Gå til innhold

OK å ikke ville gå i bursdag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når fikk dere invitasjon? Det er seint å gi avbud 2 dager før

Anonymkode: 28a7c...80d

Hvor mange dager før er det vanlig å få invitasjon til barneselskap? Her hos oss er det vanlig å få den 3-4 dager før. Hvorfor skulle det være for sent å melde avbud 2 dager før? Det vanligste her hos oss er å melde avbud samme dag eller evt dagen før hvis man ikke kan, det er jo ikke akkurat bryllup eller konfirmasjon, som må ordnes mye på forhånd.
Hvis man er syk, så vet man jo ikke nødvendigvis om det før samme dag heller.

Men mener likevel ikke at man skal skippe en bursdag, har svart lenger opp.

Anonymkode: 1c7ef...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man går i bursdag så sant man ikke er syk, (eller at vegringen har noe med mobbing av den ene eller andre å gjøre. )Tenker at resten av familien din må være såpass fleksibel at de kan ta kosen sammen enten fredag eller søndag. Eller at barnet får være oppe bittelitt lengre enn vanlig denne lørdagen.

Anonymkode: fdede...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle meldes avbud innen torsdag, og det gjorde jeg. Hun fikk slippe.

Men så utrolig mange rare mennesker det er her inne med de villeste spekulasjoner og traumatiske situasjoner. Ler så jeg griner!!! Det er snakk om EN bursdag!! Til sammen skal barna mine i fem bursdager denne uken, pluss vanlige aktiviteter, kamper, cuper, vennekvelder etc etc. Så det er ikke bare å «være fleksible». 

Vi er en stor familie som har vært gjennom mye i det siste, det blir deilig med en kveld hjemme med alle barna. Søndag skal storebror i to bursdager med en times mellomrom. Han går i begge! Takk for meg, gale damer! 

Anonymkode: 8a16b...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skulle meldes avbud innen torsdag, og det gjorde jeg. Hun fikk slippe.

Men så utrolig mange rare mennesker det er her inne med de villeste spekulasjoner og traumatiske situasjoner. Ler så jeg griner!!! Det er snakk om EN bursdag!! Til sammen skal barna mine i fem bursdager denne uken, pluss vanlige aktiviteter, kamper, cuper, vennekvelder etc etc. Så det er ikke bare å «være fleksible». 

Vi er en stor familie som har vært gjennom mye i det siste, det blir deilig med en kveld hjemme med alle barna. Søndag skal storebror i to bursdager med en times mellomrom. Han går i begge! Takk for meg, gale damer! 

Anonymkode: 8a16b...f30

Nå kommer du bare med masse unnskyldninger siden du ikke likte svarene du fikk.

Anonymkode: 28a7c...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå kommer du bare med masse unnskyldninger siden du ikke likte svarene du fikk.

Anonymkode: 28a7c...80d

Nei, hun beskriver en helt vanlig hverdag i et normalt menneskes liv. Det er ikke riktig klokt å behandle en barnebursdag som om det var innkalling til statsråd på Slottet, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det skulle meldes avbud innen torsdag, og det gjorde jeg. Hun fikk slippe.

Men så utrolig mange rare mennesker det er her inne med de villeste spekulasjoner og traumatiske situasjoner. Ler så jeg griner!!! Det er snakk om EN bursdag!! Til sammen skal barna mine i fem bursdager denne uken, pluss vanlige aktiviteter, kamper, cuper, vennekvelder etc etc. Så det er ikke bare å «være fleksible». 

Vi er en stor familie som har vært gjennom mye i det siste, det blir deilig med en kveld hjemme med alle barna. Søndag skal storebror i to bursdager med en times mellomrom. Han går i begge! Takk for meg, gale damer! 

Anonymkode: 8a16b...f30

Når man velger å få 4 barn og i tillegg lar de delta på ulike aktiviteter så må man forvente å stille opp på ting. Kipt at datteren din måtte ofte bursdagen mens du prioriterer to for sønnen din dagen etter.

det er nesten som at jeg håper at deresom ikke synes bursdager til andre er så nøye, får kjenne selv hvordan det er når mange avlyser (uten grunn) og dere ender opp med et trist bursdagsbarn.

Anonymkode: a092b...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Pashla skrev:

Nei, hun beskriver en helt vanlig hverdag i et normalt menneskes liv. Det er ikke riktig klokt å behandle en barnebursdag som om det var innkalling til statsråd på Slottet, altså.

