Gå til innhold

Har du laget alkoholregler for partneren din?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan heller ikke vite hva som skjer når festen er over og de kommer hjem. Det er ikke sikkert at det er like festlig da. 

Anonymkode: 00cd0...354

Eller så fins det mange sure kjærringer rett og slett. 

Anonymkode: 85f5e...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har ingen regler, men må av og til minne han på å bruke skjønn.

Men ein skulle nesten tru eg bestemte over alkoholinntaket hans. Her om dagen spurte han om eg ville ha ein øl, og eg sa nei takk. Det blei ein alkoholfri kveld på oss begge. Han spurte kvar kveld eit par dager. Siste dagen sa han; «no tar eg meg ein øl!» Skulle nesten tru eg nekta han øl dei andre dagane, når eg berre sa at eg ikkje ville ha! 😅🍻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke skrive i denne tråden her egentlig. Men når det ble skrevet om sure kjerringer da rant begeret litt over her. Jeg er en av de som har en mann som sliter / har slitt med alkohol. Til de grader at han de siste ti årene har gått i en slags psykose pga  alkoholen to ganger. Begge gangene prøvde han å «drepe» meg. Ene gangen tok han kveler tak på meg. Vi måtte sitte to stykker på han fra å roe seg ned og ikke sparke i stykker bilen sin. Dagen etter gråt han fortvilede tårer når han så hva som hadde skjedd. Den andre gangen var mye mer alvorlig for min del da ble jeg slått ned ute på plenen og slept via håret mitt i Hagen. Så slapp han taket og begynte å lete blant verktøy etter noe å drepe meg med. Etter den andre gangen har jeg fått en voldsom angst. Jeg gikk fra han da, men vi ble sammen igjen er nå gift. Dette har ikke skjedd siden. Men vi har strenge strenge regler hva alkohol angår. Han for aldri lov til å gå ut alene om han gjør det er det med bil ( da drikker han ikke) om det er snakk om noe spesielt må han sove hos broren sin. Er vi ute for han drikke så lenge han ikke blander det han begynte med må han fortsette. Dette er selvsagt blitt bemerket av alle. Jeg blir kaldt bitch, grusom kjerring, kan du ikke la mannen leve litt, kontrollerende osv. Ingen vet hva som skjedde og alle dømmer meg!! Mannen min er i følge alle han kjenner verdens snilleste....

Den ene broren hans er alkoholiker den andre er spilleavhengig så det ligger i genene men det er det ultimatet han fikk når vi ble sammen igjen. Han aksepterte det, allikevel blir jeg daglig dømt av andre hele tiden uten å kunne forsvare meg 😢 det er faktisk en helt jævlig følelse

Dere aner ikke historien til den andre på festen 

Anonymkode: 0ed64...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke skrive i denne tråden her egentlig. Men når det ble skrevet om sure kjerringer da rant begeret litt over her. Jeg er en av de som har en mann som sliter / har slitt med alkohol. Til de grader at han de siste ti årene har gått i en slags psykose pga  alkoholen to ganger. Begge gangene prøvde han å «drepe» meg. Ene gangen tok han kveler tak på meg. Vi måtte sitte to stykker på han fra å roe seg ned og ikke sparke i stykker bilen sin. Dagen etter gråt han fortvilede tårer når han så hva som hadde skjedd. Den andre gangen var mye mer alvorlig for min del da ble jeg slått ned ute på plenen og slept via håret mitt i Hagen. Så slapp han taket og begynte å lete blant verktøy etter noe å drepe meg med. Etter den andre gangen har jeg fått en voldsom angst. Jeg gikk fra han da, men vi ble sammen igjen er nå gift. Dette har ikke skjedd siden. Men vi har strenge strenge regler hva alkohol angår. Han for aldri lov til å gå ut alene om han gjør det er det med bil ( da drikker han ikke) om det er snakk om noe spesielt må han sove hos broren sin. Er vi ute for han drikke så lenge han ikke blander det han begynte med må han fortsette. Dette er selvsagt blitt bemerket av alle. Jeg blir kaldt bitch, grusom kjerring, kan du ikke la mannen leve litt, kontrollerende osv. Ingen vet hva som skjedde og alle dømmer meg!! Mannen min er i følge alle han kjenner verdens snilleste....

Den ene broren hans er alkoholiker den andre er spilleavhengig så det ligger i genene men det er det ultimatet han fikk når vi ble sammen igjen. Han aksepterte det, allikevel blir jeg daglig dømt av andre hele tiden uten å kunne forsvare meg 😢 det er faktisk en helt jævlig følelse

Dere aner ikke historien til den andre på festen 

Anonymkode: 0ed64...0cb

Enig i denne, og ble provosert selv. De såkalte sure kjerringene har i de aller fleste tilfeller sine gode grunner. Alkoholmisbruk er et stort tabu og ikke noe man vanligvis snakker om. Og dere som sier hvorfor få barn med en alkoholmisbruker, det er ikke alltid det kommer eller viser seg før etter man er godt etablert 

