Gå til innhold

KATTER I HAGEN...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg gjøre for å BLI KVITT katter i hagen? De bæsjer overalt i hagen vår. Tisser på leker, og på trappa... Hadde jeg vært ute med hageslangen hadde det vært enkelt 😛 Men ser dem gjennom vinduet... 

 

Anonymkode: 6b4f9...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bank i vinduet og sprut vann om du rekker. Det er antagelig ukastrerte katter som markerer rundt omkring, forferdelig irriterende. Her tok jeg bilde og etterlyste eier på lokal side. Eier kom og ikke sett katten siden. Dritt lei de som ikke kastrerer katta si, har fått ødelagt utemøbler her pga katter som er innom. Bæsjen derimot er det vanskeligere å få gjort noe med, det forsvinner ikke ved kastrering. Men du kan stø litt pepper, kaffegrut eller kjøpe "get off" spray i dyre forretning evnt på felleskjøpet. 

Anonymkode: ddfc2...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bank i vinduet og sprut vann om du rekker. Det er antagelig ukastrerte katter som markerer rundt omkring, forferdelig irriterende. Her tok jeg bilde og etterlyste eier på lokal side. Eier kom og ikke sett katten siden. Dritt lei de som ikke kastrerer katta si, har fått ødelagt utemøbler her pga katter som er innom. Bæsjen derimot er det vanskeligere å få gjort noe med, det forsvinner ikke ved kastrering. Men du kan stø litt pepper, kaffegrut eller kjøpe "get off" spray i dyre forretning evnt på felleskjøpet. 

Anonymkode: ddfc2...cb7

Liker de ikke pepper og kaffegrut altså? Hva med salmiakk? 

Anonymkode: 6b4f9...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Liker de ikke pepper og kaffegrut altså? Hva med salmiakk? 

Anonymkode: 6b4f9...06e

Salmiakk liker ikke naturen heller, så da dreper du jo det du selv har plantet....

Anonymkode: e1e8b...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips om du har et sted i hagen du ikke vil de skal bæsje er å sette et speil der. Katter liker ikke å gå på do ved siden av hverandre, så om de ser et speilbilde av seg selv går de ikke på do der. Har du en speilflis liggende i garasjen e.l. kanskje gå på gjenbruksbutikken på søpla eller noe også setter du et speil ved blomsterbedet, og vips er katten borte.

Jeg kjøpte luftfrisker med sitronduft og hadde på og ved hagemøblene, da forsvant katten som kom hit og tisset på uteputene.

Nå har den heldigvis blitt borte. Synd å si det men jeg håper nesten den har blitt påkjørt eller noe. Ukastrerte katter som løper rundt og skriker, tisser osv trenger vi ikke i tettbebygde strøk altså.

Anonymkode: e1e8b...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmiakk er gull gruve for katte piss.  Katter elsker den lukta, urinen lukter svak salmiakk.

Anonymkode: 0ffd9...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Salmiakk liker ikke naturen heller, så da dreper du jo det du selv har plantet....

Anonymkode: e1e8b...587

Tenkte på trappa, lekene og trampolina.

Anonymkode: 6b4f9...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Salmiakk er gull gruve for katte piss.  Katter elsker den lukta, urinen lukter svak salmiakk.

Anonymkode: 0ffd9...fc5

Fydda. Da bruker jeg ikke det.

Anonymkode: 6b4f9...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Et godt tips om du har et sted i hagen du ikke vil de skal bæsje er å sette et speil der. Katter liker ikke å gå på do ved siden av hverandre, så om de ser et speilbilde av seg selv går de ikke på do der. Har du en speilflis liggende i garasjen e.l. kanskje gå på gjenbruksbutikken på søpla eller noe også setter du et speil ved blomsterbedet, og vips er katten borte.

Jeg kjøpte luftfrisker med sitronduft og hadde på og ved hagemøblene, da forsvant katten som kom hit og tisset på uteputene.

Nå har den heldigvis blitt borte. Synd å si det men jeg håper nesten den har blitt påkjørt eller noe. Ukastrerte katter som løper rundt og skriker, tisser osv trenger vi ikke i tettbebygde strøk altså.

Anonymkode: e1e8b...587

Smart :) Men har ikke det, da... kanskje jeg kan finne noe brukt.

Vil ikke bruke for mye penger på det, heller. 

Anonymkode: 6b4f9...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt grovmalt pepper rundt huset og det hjelper for lukta om de har tissa og det holder de unba, men legg det steder du har sett de. Har to katter selv, de kommer og går som vanlig, men de andre er borte. Minekatter tisser ikke eller markerer der de andre kattene gjør det. 

Anonymkode: 1ba2a...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har helt grovmalt pepper rundt huset og det hjelper for lukta om de har tissa og det holder de unba, men legg det steder du har sett de. Har to katter selv, de kommer og går som vanlig, men de andre er borte. Minekatter tisser ikke eller markerer der de andre kattene gjør det. 

Anonymkode: 1ba2a...025

Nei, for dine katter tisser og markerer hos naboen...

Anonymkode: f1b0e...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har helt grovmalt pepper rundt huset og det hjelper for lukta om de har tissa og det holder de unba, men legg det steder du har sett de. Har to katter selv, de kommer og går som vanlig, men de andre er borte. Minekatter tisser ikke eller markerer der de andre kattene gjør det. 

Anonymkode: 1ba2a...025

Haha, litt vittig.

Du har to katter selv som går i andres bed og sandkasser for du har pepperkorn for å holde katter vekk fra dine egne ;)

 

Anonymkode: e1e8b...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmiakk funker hos meg. Vi har en nabokatt som markerer på dørmatta og inngangsdøra vår. En skvalp salmiakk på matta holder den vekk i noen uker. Appelsinskall, pepper og kaffegrut funker sånn måtelig. Chiliflakes er det som funker best. Den ene nabokatta her lagde seg fast bæsjeplass i det ene blomsterbedet. Den gravde opp løk og småplanter og dreit der hver natt. Da alt annet var prøvd, inkl granbar og bark, så strødde jeg chiliflakes der. Da tok det slutt. Katteeiere vil sikkert kalle det dyremishandling for tenkt om pusekatten får chili i nesa, men det er rimelig nabomishandling å ha dyr som man slipper ut så de kan drite i naboens bed og pisse på hagemøblene. 

Anonymkode: f1b0e...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, for dine katter tisser og markerer hos naboen...

Anonymkode: f1b0e...d5e

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha, litt vittig.

Du har to katter selv som går i andres bed og sandkasser for du har pepperkorn for å holde katter vekk fra dine egne ;)

 

Anonymkode: e1e8b...587

Dette hjalp meg veldig! 

Hi

Anonymkode: 6b4f9...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet du sikkert synes dette er sprøtt, men sett ut ei skål med god kattemat ved trappa eller der de går mest på do, da vil du kunne få en katt som forsvarer hagen og den vil ikke gå på do der den har mat. 

Anonymkode: 9dd2d...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har mange ganger vært fristende å legge ut selvskudd, men har selvfølgelig ikke gjort det. 

Av og til jager bikkja bort katter den "kommer over", og da pleier de å holde seg unna en stund  før de kommer tilbake som om ingenting har skjedd. Ellers har eddik hjulpet litt. 

Anonymkode: f22e6...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet du sikkert synes dette er sprøtt, men sett ut ei skål med god kattemat ved trappa eller der de går mest på do, da vil du kunne få en katt som forsvarer hagen og den vil ikke gå på do der den har mat. 

Anonymkode: 9dd2d...46e

Jeg kan jo ikke mate nabokattene. 

Anonymkode: 6b4f9...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det har mange ganger vært fristende å legge ut selvskudd, men har selvfølgelig ikke gjort det. 

Av og til jager bikkja bort katter den "kommer over", og da pleier de å holde seg unna en stund  før de kommer tilbake som om ingenting har skjedd. Ellers har eddik hjulpet litt. 

Anonymkode: f22e6...6cb

Spruter du på dem med eddik, da? Jeg hadde katt selv før, og da var det åpenbart ingen katter i hagen. Men det er plutselig mange katter her, tror flere naboer har fått seg katt. Kanskje jeg må etterlyse eieren og be dem erstatte diverse som er nedpissa og ødelagt... 

Anonymkode: 6b4f9...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spruter du på dem med eddik, da? Jeg hadde katt selv før, og da var det åpenbart ingen katter i hagen. Men det er plutselig mange katter her, tror flere naboer har fått seg katt. Kanskje jeg må etterlyse eieren og be dem erstatte diverse som er nedpissa og ødelagt... 

Anonymkode: 6b4f9...06e

Det stemmer ikke,. Jeg hadde egen katt i mange år, og mange nabokatter i hagen. Hører andre og si det. Hvis du skal ha noen til å erstate noe, bør du ha bevis, bilde eller film for at det er akkurat de sin katt som har gjort det

Anonymkode: 19769...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bland like deler vann og munnskyllevann og spray på utsatte steder. I bed kan du sette tett i tett med spisse kvister/gafler/grillpinner slik at toppene står akkurat over overflaten. Katter skyr lukten av munnskyllevann og liker ikke grave ved store hindringer. Og nei, de skader seg ikke mer på spisse pinner vendt opp enn om de går i skogen og tråkker på en spiss pinne der. 

Anonymkode: f3b0d...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer ikke,. Jeg hadde egen katt i mange år, og mange nabokatter i hagen. Hører andre og si det. Hvis du skal ha noen til å erstate noe, bør du ha bevis, bilde eller film for at det er akkurat de sin katt som har gjort det

Anonymkode: 19769...7db

Jo, det stemmer. Jeg hadde katter i 4 år :) De tiltrekker seg andre katter, men hagen ble forsvart med nebb og klør. Med unntak av én som hun dro med inn... Men han hadde ikke noe sted å bo så vi lot ham komme inn og spise. Han verken bæsja eller tissa på tingene våre. Vi har bodd her i 9 ÅR... Og først i år har vi hatt problemer med kattesvin. 

Anonymkode: 6b4f9...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli så lei av folk som ikke forstår forskjell på ute og inne. Inne har du vegger og tak. Du kan lukke vinduer og dører for å holde ting trygt. Ute må du regne med besøk av dyr og mennesker, det kommer vind, regn, sn, eksos, pollen osv. Det må du bare regne med. Det du plaserer ute i hagen må tåle alle disse tingene. Plaserer du puter, pledd, gardiner, leker og møbler ute må du regne med at de blir våte, fulle av møkk og blåser bort.

Anonymkode: 17474...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynner å bli så lei av folk som ikke forstår forskjell på ute og inne. Inne har du vegger og tak. Du kan lukke vinduer og dører for å holde ting trygt. Ute må du regne med besøk av dyr og mennesker, det kommer vind, regn, sn, eksos, pollen osv. Det må du bare regne med. Det du plaserer ute i hagen må tåle alle disse tingene. Plaserer du puter, pledd, gardiner, leker og møbler ute må du regne med at de blir våte, fulle av møkk og blåser bort.

Anonymkode: 17474...b9c

Du har katt?

Jeg tar inn putene når det er meldt regn. Det er ikke noe problem. Regnvann, støv, pollen og bøss kan jeg dessuten børste av eller bare la puta tørke i sola. Skulle en spurv komme til å skite litt på en av de, så er det sånt som skjer. Kattepiss i putene er noe annet. Det ødelegger puta og er en langt større jobb å eventuelt redde, og det burde ingen trenge å regne med. Katt er heller ikke et dyr som hører hjemme i norsk natur og de burde ikke gå løse med unntak av gauper. Katten er noens kjæledyr som de har valgt å skaffe seg, for så å slippe løs. Her i nabolaget er folk i harnisk over at en kar slipper bikkja si ut og ikke plukker opp dritten etter den og at den pisser på tujahekker og garasjevegger. Mange av de som hyler har katt...

Anonymkode: f1b0e...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynner å bli så lei av folk som ikke forstår forskjell på ute og inne. Inne har du vegger og tak. Du kan lukke vinduer og dører for å holde ting trygt. Ute må du regne med besøk av dyr og mennesker, det kommer vind, regn, sn, eksos, pollen osv. Det må du bare regne med. Det du plaserer ute i hagen må tåle alle disse tingene. Plaserer du puter, pledd, gardiner, leker og møbler ute må du regne med at de blir våte, fulle av møkk og blåser bort.

Anonymkode: 17474...b9c

Med andre ord mener du at ungene ikke skal få leke ute i sin egen hage? 

Anonymkode: f094f...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har katt?

Jeg tar inn putene når det er meldt regn. Det er ikke noe problem. Regnvann, støv, pollen og bøss kan jeg dessuten børste av eller bare la puta tørke i sola. Skulle en spurv komme til å skite litt på en av de, så er det sånt som skjer. Kattepiss i putene er noe annet. Det ødelegger puta og er en langt større jobb å eventuelt redde, og det burde ingen trenge å regne med. Katt er heller ikke et dyr som hører hjemme i norsk natur og de burde ikke gå løse med unntak av gauper. Katten er noens kjæledyr som de har valgt å skaffe seg, for så å slippe løs. Her i nabolaget er folk i harnisk over at en kar slipper bikkja si ut og ikke plukker opp dritten etter den og at den pisser på tujahekker og garasjevegger. Mange av de som hyler har katt...

Anonymkode: f1b0e...d5e

Jeg har katt, rev, elg, rådyr, fulle 50-åringer, hunder, gjess, naboens unger, grevling mm innom i hagen. Heldig vis er jeg ikke så sart at jeg må sitte på puter. Vi har en parasoll som vi tar ned når den ikke er i bruk, ellers har vi sørget for å skaffe oss hageøbler som gir oss minimalt med irritasjon og ekstraarbeid i hverdagen. Tekstilene holder vi inne.

Anonymkode: 17474...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...