Jo, nesten. Her dreier det seg ikke om den som ikke ønsker å gå , fordi vedkommende har noe koseligere å gjøre, (familiekos). Her dreier det seg om gebursdagsbarnet. Jeg fulgte selv mitt barn til en gebursdag, der mitt barn var det eneste av tolv inviterte, som kom. Flott pyntet og flott kake, masse pølser og en som kom. Hvordan tror du det føltes for bursdagsbarnet ? Mye verre enn om det bare er en som stiller i statsråd på slottet. Den skuffelsen i det lille ansiktet, håper jeg jeg slipper å se igjen i, for noe slikt. Ett par av de som ikke kom var syke, og det er ok. Noen sa bare de ikke kom og noen ga ingen beskjed. Jeg var rett og slett sjokkert, og det tror jeg foreldrene til bursdagsbarnet ble og. Dette ble tatt opp på foreldremøter etterpå,(fordi det viste seg at det også hadde skjedd i andre bursdager.) 

Anonymkode: fdede...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis det var ditt barn som skulle feire bursdag og kanskje 5 av 10 dukker opp for de andre «hadde ikke lyst»?

Bak hver invitasjon sitter det et spent barn som har bursdag og gleder seg til å invitere til fest. Kanskje dette barnet ikke har så mange venner og har invitert de han/hun synes er hyggelige barn.

Prøv å tenk litt lenger enn egen nese! Sykdom, bortreist, kræsjer med annen bursdag ol er greit. Men «ikke lyst», da ville jeg virkelig funnet ut av grunnen. 

Tenker hver enkelt her ville vært fortvilet hvis få eller i verste fall ingen dukket opp i sitt barns store dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt sett tenker jeg at det blir feil å la henne droppe en bursdag bare fordi hun eller vil ha pizzakos med familien. Mye god læring om empati i en slik situasjon. Spør datteren din om hvordan hun ville følt om det var hennes bursdag, men at de som var invitert ikke kom fordi de heller ville spise pizza med familien slik de gjør hver eneste helg. Jeg synes det er viktig at barna lærer å se ting fra andres perspektiv og lærer å justere valgene sine ettersom hvilken effekt de vil ha på andre. Det at det er forskjell på valg som kun går ut over en selv, og valg som man vet vil ha en negativ effekt hos andre.

 

Anonymkode: 6659c...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig at barna lærer at man av og til må gjøre noe, selv om man kanskje har mer lyst til noe annet. Gjerne før det er viktige ting det er snakk om. 

Vi har en i omgangskretsen som hele tiden har vært opptatt av at det er barnets vilje som bestemmer hva han gjør. Nå sliter de med at han ikke vil gjøre lekser, det er vanskelig med skolen, han vil ikke være med på treninger som han har meldt seg på, og de kan aldri planlegge noe som helst, fordi plutselig ombestemmer gutten seg, og da kan de ikke reise likevel. 

Jeg sier ikke at dette kommer etter en bursdag, men når dette har vært trenden hele livet, så tror jeg faktisk det er mulig at det kan ha en sammenheng...  

 

 

Anonymkode: b963d...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/25/2019 at 2:59 PM, Anonym bruker said:

Datteren min er førskolebarn, og er invitert i bursdag til en gutt i bhg lørdag. Hun har ikke lyst til å gå, for lørdager pleier vi å ha familiekos her med pizza og lørdagsgodt, og hun vil heller det. Bursdagen er så sent at hun må legge seg etter hun kommer hjem.

Jeg prøvde å si at vi kunne få til en kombinasjon, men hun nekter. Denne gutten er i en annen vennegjeng enn henne, og det er ingen der som skal begynne på samme skole som henne. Heller mot å la henne slippe, jeg vet at det kommer masse barn uansett som er bedre venn med dette barnet. 

Vi stiller ellers alltid opp i alle bursdager, har fire barn, så det blir en del!!!

Anonymkode: 8a16b...f30

Bursdager går vi i så lenge det ikke er sykdom eller andre årsaker at vi er borte og slik, så synes dere bør gå, hun får den kose lørdagen ellers i året

Anonymkode: 554bf...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det skulle meldes avbud innen torsdag, og det gjorde jeg. Hun fikk slippe.

Men så utrolig mange rare mennesker det er her inne med de villeste spekulasjoner og traumatiske situasjoner. Ler så jeg griner!!! Det er snakk om EN bursdag!! Til sammen skal barna mine i fem bursdager denne uken, pluss vanlige aktiviteter, kamper, cuper, vennekvelder etc etc. Så det er ikke bare å «være fleksible». 

Vi er en stor familie som har vært gjennom mye i det siste, det blir deilig med en kveld hjemme med alle barna. Søndag skal storebror i to bursdager med en times mellomrom. Han går i begge! Takk for meg, gale damer! 

Anonymkode: 8a16b...f30

Jeg har ikke så sterke følelser knyttet til dette, men synes argumentet ditt er rart. Ja, det er én bursdag for datteren din, men det er denne guttens eneste seksårsdag(?). Det blir mange bursdager i løpet av et år, men hvert enkelt barn har bare endar som er sin. 

Anonymkode: 4eaf3...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det skulle meldes avbud innen torsdag, og det gjorde jeg. Hun fikk slippe.

