Gå til innhold

Navnet Marianne. Fint?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke valgt det i dag. På samme måte som jeg ikke hadde valgt Monika eller Hege. Det er ikke så greit å være det barnet som heter det samme som de andres tanter/bestemødre. Selve navnet er helt greit. Det er tidspunktet å velge det jeg synes blir litt feil.

Anonymkode: 61ff8...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint navn og hyggelig at man velger navn som ikke er så vanlig. Jeg har en Heidi på 4 år, måtte bruke litt tid på å venne meg til det men veldig fornøyd idag. 

Anonymkode: d058d...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke valgt det i dag. På samme måte som jeg ikke hadde valgt Monika eller Hege. Det er ikke så greit å være det barnet som heter det samme som de andres tanter/bestemødre. Selve navnet er helt greit. Det er tidspunktet å velge det jeg synes blir litt feil.

Anonymkode: 61ff8...f5f

Jeg kjenner da i alle fall flere mødre rundt 30 som heter både Monica, Hege og Marianne. Tror ikke det vil blitt veldig stort problem. Marianne er vakkert, og kommer til å skille seg positivt ut fra Ariana, Nadin, Tomine og Amelia. 

Anonymkode: ea102...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner da i alle fall flere mødre rundt 30 som heter både Monica, Hege og Marianne. Tror ikke det vil blitt veldig stort problem. Marianne er vakkert, og kommer til å skille seg positivt ut fra Ariana, Nadin, Tomine og Amelia. 

Anonymkode: ea102...a66

Det er jo det jeg mener.

Forestill deg at du deler navn med din første kjærestes mor eller den strenge lærer i engelsk eller hun frittalende bestemoren til vennen din. Det er ikke hverken kult eller morsomt for barnet selvom de voksne synes det er søtt...

Marianne er i dag et voksennavn/tantenavn. 

Enkelte navn som Ingrid finnes i alle generasjoner, men Marianne er ikke et slikt navn. Da stikker det seg ut på en ikke-kul måte blant barna. 

Anonymkode: 61ff8...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er jo det jeg mener.

Forestill deg at du deler navn med din første kjærestes mor eller den strenge lærer i engelsk eller hun frittalende bestemoren til vennen din. Det er ikke hverken kult eller morsomt for barnet selvom de voksne synes det er søtt...

Marianne er i dag et voksennavn/tantenavn. 

Enkelte navn som Ingrid finnes i alle generasjoner, men Marianne er ikke et slikt navn. Da stikker det seg ut på en ikke-kul måte blant barna. 

Anonymkode: 61ff8...f5f

Det tror jeg faktisk går helt fint! En gutt i klassen til min 13 år gamle sønn heter Asbjørn. Absolutt ingen har syntes det er rart. At fem gutter på trinnet heter Sander, har derimot fått litt oppmerksomhet. 

Anonymkode: ea102...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg faktisk går helt fint! En gutt i klassen til min 13 år gamle sønn heter Asbjørn. Absolutt ingen har syntes det er rart. At fem gutter på trinnet heter Sander, har derimot fått litt oppmerksomhet. 

Anonymkode: ea102...a66

Bestevenninnen min vokste opp med å hate navnet sitt (og bruker det stadig helst ikke) fordi det var et slikt tantenavn som ingen andre barn het.

Er mulig Asbjørn er mer et bestefarnavn. Da har færre barn et negativt forhold til det fra før. Men å hete det samme som sine venners tanter/onkler/moren sine venninner osv er ikke kult når man er barn.  

Anonymkode: 61ff8...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bestevenninnen min vokste opp med å hate navnet sitt (og bruker det stadig helst ikke) fordi det var et slikt tantenavn som ingen andre barn het.

Er mulig Asbjørn er mer et bestefarnavn. Da har færre barn et negativt forhold til det fra før. Men å hete det samme som sine venners tanter/onkler/moren sine venninner osv er ikke kult når man er barn.  

Anonymkode: 61ff8...f5f

Nei, bevares, tenk å gå gjennom livet og ikke være kul 🙄

Anonymkode: 885ef...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, bevares, tenk å gå gjennom livet og ikke være kul 🙄

Anonymkode: 885ef...e51

Hvorfor med vilje gi barnet sitt et sosialt handikap?

Anonymkode: 61ff8...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bestevenninnen min vokste opp med å hate navnet sitt (og bruker det stadig helst ikke) fordi det var et slikt tantenavn som ingen andre barn het.

Er mulig Asbjørn er mer et bestefarnavn. Da har færre barn et negativt forhold til det fra før. Men å hete det samme som sine venners tanter/onkler/moren sine venninner osv er ikke kult når man er barn.  

