Gå til innhold

Neste gang du inviterer til bursdag...


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars deg da HI. Hvor omfattende kan dette problemet være?!

For øvrig er det en uting å få innbydelse på PAPIR! Hvilket århundre lever dere i, som gir ut det?

Anonymkode: dcd54...1f6

Så trist å slutte med flotte papir-invitasjoner, bare fordi vi lever i 2019! Mine barn på 18 og 15 har spart på mange av dem helt ifra barnehagen😍 kjempekoselige minner, og ikke minst stas å lage dem. Min eldste legger fortsatt veldig flid i sine innbydelseskort. Så er hun litt i overkant opptatt av bursdagen sin også da😁

Endret av Heihånåerdetjuligjen
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri sendt en eneste sms med innbydelse jeg, det gir vi da på papir....

Ellers tar jeg gjerne kontakt med den forelderen som står først på foreldrelisten, den jeg har hatt kontakt med før og derfor har nummeret til eller den som følger opp ungen på slike ting.

Jeg har fire barn og det er mange barn som har pappa som hovedkontakt altså, der far sender sms om lekedate, far er den som organiserer rundt overnattinger osv. Det er slett ikke bare mammaer som har den jobben. 

Du får få mannen din til å skrive noen sms, la han svare, la han organisere noen lekeavtaler så blir det fort han som blir stående som hovedkontakt hos andre foreldre.

Anonymkode: 669b6...2be

Enig. Gjør det samme (utenom papirinvitasjoner) og har samme erfaring som deg med at det ikke bare er mor som står for slike ting. Hvis det er far jeg oftest treffer ved henting/levering og slår av en prat med kan det godt være at jeg sender SMS til ham. 

Men jeg skjønner problemstillingen til hi, det er fortsatt oftest vi mødre som forventes å ordne slikt.

Skrevet (endret)
9 minutter siden, Heihånåerdetjuligjen skrev:

Så trist å slutte med flotte papir-invitasjoner, bare fordi vi lever i 2019! Mine barn på 18 og 15 har spart på mange av dem helt ifra barnehagen😍 kjempekoselige minner, og ikke minst stas å lage dem. Min eldste legger fortsatt veldig flid i sine innbydelseskort. Så er hun litt i overkant opptatt av bursdagen sin også da😁

Hvis man ikke har mulighet til å invitere hele gruppa/klassen har vi fått beskjed om at papirinvitasjoner i hylla fex i barnehagen er uønsket. Dette er en ny problemstilling for meg også, var ikke sånn for 10-15 år siden...

Endret av Hjertefru
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg bevisst oftest tar kontakt med moren. Det er blitt en vane etter at jeg ble mistenkt for "skumle hensikter" etter å ha hatt kontakt med faren til en av barnas venner. 

Her i huset går stort sett alt til meg. Og det er bra for faren bor på en helt annen kant av landet og må uansett ringe meg om noen tar kontakt med ham.

Da han bodde i byen her bodde han i en annen bydel og jeg lærte fort at det ikke var vits å videresende meldinger av typen "kan xxx leke?". Han gadd ikke kjøre ut for å hente og bringe barnet, så da ble det jo til at jeg svarte "Beklager. Han er hos faren sin".

Familier er forskjellige. Vil du at folk skal sende melding til din mann får du si det til dem det angår. Vanskeligere er det ikke.

Anonymkode: 24107...482

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være lurt å sende til begge foreldre om du ikke vet hvor barnet er.  

Jeg er ofte på jobb når ungene er hos far, og som sykepleier på akutten kan jeg love deg at mobilen ikke blir sjekket ofte. Så, her kunne det glatt gått 4 timer, minst, før du hadde fått svar av meg. 

Anonymkode: 29dc1...fb8

4 timer er vel ikke noe unormal responstid? I min jobb har vi ikke lov til å gå med privatelefon i det hele tatt, så den blir sjekket i pausen hvis jeg husker det. Så i verste fall kan det gå en hel arbeidsdag før jeg svarer.

Anonymkode: 62528...c86

Skrevet

Sender til den jeg har hatt mest kontakt med. Som kvinne er det ofte mødrene. Men hoss noen er det fedrene som arrangerer det meste av "lekedatene" og der sender jeg til far. 

Er deg noen som jeg ikke har kontakt med så blir det til den personen som står øverst på lista. 

Anonymkode: f3191...11c

Skrevet

Sender til de jeg har nummeret til. Og som oftest er det mor.  Når vi får invitasjoner på sms så kommer de som regel til far da jeg tidligere ikke hadde nummeret mitt lagret på listene. 

Anonymkode: 1133a...b7d

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være lurt å sende til begge foreldre om du ikke vet hvor barnet er.  

Jeg er ofte på jobb når ungene er hos far, og som sykepleier på akutten kan jeg love deg at mobilen ikke blir sjekket ofte. Så, her kunne det glatt gått 4 timer, minst, før du hadde fått svar av meg. 

Anonymkode: 29dc1...fb8

Hvor skrev jeg at jeg ikke kontakter begge hjem? Forøvrig god oversikt over hvilke foreldre som har skiftarbeide, de er sikkert ikke bedre enn folk flest, men de jeg kjenner svarer da alltid noe sånn som: «beklager, jeg så først meldingen din nå, er på jobb. Håper du fikk tak i xxx via far?»

Anonymkode: 38940...8c4

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

4 timer er vel ikke noe unormal responstid? I min jobb har vi ikke lov til å gå med privatelefon i det hele tatt, så den blir sjekket i pausen hvis jeg husker det. Så i verste fall kan det gå en hel arbeidsdag før jeg svarer.

Anonymkode: 62528...c86

Slike slappe svar, som kommer etter mange timer og skyver alt ansvar over på andre, kommer ikke fra folk som er på jobb i det øyeblikket. Det kan jeg garantere :) 

Anonymkode: 38940...8c4

Gjest Havfruene
Skrevet

Jeg hadde nok ikke tenkt over hvem av foreldrene jeg skal spørre, ville ha spurt den av foreldrene jeg føler at jeg kjenner best.

Kanskje må du sende beskjed til skole/barnehage at du ønsker at kommunikasjon skal gå gjennom den andre forelderen fremover?

 

Skrevet

Jeg spurte faktisk på et foreldremøte i barnehagen hvorfor de alltid ringte til mødrene ang syke barn. De hadde ikke noe godt svar. Men de ringte til mannen neste gang... 👍

Anonymkode: f695d...43a

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slike slappe svar, som kommer etter mange timer og skyver alt ansvar over på andre, kommer ikke fra folk som er på jobb i det øyeblikket. Det kan jeg garantere :) 

Anonymkode: 38940...8c4

Jeg skjønte ikke hva du mente med det. Er det jeg som er slapp som ikke svarer når jeg er på jobb?

Anonymkode: 62528...c86

Skrevet

Her brukar vi facebookgruppe, slik at alle foreldre vert informert, og så får ungane papirinvitasjonar i sekkken. Det var eit par foreldre som ikkje hadde facebookprofil, og dei eine fann to invitasjonar då dei rydda i sekken på våren, så no har alle ordna seg ein enkel profil.  Ellers sender eg melding om leikeavtaler til den eg har nummeret til, anten det er mammaen eller pappaen, men eg kjenner flest mødre.

Anonymkode: 08664...ac4

Skrevet

Her og bruker vi klassen sin fb side og gir beskjed om selskap og at innbydelse kommer i sekken

Anonymkode: bb906...9b3

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg stort sett sender til mammaene og det er stort sett jeg som får alle meldinger når det gjelder bursdager og lekedater osv. Jeg tar også stort sett alt av foreldresamtaler og foreldremøter. Jeg ser når vi har foreldremøter at det stort sett kun er damer tilstede, max 1-2 menn.

Anonymkode: 78c1e...8d7

Skrevet

Bursdagsinvitasjoner kommer i papirform. Hvem av foreldrene jeg sender en mld til når det er noe varierer. Foreldrene til barna mine unger er mest med har jeg ganske grei kontroll på hvem jeg skal kontakte først.  Som feks: mor til Lise jobber ,mye utenlands, da kontaktes far først. Kari bor mest hos mor, da kontaktes mor først. Vi kontakter stefar til Truls først, da det er han vi ser mest og som ikke jobber turnus. De vi ikke kjenner kontakter jeg den som står først på klasselista, dette er som oftes mor.  Il ikke mor bli kontaktes først bør ikke hun skrive seg opp først tenker jeg.

 

Anonymkode: 3f494...c9f

Skrevet
14 timer siden, sug lut skrev:

Vi er kultiverte mennesker. Innbydelser kommer selvsagt på papir. Om det plager deg er det ikke nødvendigvis deg vi ønsker omgang med uansett.

Men da må det jo sendes i posten for ikke lov med innbydelser i bhg🙄

Anonymkode: c09f2...fe0

Skrevet

Jeg sender som regel til den som står først på telefonliste fra skolen. 

Når folk får unger sammen, så får de bare takle at de må samarbeide om den type ting. Det er ikke verden rundt sitt ansvar å passe på at dere kommuniserer. 

 

Anonymkode: 47501...f88

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men da må det jo sendes i posten for ikke lov med innbydelser i bhg🙄

Anonymkode: c09f2...fe0

Eller kan gå dere en tur å levere i postkassen

Anonymkode: 1133a...b7d

Skrevet

Jeg og barnefar har et svært godt samarbeid. Hvis barnet får bursdagsinvitasjon med hjelp til far, men bursdagen er på mine dager- så gir han beskjed. 

Når det gjelder bursdager her, er det den som har barna som arrangerer bursdag. Likevel er vi alltid sammen om det, jeg drar til far- eller far kommer til oss. Har også hendt jeg har tilbydd meg å arrangere det hos meg når han har dem, slik at dem skal unngå stress. Da har jeg tid i for og etterkant til å bake kake, rydde og stelle i stand til dem kommer. 

Hos oss er det barna som står i fokus, og vi gir alltid beskjed til hverandre hvis det er noe! 
Dette gagner barna- selv om det noen ganger kan være at både jeg og barnefar må svelge noen kameler. Vi har tross alt samarbeidet om å sette disse til verden, så da må vi klare å samarbeide om å gi dem en god barndom også. Heldigvis har vi klare regler og snakket om hvordan vi ønsker ha det. 

Anonymkode: 56539...3b8

Skrevet

Hi: hvem sender du selv melding til? Alltid fedre? Eller helst bør det jo være far til barnet ditt som sender meldinger ang bursdag eller avtaler besøk?

Anonymkode: b9b0b...f67

Skrevet
På 29.4.2019 den 19.30, Anonym bruker skrev:

Ha ha, snart kommer det innlegg her « Mødrene til klassene til barna mine sender bare meldinger til mannen min, jeg er sjalu». 

 

Anonymkode: efc30...594

Kan jeg åpne telefonene å se? har en magefølelse på at det er litt mer enn at Lise og Gro skal ha leketreff....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...