Men så utrolig mange rare mennesker det er her inne med de villeste spekulasjoner og traumatiske situasjoner. Ler så jeg griner!!! Det er snakk om EN bursdag!! Til sammen skal barna mine i fem bursdager denne uken, pluss vanlige aktiviteter, kamper, cuper, vennekvelder etc etc. Så det er ikke bare å «være fleksible». 

Vi er en stor familie som har vært gjennom mye i det siste, det blir deilig med en kveld hjemme med alle barna. Søndag skal storebror i to bursdager med en times mellomrom. Han går i begge! Takk for meg, gale damer! 

Anonymkode: 8a16b...f30

Tror du bursdagsbarnet bryr seg noe om at dine andre barn skulle i 5 bursdager den uken? Du lar henne ikke slippe pga tiidspress, men fordi hun heller vil være hjemme å ha lørdagskos. Men så flott at storebror skal i to bursdager på søndag da, da har du gjort ditt...

Anonymkode: 28a7c...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det må være greit å ikke gå i alle bursdager. Sønnen min fikk invitasjon til bursdag fra en gutt i barnehagen forleden.  Gutten er ikke er noe grei: slår, sparker, stikker av, tar kvelertak osv. Familie som sliter, diagnoser, rus og mye «greier». Dette er folk vi rett og slett ikke vil menge oss med. Trøbbel fra A til Å. Jeg sa til gutten min at dersom han takket ja til invitasjonen, måtte han invitere NN i sin egen bursdag. Gutten min tenkte seg om i et halvt sekund før han svarte at han ikke ville gå, ei heller ha NN i huset vårt eller på rommet sitt.

 

Anonymkode: 38480...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det skulle meldes avbud innen torsdag, og det gjorde jeg. Hun fikk slippe.

Men så utrolig mange rare mennesker det er her inne med de villeste spekulasjoner og traumatiske situasjoner. Ler så jeg griner!!! Det er snakk om EN bursdag!! Til sammen skal barna mine i fem bursdager denne uken, pluss vanlige aktiviteter, kamper, cuper, vennekvelder etc etc. Så det er ikke bare å «være fleksible». 

Vi er en stor familie som har vært gjennom mye i det siste, det blir deilig med en kveld hjemme med alle barna. Søndag skal storebror i to bursdager med en times mellomrom. Han går i begge! Takk for meg, gale damer! 

Anonymkode: 8a16b...f30

Men det hjelper jo ikkje det bursdagsbarnet dottera di skulle til at broren hennar går i to andre bursdagar til to andre born dagen etter.

Men viss du er heilt sikker på at dei fleste andre foreldra ikkje tenkjer at det er greit at barnet deira får sleppe å gå i bursdag fordi det er laurdag er det vel ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen sa bare de ikke kom og noen ga ingen beskjed.

Å ikke gi beskjed er en uting, men å melde forfall er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Syngensang skrev:

Men viss du er heilt sikker på at dei fleste andre foreldra ikkje tenkjer at det er greit at barnet deira får sleppe å gå i bursdag fordi det er laurdag er det vel ok.

Kanskje de tar det til etterretning, hvis lørdag er en dårlig dag for mange? Feire på en annen dag i stedet neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Generelt sett tenker jeg at det blir feil å la henne droppe en bursdag bare fordi hun eller vil ha pizzakos med familien. Mye god læring om empati i en slik situasjon. Spør datteren din om hvordan hun ville følt om det var hennes bursdag, men at de som var invitert ikke kom fordi de heller ville spise pizza med familien slik de gjør hver eneste helg. Jeg synes det er viktig at barna lærer å se ting fra andres perspektiv og lærer å justere valgene sine ettersom hvilken effekt de vil ha på andre. Det at det er forskjell på valg som kun går ut over en selv, og valg som man vet vil ha en negativ effekt hos andre.

 

Anonymkode: 6659c...d75

Veldig enig i dette!

Anonymkode: 98621...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2019 den 3.09, Anonym bruker skrev:

Det skulle meldes avbud innen torsdag, og det gjorde jeg. Hun fikk slippe.

Men så utrolig mange rare mennesker det er her inne med de villeste spekulasjoner og traumatiske situasjoner. Ler så jeg griner!!! Det er snakk om EN bursdag!! Til sammen skal barna mine i fem bursdager denne uken, pluss vanlige aktiviteter, kamper, cuper, vennekvelder etc etc. Så det er ikke bare å «være fleksible». 

Vi er en stor familie som har vært gjennom mye i det siste, det blir deilig med en kveld hjemme med alle barna. Søndag skal storebror i to bursdager med en times mellomrom. Han går i begge! Takk for meg, gale damer! 

Anonymkode: 8a16b...f30

Du fikk ikke de svarene du ønsket bare 😉

Anonymkode: 07f4c...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...