Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #26 Skrevet 2. mai 2019 55 minutter siden, _mammatil3_ skrev: Neida, ingen gjeld. Men han har firma som har stått på kona i alle år, sånn at han bare har betalt minste sum til mamma. Det året jeg fylte 19 hadde han «plutselig» inntekt på flere millioner.... Jeg tror jeg må manne meg opp til å gjøre det, ja. Hadde han vært en fungerende far som stilte opp for meg og barna hadde jeg driti i pengene. Men han er fraværende på alle punkt og som du sier, vil meg ikke vel! Som noen andre nevner her, få litt hjelp til hvordan du sksl legge fram dette . Skriv ned set du har tenkt til å si. ❤ Anonymkode: c874a...9cc
TheWitch Skrevet 3. mai 2019 #27 Skrevet 3. mai 2019 (endret) Jeg har tenkte en del på deg, vet hvordan det er å ha en dust av en far. Jeg synes du skal invitere han på lunsj på en cafe en dag og fortelle han om ditt nye prosjekt. At du nå tenker å skrive en bok om hvordan det er å vokse opp med en far som valgte å forskjellsbehandle sine barn på det groveste. (Kom her med noen ekstreme eksempel) At du trenger å skrive dette for å få det ut av ditt system, at det han gjorde mot deg gjorde vondt langt inn i sjela. Ta do-pauser for å samle deg og gå gjennom dine argument. Eventuelt så kan du velge å stå frem i en blogg om bok virket for drøyt, men la han få vite at dette kommer til å komme ut offentlig! La hans politiker-frue og han få noe å tenke på. I verste fall så kan det være at han vil betale deg for å ikke gjør det....i så fall husk å sett prisen høyt....kommer han med et tilbud så si at du skal tenke på det. Slike mennesker gjør mye for å unngå riper i fasaden. Grunnen til denne lunsjen er så klart for å være grei med han og la han få vite hva som kommer. Endret 3. mai 2019 av TheWitch
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #28 Skrevet 3. mai 2019 4 minutter siden, TheWitch skrev: Jeg har tenkte en del på deg, vet hvordan det er å ha en dust av en far. Jeg synes du skal invitere han på lunsj på en cafe en dag og fortelle han om ditt nye prosjekt. At du nå tenker å skrive en bok om hvordan det er å vokse opp med en far som valgte å forskjellsbehandle sine barn på det groveste. (Kom her med noen ekstreme eksempel) At du trenger å skrive dette for å få det ut av ditt system, at det han gjorde mot deg gjorde vondt langt inn i sjela. Ta do-pauser for å samle deg og gå gjennom dine argument. Eventuelt så kan du velge å stå frem i en blogg om bok virket for drøyt, men la han få vite at dette kommer til å komme ut offentlig! La hans politiker-frue og han få noe å tenke på. I verste fall så kan det være at han vil betale deg for å ikke gjør det....i så fall husk å sett prisen høyt....kommer han med et tilbud så si at du skal tenke på det. Slike mennesker gjør mye for å unngå riper i fasaden. Grunnen til denne lunsjen er så klart for å være grei med han og la han få vite hva som kommer. Tror du hun blir lykkligere av å offentlig ydmyke faren og hans familie? Hva om hi har oppfattet ting feil og ender opp med å bli saksøkt for øreskrenkelser. Har hun penger til å betale det en rettsak og oppreosning koster? Anonymkode: 34c3b...342
Tvillingmamma2020 Skrevet 3. mai 2019 Forfatter #29 Skrevet 3. mai 2019 15 minutter siden, TheWitch skrev: Jeg har tenkte en del på deg, vet hvordan det er å ha en dust av en far. Jeg synes du skal invitere han på lunsj på en cafe en dag og fortelle han om ditt nye prosjekt. At du nå tenker å skrive en bok om hvordan det er å vokse opp med en far som valgte å forskjellsbehandle sine barn på det groveste. (Kom her med noen ekstreme eksempel) At du trenger å skrive dette for å få det ut av ditt system, at det han gjorde mot deg gjorde vondt langt inn i sjela. Ta do-pauser for å samle deg og gå gjennom dine argument. Eventuelt så kan du velge å stå frem i en blogg om bok virket for drøyt, men la han få vite at dette kommer til å komme ut offentlig! La hans politiker-frue og han få noe å tenke på. I verste fall så kan det være at han vil betale deg for å ikke gjør det....i så fall husk å sett prisen høyt....kommer han med et tilbud så si at du skal tenke på det. Slike mennesker gjør mye for å unngå riper i fasaden. Grunnen til denne lunsjen er så klart for å være grei med han og la han få vite hva som kommer. Oij. Nei... jeg skal da ikke henge han ut? Eller familien? Det er jo ikke mine søsken sine feil at han er en dust! Jeg skal ikke utpresse han for penger heller, jeg vil ikke ha pengene hans. Jeg vil bare at han skal vite at han har vært med på å ødelegge meg. Og det finnes ingen penger i verden som kan erstatte 35 år uten en far.
