Gå til innhold

Jeg er sosialt inkompetent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir litt skremt av å lese denne tråden...

Kan du ha et snev av antisosial personlighetsforstyrrelse? Jeg sier det ikke for å være ufin, kun i undring og nysgjerrighet over at mennesker som åpenbart har blitt oppdratt av og med empatiske mennesker, ikke har et snev av det selv. 

Anonymkode: 7c8e7...6be

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan du ha et snev av antisosial personlighetsforstyrrelse? Jeg sier det ikke for å være ufin, kun i undring og nysgjerrighet over at mennesker som åpenbart har blitt oppdratt av og med empatiske mennesker, ikke har et snev av det selv. 

Det mest skremmende er at vedkommende har barn.

Anonymkode: c28e7...ed8

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor blir du så skremt egentlig? Hva er farlig ved hi? Hun virker til å ha et fint liv og gjør ingen noen skade?

Folk har så utrolig lav toleranse for annerledeshet.

Jeg synes dette feminine følerier der alle skal føle så mye og alt skal forstås og aksepteres og snakkes om i det uendelige er helt patetisk. Liker mer den type omsorg menn viser hverandre. Sjelden menn møtes for å prate i hjel følelseslivene sine. Likevel er det ingen som mistenker at de har en diagnose fordet.

Anonymkode: 0dd3a...14f

Skrevet
På 26.4.2019 den 22.57, Anonym bruker skrev:

Det hjelper ikke at du annerkjenner det med ord, hvis kroppspråket ditt skriker noe helt annet

Anonymkode: 6b5d0...26e

Hele poenget med å lære å lyve er jo å kunne lyve med kroppsspråket da... og jo, det er fullt mulig.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor blir du så skremt egentlig? Hva er farlig ved hi? Hun virker til å ha et fint liv og gjør ingen noen skade?

Folk har så utrolig lav toleranse for annerledeshet.

Jeg synes dette feminine følerier der alle skal føle så mye og alt skal forstås og aksepteres og snakkes om i det uendelige er helt patetisk. Liker mer den type omsorg menn viser hverandre. Sjelden menn møtes for å prate i hjel følelseslivene sine. Likevel er det ingen som mistenker at de har en diagnose fordet.

Så er jo det langt mer vanlig at menn tar liv av seg (uten at noen har visst at de har det vanskelig). Så kanskje de burde snakke mer?

Det er ikke snakk om føleri hele tiden, men du og HI anerkjenner jo ikke at følelser er viktig. Mye mer av våre liv bestemmes av følelser fremfor fornuft og ren ransjonell tenking. Blant annet i økonomi ser man at menneskers økonomiske atferd er mye mer følelsesbasert enn man har trodd.

Anonymkode: 8a1f1...aca

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor søker du tips om sosiale koder da? Du er jo fornøyd med å ha de vennene du har?

Bare av nysgjerrighet: hvordan tilbyr du omsorg hvis du ikke verken klarer å lese følelsene deres, eller gidder å ta de følelsene inn over deg? Det er selvsagt ikke sunt å overidentifisere seg med barna og hyle på deres vegne hver gang de har vondt, men hvis det kjeder deg å trøste dem, så tro jeg barna også vil merke at du egentlig bare faker...

Anonymkode: 53ac3...638

Nå er det ikke bare mennesker jeg er venn med og kan være ærlig med jeg omgås. 

Jeg forstår at de får vondt eller at de er lei seg. Så kommer jeg med forslag til løsning av problemet.

«Har du vondt? Hmmm. Skal vi sjekke om noe virkelig kan være skadet eller om det er en sånn smerte som går over i løpet av kort tid?» 

«ble du lei deg fordi Per sa du var stygg? Kom her og se deg i speilet og se om du faktisk er stygg da. Jeg kan ikke se at du er stygg, men jeg synes Per var stygg med deg. Ikke bry deg om Per mer»

Anonymkode: d24fb...13c

Skrevet
På ‎28‎.‎04‎.‎2019 den 14.19, Anonym bruker skrev:

Nå er det ikke bare mennesker jeg er venn med og kan være ærlig med jeg omgås. 

Jeg forstår at de får vondt eller at de er lei seg. Så kommer jeg med forslag til løsning av problemet.

«Har du vondt? Hmmm. Skal vi sjekke om noe virkelig kan være skadet eller om det er en sånn smerte som går over i løpet av kort tid?» 

«ble du lei deg fordi Per sa du var stygg? Kom her og se deg i speilet og se om du faktisk er stygg da. Jeg kan ikke se at du er stygg, men jeg synes Per var stygg med deg. Ikke bry deg om Per mer»

Anonymkode: d24fb...13c

Den sosiale kompetansen din er åpenbart god nok. Det ser ut til å være evnen til å kjenne sympati og empati som mangler. 

Anonymkode: 21480...ff9

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den sosiale kompetansen din er åpenbart god nok. Det ser ut til å være evnen til å kjenne sympati og empati som mangler. 

Da utelukker jeg autismespekterproblematikk. Siden du vet hva som egentlig forventes og klarer å møte det, så tenker jeg at du sikkert ikke har hatt en vond oppvekst, men rett og slett har medfødt nedsatt evne til å føle empati og sympati. 

Skrevet
På 28.4.2019 den 9.56, Anonym bruker skrev:

Så er jo det langt mer vanlig at menn tar liv av seg (uten at noen har visst at de har det vanskelig). Så kanskje de burde snakke mer?

Det er ikke snakk om føleri hele tiden, men du og HI anerkjenner jo ikke at følelser er viktig. Mye mer av våre liv bestemmes av følelser fremfor fornuft og ren ransjonell tenking. Blant annet i økonomi ser man at menneskers økonomiske atferd er mye mer følelsesbasert enn man har trodd.

Anonymkode: 8a1f1...aca

Hvor tar du det fra at jeg ikke anerkjenner at følelser er viktig?

Hvorfor kan ikke du heller akseptere at vi er forskjellige? Jeg får ingen ting ut av å høre på kvasipsykologiske teorier fra venninner om hvorfor jeg/hun/noen føler sånn eller slik. Jeg synes det er dritkjedelig å snakke om. Ingenting blir løst.

Det betyr ikke at jeg ikke bearbeider følelser. Da gjør jeg fysisk hardt arbeid eller gjennomfører en hard treningsøkt. Funker som fjell. Og sånn tror jeg det er for mange menn og. 

Hvorfor er min måte mindreverdig din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...