Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #51 Skrevet 2. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Dårlig råd. Dårlig prioritering. To voksne og tre barn. Og det var ferien for i år, sa du? Anonymkode: 8b77a...b2e Ja dette var en ferie planlagt i tre år. Barna har gledet seg lenge. Altså de to eldre barna . Vi hadde det helt supert og angrer ikke ett sekund . Anonymkode: aace1...35c
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #52 Skrevet 2. mai 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk det er nettopp det! I og med at vi for lønn om en uke så er det ingenting jeg anser som så krise som vi ikke har råd til. Ryker bilen har vi per dags dato tre biler til vi kan kjøre i mellom tiden. Så det er ingenting som er så krise altså og finner vi noe så har vi fortsatt MasterCard begge to om det virkelig skulle bli fullstendig ille. Våre spare penger gikk til kjøp av hus og ikke til ferie altså. Men siden den har vert planlagt og spart til i tre år så kunne jeg virkelig ikke si til barna at nei beklager altså... det går ikke for da har vi ikke 50 000 på sparekontoen. Jeg har vel nå 22000 kroner igjen dette inkluderer krise pengene så om det virkelig er fullstendig krise greier vi oss fortsatt. Det jeg ble mest sint på at i stedet for å tenke på sitt eget barn som har bursdag, tenker han kun på bil. Bil bil bil og atter bil. Nei en løftebukk til 3000 kroner er ikke verdens undergang men om noe er avtalt så er det avtalt. Og at han faktisk oppriktig går rundt og furter er for meg helg hårreisende! Anonymkode: aace1...35c Og nå har du 22000 på krisepenger... Anonymkode: 960ed...733
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #53 Skrevet 2. mai 2019 Fatter ikke hva dere anklager hi for..... Hun har 10 000 på en nødkonto.....Nettopp nødkonto, den bruker man når det er absolutt krise og helt nødvendig . Hverken bursdagsgaver eller løftebukker er i denne kategorien . Helt riktig av hi og ikke regne med denne kontoen . Anonymkode: 066b2...536
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #54 Skrevet 2. mai 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og nå har du 22000 på krisepenger... Anonymkode: 960ed...733 😂😂😂😂 ler så jeg griner. Takk! Anonymkode: 8b77a...b2e
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #55 Skrevet 2. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og nå har du 22000 på krisepenger... Anonymkode: 960ed...733 Om jeg skraper sammen alt blir det vel det. Men de pengene er øremerket andre ting. Jeg har 7000 igjen og mannen har 3000. Det er det vi skal leve av. Det er ikke pengene dette handler om men avtalen jeg og han hadde. Vi har god årslønn og jeg er absolutt ikke bekymret for fremtiden i det hele tatt. Det som bekymrer meg er avtale bruddene til mannen Anonymkode: aace1...35c
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #56 Skrevet 2. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Om jeg skraper sammen alt blir det vel det. Men de pengene er øremerket andre ting. Jeg har 7000 igjen og mannen har 3000. Det er det vi skal leve av. Det er ikke pengene dette handler om men avtalen jeg og han hadde. Vi har god årslønn og jeg er absolutt ikke bekymret for fremtiden i det hele tatt. Det som bekymrer meg er avtale bruddene til mannen Anonymkode: aace1...35c Ikke første gang dere har hatt brudd på avtaler. Hvis både du og mannen din blåser litt ut nå, kan det hende dere får inn 22000 kr til, på krisekonto. Anonymkode: 8b77a...b2e
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #57 Skrevet 2. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ikke første gang dere har hatt brudd på avtaler. Hvis både du og mannen din blåser litt ut nå, kan det hende dere får inn 22000 kr til, på krisekonto. Anonymkode: 8b77a...b2e Hva mener du? Det skjønte jeg ikke. Anonymkode: aace1...35c