Tvillingmamma2020 Skrevet 3. mai 2019 Forfatter #30 Skrevet 3. mai 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror du hun blir lykkligere av å offentlig ydmyke faren og hans familie? Hva om hi har oppfattet ting feil og ender opp med å bli saksøkt for øreskrenkelser. Har hun penger til å betale det en rettsak og oppreosning koster? Anonymkode: 34c3b...342 Jeg skal ikke henge han ut og jeg blir ikke lykkeligere av det. Men jeg har ikke oppfattet det feil...
TheWitch Skrevet 3. mai 2019 #31 Skrevet 3. mai 2019 1 time siden, _mammatil3_ skrev: Oij. Nei... jeg skal da ikke henge han ut? Eller familien? Det er jo ikke mine søsken sine feil at han er en dust! Jeg skal ikke utpresse han for penger heller, jeg vil ikke ha pengene hans. Jeg vil bare at han skal vite at han har vært med på å ødelegge meg. Og det finnes ingen penger i verden som kan erstatte 35 år uten en far. Hvorfor gidde å ta på han med silkehansker? Støtter dine søsken deg mot han, eller vil de helst ikke bli innblandet? Jeg sa ikke at du skulle drive med utpressing men gi han en oppvåkning. Du kan prøve å konfrontere han med dine følelser og her er svaret du vil få fra han: "Du må skjønne at dette ikke var lett for meg heller, men moren din gjorde det vanskelig for meg. Hun ville ruinert meg om hun fikk sjansen. Det var heller ikke lett å ha deg på besøk fordi moren din var så vanskelig." Godt mulig han også kommer med at moren din satte dårlig tanker i hodet ditt om han osv. Slik du har fremstilt han her så kommer han aldri til å se det som hans feil at du i dag har problemer, da er kanskje det beste å gjøre slik som flere råder til: Glem han.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #32 Skrevet 3. mai 2019 2 timer siden, _mammatil3_ skrev: Oij. Nei... jeg skal da ikke henge han ut? Eller familien? Det er jo ikke mine søsken sine feil at han er en dust! Jeg skal ikke utpresse han for penger heller, jeg vil ikke ha pengene hans. Jeg vil bare at han skal vite at han har vært med på å ødelegge meg. Og det finnes ingen penger i verden som kan erstatte 35 år uten en far. Å ta dette opp med han vil bare oppfattes som et ønske om penger. Det er sånn han er. Han kommer bare til å se at du er sjalu på dine søsken som fikk mer enn deg til konfirmasjonen, han kommer ikke til å skjønne det andre for penger er hans måte å tenke på. Han kommer garantert til å si at han ikke kunne betale med bidrag, for de pengene ville din mor brukt opp på fyll, spill og spetakkel, ingenting ville kommet deg tilgode. Det samme kan han si om konfirmasjonsgave. Han kommer ikke til å skjønne ditt behov for en tilstedeværende far, du har jo alltid visst hvor han var så du kunne jo bare si ifra om du ville til han en tur. Jeg har en sånn pappa selv, man når ikke inn til dem. Enten må du akseptere han som han er og la han være en del av ditt og dine barns liv som den pappaen og bestefaren han er, eller du må kutte han ut. Anonymkode: 13180...896
Tvillingmamma2020 Skrevet 3. mai 2019 Forfatter #33 Skrevet 3. mai 2019 Takk for gode svar dere to siste. Dere har helt rett. Jeg kommer nok ingen vei med å si det til han... jeg har ikke kontakt med søsknene mine, annet enn de få gangene vi sees ved bursdagene dems. Men jeg kjenner de ikke. De kjenner ikke meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå