heller, selv om jeg er enebarn og deres økonomi har vært helt grei. Det var ikke vanlig blant mine venner heller.

Anonymkode: 6bb53...01f

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

???????

Ja, jeg er en av dem som ikke sparer.

Hvis folk har råd til å spare barnetrygd, trenger de den ikke.

Anonymkode: af476...946

Skrevet

Tja, ungene har en forsiķring med en liten sparedel, men ellers sparer vi ikke til dem. Vi har imidlertiden del penger og regner .ed å få en god del mer de neste årene slik at vi har penger til å hjelpe dem likevell.

Anonymkode: 1b950...3fd

Skrevet

Nei. De må jobbe og lære seg å spare selv når de er store nok. Det måtte vi når vi vokste opp. 

Besteforeldrene sparer litt hver jul og bursdag. Og de sparer selv også, bursdagspenger. De mangler ingenting. 

Anonymkode: b39ac...6d0

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Sparer ikke til barna. De har kontoer der de kan sette inn gave-penger. Vi har god økonomi. Vil nok hjelpe de med sertifikat når den tid kommer. Ser ingen vits i at de skal ha en full konto til fri dispensasjon den dagen de blir 18 år. Hva lærer de av det?

Hvis du ikke skjønner hvorfor det er lurt med egenkapital, så er du kanskje ikke så smart generelt 

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke skjønner hvorfor det er lurt med egenkapital, så er du kanskje ikke så smart generelt 

Hun har jo ikke sakt noe om hvor mye egenkapital de har eller om de kommer til æ hjelpe barna i etaleringsfasen.

Anonymkode: 1b950...3fd

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem har sagt at kontoene skal stå i deres navn til fri disp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...