Gå til innhold

Jeg takler så dårlig at samboer er så lat de dagene han har fri før seinvakt, turnusfri etc.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han leverer barn. Jogger en tur, handler kanskje. Det er det. Av og til litt sånn småtteri av husarbeid. Jeg skulle så ønske han brettet opp ermene og jobbet litt rundt huset!! Skrudde på plass det gjerdet som faller av, ryddet i garasjen etc. Andre menn må gjøre dette i helgene, men her er en gylden mulighet til å gjøre det med huset tomt. Isteden er han sliten etter å ha jogget og ligger da på sofaen.., 

Klart det er godt og viktig å slappe av noen ganger, men man kan jo slappe av i to timer da? 

 

 

Anonymkode: f71c7...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andre menn må kanskje, og gjør kanskje sånt i helgene. Min mann gjør ikke det. Han er definisjonen på lat så jeg kan virkelig relatere meg til hvordan du føler det. Nå har han ikke turnusfri da han jobber mandag til fredag dagtid, men han gjør _aldri_ noe hjemme. Holder på å klikke for meg. Ta initiativ for pokker!

Anonymkode: 7938b...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn under 40 år i dag vet knapt hvordan man lapper sykkeldekk. Da blir terskelen for å gjøre noe praktisk hjemme skyhøy.

"Toxic masculinity" kalles det når en mann setter i gang med typiske mannegreier. I Sverige jobbes det systematisk mot dette i feministmiljøer hvor barselgrupper møtes for å diskutere hvordan guttebarna deres kan oppdras som "flickpojker" og holdes unna typiske gutte- leker og aktiviteter i oppveksten.

Og i dag leste jeg en utredning om at det er skadelig at menn griller.

Så kanskje du skal være glad for at mannen din er så politisk korrekt at han heller tar seg en joggetur.

Anonymkode: 3f5ef...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er egentlig syk, fatique etter kreftbehandling i 2018. Men han jobber 100%, leker med barna og fikser huset. Han elsker å lage mat, og svinger gjerne vaskekosten. Han fikser bil og maler +++. Stram opp mennene deres damer!

Anonymkode: d4008...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør heller ikke så veldig mye før kveldsvakt! Er gjerne ekstra sliten når man ikke ikke er hjemme før 23:30 tiden, og kanskje har hatt en travel vakt! Ikke mange som klarer å gå rett til sengs etterpå heller..

Anonymkode: 19ec8...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjør heller ikke så veldig mye før kveldsvakt! Er gjerne ekstra sliten når man ikke ikke er hjemme før 23:30 tiden, og kanskje har hatt en travel vakt! Ikke mange som klarer å gå rett til sengs etterpå heller..

Anonymkode: 19ec8...b05

Enig i denne. Hvorfor skal han gjøre mer bare fordi han jobber til andre tider enn deg?

Anonymkode: 81eb7...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjør heller ikke så veldig mye før kveldsvakt! Er gjerne ekstra sliten når man ikke ikke er hjemme før 23:30 tiden, og kanskje har hatt en travel vakt! Ikke mange som klarer å gå rett til sengs etterpå heller..

Anonymkode: 19ec8...b05

Enig! Man må få lov til å ha litt tid for seg selv til avslapping før kveldsvakt. Man har jo ikke fri selv om vakten starter senere. Har man hele dagen fri kan jeg lettere forstå deg Hi om han alltid "sluntrer unna".

Anonymkode: 2b69d...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig i denne. Hvorfor skal han gjøre mer bare fordi han jobber til andre tider enn deg?

Anonymkode: 81eb7...479

Tror ikke hun forventer at han skal gjøre mer, men at han skal gjøre noe. Hvis man er alene med barna en ettermiddag mens han er på jobb må hun sjekke lekser, følge til aktiviteter, lage middag, vaske tøy++++

Jeg tenker det bare skulle mangle at man avlaster hverandre slik at middagen står klar til den som er alene på ettermiddagen, eller at man kommer hjem til et ryddig hus. 

Anonymkode: 77868...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Menn under 40 år i dag vet knapt hvordan man lapper sykkeldekk. Da blir terskelen for å gjøre noe praktisk hjemme skyhøy.

"Toxic masculinity" kalles det når en mann setter i gang med typiske mannegreier. I Sverige jobbes det systematisk mot dette i feministmiljøer hvor barselgrupper møtes for å diskutere hvordan guttebarna deres kan oppdras som "flickpojker" og holdes unna typiske gutte- leker og aktiviteter i oppveksten.

