Gå til innhold

Tobarnsmor og 22 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

At det nesten kunne vært meg. Jeg var 23 år da nr. 2 kom, 28 år med nr. 4. Samme far til alle. Eldste er snart 17 år nå, og vi har i hvert fall klart oss veldig godt. Ikke alle som velger å få barn som unge er umodne og tar dumme valg, for oss var det en prioritering. Jeg ville kombinere studentlivet med småbarnstiden fordi det gjorde meg mer fleksibel og ga meg mer tid med barna da de var små. Nå har jeg 8 år på universitetet bak meg, to grader, godt betalt jobb, romslig økonomi, er lykkelig gift og fortsatt ganske ung og sprek.

Jeg vet jo selvsagt at statistisk sett er det flere unge mødre enn litt eldre mødre som kommer dårligere ut av det, men dette er fortsatt individuelt så det er greit å ikke dømme før man kjenner mer til situasjonen. 

Anonymkode: cf058...a8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hi her

Takk for alle innspill. Den dama kan nemlig bli meg. Gutten vår kom uplanlagt da jeg var 19, og vi skal gifte oss nå i juli. Siden vi uansett tenker å få flere barn etterhvert, vurderer vi å få neste ganske kjapt, sånn at de kanskje får litt glede av hverandre. Jeg skjønner at dere tenker at 22 år er ungt, men tross alt blir jeg jo en 22-åring som allerede har vært mamma i 3 år. Overgangen fra ingen barn til et barn må vel være større enn overgangen fra et til to? 

På den andre siden er vi studenter begge to, vi leier studentleilighet og ingen av vennene våre har fått barn enda. Så livet vårt som småbarnsfamilie blir nok enda fjernere for dem.. 

Anonymkode: 3dc0c...b31

• 5 måneder senere...
Skrevet (endret)
På 28.4.2019 den 10.03, Anonym bruker skrev:

Hi her

Takk for alle innspill. Den dama kan nemlig bli meg. Gutten vår kom uplanlagt da jeg var 19, og vi skal gifte oss nå i juli. Siden vi uansett tenker å få flere barn etterhvert, vurderer vi å få neste ganske kjapt, sånn at de kanskje får litt glede av hverandre. Jeg skjønner at dere tenker at 22 år er ungt, men tross alt blir jeg jo en 22-åring som allerede har vært mamma i 3 år. Overgangen fra ingen barn til et barn må vel være større enn overgangen fra et til to? 

På den andre siden er vi studenter begge to, vi leier studentleilighet og ingen av vennene våre har fått barn enda. Så livet vårt som småbarnsfamilie blir nok enda fjernere for dem.. 

Anonymkode: 3dc0c...b31

Hvorfor ikke? Kjør på 🎉

Endret av ~Kiwi~
Skrevet

Gratulerer! Håper hun har det bra og familien er glade på hennes vegne.

Skrevet
På 27.4.2019 den 22.46, Gjest Marihønne skrev:

Du snakker som om det hadde vært en 15 åring. 22 er faktisk ikke så utrolig ungt. Gjennomsnittet for førstegangsfødende for bare 10 - 15 år siden var faktisk 25. 

Da jeg fikk barn nummer en for 18 år siden var snittet i Oslo 40 og i landet 27. Så har gjennomsnittsalderen økt etter dette.

Anonymkode: aa41c...41a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...