Gå til innhold

Anmelde far for manglende bidrag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Barnefar har ikke betalt bidrag på nærmere 8 mnd og jeg må ærlig innrømme at jeg vurderer å anmelde han. Er det noen som har gjort det? 

Anonymkode: c926e...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke erfaring - men ville sjekket det ut. Ville i så fall ha gitt ham en sjanse - betal, eller bli anmeldt. Parallelt ville jeg gått via Nav og fått bidraget gjennom dem. Da blir han skyldig Nav.

Hvorfor betaler han ikke?

Anonymkode: 91030...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man anmelde for slikt? Om man har bidragsgjeld tar nav seg av skyldig beløp. Hva mer kan politiet gjøre når nav allerede krever inn penger og oppretter tvungen trekk i lønn?

Anonymkode: df441...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke anmelde det. Det er sivilrettslig, ikke strafferettslig. Du kan få bidragsforskudd fra NAV om du kvalifiserer, og få dem til å håndtere innkrevingen. Ellers ikke noe.

Anonymkode: 72612...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser han barna eller har ansvar?

Vil han ikke ha samvær eller fikk han ikke samvær som han ønsket?

Jeg ønsker å borre i mulig motivasjon for manglende bidrag. Jeg kjenner selv en som mistet all kontakt med barna. Økonomisk ruinert etter alle rettsakene, hun kom unna med all løgn i retten. Han har mistet det som var viktigst for han og sitter igjen med å måtte betale for smerten av å aldri se barna sine. Den månedlige påminnelsen med det økonomiske kravet er en emosjonell belastning i seg selv. 

Jeg kjenner flere som ikke burde betalt bidrag for å si det sånn. Deres situasjon kan være helt ulik.

Anonymkode: ac3c4...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betaler han via nav? Da skal du få en minstesats når han ikke betaler. Nav tar de som ikke betaler. Så en veldig god grunn for å ta det via nav!! Min hadde ikke betalt et rødt øre på privaten.

Anonymkode: f1e36...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...