Gå til innhold

Neste gang du inviterer til bursdag...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du sende melding til pappaen til barnet, da? Forutsatt at mor og far samarbeider om barnet. 

Hadde du hatt problemer med å gjøre det, eller hadde det gått greit? Jeg vet jeg, som mor, ikke er alene om å være lei av at det alltid er oss mødre som blir spurt om alt. Kanskje vi skal bli litt flinkere til å lesse over på fedrene også? 

Anonymkode: bdf82...99d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke man kan forvente at folk skal sende melding til begge foreldre. Det burde holde å sende til den ene, så får de ordne seg i mellom. Hvis du vil at mannen din skal ha ansvaret, så få du sende ut en melding med at herettter skal alle beskjeder og invitasjoner sendes til han.

Anonymkode: 62528...c86

Skrevet

Jeg gir alltid beskjeder til far. Det er barna som dår invitasjon. Hvordan vi løser det, er opp til oss

Anonymkode: 5e54b...3d8

Skrevet

Jeg får mark i magen av endel skilte foreldre! Ungene står IKKE i fokus når mor blir spurt om barnet feks vil komme på besøk og først etter fire timer svarer: «xxx er hos far». Eller visa versa. Får man slike spørsmål gir man den andre forelderen beskjed med en gang og svarer avsender: «xxx er hos far, jeg har gitt han beskjed». Her har vi til og med fått irriterte foreldre på tlf fordi bursdagsinvitasjoner er kommet til feil hjem, som om vi aner hvor ungen leverer den lappen... Ta ansvar for ungene! Hvem som gjør det er irrelevant, bare gjør det! Alle sammen!!

Anonymkode: 38940...8c4

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke man kan forvente at folk skal sende melding til begge foreldre. Det burde holde å sende til den ene, så får de ordne seg i mellom. Hvis du vil at mannen din skal ha ansvaret, så få du sende ut en melding med at herettter skal alle beskjeder og invitasjoner sendes til han.

Anonymkode: 62528...c86

Hvorfor i all verden skal jeg sende ut melding med det? DERE, som mødre, kan sende til far! Ikke til mor. Send en sms til pappaen til ungen. Verre er det faktisk ikke.

Anonymkode: bdf82...99d

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gir alltid beskjeder til far. Det er barna som dår invitasjon. Hvordan vi løser det, er opp til oss

Anonymkode: 5e54b...3d8

Nei, det er jeg som får invitasjonen på mobiltelefonen min. Ikke ungen. Det er JEG som må svare. JEG som må nevne det for mannen. JEG som må ta initiativ, er møkk lei.

INGEN foreldre sender til pappaen. Som om pappaen ikke betyr noe!? Er det det de mener? 

Anonymkode: bdf82...99d

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får mark i magen av endel skilte foreldre! Ungene står IKKE i fokus når mor blir spurt om barnet feks vil komme på besøk og først etter fire timer svarer: «xxx er hos far». Eller visa versa. Får man slike spørsmål gir man den andre forelderen beskjed med en gang og svarer avsender: «xxx er hos far, jeg har gitt han beskjed». Her har vi til og med fått irriterte foreldre på tlf fordi bursdagsinvitasjoner er kommet til feil hjem, som om vi aner hvor ungen leverer den lappen... Ta ansvar for ungene! Hvem som gjør det er irrelevant, bare gjør det! Alle sammen!!

Anonymkode: 38940...8c4

Det er jo en helt annen problemstilling en hva som diskuteres her. Les hva jeg skrev.

Anonymkode: bdf82...99d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er jeg som får invitasjonen på mobiltelefonen min. Ikke ungen. Det er JEG som må svare. JEG som må nevne det for mannen. JEG som må ta initiativ, er møkk lei.

INGEN foreldre sender til pappaen. Som om pappaen ikke betyr noe!? Er det det de mener? 

Anonymkode: bdf82...99d

Men så gi beskjed at de skal sende til mannen da. Man sender jo gjerne melding til den man har nr til, har hatt kontakt med tidligere, den som sbarer osv.

Anonymkode: 62528...c86

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men så gi beskjed at de skal sende til mannen da. Man sender jo gjerne melding til den man har nr til, har hatt kontakt med tidligere, den som sbarer osv.

Anonymkode: 62528...c86

eller pappaen

Anonymkode: 62528...c86

Skrevet

Har aldri sendt en eneste sms med innbydelse jeg, det gir vi da på papir....

Ellers tar jeg gjerne kontakt med den forelderen som står først på foreldrelisten, den jeg har hatt kontakt med før og derfor har nummeret til eller den som følger opp ungen på slike ting.

Jeg har fire barn og det er mange barn som har pappa som hovedkontakt altså, der far sender sms om lekedate, far er den som organiserer rundt overnattinger osv. Det er slett ikke bare mammaer som har den jobben. 

Du får få mannen din til å skrive noen sms, la han svare, la han organisere noen lekeavtaler så blir det fort han som blir stående som hovedkontakt hos andre foreldre.

Anonymkode: 669b6...2be

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er jeg som får invitasjonen på mobiltelefonen min. Ikke ungen. Det er JEG som må svare. JEG som må nevne det for mannen. JEG som må ta initiativ, er møkk lei.

INGEN foreldre sender til pappaen. Som om pappaen ikke betyr noe!? Er det det de mener? 

Anonymkode: bdf82...99d

Stakkars deg!

Anonymkode: 89f13...d99

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er jeg som får invitasjonen på mobiltelefonen min. Ikke ungen. Det er JEG som må svare. JEG som må nevne det for mannen. JEG som må ta initiativ, er møkk lei.