Anonymkode: 61ff8...f5f

For en merkelig problemstilling.

Jeg liker ikke Marianne navnet, så det er ikke et navn jeg ville brukt

Anonymkode: 12c39...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bestevenninnen min vokste opp med å hate navnet sitt (og bruker det stadig helst ikke) fordi det var et slikt tantenavn som ingen andre barn het.

Er mulig Asbjørn er mer et bestefarnavn. Da har færre barn et negativt forhold til det fra før. Men å hete det samme som sine venners tanter/onkler/moren sine venninner osv er ikke kult når man er barn.  

Anonymkode: 61ff8...f5f

Dette har du et veldig merkelig forhold til. Håper du ikke overfører dette til egne barn, slik at de bidrar til å skape en ide om at det er noe galt med visse navn. Barn i dag er så vant med ulike navn, både fordi mange norske foreldre velger utradisjonelle navn og fordi mange har utenlandske navn, at jeg tror dette er noe de tenker lite over. 

Anonymkode: ea102...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sant. Tantenavn som Bjørg og Marianne er ikke kjempepopulært. 

Men jeg syns ikke Marianne var så tantete. 😊 Har en tante som heter det. Jeg liker det navnet jeg😊 

Syns ikke så mye om Chantel og Angelica -ish navn. 

Mari og Maria er nokså vanlige. 

Syns det er kult med ei lita Marianne jeg😊

Anonymkode: 91f3b...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å gi barna et navn som ikke er typisk for generasjonen enn å følge strømmen. Og du anonym …..f5f må tenke på at navnet skal et barn ha hele livet.

Bedre å hete Bjørg eller Liv enn Mille/Thea/Amalie/Angelica/Lykke  osv

Anonymkode: e85c9...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner da i alle fall flere mødre rundt 30 som heter både Monica, Hege og Marianne. Tror ikke det vil blitt veldig stort problem. Marianne er vakkert, og kommer til å skille seg positivt ut fra Ariana, Nadin, Tomine og Amelia. 

Anonymkode: ea102...a66

Har navnet Nadine (skrives med e) kommet til Norge?? 

Anonymkode: 427ab...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke valgt det i dag. På samme måte som jeg ikke hadde valgt Monika eller Hege. Det er ikke så greit å være det barnet som heter det samme som de andres tanter/bestemødre. Selve navnet er helt greit. Det er tidspunktet å velge det jeg synes blir litt feil.

Anonymkode: 61ff8...f5f

Kjenner en Erling. Han heter altså det samme som mange bestefedre. Ingen som har sagt noe på det. I mange generasjoner har man hatt annenhver generasjon med samme fornavn og det har da aldri vært en belastning

Anonymkode: ea0a5...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har navnet Nadine (skrives med e) kommet til Norge?? 

Anonymkode: 427ab...033

Jeg vet om ei Nadine som er rundt ti år. Uttaltes også Nadine. 

Anonymkode: ff060...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet er fint. Bruk det om du liker det. Gjør det noe at det var poppisnavn for en generasjon siden? Jeg måtte telle, og fant at jeg kjenner ikke mindre enn 56 som heter Marianne i en eller annen form, ( Marianne, Mariann, Mary Ann, Mari Anna) med alder fra 25 til 62. 

Anonymkode: 3d462...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er noen rare holdninger her lenger oppe. Marianne er et nydelig navn som helt klart kan velges til babyjente også nåni 2019. Finnes ikke tantete. 

Anonymkode: 20864...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det man kaller stødig og sterkt. Men til gjengjeld litt boring navn😴

Anonymkode: 97a1c...a72

Det er jo ikke det, for det er "ingen" små som heter det idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne fint valgt Marianne til jenta mi. Synes ikke navnet er gammeldags. Jeg har faktisk "gammeldagse" navn på begge barna mine uten at noen har reagert på det. Begge barna har gått hele barnskolen uten noen andre på hele skolen med samme navnet. Når gutten begynte på videregående fikk han faktisk en gutt i klassen med samme navn. Spesielt. Men er ikke harry-navn likevel, selv om ikke "alle" heter det samme.

Når vi velger navn på baby i magen vil vi nok også velge et navn som ikke alle har, og kanskje noe noen i oldemorgenerasjonen het.
Marianne er dessverre ikke et mulig navn for oss å bruke, da helt nær familie heter det.

Anonymkode: a215d...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har navnet Nadine (skrives med e) kommet til Norge?? 

Anonymkode: 427ab...033

Jeg kjenner i alle fall ei norsk jente som skriver det Nadin. 

Anonymkode: ea102...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner i alle fall ei norsk jente som skriver det Nadin. 

Anonymkode: ea102...a66

Uttale na-din.

Anonymkode: ea102...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...