Gå til innhold

Hvor er foreldrene til russen?


Anbefalte innlegg

Skrevet
8 minutter siden, rita v. skrev:

Forstår ikke poenget med å kle seg ut i kjeledress og leke barnehage i en måned, før eksamen. Både barnslig og idiotisk. Legg ned hele russe"feiringen".

Da har du sikkert ikke vært russ selv?
Jeg har vært russ selv, og unner min sønn russefeiringa. Ja, synes også det er litt ufornuftig å ha denne russefeiringen i eksamensoppkjøringa, men nå er det engang sånn.
Men som andre også påpeker, det er ikke når "ungen" er blitt 18-19 år og er russ du skal begynne å oppdra og selvstendiggjøre ungen, det burde du begynt med for 18-19 år siden, da er det mye større sannsynlighet for at du faktisk har en moden, reflektert, selvstendig og smart ungdom som koser seg med vennene sine i russetiden. Det har jeg. Har oppfordret han til å ta mye bilder i alle mulige situasjoner, fordi dette er noe han kan ha som minner senere, da det er stor sannsynlighet for at de forsvinner hver sin vei nå etter skoleåret er ferdig.

Anonymkode: e5b64...c25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig synd at ikke eksamen kan legges i første halvdel av mai. Det ville gitt tidligere sensur og dermed tidligere avgjørelse på hva ungdommene skal gjøte året etter og det ville blitt natrlig å ha russefeiring, som er veldig gøy og noe jeg unner all ungdom, etter eksamen.

Anonymkode: cc1bc...213

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er veldig synd at ikke eksamen kan legges i første halvdel av mai. Det ville gitt tidligere sensur og dermed tidligere avgjørelse på hva ungdommene skal gjøte året etter og det ville blitt natrlig å ha russefeiring, som er veldig gøy og noe jeg unner all ungdom, etter eksamen.

Anonymkode: cc1bc...213

Jo tidligere eksamen legges, jo mer av semester forsvinner jo til læring. Og hva skulle de gjøre når eksamen er ferdig 3 mai, tenker du? 

Anonymkode: ab433...cb1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jo tidligere eksamen legges, jo mer av semester forsvinner jo til læring. Og hva skulle de gjøre når eksamen er ferdig 3 mai, tenker du? 

Anonymkode: ab433...cb1

Jo mindre læring er det tid til i semesteret, mente jeg! 

Anonymkode: ab433...cb1

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo tidligere eksamen legges, jo mer av semester forsvinner jo til læring. Og hva skulle de gjøre når eksamen er ferdig 3 mai, tenker du? 

Anonymkode: ab433...cb1

I år starter ekdamnene 21.mai. og varer i ca 2 uker. Det er ikke den store forskjellen om det flyttes slik at siste eksamen er 16.mai. en mulighet er for eksempel å starte siste skoleår en uke tidligere og droppe vinterferien siste år. Da ville du ha like mange undevisningsdager som nå.

Anonymkode: cc1bc...213

Skrevet

Hvorfor må egentlig 17.mai være slutten på festingen? 

Anonymkode: c9846...754

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I år starter ekdamnene 21.mai. og varer i ca 2 uker. Det er ikke den store forskjellen om det flyttes slik at siste eksamen er 16.mai. en mulighet er for eksempel å starte siste skoleår en uke tidligere og droppe vinterferien siste år. Da ville du ha like mange undevisningsdager som nå.

Anonymkode: cc1bc...213

Tror det heller er russefeiringa som bør legges på et annet tidspunkt eller avskaffes helt, enn at man skal endre på hele strukturen i skoleåret. Det vil jo ikke hjelpe noe som helst om siste eksamen er 16. mai, da russefeiringa slik den er nå er over 17. mai. Og om du tenker på å flytte russefeiringa, så er det ingenting i veien for at den kan flyttes til juni slik som skoleåret er lagt opp nå. Å ha siste eksamen 16. mai vil ikke gjøre noe forskjell, annet enn at de har over en måned etterpå til skulk, fest og det-er-egentlig-skole-men-vi-gjør-ikke-noe-viktig-på-skolen-likevel-så-jeg-dro-på-ferie-siden-det-er-billigere-nå. 

Anonymkode: ab433...cb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...