Gå til innhold

Må bare få blåst ut her!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså den mannen🤯🤯🤯👿. Vi var på avtalt ferie tur forrige måned (april) der brukte vi til sammen en god del penger inkludert spare pengene våre. Vi er raka blakke begge to. Dette va avtalt og helt greit da vi ikke reiser noe sted i sommer så var det familie turen vår i år. Vi er 5 stykk så det går med en del penger. Vi er så blakke at vi sliter med å kjøpe gave til minstemann som har bursdag denne uken. Den feires uken etter når lønningen er kommet. Så presterer denne kronidioten til å si at han nå skal avgårde og kjøpe seg en løftebukk til bil!🤯. Jeg tror jeg sjeldent har vert så sinna på han. Jeg begynner oppriktig å tro at det er noe gærent opp i hode hans. Hva feiler det slike menn egentlig????? Må legge til at han skulle fikse en bil han har eid i 10 år uten så mye som å skru en skrue på det vraket!

Anonymkode: aace1...35c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med deg selv? Du er ikke så mye bedre en mannen din... Ser du ikke det? Les hva du selv har skrevet. 

Anonymkode: 8b77a...b2e

Skrevet (endret)

Øøøøø, dere har brukt alle pengene, inkludert sparepenger, på en ferietur????!!!! 

Hjelpes.....:-O Hva med uforutsette utgifter?

Ingen sympati ifra meg, du er jo ikke noe bedre enn din mann her HI. 

Endret av Heihånåerdetjuligjen
Skrevet

Men dere er jo ikke så blakke da.... 

Forstod ikke helt jeg, tror jeg. 

Er dere helt blakke, altså ikke noe penger til gave? Eller har dere fortsatt penger,men velger nok en gang å prioritere totalt feil?

Anonymkode: dd883...35a

Skrevet

Jammen ikke rart enkelte har borrelås på skoa! Du er vel like skyld i dette?? Og dere hadde IKKE råd til noen ferie og trodde voksne mennesker skjønte dette selv?

Skrevet

Hæ? Det er ikke jeg som har brukt opp alle pengene våre. Vi tjener helt greit men vi har pusset opp to rom inkludert ferie. Dette har vert avtalt i lang tid. Jeg har ikke kjøpt noe som helst til meg selv de siste tre månedene i hvertfall. Jeg sløser ikke med penger og er veldig bevist på hva de går til. Vi har penger så vi klarer oss er ikke bekymret er snakk om en uke av livet mitt. Men det at han ikke greier å prioritere noe annet enn bil interessen hans det er nesten sånn at jeg vurderer skilsmisse. Er så møkk lei av at hele familien hans kommer bak bilinteressen hans. Det ligger mye mer bak dette en den ene hendelsen. Men når vi har avtalt noe ja så har vi avtalt noe. Vi har forresten av diverse årsaker ikke vert på en ferie tur på tre år!

Skrevet

Hvor tar han pengene til en løftebukk fra?

Anonymkode: 29827...661

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Det er ikke jeg som har brukt opp alle pengene våre. Vi tjener helt greit men vi har pusset opp to rom inkludert ferie. Dette har vert avtalt i lang tid. Jeg har ikke kjøpt noe som helst til meg selv de siste tre månedene i hvertfall. Jeg sløser ikke med penger og er veldig bevist på hva de går til. Vi har penger så vi klarer oss er ikke bekymret er snakk om en uke av livet mitt. Men det at han ikke greier å prioritere noe annet enn bil interessen hans det er nesten sånn at jeg vurderer skilsmisse. Er så møkk lei av at hele familien hans kommer bak bilinteressen hans. Det ligger mye mer bak dette en den ene hendelsen. Men når vi har avtalt noe ja så har vi avtalt noe. Vi har forresten av diverse årsaker ikke vert på en ferie tur på tre år!

Og er veldig bevist? 

Da hadde ikke dette vært et tema. Alt dette her ligger like mye på dine skuldre. 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor tar han pengene til en løftebukk fra?

Anonymkode: 29827...661

Vi har ca 10000 i krise penger. Som ikke skal røres. En løftebukk er ikke krise for å si det sånn. Jeg skjønner at dette av en eller anen grunn er blitt min skyld nå, hvordan det aner jeg ikke. Jeg har noen penger igjen og det skal gå til mat og andre ting ikke løftebukk!! Dette er bare en av de supre innfallene han for helt plutselig som må gjøre der og da ... 

Skrevet

Men hvorfor tar dere en så dyr ferie når dere ikke har råd til det?

Anonymkode: 3594d...0d0

Skrevet

Man bruker ikke av bufferpenger for å kjøpe ting til bilen som ikke er nødvendig. Det er jeg enig i. 

Men man reiser heller ikke på ferietur når man blakker seg så man knapt har til mat når man kommer hjem! 

10 000,- på bufferkonto er heller ikke mye. Hva om bilen ryker? Dere må ha ny varmtvannstank? Vaskemaskinen ryker? 

Veldig uansvarlig oppførsel av dere begge to. Spesielt med ansvar for tre barn. 

Anonymkode: dd6d9...db1

Skrevet

Jeg har også veldig vanskelig for å forstå at dette skulle være din feil, Hi...!

Slik jeg leser deg har dere avtalt for lenge siden en ferietur som sammen med oppussing av to rom ville ta hele feriebudsjettet deres i år, og at det ville gjøre at dere får det veldig trangt en uke nå før dere begge får lønn igjen, men at dere har til mat og at regninger er betalt. Dere har brukt opp alle sparepengene deres, men har likevel 10.000 kr som dere normalt aldri vil røre, da de er avstatt til ev. kriser. Dvs. de 10.000 kr "finnes ikke" så lenge det ikke er en fullstendig krise. Og nå har likevel mannen alene bestemt seg for å kjøpe en løftebukk til bil, og den må han betale av de 10.000 kr. (Hva koster forresten en slik løftebukk?)

Jeg tror damene over reagerer fordi dere har brukt opp alle sparepengene (bortsett fra de krise-10.000) på ferie. Det kan jo diskuteres hvor smart det var. Men siden jeg antar at dere om et par måneder får feriepengene deres og da sikkert fyller opp igjen sparekontoen siden dere ikke skal på ferie, da tenker jeg at det ikke er særlig uansvarlig. Sjansen for at noe stort skal skje på den tiden er liten, og dere vet jo da uansett at feriepengene er ventet inn.

Men at mannen din akkurat nå alene bestemmer at han skal bruke krisepengene på noe som ikke er absolutt nødvendig, det er helt uakseptabelt! Du skriver at han får en del slike innfall - har han en diagnose?

Du sier også at det er andre ting som ikke fungerer i dette forholdet. Det gjør at jeg synes du skal ringe til familievernkontoret og bestille parterapi til dere. Ring her og nå, de er kanskje åpne fremdeles. Og så får du med deg mannen din dit. Blir han ikke med, gå dit selv, og få noen å diskutere forholdet på, for det er tydelig at mannen din kjører sitt eget liv og lar det gå utover familien.

Anonymkode: 628ea...877

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også veldig vanskelig for å forstå at dette skulle være din feil, Hi...!

Slik jeg leser deg har dere avtalt for lenge siden en ferietur som sammen med oppussing av to rom ville ta hele feriebudsjettet deres i år, og at det ville gjøre at dere får det veldig trangt en uke nå før dere begge får lønn igjen, men at dere har til mat og at regninger er betalt. Dere har brukt opp alle sparepengene deres, men har likevel 10.000 kr som dere normalt aldri vil røre, da de er avstatt til ev. kriser. Dvs. de 10.000 kr "finnes ikke" så lenge det ikke er en fullstendig krise. Og nå har likevel mannen alene bestemt seg for å kjøpe en løftebukk til bil, og den må han betale av de 10.000 kr. (Hva koster forresten en slik løftebukk?)

Jeg tror damene over reagerer fordi dere har brukt opp alle sparepengene (bortsett fra de krise-10.000) på ferie. Det kan jo diskuteres hvor smart det var. Men siden jeg antar at dere om et par måneder får feriepengene deres og da sikkert fyller opp igjen sparekontoen siden dere ikke skal på ferie, da tenker jeg at det ikke er særlig uansvarlig. Sjansen for at noe stort skal skje på den tiden er liten, og dere vet jo da uansett at feriepengene er ventet inn.

Men at mannen din akkurat nå alene bestemmer at han skal bruke krisepengene på noe som ikke er absolutt nødvendig, det er helt uakseptabelt! Du skriver at han får en del slike innfall - har han en diagnose?

Du sier også at det er andre ting som ikke fungerer i dette forholdet. Det gjør at jeg synes du skal ringe til familievernkontoret og bestille parterapi til dere. Ring her og nå, de er kanskje åpne fremdeles. Og så får du med deg mannen din dit. Blir han ikke med, gå dit selv, og få noen å diskutere forholdet på, for det er tydelig at mannen din kjører sitt eget liv og lar det gå utover familien.

