Gå til innhold

Tips til solkrem? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale en solkrem som ikke er så dyr? Har ikke så god råd nå. Sønnen min er 7 år :) Å hvor høy faktor bruker dere på barn bare her i Norge? Vi skal kun være i Norge i sommer. 

Anonymkode: a8a76...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fire barn, så her går det enorme mengder solkrem i løpet av en sommer ;)

Jeg kjøper det de har på halv pris på apoteket, det varierer litt hvilken type de har og hvilket apotek som har kampanje de har, men det er nesten alltid noe på salg.

Et tips er å følge med på når Obs! har halv pris på hele anglagård-serien sin, solkremen der kommer vel godt ut i alle tester?

Anonymkode: 3896d...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Apotek1 har endel solkrem på 50% nå

Anonymkode: b4c6b...3ef

Takk for tipset :) Noen tips til hvilke du ville kjøpt? Å hvor høy faktor til en 7 åring?

Anonymkode: a8a76...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper Riemann P20 faktor 20. Da smører du om morgenen og det holder hele dagen. Synes det er mye bedre. 

Anonymkode: de34b...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner alltid med 20-25 på ungene, 15 er litt lavt synes jeg...

Men kreftforeningen sier vel det holder med 15 så lenge du smører flere ganger om dagen?

Ellers er cosmica et helt greit merke, mine unger foretrekker å bli smurt da, de er ikke noe glad i sånne til å spraye.

Anonymkode: 3896d...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Coop Anglsmark på det varmeste.

Fin konsistens, god lukt, praktisk tube.

Ca. 90 kr for 250 ml, MYE billigere enn alt på Apotek, og den er bedre.

Faktor 30 tilsvarer faktor 50 i praksis. Men 50 er mye dyrere, kjøp 30 og smør godt på morgenen så er dere sikra.

Anonymkode: 1ed2a...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Anbefaler Coop Anglsmark på det varmeste.

Fin konsistens, god lukt, praktisk tube.

Ca. 90 kr for 250 ml, MYE billigere enn alt på Apotek, og den er bedre.

Faktor 30 tilsvarer faktor 50 i praksis. Men 50 er mye dyrere, kjøp 30 og smør godt på morgenen så er dere sikra.

Anonymkode: 1ed2a...014

Har hørt mye bra om den fra Coop ja,dessverre hadde de ikke den på coop her jeg bor hvertfall.

Anonymkode: a8a76...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøper Riemann P20 faktor 20. Da smører du om morgenen og det holder hele dagen. Synes det er mye bedre. 

Anonymkode: de34b...553

Ingen solkrem holder hele dagen

Anonymkode: b4c6b...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tipset :) Noen tips til hvilke du ville kjøpt? Å hvor høy faktor til en 7 åring?

Anonymkode: a8a76...ff6

Ville nok minst hatt faktor 20 i begynnelsen

Anonymkode: b4c6b...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville nok minst hatt faktor 20 i begynnelsen

Anonymkode: b4c6b...3ef

Endte opp med å bestille både faktor 15 og 30 fra Cosmica. 

Anonymkode: a8a76...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å kjøpe Dermica Kids solkrem, så går for den i år også, fås kjøpt på apotek 1. Den er veldig god å smøre ut, grei lukt, å stor flaske + at denne får best/ nest best i mange tester. 

Anonymkode: 11960...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo litt an på hva slags hud ungen din har. Mine tåler sol godt, holder lenge med faktor 10 og 15 i Norge. Bruker 30 og 50 i varmere strøk. Min søsters barn har mer ømfintlig hud, hun smører dem med faktor 30 og 50, selv i Norge. 

Anonymkode: b4ed8...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Änglamark fra COOP, eneste jeg kan bruke på ungene uten at jeg får migrene anfall av lukta. Den lukter ikke noe, lett å smøre ut. Pleier å kjøpe flere tuber når de har -40% på Änglamark produktene. Bruker faktor 30, de har veldig lys hud.

Anonymkode: dcf00...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Änglamark fra COOP, eneste jeg kan bruke på ungene uten at jeg får migrene anfall av lukta. Den lukter ikke noe, lett å smøre ut. Pleier å kjøpe flere tuber når de har -40% på Änglamark produktene. Bruker faktor 30, de har veldig lys hud.

Anonymkode: dcf00...f14

Dessverre har de ikke den solkremen her vi bor. Men har bestillt faktor 30 fra Cosmica og faktor 15 til meg selv.

Anonymkode: a8a76...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe änglemark jeg også:)

Jeg var egentlig veldig fornøyd med Apotek1 sin egen solkrem faktor 30, men ser at den inneholder flytende plast så det er uaktuelt å kjøpe mer.

Anonymkode: 6df12...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen solkrem holder hele dagen

Anonymkode: b4c6b...3ef

Enig der, ingen solkrem holder hele dagen. Cliniderm sin på apoteket hadde før at den holdt i 8 timer, men det fjernet de for flere år siden. Ingen kan garantere lenger enn 3-4 timer kanskje....

Anonymkode: 4cb5e...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal kjøpe änglemark jeg også:)

Jeg var egentlig veldig fornøyd med Apotek1 sin egen solkrem faktor 30, men ser at den inneholder flytende plast så det er uaktuelt å kjøpe mer.

Anonymkode: 6df12...526

Har apotek1 egen solkrem, hvilken er det? Den vil ikke jeg heller bruke

Anonymkode: b4c6b...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal kjøpe änglemark jeg også:)

Jeg var egentlig veldig fornøyd med Apotek1 sin egen solkrem faktor 30, men ser at den inneholder flytende plast så det er uaktuelt å kjøpe mer.

Anonymkode: 6df12...526

Hvordan vet du at den inneholder flytende plast??

Anonymkode: 4cb5e...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er denne grei enten som faktor 15 eller 30? Den var veldig grei pris.

Screenshot_20190422-223642_Chrome.jpg

Anonymkode: a8a76...ff6

Har ikke prøvd sprayen men kremen i same serie er fantastisk, bruker den hele tiden. Bruker 20, du får vurdere hva slags hud dere har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Har apotek1 egen solkrem, hvilken er det? Den vil ikke jeg heller bruke

Anonymkode: b4c6b...3ef

Det er denne https://www.apotek1.no/produkter/dermica-kids-solkrem-spf30-100ml-937304p

Dermica var det.

Aqua, c12-15 alkyl benzoate, diethylamino hydroxybenzoyl hexyl benzoate, butylene glycol cocoate, ethylhexyl salicylate, phenylbenzimidazole sulfonic acid, isopropyl lauroyl sarcosinate, diethylhexyl butamido triazone, ethylhexyl triazone, hydrogenated dimer dilinoleyl/dimethylcarbonate copolymer, acrylates copolymer, aminomethyl propanol, acrylates/c10-30 alkyl acrylate crosspolymer, caprylyl glycol, potassium cetyl phosphate, triethanolamine, sodium hydroxide, tocopherol, dipropylene glycol, glyceryl caprylate, tetrasodium iminodisuccinate, sodium laureth sulfate.

Akryl i den formen er mikroplast 

Anonymkode: 6df12...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er denne https://www.apotek1.no/produkter/dermica-kids-solkrem-spf30-100ml-937304p

Dermica var det.

Aqua, c12-15 alkyl benzoate, diethylamino hydroxybenzoyl hexyl benzoate, butylene glycol cocoate, ethylhexyl salicylate, phenylbenzimidazole sulfonic acid, isopropyl lauroyl sarcosinate, diethylhexyl butamido triazone, ethylhexyl triazone, hydrogenated dimer dilinoleyl/dimethylcarbonate copolymer, acrylates copolymer, aminomethyl propanol, acrylates/c10-30 alkyl acrylate crosspolymer, caprylyl glycol, potassium cetyl phosphate, triethanolamine, sodium hydroxide, tocopherol, dipropylene glycol, glyceryl caprylate, tetrasodium iminodisuccinate, sodium laureth sulfate.

Akryl i den formen er mikroplast 

Anonymkode: 6df12...526

Det er jo den beste solkremen, og den som stort sett er best i test. Pokker å.

Anonymkode: 0a5f6...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er denne https://www.apotek1.no/produkter/dermica-kids-solkrem-spf30-100ml-937304p

Dermica var det.

Aqua, c12-15 alkyl benzoate, diethylamino hydroxybenzoyl hexyl benzoate, butylene glycol cocoate, ethylhexyl salicylate, phenylbenzimidazole sulfonic acid, isopropyl lauroyl sarcosinate, diethylhexyl butamido triazone, ethylhexyl triazone, hydrogenated dimer dilinoleyl/dimethylcarbonate copolymer, acrylates copolymer, aminomethyl propanol, acrylates/c10-30 alkyl acrylate crosspolymer, caprylyl glycol, potassium cetyl phosphate, triethanolamine, sodium hydroxide, tocopherol, dipropylene glycol, glyceryl caprylate, tetrasodium iminodisuccinate, sodium laureth sulfate.

Akryl i den formen er mikroplast 

Anonymkode: 6df12...526

Takk for link,det visste jeg ikke. Ante ikke at acrylates copolymer betydde mikroplast

Anonymkode: b4c6b...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...