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #58 Skrevet 2. mai 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men i Hi skriver du at dere har brukt opp alle sparepengene deres... Og dere er blakke. Så plutselig har mannen din/samboeren din penger som han bruker fra brukskontoen sin? Anonymkode: 960ed...733 Har vanskelig for det du også, forstår jeg... Hi fortalte at de kun hadde penger til å greie seg denne uken. Hun har forklart opp og i mente at de var blakk på den måten at de ikke hadde til noe som helst ekstra utenom det absolutt helt nødvendige denne uken. Og så kan man selvfølgelig diskutere opp og i mente definisjonen av å være blakk også, men det er egentlig helt uinteressant hva du eller jeg eller andre har som definisjon på å være blakk, for Hi har forklart hva hun legger i det nå. Anonymkode: 628ea...877
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #59 Skrevet 2. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har vanskelig for det du også, forstår jeg... Hi fortalte at de kun hadde penger til å greie seg denne uken. Hun har forklart opp og i mente at de var blakk på den måten at de ikke hadde til noe som helst ekstra utenom det absolutt helt nødvendige denne uken. Og så kan man selvfølgelig diskutere opp og i mente definisjonen av å være blakk også, men det er egentlig helt uinteressant hva du eller jeg eller andre har som definisjon på å være blakk, for Hi har forklart hva hun legger i det nå. Anonymkode: 628ea...877 Nettop vi er da virkelig ikke så uansvarlige at vi begge har null på kontoen i en hel uke! For meg er det blakk når man kun kan bruke penger på det aller nødvendigste. Og da holder jeg meg til det. Anonymkode: aace1...35c
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #60 Skrevet 2. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har vanskelig for det du også, forstår jeg... Hi fortalte at de kun hadde penger til å greie seg denne uken. Hun har forklart opp og i mente at de var blakk på den måten at de ikke hadde til noe som helst ekstra utenom det absolutt helt nødvendige denne uken. Og så kan man selvfølgelig diskutere opp og i mente definisjonen av å være blakk også, men det er egentlig helt uinteressant hva du eller jeg eller andre har som definisjon på å være blakk, for Hi har forklart hva hun legger i det nå. Anonymkode: 628ea...877 Mannen har eller skal kjøpe seg ett eller annet til en bil fra hans brukskonto. De var jo blakke? Og så har de ett nødskonto, som først var på 2200, men har magisk blitt 10 000. Anonymkode: 960ed...733
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #61 Skrevet 2. mai 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen har eller skal kjøpe seg ett eller annet til en bil fra hans brukskonto. De var jo blakke? Og så har de ett nødskonto, som først var på 2200, men har magisk blitt 10 000. Anonymkode: 960ed...733 Ja, her bekrefter du at du har vanskelig for det, som jeg skrev over... Anonymkode: 628ea...877
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #62 Skrevet 2. mai 2019 De har penger! Det skurrer litt i historien at de er totalt blakke, men mannen kan kjøpe seg ett eller annet til bilen fra hans brukskonto. Var de ikke totalt blakke, og slet med å betale for en gave til sønnen? Hvor kom de pengene fra? Og så det med at hun skriver at de har ett krisekonto på 10 00. Med en krisekonto på 10 000 er de ikke blakke. Det viste seg at dette krisefondet var på 22 000 pluselig... Anonymkode: 960ed...733
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #63 Skrevet 2. mai 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: De har penger! Det skurrer litt i historien at de er totalt blakke, men mannen kan kjøpe seg ett eller annet til bilen fra hans brukskonto. Var de ikke totalt blakke, og slet med å betale for en gave til sønnen? Hvor kom de pengene fra? Og så det med at hun skriver at de har ett krisekonto på 10 00. Med en krisekonto på 10 000 er de ikke blakke. Det viste seg at dette krisefondet var på 22 000 pluselig... Anonymkode: 960ed...733 Hun er ikke ferdig med å ro til fiskeskjær. Anonymkode: 8b77a...b2e