Og i dag leste jeg en utredning om at det er skadelig at menn griller.

Så kanskje du skal være glad for at mannen din er så politisk korrekt at han heller tar seg en joggetur.

Anonymkode: 3f5ef...512

Nei, det et ikke det som kalles toxic masculinity. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør lite før kveldsvakter, litt småtteri (om jeg har lyst). 

Har en til tider beinhard jobb, og tiden før kveldsvakt er min "kveld". Det er da ikke vanlig at folk med "dag jobb" flyr rundt å setter opp gjerder og fikser huset på alle måter hele kvelden vel? 

Anonymkode: b904a...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Menn under 40 år i dag vet knapt hvordan man lapper sykkeldekk. Da blir terskelen for å gjøre noe praktisk hjemme skyhøy.

"Toxic masculinity" kalles det når en mann setter i gang med typiske mannegreier. I Sverige jobbes det systematisk mot dette i feministmiljøer hvor barselgrupper møtes for å diskutere hvordan guttebarna deres kan oppdras som "flickpojker" og holdes unna typiske gutte- leker og aktiviteter i oppveksten.

Og i dag leste jeg en utredning om at det er skadelig at menn griller.

Så kanskje du skal være glad for at mannen din er så politisk korrekt at han heller tar seg en joggetur.

Anonymkode: 3f5ef...512

Herrejemini..

😂🙄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også gjør lite og ingen ting før jobb, det er tvingende nødvendig å bare gjøre ingen ting deler av dagen for å fungere. 

Jeg leverer ikke barna engang, men tar gjerne en tur på trening før jeg slapper av resten av formiddagen. Setter kanskje på oppvaskmaskinen og rydder kjøkkenbenken.

Så glad for at jeg er gift med en mann og ikke en masekjerring.

Anonymkode: 6d36b...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min jobber begge vakter. Fex nå kom jeg nettopp hjem fra jobb etter at han var dratt på senvakt. 

Kan godt se for meg at dette blir et problem hos par der bare den ene har sånn arbeidstid. Vi har også hatt våre kamper, men er i årenes løp kommet fram til en felles forståelse om at vi begge trenger litt «kvalitetstid» når vi er alene før vakt. 

De rutinene vi har er at den som er hjemme på morningen ordner barn og lufter hund. Og så prøver vi å etterlate huset i ryddig stand. Jeg laget en stund middag før jeg dro på jobb, før han ba meg slutte med dette 🤔😂

Så da gjør jeg husarbeid når jeg orker eller må, det gjør han også. Ellers gjør jeg ting som gjør meg glad, fex håndarbeid eller bare slapper av med serier, leser el er på nett. Før jeg drar på jobb.

Hva han driver på med legger jeg meg ikke så mye borti, det er sikkert noen sånn «toxic masculinity»- greier som å kappe ved eller reparere bil regner jeg med....eller han ser TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gjør heller ikke noe før aftenvakt. Så da gjør heller ikke jeg noe før aftenvakt. Vi jobber turnus begge to. 

Anonymkode: 377a8...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal greie å ha energi hele kveldsvakta, kan jeg IKKE drive med mye på formiddagen. Jeg greier faktisk ikke både kveldsvakt og mye «ekstra» hjemme først. Jeg hviler gjerne litt på formiddagen, spiser og gjør småtteri. Jeg har funnet ut at jeg ikke kan forvente mer av meg selv hvis helsa skal holde til 100% jobb i mange år. Jeg lar heller ingen andre forvente mer av meg før kveldsvakt👍

Anonymkode: 5be1a...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som par bør finne en dag der dere sammen kan ordne gjerdet og rydde i garasjen. Dere har vel et fellesprosjekt? 

Hva andre menn gjør i helgene bør ikke bety noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker formiddagene jeg har hjemme alene før en senvakt, og jeg gjør lite da. Om jeg har energi og lyst, så kan jeg sitte på en vaskemaskin el, men det er svært lite som blir gjort egentlig. Jeg er sykepleier og har en hektisk arb.dag, og må være "fit for fight" når jeg skal på jobb. Mannen har heldigvis forståelse for det. 

Anonymkode: 83a55...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig i denne. Hvorfor skal han gjøre mer bare fordi han jobber til andre tider enn deg?

Anonymkode: 81eb7...479

Dette! Jeg jobber også turnus. Tiden før senvakt trenger jeg faktisk å slappe av litt før jobb. Etter senvakt har man gjerne dagvakt, så ratt ikke i seng før midnatt og så er det opp igjen kl. 06. Vanlig orden og stell kan jeg godt gjøre, altså rydde kjøkkenet, starte vaskemaskin/oppvaskmaskin. Ting som gjør det koseligere for mannen å komme hjem. Men jeg har ikke store prosjekter før jobb hver gang jeg har senvakt.

Har du det på kveldstid? Er jo ikke rettferdig at han skal måtte drive på hele dagen før jobb fordi han jobber kveldstid? Heldigvis har jeg ikke en mann som forventer det heller. Like lite som jeg forventer at han skal drive på med noe hele kvelden mens jeg er på jobb. 

Anonymkode: 3e074...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de av oss som jobber 8-16 forventes å orke alt etter jobb.... jeg henter i bhg, lager middag, hjelper til med lekser, kjører og henter i bursdag/aktiviteter drar på foreldremøter, rydder, vasker, bretter klær, ordner til dagen etter..... jeg setter meg ikke ned før tidligst kl 21 hver dsg. Hver dag!!!!! Heldig er dere som slipper unna

Anonymkode: 7938b...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som jobber turnus her, men jeg gjør svært lite før jeg drar på jobb om morgenen. Jeg trenger den energien jeg Jar på jobb og etter jobb gjør jeg det jeg føler jeg har energi igjen til. Tror jeg hadde utført en dårlig jobb om jeg skulle fikset gjerder og vaskemaskiner og husvask før jobb. 

Anonymkode: d08b4...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Menn under 40 år i dag vet knapt hvordan man lapper sykkeldekk. Da blir terskelen for å gjøre noe praktisk hjemme skyhøy.

"Toxic masculinity" kalles det når en mann setter i gang med typiske mannegreier. I Sverige jobbes det systematisk mot dette i feministmiljøer hvor barselgrupper møtes for å diskutere hvordan guttebarna deres kan oppdras som "flickpojker" og holdes unna typiske gutte- leker og aktiviteter i oppveksten.

Og i dag leste jeg en utredning om at det er skadelig at menn griller.

Så kanskje du skal være glad for at mannen din er så politisk korrekt at han heller tar seg en joggetur.

Anonymkode: 3f5ef...512

Eeeh... toxic masculinity er betegnelsen på den (dessverre) typisk mannlige tendensen til å utøve seksuell trakassering, og i verste fall vold, mot kvinner, uten annen grunn enn at de er kvinner. Den omfatter heldigvis ikke alle menn, men den har hatt grobunn blant menn som ikke får korreksjoner av andre menn så lenge aggresjon regnes som mandig.

Du rabler i vei om ting du ikke har peiling på, og som i tillegg er urelatert til det tema HI tar opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men de av oss som jobber 8-16 forventes å orke alt etter jobb.... jeg henter i bhg, lager middag, hjelper til med lekser, kjører og henter i bursdag/aktiviteter drar på foreldremøter, rydder, vasker, bretter klær, ordner til dagen etter..... jeg setter meg ikke ned før tidligst kl 21 hver dsg. Hver dag!!!!! Heldig er dere som slipper unna

Anonymkode: 7938b...4cf

Men etter dagvakt gjør jeg jo dette, sikkert mer enn deg også siden jeg ikke får gjort noe de dagene jeg jobber kveld.

Anonymkode: 6d36b...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men de av oss som jobber 8-16 forventes å orke alt etter jobb.... jeg henter i bhg, lager middag, hjelper til med lekser, kjører og henter i bursdag/aktiviteter drar på foreldremøter, rydder, vasker, bretter klær, ordner til dagen etter..... jeg setter meg ikke ned før tidligst kl 21 hver dsg. Hver dag!!!!! Heldig er dere som slipper unna

Anonymkode: 7938b...4cf

Hvem «slipper unna» husarbeid og barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men de av oss som jobber 8-16 forventes å orke alt etter jobb.... jeg henter i bhg, lager middag, hjelper til med lekser, kjører og henter i bursdag/aktiviteter drar på foreldremøter, rydder, vasker, bretter klær, ordner til dagen etter..... jeg setter meg ikke ned før tidligst kl 21 hver dsg. Hver dag!!!!! Heldig er dere som slipper unna

Anonymkode: 7938b...4cf

Slipper unna? 😂 

Alle disse tingene må jo gjøres, men vi får det gjort selvom vi ikke driver på 24/7. Må kanskje senke skuldrene litt og ikke forvente at gulvet skinner til enhver tid, men.. Tror nok heller det er du som har høye forventninger til deg selv, enn at andre forventer at du skal drive på til kl 21 hver kveld. 

Anonymkode: 3e074...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...