INGEN foreldre sender til pappaen. Som om pappaen ikke betyr noe!? Er det det de mener? 

Anonymkode: bdf82...99d

Huff! Stakkars deg. 

Anonymkode: 5e54b...3d8

Skrevet

Og kjenner jeg det rett blir det glt også hvis folk sender melding til far i sted for mor. "Tror du ikke at vi mødre kan ordne det selv?"

Anonymkode: c8cd1...870

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i all verden skal jeg sende ut melding med det? DERE, som mødre, kan sende til far! Ikke til mor. Send en sms til pappaen til ungen. Verre er det faktisk ikke.

Anonymkode: bdf82...99d

Man sender til det nummeret man har tilgjengelig. Om det er mor er det din jobb å koordinere med far, ikke min.

Skrevet

Her er det vanlig at ungene får innbydelsen som er skrevet på papir. En av foreldrene (og det får de ordne seg imellom) svarer på om barnet kommer eller ikke. 

På foreldremøter på skolen har de sendt rundt et ark der foreldrene skriver opp telefonnummeret sitt. Da er det den av foreldrene som er der, som skriver seg på. (Skolen presiserer at dette er frivillig og at det etterpå deles ut til alle.) Dermed er det også den vi har nummeret til, som får sms om ting. 

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er jeg som får invitasjonen på mobiltelefonen min. Ikke ungen. Det er JEG som må svare. JEG som må nevne det for mannen. JEG som må ta initiativ, er møkk lei.

INGEN foreldre sender til pappaen. Som om pappaen ikke betyr noe!? Er det det de mener? 

Anonymkode: bdf82...99d

Sikkert best for alle at du og dine barn ikke omgås andre. Bare på noen korte linjer med skrift fremstår du som «hu gale mora». 🙄

Anonymkode: 3129b...c2f

Skrevet

Ha ha, snart kommer det innlegg her « Mødrene til klassene til barna mine sender bare meldinger til mannen min, jeg er sjalu». 

 

Anonymkode: efc30...594

Skrevet

Her i huset håndterer far omtrent alt av koordinering rundt barna. Alle foreldre får det med seg ganske raskt. Omtrent ingen som henvender seg til meg. 

Så det blir litt hva man gjør det til selv også... 

Men lettere å klage på andre selvsagt. 

Anonymkode: 3aa42...8c1

Skrevet

Jeg legger ut på klassens facebookside:» Jenny inviterer alle jentene i klassen til bursdagsfest søndag kl 14.00». Da kan begge foreldrene lese men i 90% av tilfellene er det fortsatt mor som responderer... 

Anonymkode: 63004...0c0

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo en helt annen problemstilling en hva som diskuteres her. Les hva jeg skrev.

Anonymkode: bdf82...99d

Trodde kanskje du så selv så hvor jævlig sær du høres ut, men nei... God bedring! 

Anonymkode: 38940...8c4

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får mark i magen av endel skilte foreldre! Ungene står IKKE i fokus når mor blir spurt om barnet feks vil komme på besøk og først etter fire timer svarer: «xxx er hos far». Eller visa versa. Får man slike spørsmål gir man den andre forelderen beskjed med en gang og svarer avsender: «xxx er hos far, jeg har gitt han beskjed». Her har vi til og med fått irriterte foreldre på tlf fordi bursdagsinvitasjoner er kommet til feil hjem, som om vi aner hvor ungen leverer den lappen... Ta ansvar for ungene! Hvem som gjør det er irrelevant, bare gjør det! Alle sammen!!

Anonymkode: 38940...8c4

Det kan være lurt å sende til begge foreldre om du ikke vet hvor barnet er.  

Jeg er ofte på jobb når ungene er hos far, og som sykepleier på akutten kan jeg love deg at mobilen ikke blir sjekket ofte. Så, her kunne det glatt gått 4 timer, minst, før du hadde fått svar av meg. 

Anonymkode: 29dc1...fb8

Skrevet

På klasselisten her står det ett nummer per barn. Er det nummeret ditt, er det du som får invitasjonen. Beklager det.

I barnehagen får vi ikke telefonlister lenger, så da blir invitasjoner levert som kort. Jeg lagrer nummeret til den som gir tilbakemelding. Er det deg, blir videre henvendelser gitt til deg.

Dette tenker jeg dere må styre innad i familien. Skal mannen ha henvendelsene, må dere sørge for at det er hans nummer folk har.

Skrevet

Stakkars deg da HI. Hvor omfattende kan dette problemet være?!

For øvrig er det en uting å få innbydelse på PAPIR! Hvilket århundre lever dere i, som gir ut det?

Anonymkode: dcd54...1f6

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars deg da HI. Hvor omfattende kan dette problemet være?!

For øvrig er det en uting å få innbydelse på PAPIR! Hvilket århundre lever dere i, som gir ut det?

Anonymkode: dcd54...1f6

Hva foreslår du da, om man ikke har telefonnummer eller navn til foreldrene slik som i barnehagen her? Jeg ser jo at de lettere kommer bort, men vi har ikke veldig mange arenaer å kommunisere på om vi også skal inkludere de barna vi ikke kjenner privat.

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

For øvrig er det en uting å få innbydelse på PAPIR! Hvilket århundre lever dere i, som gir ut det?

Anonymkode: dcd54...1f6

Vi er kultiverte mennesker. Innbydelser kommer selvsagt på papir. Om det plager deg er det ikke nødvendigvis deg vi ønsker omgang med uansett.

Endret av sug lut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...