Trykket litt fort...

Og det er tydelig at det er mye grums hos dere som dere ikke får bukt med selv pga. at dere kommuniserer dårlig. Det kan fvk hjelpe dere med. Blir han ikke med kan du bli mer bevisst hvordan dere fungerer og ditt mønster i dette, og om det er verdt å jobbe videre for å holde familien samlet eller ikke.

(Jeg har en nesten altfor lang lunte, men akkurat dette ville fått meg også rimelig ilsk...)

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk det er nettopp det! I og med at vi for lønn om en uke så er det ingenting jeg anser som så krise som vi ikke har råd til. Ryker bilen har vi per dags dato tre biler til vi kan kjøre i mellom tiden. Så det er ingenting som er så krise altså og finner vi noe så har vi fortsatt MasterCard begge to om det virkelig skulle bli fullstendig ille. Våre spare penger gikk til kjøp av hus og ikke til ferie altså. Men siden den har vert planlagt og spart til i tre år så kunne jeg virkelig ikke si til barna at nei beklager altså... det går ikke for da har vi ikke 50 000 på sparekontoen. Jeg har vel nå 22000 kroner igjen dette inkluderer krise pengene så om det virkelig er fullstendig krise greier vi oss fortsatt. Det jeg ble mest sint på at i stedet for å tenke på sitt eget barn som har bursdag, tenker han kun på bil. Bil bil bil og atter bil. Nei en løftebukk til 3000 kroner er ikke verdens undergang men om noe er avtalt så er det avtalt. Og at han faktisk oppriktig går rundt og furter er for meg helg hårreisende! 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk det er nettopp det! I og med at vi for lønn om en uke så er det ingenting jeg anser som så krise som vi ikke har råd til. Ryker bilen har vi per dags dato tre biler til vi kan kjøre i mellom tiden. Så det er ingenting som er så krise altså og finner vi noe så har vi fortsatt MasterCard begge to om det virkelig skulle bli fullstendig ille. Våre spare penger gikk til kjøp av hus og ikke til ferie altså. Men siden den har vert planlagt og spart til i tre år så kunne jeg virkelig ikke si til barna at nei beklager altså... det går ikke for da har vi ikke 50 000 på sparekontoen. Jeg har vel nå 22000 kroner igjen dette inkluderer krise pengene så om det virkelig er fullstendig krise greier vi oss fortsatt. Det jeg ble mest sint på at i stedet for å tenke på sitt eget barn som har bursdag, tenker han kun på bil. Bil bil bil og atter bil. Nei en løftebukk til 3000 kroner er ikke verdens undergang men om noe er avtalt så er det avtalt. Og at han faktisk oppriktig går rundt og furter er for meg helg hårreisende! 

Det med kommunikasjonen er tydeligvis noe dere må bli bedre på hvis dere skal greie å holde sammen. Og skulle dere ikke greie det så vil det å ha lært dere å kommunisere bedre være minst like viktig med tanke på samarbeid om barna.

Men dere har kjøpt hus sammen, dere har planlagt en fremtid sammen, så da bør motivasjonen til å dra lasset sammen og gjøre det som må til også være der. Så få ham med i parterapi så fort som mulig. Ring familievernkontoret så kommer dere forhåpentligvis godt igang før sommeren.

Helt uakseptabelt av en voksen mann (eller kvinne, for den saks skyld) å gå rundt og furte slik han nå gjør.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det med kommunikasjonen er tydeligvis noe dere må bli bedre på hvis dere skal greie å holde sammen. Og skulle dere ikke greie det så vil det å ha lært dere å kommunisere bedre være minst like viktig med tanke på samarbeid om barna.

Men dere har kjøpt hus sammen, dere har planlagt en fremtid sammen, så da bør motivasjonen til å dra lasset sammen og gjøre det som må til også være der. Så få ham med i parterapi så fort som mulig. Ring familievernkontoret så kommer dere forhåpentligvis godt igang før sommeren.

Helt uakseptabelt av en voksen mann (eller kvinne, for den saks skyld) å gå rundt og furte slik han nå gjør.

