Gå til innhold

KATTER I HAGEN...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med andre ord mener du at ungene ikke skal få leke ute i sin egen hage? 

Anonymkode: f094f...8d1

Selvfølgeøig får de leke, men leker som kan bli ødelagt av dyr, vær eller andre besøk rydder man opp etterpå.

Anonymkode: 17474...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har katt, rev, elg, rådyr, fulle 50-åringer, hunder, gjess, naboens unger, grevling mm innom i hagen. Heldig vis er jeg ikke så sart at jeg må sitte på puter. Vi har en parasoll som vi tar ned når den ikke er i bruk, ellers har vi sørget for å skaffe oss hageøbler som gir oss minimalt med irritasjon og ekstraarbeid i hverdagen. Tekstilene holder vi inne.

Anonymkode: 17474...b9c

Jeg har også grevling, rådyr og en og annen 50-åring på en snurr.  Ingen av de har noen gang bæsja i blomsterbedet eller pissa på putene. Naboens katt gjorde det mens jeg var inne i 2 minutter en dag og hentet en kopp te. Det forandrer ikke faktumet at katter er noens kjæledyr som de slipper løs og lar være å ta ansvaret for. Ville det vært ok om andre dyreeiere tok etter og startet med frittgående geit i boligfeltet? Eller hva med løsfjording? Da hjelper det lite med tekstilfrie hagemøbler når nabovallaken legger igjen en haug på terrassen. Hvorfor skal det være greit å påføre naboer merarbeid og skade bare fordi man vil ha katt?

Anonymkode: f1b0e...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan jo ikke mate nabokattene. 

Anonymkode: 6b4f9...06e

Du mater ikke katten, men har litt kattemat ute så ser dere hvem som ønsker å forsvare området og ta det til sitt. At katten spiser mat fra en skål som står ute er ikke deres problem. 

Anonymkode: 9dd2d...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også grevling, rådyr og en og annen 50-åring på en snurr.  Ingen av de har noen gang bæsja i blomsterbedet eller pissa på putene. Naboens katt gjorde det mens jeg var inne i 2 minutter en dag og hentet en kopp te. Det forandrer ikke faktumet at katter er noens kjæledyr som de slipper løs og lar være å ta ansvaret for. Ville det vært ok om andre dyreeiere tok etter og startet med frittgående geit i boligfeltet? Eller hva med løsfjording? Da hjelper det lite med tekstilfrie hagemøbler når nabovallaken legger igjen en haug på terrassen. Hvorfor skal det være greit å påføre naboer merarbeid og skade bare fordi man vil ha katt?

Anonymkode: f1b0e...d5e

Jeg har hatt 50-åringer som har spydd på plenen. Pissing på puter er ikke noe problem siden jeg ikke har puter ute. Bråk fra naboen kan være litt irriterende, men det går stort sett greit. De som gjør skade er rådyr som jeg ikke får lov til å skyte og som det offentlige ikke tar noe ansvar for skadene til og hunder som eorene ikke tar ansvar for. Jeg haddd besøk av to kuer en gang. De la igjen et par store visittkort, men det gjorde ikke noe. Dyremøkk i blomsterbeddet ser jeg på som gjødsel, ike et problem.

Anonymkode: 17474...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det stemmer. Jeg hadde katter i 4 år :) De tiltrekker seg andre katter, men hagen ble forsvart med nebb og klør. Med unntak av én som hun dro med inn... Men han hadde ikke noe sted å bo så vi lot ham komme inn og spise. Han verken bæsja eller tissa på tingene våre. Vi har bodd her i 9 ÅR... Og først i år har vi hatt problemer med kattesvin. 

Anonymkode: 6b4f9...06e

Hadde det stemt, så hadde det vært sånn for alle. Noen stemmer det for, noen ikke

Anonymkode: 19769...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabokatta på sommerhuset vårt brukte hagen vår som do. Det plager meg litt, men jeg lot det gå. Skremte den bare vekk da jeg så den. Men den ettermiddagen katta satt å tissa/markerte oppi barnevogna til dattra mi var der nok. Heldighvis lå hun ikke oppi der da. Men da slang jeg en bøtte vann etter katta, og stod klar med vannpistol hver gang jeg så den. La ut kaffegrut og kjøpte noe sånt man kan legge ut for å holde katter borte. Har ikke sett den siden nede hos oss, heldighvis. Snakket også med eieren av katta, ikke at de gjorde så mye, men da viste de hva som hadde skjedd og de sa det var helt greit at jeg skremte den avgårde når den var på tomta vår. 

Anonymkode: d448c...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...