Gå til innhold

Jeg takler så dårlig at samboer er så lat de dagene han har fri før seinvakt, turnusfri etc.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke snakk om hver eneste ettermiddag, men man gjemmer da virkelig ikke et stort prosjekt til kun fridager? Da tar det fort noen år å pusse opp😂

Anonymkode: 6ef2a...858

Nei, det er jeg enig i☺️ Innimellom gjør vi ting på ettermiddager og. Men ut i fra HI sitt innlegg tolket jeg det som at mannen hennes bør drive på med gjerder, snekring og lignende på dagtid før jobb. At han skal bidra med vanlig forefallende husarbeid er jeg enig i, men ikke at hun forventer slike ting før hver senvakt bare fordi han jobber kveld. Og ut i fra mange argumenter her høres det ut som mange driver på med slike ting hver dag hvis de jobber dagen. Det tviler jeg på😅

Anonymkode: 3e074...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er jeg enig i☺️ Innimellom gjør vi ting på ettermiddager og. Men ut i fra HI sitt innlegg tolket jeg det som at mannen hennes bør drive på med gjerder, snekring og lignende på dagtid før jobb. At han skal bidra med vanlig forefallende husarbeid er jeg enig i, men ikke at hun forventer slike ting før hver senvakt bare fordi han jobber kveld. Og ut i fra mange argumenter her høres det ut som mange driver på med slike ting hver dag hvis de jobber dagen. Det tviler jeg på😅

Anonymkode: 3e074...89c

Det er jo mulig at dette gjerdet og snekringen er noe det haster med da? Eller som har vart i ti år... husarbeid gjør man jo hver dag, vedlikehold trengs også ganske så ofte. Sjelden en kan sitte på ræva i lange strekk altså. 

Anonymkode: 6ef2a...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nsf har forhandlet seg frem til disp på 9 timers hvile mellom aften/dag så det er ikke uvanlig å jobbe til 22 og så begynne igjen 7:30 dagen etter. Samtlige i helsevesenet har det sånn

Anonymkode: 7938b...4cf

Eller å jobbe til 22 og å så begynne igjen kl 07..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2019 den 23.04, Anonym bruker skrev:

Men dere gjør jo ikke disse tingene daglig? Dere sier jo at dere slapper av og koser dere før jobb? Vi kan ikke gjøre det samme etter jobb da barna har fri da. Og i deres tilfelle er det jo deres partner som får dette lesset på seg, uten at han kan slappe av på en hel dag alene slik dere gjør. Helgene er jo eneste fri da og blir jo egentlig ikke «fri», ned barn og partner som er på jobb. 

Nattjobb er nok hardt for kroppen. Andre vakter er jo ikke noe annerledes enn dagvakt. 

Anonymkode: 6ef2a...858

Har arbeidet i mange år kun nattevakter. Deretter turnus dag, aften ,natt. Så turnus med dag og aften vakter. Det tøffeste for meg var kommbinasjonen aften og deretter dagvakt. Veldig slitsomt, og man blir helt utenfor det sosiale når man går aftenvakter. Ja, jeg jobber i helsevesenet, sykehus. Nå jobber jeg på en poliklinikk, bare dag 8-16. Herrefred, det er jo som å ha sommerferie i forhold til turnus. 

Anonymkode: 7a51e...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo mulig at dette gjerdet og snekringen er noe det haster med da? Eller som har vart i ti år... husarbeid gjør man jo hver dag, vedlikehold trengs også ganske så ofte. Sjelden en kan sitte på ræva i lange strekk altså. 

Anonymkode: 6ef2a...858

Fortsatt kan dette gjøres på kveldstid hvis mannen til HI syns det er bedre enn å jobbe før senvakt. Jeg syns det er mye bedre å gjøre ting etter jobb enn før jobb når jeg jobber kvelden. Når jeg jobber senvakt så begynner jeg 14.30, er hjemom og sover 5-6 timer og jobber til 15.30 dagen etter. Da er det greit å ikke ha hatt store prosjekter på dagtid. Har man 1 senvakt i uka trenger ikke gjerde og snekres akkurat den dagen. 

Anonymkode: 3e074...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fortsatt kan dette gjøres på kveldstid hvis mannen til HI syns det er bedre enn å jobbe før senvakt. Jeg syns det er mye bedre å gjøre ting etter jobb enn før jobb når jeg jobber kvelden. Når jeg jobber senvakt så begynner jeg 14.30, er hjemom og sover 5-6 timer og jobber til 15.30 dagen etter. Da er det greit å ikke ha hatt store prosjekter på dagtid. Har man 1 senvakt i uka trenger ikke gjerde og snekres akkurat den dagen. 

Anonymkode: 3e074...89c

Riktig

Anonymkode: 7a51e...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om han gjør igenting skjønner jeg godt at du reagerer. Her er det jeg som jobber senvakt flere ganger i uka og jeg tar min turn før jeg går. Jeg støvsuger, setter på en vask, henger opp vask tar ut/inn i oppvaskmaskinen.

Men jeg er også flink på å spise en god middag på jobb når jeg har pause så når jeg er ferdig på jobb er det hjem, legge meg og stresse litt ned med mobilen og facebook.

Men det jeg er mest overrasket over ar hvor mange i denne tråden som bryter med loven. Det unnskyldes ofte med at man jobber senvakt og så skal opp på dagvakt. Det er jo faktisk ulovlig! Jobber vi til 23 starter vi tidligst 10 dagen etterpå så vi ikke risikerer bøter!