Ja han er som en trassen tre åring! Han kommer inn døren mens jeg gjør husarbeid og sier nå skal jeg gå og kjøpe løftebukk. Kommer snart. Da klikker det for meg, hvorav han ti minutter senere sier, jeg spurte jo bare om det er greit. Altså min tenåringsdatter er ikke så vinglete og barnslig som han 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja han er som en trassen tre åring! Han kommer inn døren mens jeg gjør husarbeid og sier nå skal jeg gå og kjøpe løftebukk. Kommer snart. Da klikker det for meg, hvorav han ti minutter senere sier, jeg spurte jo bare om det er greit. Altså min tenåringsdatter er ikke så vinglete og barnslig som han 

Det er tydelig at dere må ha hjelp til kommunikasjonen. Legger vi godviljen til tror han kanskje at det å informere deg om at han skal ut for å kjøpe noe er det samme som å høre om det er greit, men mer trolig er det hans måte å prøve å dempe deg siden du reagerte med såpass sinne. Ditt sinne er sikkert ikke bare begrunnet i akkurat denne løftebukken, men av også andre ting som du sier dere også har problemer med.

Hvis dere lærer dere å kommunisere bedre så tenker jeg det er en god bevisstgjøring for dere begge. Og da vil kanskje mannen din også se at han burde ha tenkt selv at dette ikke var tidspunktet til å kjøpe ting som strengt tatt ikke er nødvendig.

Kan jo også være at mannen din har fått energi av ferien og ser at hvis han bare har en slik løftebukk så kan han nå mekke ferdig på den bilen som har stått så lenge, og så kan han selge den for å få inn penger? Men det burde i så fall blitt formidlet av ham - igjen kommunikasjon - og da må han også gjennomføre. Uansett så hadde det vel vært greit å utsette en uke.

Vil han være med på familievernkontoret?

Skrevet

Dere kan ikke dra på ferie og blakke dere helt ! Har ikke råd til en liten burdagsgave engang? Hårreisende. 

Anonymkode: 1de63...9fe

Skrevet

Huff, minner meg om min eks som plutselig kjøpte seg motorsykkel, fordi han syntes han fortjente det. Men han var en økonomisk katastrofe av gjeld og inkasso, (som han holdt skjult for meg veldig lenge.) Derfor ble han en eks også. (Sier ikke at din mann er så ille altså hi.)

Anonymkode: 066b2...536

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere kan ikke dra på ferie og blakke dere helt ! Har ikke råd til en liten burdagsgave engang? Hårreisende. 

Anonymkode: 1de63...9fe

Enig 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor tar dere en så dyr ferie når dere ikke har råd til det?

Anonymkode: 3594d...0d0

De hadde råd til det, det er andre ting de ikke har råd til å spandere på seg (foreløpig).

De skal ikke reise noe sted i sommer og får dessuten feriepenger før det.

Klør meg i hodet over hvordan dere får mannens avtalebrudd til å bli noe å angripe et HI for. 

Anonymkode: 0bc5f...f27

Skrevet

Hva er en løftebukk?

Anonymkode: 8b411...7b2

Skrevet

"Vi er så blakke at vi sliter med å kjøpe gave til minstemann som har bursdag denne uken". 

Forstår ikke helt jeg? 

I tillegg til at dere hadde en ekstra konto med penger? Da bør dere jo ha meget god kontroll??😂😉

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De hadde råd til det, det er andre ting de ikke har råd til å spandere på seg (foreløpig).

De skal ikke reise noe sted i sommer og får dessuten feriepenger før det.

Klør meg i hodet over hvordan dere får mannens avtalebrudd til å bli noe å angripe et HI for. 

Anonymkode: 0bc5f...f27

Jeg har svart over her et sted og er helt enig med deg. Veldig pussig hvordan forumet greier å snu ting helt rundt av og til, ganske uforståelig, for meg. Virker som om en roper ulv så fortsetter de fleste andre å rope det også uten å ha tenkt selv ;) Her er det helt klart mannen som er problemet. Og det å gå en uke med smalhans har ingen vondt av. En liten oppmerksomhet til bursdagen greier de jo, og selve dagen til barnet skal feires etter de har fått lønn.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

"Vi er så blakke at vi sliter med å kjøpe gave til minstemann som har bursdag denne uken". 

Forstår ikke helt jeg? 

I tillegg til at dere hadde en ekstra konto med penger? Da bør dere jo ha meget god kontroll??😂😉

Enig. De er vissnok helt blakke og ikke har penger til å kjøpe gave til sønnen, men så plutselig har de ett kriselager på 10 000. Mn er ikke helt blakke når man har 10 000,-!

Anonymkode: 960ed...733

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...