Gå til innhold

Har du laget alkoholregler for partneren din?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det slipper jeg heldigvis. Mannen min er stort sett den som er sjåfør.

Jeg var i et forhold hvor jeg så tendensene til at det ville bli krasj mellom mine og hans alkoholvaner når vi fikk barn. Det var årsaken til at jeg dro før vi stiftet familie. Jeg har selv vokst opp med mye alkohol rundt meg - og kunne ikke gå inn i det med åpne øyne. 

 

Anonymkode: 00cd0...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min partner er heldigvis både myndig, voksen og et selvstendig menneske. Jeg er ikke moren hans!!

Anonymkode: 6bbda...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen myndighet til å lage regler for min mann. Han er en godt voksen kar, langt fra umyndiggjort, og han kan å tenke selv. 

Anonymkode: 4147b...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei selvfølgelig ikke.

Jeg synes forhold hvor kvinnen må være mammaen til partneren virker veldig rare, hvordan kan man da være likeverdige partnere?

Mannen min er voksen og kan tenke selv.

Anonymkode: a46dc...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på... Hva slags regler? Vi har en "uskreven regel" om at man ikke drikker alkohol hver dag. Ellers er det fritt frem. Jeg er avholds, mannen drikker kanskje 1 gang i måneden.

Anonymkode: 7a83b...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bruk av alkohol et en av de tingene vi har vært enige om hele tida. Jeg kunne aldri ha stifte familie med en som hadde et uavklart forhold til alkohol. 

Anonymkode: cfb34...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avsluttet et forhold en gang fordi jeg så at mannen drakk mer enn jeg var komfortabel med i hverdagen, og han bagatelliserte det, ingen selvinnsikt på faktisk alkoholinntak. Så det ble avsluttet før forholdet gikk videre.

Ellers har jeg avklart forhold til alkohol tidlig i forhold, nettopp fordi jeg har sett hva for mye alkohol kan føre til. Jeg har ingen problemer med normalt inntak, men ikke daglig og ikke i store mengder ofte.

Jeg regner med at du føler at mannen din drikker for mye, HI? Hvor ofte og hvor mye drikker han?

Anonymkode: 19c10...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, trenger heldigvis ikke det. Ingen av oss har problemer med å omgås alkohol til vanlig.

Var på en fest en gang der en av kvinnene surna fordi mannen etter hennes mening drakk for mye. Han var ikke spesielt beruset, hadde det bare gøy. Surningen hennes satte en demper på festen for oss andre også.

Senere kom det fram at exen hennes hadde misbrukt alkohol. Så kan på ett vis forstå henne.

Anonymkode: ac7e0...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da hadde alle alarmklokkene ringt for min del. En som må ha regler for alkoholinntak har enten et alkoholproblem eller en rape gal kone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde aldri orket et forhold der jeg må være mor for partneren. 

Jeg ser helt klart at en del menn (og kvinner) trenger regler for mangt og mye, jeg ser bare ikke hvorfor noen gidder å ha en slik partner. 

Anonymkode: e6631...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja. Han må sove på sofaen hvis han drikker mer enn 1-2 øl på kvelden (kommer an på klokkeslett). Dette er fordi 1 åringen stort sett kommer inn til oss i løpet av natten 😊 

Anonymkode: cdfe4...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han er jo et voksent menneske som velger selv hvordan han vil oppføre seg.

Vi har ingenting med å sette opp regler for hverandre. Men selvfølgelig er det en del uskrevne regler og verdier som vi begge forholder oss til for å kunne leve sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke regler i den forstand, annet enn at hvis han skal drikke seg dritings så vil ikke jeg være med. Han må gjerne velge å gjøre det for min del, men da velger jeg å ikke være til stede. Det synes jeg at jeg bør ha lov til. ;)

Anonymkode: 12ce2...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har satt ned foten for sterkere enn øl. Årsaken orker jeg ikke forklare her. Om han liker det eller ikke gir jeg blaffen i, forskjellen er oss eller ikke oss. Jeg drikker lite og sjelden, og aldri sammen med han.

Anonymkode: 44bff...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det trenger jeg ikke. Men jeg har en venninne som var sammen med en som drakk for mye, og det var ikke pent. Han drakk alt som var tilgjengelig til enhver tid. Hvis det stod vin på bordet der vi var, passet venninnen min på å fylle alle andres glass så mye som mulig, så det skulle bli mindre igjen som han kunne helle i seg. Han drakk alkohol som andre drikker vann. Det var direkte vondt å se på hvor usikker hun ble. Heldigvis innså hun at dette ikke kunne fortsette før hun fikk barn med mannen. Hun kontaktet oss, og samme ettermiddag klarte vi å skaffe henne leilighet og pakke/flytte mens mannen var på jobb. Jeg kan godt forstå at enkelte stiller ultimatum ("lager regler") når partneren har et problematisk forhold til alkohol.

Anonymkode: e0880...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Herregud. Nei, aldri.

Jeg bestemmer ikke hva andre skal drikke, men jeg bestemmer hvem jeg vil være sammen med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke annet enn at han ikke får sove i dobbelsengen med meg hvis han er beruset. Dette fordi han ligger så vanvittig urolig da at jeg har problemer med å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pashla skrev:

Herregud. Nei, aldri.

Jeg bestemmer ikke hva andre skal drikke, men jeg bestemmer hvem jeg vil være sammen med. 

Dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke mamman hans. 

Hvis alkoholen tar så mye plass i livet til partneren at den andre må sette regler så er det gått alt for langt, da er det hjelp fra profesjonelle for å ta tak i problemet, eller kroken på døra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, trenger heldigvis ikke det. Ingen av oss har problemer med å omgås alkohol til vanlig.

Var på en fest en gang der en av kvinnene surna fordi mannen etter hennes mening drakk for mye. Han var ikke spesielt beruset, hadde det bare gøy. Surningen hennes satte en demper på festen for oss andre også.

Senere kom det fram at exen hennes hadde misbrukt alkohol. Så kan på ett vis forstå henne.

Anonymkode: ac7e0...622

Man kan heller ikke vite hva som skjer når festen er over og de kommer hjem. Det er ikke sikkert at det er like festlig da. 

Anonymkode: 00cd0...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. Dét hadde tatt seg ut! Selvfølgelig IKKE. Men, hvis det er krise i heimen med småbarna eller noe så bruker vi jo skjønn. Men han eller jeg bestemmer ikke over den andre heldigvis. 

Anonymkode: 85f5e...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...