Gå til innhold

Tips til solkrem? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, sug lut skrev:

Har ikke prøvd sprayen men kremen i same serie er fantastisk, bruker den hele tiden. Bruker 20, du får vurdere hva slags hud dere har.

Kjøpte 30 til sønnen min og 15 til meg

Anonymkode: a8a76...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er 50% på cliniderm nå. Den er egentlig ganske dyr, men fantastisk god solkrem, lett å smøre på og beskytter veldig godt, en stor tube varer lenge. Jeg bruker 15-20 på barna mine på dager de leker litt ute, men ikke er i sola lenge av gangen og 25 når de er på stranda eller vi skal være ute lenge.

Anonymkode: 76330...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynner alltid med 20-25 på ungene, 15 er litt lavt synes jeg...

Men kreftforeningen sier vel det holder med 15 så lenge du smører flere ganger om dagen?

Ellers er cosmica et helt greit merke, mine unger foretrekker å bli smurt da, de er ikke noe glad i sånne til å spraye.

Anonymkode: 3896d...75f

Du smører jo med spray også, du sprayer den i hånda og smører. Du sprayer vel ikke rett på barna??😱

Anonymkode: 93acc...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du smører jo med spray også, du sprayer den i hånda og smører. Du sprayer vel ikke rett på barna??😱

Anonymkode: 93acc...f20

Hehe, jo jeg sprayer rett på barna ;) Sprayer de på ryggen osv også smører jeg utover derfra (sprayer de ikke i ansiktet da). Kanskje derfor de ikke liker sånne sprayer :ler:

Anonymkode: 3896d...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, jo jeg sprayer rett på barna ;) Sprayer de på ryggen osv også smører jeg utover derfra (sprayer de ikke i ansiktet da). Kanskje derfor de ikke liker sånne sprayer :ler:

Anonymkode: 3896d...75f

Ja, da skjønner jeg jo de ikke liker det. Det er jo særs ubehagelig. Sprayen er mye enklere å smøre utover da, så mine foretrekker sprayen, men sprayer jo aldri rett på dem. 

Anonymkode: 93acc...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du smører jo med spray også, du sprayer den i hånda og smører. Du sprayer vel ikke rett på barna??😱

Anonymkode: 93acc...f20

Er det farlig å spraye rett på barna? (Siden du virker helt sjokkert over at noen gjør det?)

Anonymkode: b4ed8...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, da skjønner jeg jo de ikke liker det. Det er jo særs ubehagelig. Sprayen er mye enklere å smøre utover da, så mine foretrekker sprayen, men sprayer jo aldri rett på dem. 

Anonymkode: 93acc...f20

Særs ubehagelig faktisk. Hva er så ubehagelig med det?

Anonymkode: b4c6b...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det farlig å spraye rett på barna? (Siden du virker helt sjokkert over at noen gjør det?)

Anonymkode: b4ed8...da4

Tja, mest ubehagelig og klinete, men også fare for at de inhalerer aerosoler av solkremen. Sprayer alltid i hånden skjermet fra dem og smører på. Det er jo ikke for å spraye PÅ barna det er spray. 

Anonymkode: 93acc...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Særs ubehagelig faktisk. Hva er så ubehagelig med det?

Anonymkode: b4c6b...3ef

Det er jo skitkaldt og man får det jo lett i øyne og munn da. 

Anonymkode: 93acc...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo skitkaldt og man får det jo lett i øyne og munn da. 

Anonymkode: 93acc...f20

Men man sprayer jo ikke rett på i ansiktet, men på resten av kroppen. Hvis man får solkrem i øynene og munnen når man sprayer de på magen, så må de rette seg opp :)

Anonymkode: b4c6b...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, mest ubehagelig og klinete, men også fare for at de inhalerer aerosoler av solkremen. Sprayer alltid i hånden skjermet fra dem og smører på. Det er jo ikke for å spraye PÅ barna det er spray. 

Anonymkode: 93acc...f20

Nå måtte jeg google litt og har lest på alt fra tester til reklamer, og sprayer er anbefalt å ha med på stranden fordi de er så enkle å spraye "rett på kroppen"...

Så jeg tror faktisk det er laget som spray nettopp for å spraye på kroppen. I testene står det at sprayene er såpass tynne i konsistens at man må bruke mer enn man gjør av kremer/lotioner.

Anonymkode: 3896d...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men man sprayer jo ikke rett på i ansiktet, men på resten av kroppen. Hvis man får solkrem i øynene og munnen når man sprayer de på magen, så må de rette seg opp :)

Anonymkode: b4c6b...3ef

Man sprayer ikke rett på uansett. Har du prøvd at andre gjør det på deg? Det er ikke behagelig altså. Sprayen er ikke bra å puste inn.

Anonymkode: 93acc...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå måtte jeg google litt og har lest på alt fra tester til reklamer, og sprayer er anbefalt å ha med på stranden fordi de er så enkle å spraye "rett på kroppen"...

Så jeg tror faktisk det er laget som spray nettopp for å spraye på kroppen. I testene står det at sprayene er såpass tynne i konsistens at man må bruke mer enn man gjør av kremer/lotioner.

Anonymkode: 3896d...75f

https://www.nrk.no/livsstil/solspray-til-barn-havner-i-lungene-1.11784300

https://www.nettavisen.no/nyheter/--bruk-solkrem-fremfor-spray/2066483.html

 

 

 

Anonymkode: 93acc...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Anonym bruker said:

Takk for link,det visste jeg ikke. Ante ikke at acrylates copolymer betydde mikroplast

Anonymkode: b4c6b...3ef

Møkkastoffet er i masse produkter dessverre. Det brukes som fortykningsmiddel. Tannkrem og kroppssåper har det ofte.

Det er så kjipt at man må lære seg å lese ingredienslister for å luke ut mikroplast og allergifremmede stoffer. Jeg ble overrasket over hvor mange barneprodukter som har det svært kjipe stoffet limonene. 

Anonymkode: 6df12...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Møkkastoffet er i masse produkter dessverre. Det brukes som fortykningsmiddel. Tannkrem og kroppssåper har det ofte.

Det er så kjipt at man må lære seg å lese ingredienslister for å luke ut mikroplast og allergifremmede stoffer. Jeg ble overrasket over hvor mange barneprodukter som har det svært kjipe stoffet limonene. 

Anonymkode: 6df12...526

Hva er det, og hva gjør det? Jeg skulle ønske at ingredienslistene  var forståelige å lese for vanlige folk.

Anonymkode: b4c6b...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Cosmica Kids 50 på mine barn. Den lukter ikke, er veldig lett å smøre inn, drøy i bruk, og beskytter godt. Har vært veldig fornøyd med den. Solkrem er ofte 50 % eller 2 for 1. Passer på å kjøpe da ☺️

 

https://www.cosmica.no/produkter/sun/spf-high/cosmica-sun-kids-lotion-active-spf-50plus-125-ml/

Anonymkode: 9028f...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Best å kjøpe krem med andre ord...

Jeg har lest at det er vanskelig å få nok på om man sprayer i hånda først, siden den er såpass tynn. Så da velger vi å smøre med krem.

Anonymkode: 3896d...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...