Anonymkode: cdd38...457

Stresse ned med mobilen og Facebook? Å sitte på telefonen/Facebook er alt annet enn å stresse ned. Man forer hjernen med inntrykk 

Anonymkode: 8f075...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har arbeidet i mange år kun nattevakter. Deretter turnus dag, aften ,natt. Så turnus med dag og aften vakter. Det tøffeste for meg var kommbinasjonen aften og deretter dagvakt. Veldig slitsomt, og man blir helt utenfor det sosiale når man går aftenvakter. Ja, jeg jobber i helsevesenet, sykehus. Nå jobber jeg på en poliklinikk, bare dag 8-16. Herrefred, det er jo som å ha sommerferie i forhold til turnus. 

Anonymkode: 7a51e...e85

Blir ikke lønna mye dårligere ved å kun jobbe dagtid?

Anonymkode: 8f075...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Mister jo en del tillegg, men det er det verdt. Mye mer opplagt og føles som jeg har uendelig med fri i forhold til turnus, selv om jeg ikke har det. Og man har fri når de fleste andre har fri med det det har å si sosialt og i forhold til aktiviteter man kan være med på. I helsevesenet er rene dagstillinger veldig ettertraktet.

Anonymkode: 7a51e...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh, jo, klart det gjøres på kvelder😂 Du mener en kun skal bruke fridager når barna også har fri til sånt? Tipper du bor i leilighet?

Anonymkode: 6ef2a...858

Nei.

Og jo, jeg ser virkelig ikke noe galt i alt byggeprosjekter, hagearbeid, bilvask, sette opp gjerder osv kan involvere både barn og voksne. Tvert om er det en klar fordel at ungene får se på og bidra, alle unger elsker å få være med når det skjer noe. Tipper du er barnløs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Pashla skrev:

Nei.

Og jo, jeg ser virkelig ikke noe galt i alt byggeprosjekter, hagearbeid, bilvask, sette opp gjerder osv kan involvere både barn og voksne. Tvert om er det en klar fordel at ungene får se på og bidra, alle unger elsker å få være med når det skjer noe. Tipper du er barnløs?

Helt enig, unger har bare godt av å se at livet og verden ikke stopper opp pga dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2019 den 0.04, Anonym bruker skrev:

Du, SÅ avansert er det ikke altså😂 Født og oppvokst med pappa som jobbet turnus, så har ca 19 års erfaring med å bo i hus med turnusarbeider.

Anonymkode: 6ef2a...858

Ja nettopp, du har 19 års erfaring i å BO I SAMME HUS som en turnusarbeider, men det vil ikke si at du har det minste fnugg av peiling på hvordan det føles å faktisk VÆRE en turnusarbeider. 

Jeg kan skryte på meg 20 års erfaring i bo i samme hus som en med flere kroniske sykdommer, men det vil ikke dermed si at jeg aner noe som helst om hvordan det er å faktisk ha de sykdommene. 

Avogtil kan det være en fordel å tenke litt før man åpner kjeften. 

 

Anonymkode: 5b588...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pashla skrev:

Nei.

Og jo, jeg ser virkelig ikke noe galt i alt byggeprosjekter, hagearbeid, bilvask, sette opp gjerder osv kan involvere både barn og voksne. Tvert om er det en klar fordel at ungene får se på og bidra, alle unger elsker å få være med når det skjer noe. Tipper du er barnløs?

Klart barna kan involveres litt, men da blir man ikke ferdige med prosjektet på noen år altså. De jobber ikke raskt. Vanlige aktiviteter er de såklart med på der det passer. Men snekre gjerde er ikke jobb for en treåring feks. 

Anonymkode: 6ef2a...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Klart barna kan involveres litt, men da blir man ikke ferdige med prosjektet på noen år altså. De jobber ikke raskt. Vanlige aktiviteter er de såklart med på der det passer. Men snekre gjerde er ikke jobb for en treåring feks. 

Anonymkode: 6ef2a...858

😂 Nei, han bør vel ikke akkurat gis hovedansvaret for å snekre det - men kanskje foreldrene kunne vurdere å la han være til stede i hagen mens det ble gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pashla skrev:

😂 Nei, han bør vel ikke akkurat gis hovedansvaret for å snekre det - men kanskje foreldrene kunne vurdere å la han være til stede i hagen mens det ble gjort?

Hvis de gjør dette mens barna er hjemme og våkne vil jeg tro de er på samme sted. Men det er jo begrenset hvor lenge barna synes det er gøy. Vanligvis så lenge det tar å ta fra alt utstyretsom trengs og man er klar til å sette igang. Så kvelden er best ja. Eller før jobb for de som kan det. 

Anonymkode: 6ef2a...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 24.4.2019 den 23.04, Anonym bruker skrev:

Men dere gjør jo ikke disse tingene daglig? Dere sier jo at dere slapper av og koser dere før jobb? Vi kan ikke gjøre det samme etter jobb da barna har fri da. Og i deres tilfelle er det jo deres partner som får dette lesset på seg, uten at han kan slappe av på en hel dag alene slik dere gjør. Helgene er jo eneste fri da og blir jo egentlig ikke «fri», ned barn og partner som er på jobb. 

Nattjobb er nok hardt for kroppen. Andre vakter er jo ikke noe annerledes enn dagvakt. 

Anonymkode: 6ef2a...858

Ikke annerledes enn dagvakter? Nei, da så.. 

https://frifagbevegelse.no/loaktuelt/sovnekspert-advarer-mot-seintidligvakter--like-belastende-eller-til-og-med-verre-enn-nattskift-6.158.626483.1bcc398835

Anonymkode: 3e074...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...