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #64 Skrevet 2. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De har penger! Det skurrer litt i historien at de er totalt blakke, men mannen kan kjøpe seg ett eller annet til bilen fra hans brukskonto. Var de ikke totalt blakke, og slet med å betale for en gave til sønnen? Hvor kom de pengene fra? Og så det med at hun skriver at de har ett krisekonto på 10 00. Med en krisekonto på 10 000 er de ikke blakke. Det viste seg at dette krisefondet var på 22 000 pluselig... Anonymkode: 960ed...733 Dette er absolutt siste gang jeg skriver! De 10 er krise konto. De røres ikke!! Så har vi tillsamnen 10 hvorav mannen har 3 og jeg 7 .De resterende 2 er fra to små sparkekontoer. På 1000 kroner hver. Mannen ville blakke seg til null for en tullete hobby. Dette kunne han kjøpt når som helst. Ikke på den ene knappe uken vi ble enige om å ikke kjøpe noe. Gaven er valgt ut og kjøpes dagen for feiring med hele storfamilien da svigers kunne komme da. Vi har tross alt tre barn og mye kan oppstå da synes jeg det er urimelig at han ikke stiller opp for familien men er super egoist igjen og igjen. Jeg har full forståelse at dette er i lands problem og det finnes de med 50 kroner igjen som ikke har råd til lege. Jeg har selv vert der i mange år og jeg gjør alt jeg kan for å alltid ha litt i bakhånd. Anonymkode: aace1...35c
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #65 Skrevet 2. mai 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså den mannen🤯🤯🤯👿. Vi var på avtalt ferie tur forrige måned (april) der brukte vi til sammen en god del penger inkludert spare pengene våre. Vi er raka blakke begge to. Dette va avtalt og helt greit da vi ikke reiser noe sted i sommer så var det familie turen vår i år. Vi er 5 stykk så det går med en del penger. Vi er så blakke at vi sliter med å kjøpe gave til minstemann som har bursdag denne uken. Den feires uken etter når lønningen er kommet. Så presterer denne kronidioten til å si at han nå skal avgårde og kjøpe seg en løftebukk til bil!🤯. Jeg tror jeg sjeldent har vert så sinna på han. Jeg begynner oppriktig å tro at det er noe gærent opp i hode hans. Hva feiler det slike menn egentlig????? Må legge til at han skulle fikse en bil han har eid i 10 år uten så mye som å skru en skrue på det vraket! Anonymkode: aace1...35c Så egentlig var ikke dette sant? Anonymkode: 960ed...733
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #66 Skrevet 2. mai 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk det er nettopp det! I og med at vi for lønn om en uke så er det ingenting jeg anser som så krise som vi ikke har råd til. Ryker bilen har vi per dags dato tre biler til vi kan kjøre i mellom tiden. Så det er ingenting som er så krise altså og finner vi noe så har vi fortsatt MasterCard begge to om det virkelig skulle bli fullstendig ille. Våre spare penger gikk til kjøp av hus og ikke til ferie altså. Men siden den har vert planlagt og spart til i tre år så kunne jeg virkelig ikke si til barna at nei beklager altså... det går ikke for da har vi ikke 50 000 på sparekontoen. Jeg har vel nå 22000 kroner igjen dette inkluderer krise pengene så om det virkelig er fullstendig krise greier vi oss fortsatt. Det jeg ble mest sint på at i stedet for å tenke på sitt eget barn som har bursdag, tenker han kun på bil. Bil bil bil og atter bil. Nei en løftebukk til 3000 kroner er ikke verdens undergang men om noe er avtalt så er det avtalt. Og at han faktisk oppriktig går rundt og furter er for meg helg hårreisende! Anonymkode: aace1...35c Eller denne? Anonymkode: 960ed...733
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #67 Skrevet 2. mai 2019 Jo alt var sant, første innlegget skrev jeg i sinne( noe jeg fortsatt er ). Jeg følte meg sveket og lei meg av å være gift med en guttunge som ikke har gjort annet hele ferien en å mase om at viner lut fattige. Så avtaler vi å ikke bruke penger og det første han gjør er å mase om å kjøpe noe fullstendig unødvendig og dyrt. Innlegget etter skrev jeg etter at jeg faktisk sjekket hvor mye penger vi faktisk hadde. Som jeg skrev så er det ikke pengene jeg synes er ille men sviket, han bare ler av det og oppfører seg nå som en fjortis som er tatt på fersken. Men jeg er sveket både av at han driter i avtalen vår og at han har vist null engasjement ovenfor sønnens bursdag. Anonymkode: aace1...35c