Anonymkode: 11bd4...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke skrive i denne tråden her egentlig. Men når det ble skrevet om sure kjerringer da rant begeret litt over her. Jeg er en av de som har en mann som sliter / har slitt med alkohol. Til de grader at han de siste ti årene har gått i en slags psykose pga  alkoholen to ganger. Begge gangene prøvde han å «drepe» meg. Ene gangen tok han kveler tak på meg. Vi måtte sitte to stykker på han fra å roe seg ned og ikke sparke i stykker bilen sin. Dagen etter gråt han fortvilede tårer når han så hva som hadde skjedd. Den andre gangen var mye mer alvorlig for min del da ble jeg slått ned ute på plenen og slept via håret mitt i Hagen. Så slapp han taket og begynte å lete blant verktøy etter noe å drepe meg med. Etter den andre gangen har jeg fått en voldsom angst. Jeg gikk fra han da, men vi ble sammen igjen er nå gift. Dette har ikke skjedd siden. Men vi har strenge strenge regler hva alkohol angår. Han for aldri lov til å gå ut alene om han gjør det er det med bil ( da drikker han ikke) om det er snakk om noe spesielt må han sove hos broren sin. Er vi ute for han drikke så lenge han ikke blander det han begynte med må han fortsette. Dette er selvsagt blitt bemerket av alle. Jeg blir kaldt bitch, grusom kjerring, kan du ikke la mannen leve litt, kontrollerende osv. Ingen vet hva som skjedde og alle dømmer meg!! Mannen min er i følge alle han kjenner verdens snilleste....

Den ene broren hans er alkoholiker den andre er spilleavhengig så det ligger i genene men det er det ultimatet han fikk når vi ble sammen igjen. Han aksepterte det, allikevel blir jeg daglig dømt av andre hele tiden uten å kunne forsvare meg 😢 det er faktisk en helt jævlig følelse

Dere aner ikke historien til den andre på festen 

Anonymkode: 0ed64...0cb

Jeg skjønner reglene dine, men jeg skjønner ikke at du ble sammen med han igjen og giftet seg med han .

Anonymkode: b579b...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om noen som har slike regler, og de har ikke gode ekteskap...

Og du over her som blir kalt bitch, kontrollerende osv, hvorfor i alle dager blir du det? Skylder mannen på deg da? Om han hadde sagt at han ikke tåler alkohol noe godt så han kan ikke drikke, og alle vet det er hans valg, så er det da ingen grunn til å tenke dårlig om deg. Han er ingen god mann om han lar deg ta skylden for at han ikke drikker altså...

Anonymkode: a46dc...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner reglene dine, men jeg skjønner ikke at du ble sammen med han igjen og giftet seg med han .

Anonymkode: b579b...3e5

Nei det trenger du ikke å forstå heller. Av og til lurere jeg selv på hvorfor. Men så kommer jo det opp at han er min sjelevenn og at vi har det helt topp sammen. Er lykkelig tross alt! 

Anonymkode: 0ed64...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vet om noen som har slike regler, og de har ikke gode ekteskap...

Og du over her som blir kalt bitch, kontrollerende osv, hvorfor i alle dager blir du det? Skylder mannen på deg da? Om han hadde sagt at han ikke tåler alkohol noe godt så han kan ikke drikke, og alle vet det er hans valg, så er det da ingen grunn til å tenke dårlig om deg. Han er ingen god mann om han lar deg ta skylden for at han ikke drikker altså...

Anonymkode: a46dc...0b8

Nei det gjør han ikke. Som regel blir dette sagt når han ikke er til stedet. Det er fordi av oss to er jeg den som «virker dominerende» mens han er stille, snill og rolig 🙄. Det er i alle fall slik han oppfører Seg blant andre. Alkohol problemene hans er hans store hemmelighet og han hadde aldri fortalt det til noen. 

Anonymkode: 0ed64...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei det gjør han ikke. Som regel blir dette sagt når han ikke er til stedet. Det er fordi av oss to er jeg den som «virker dominerende» mens han er stille, snill og rolig 🙄. Det er i alle fall slik han oppfører Seg blant andre. Alkohol problemene hans er hans store hemmelighet og han hadde aldri fortalt det til noen. 

Anonymkode: 0ed64...0cb

Det vel ofte sånn at den som har problemer med alkohol holder det godt skjult og har veldig vanskelig for å innrømme problemet. Dermed blir partneren fort sett på som kontrollerende av de som ikke kjenner til hvordan det er

Anonymkode: 11bd4...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vel ofte sånn at den som har problemer med alkohol holder det godt skjult og har veldig vanskelig for å innrømme problemet. Dermed blir partneren fort sett på som kontrollerende av de som ikke kjenner til hvordan det er

Anonymkode: 11bd4...724

Og derfor er det viktig at vi som er rundt, ikke dømmer. Vi kan aldri vite om det ligger en historie bak!

Anonymkode: 693d0...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og derfor er det viktig at vi som er rundt, ikke dømmer. Vi kan aldri vite om det ligger en historie bak!

Anonymkode: 693d0...690

Nettop tusen takk for den ❤️ Jeg vet ikke hvor utrolig mange ganger jeg har grått og vert fortvilet over hvordan andre ser meg. 

Anonymkode: 0ed64...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...