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #68 Skrevet 2. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jo alt var sant, første innlegget skrev jeg i sinne( noe jeg fortsatt er ). Jeg følte meg sveket og lei meg av å være gift med en guttunge som ikke har gjort annet hele ferien en å mase om at viner lut fattige. Så avtaler vi å ikke bruke penger og det første han gjør er å mase om å kjøpe noe fullstendig unødvendig og dyrt. Innlegget etter skrev jeg etter at jeg faktisk sjekket hvor mye penger vi faktisk hadde. Som jeg skrev så er det ikke pengene jeg synes er ille men sviket, han bare ler av det og oppfører seg nå som en fjortis som er tatt på fersken. Men jeg er sveket både av at han driter i avtalen vår og at han har vist null engasjement ovenfor sønnens bursdag. Anonymkode: aace1...35c Så hvor mye har du egentlig på krisekontoen? Du skrev 22000 veldig selvsikkert, så ble det plutselig 10 000. Hvorfor skrev du at han hadde bestilt/betalt noe til bilen fra hans brukskonto når du visste vissnok at det var tomt der? Anonymkode: 960ed...733
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #69 Skrevet 2. mai 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så hvor mye har du egentlig på krisekontoen? Du skrev 22000 veldig selvsikkert, så ble det plutselig 10 000. Hvorfor skrev du at han hadde bestilt/betalt noe til bilen fra hans brukskonto når du visste vissnok at det var tomt der? Anonymkode: 960ed...733 Nå orker jeg ikke å svare mer. Hadde trengt litt støtte etter denne dagen det fikk jeg ikke. Jeg visste han hadde noe hvor mye det ante jeg ikke. Men det første han sa til meg var at han kunne ta de pengene fra krisekontoen. Allerede da svartnet det for meg og resten nektet jeg å høre på Anonymkode: aace1...35c
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #70 Skrevet 2. mai 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå orker jeg ikke å svare mer. Hadde trengt litt støtte etter denne dagen det fikk jeg ikke. Jeg visste han hadde noe hvor mye det ante jeg ikke. Men det første han sa til meg var at han kunne ta de pengene fra krisekontoen. Allerede da svartnet det for meg og resten nektet jeg å høre på Anonymkode: aace1...35c Du har støtte fra de av oss som ikke sitter og kverulerer og skaper seg. Jeg skjønner at dette ikke er første gang mannen din viser selvopptatt og uansvarlig atferd. Det er en god ide å slepe han med til familievernkontoret, ellers tipper jeg dere kommer til å slite mer. Anonymkode: 8cdfb...b7d
Gjest Antarctica Skrevet 2. mai 2019 #71 Skrevet 2. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fatter ikke hva dere anklager hi for..... Hun har 10 000 på en nødkonto.....Nettopp nødkonto, den bruker man når det er absolutt krise og helt nødvendig . Hverken bursdagsgaver eller løftebukker er i denne kategorien . Helt riktig av hi og ikke regne med denne kontoen . Anonymkode: 066b2...536 Enig, her er det mange moralister. De har disponert godt og vært enige helt til nå, og plutselig skal mannen i gang med noe hobbypregede greier??
Gjest Antarctica Skrevet 2. mai 2019 #72 Skrevet 2. mai 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo alt var sant, første innlegget skrev jeg i sinne( noe jeg fortsatt er ). Jeg følte meg sveket og lei meg av å være gift med en guttunge som ikke har gjort annet hele ferien en å mase om at viner lut fattige. Så avtaler vi å ikke bruke penger og det første han gjør er å mase om å kjøpe noe fullstendig unødvendig og dyrt. Innlegget etter skrev jeg etter at jeg faktisk sjekket hvor mye penger vi faktisk hadde. Som jeg skrev så er det ikke pengene jeg synes er ille men sviket, han bare ler av det og oppfører seg nå som en fjortis som er tatt på fersken. Men jeg er sveket både av at han driter i avtalen vår og at han har vist null engasjement ovenfor sønnens bursdag. Anonymkode: aace1...35c Her har du vel sakens kjerne. Dere skal jo være et team. Det er vanskelig å føle seg som del av et team når den ene saboterer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå