Gå til innhold

Jeg er så ond!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Twintipp skrev:

De jeg kjenner som er skadefro på lik linje har nok det jeg tenker er lav selvtillit. Hvis du føler deg bedre selv ved at andre har det verre, da har du ikke den iboende selvtilliten og tryggheten i deg selv. 

Hevngjerrighet er nok mer vanlig, men ikke dersom du må se andre ha det dårligere enn deg selv for å få en selvtillitsboost.

Du, her er det ingen andre som "har det verre". De har bare litt flere skrukker i huden enn meg. Ungdom er ikke et knapphetsgode, det er noe vi alle er innom før vi blir eldre. Hos meg har det bare vart litt lengre, jeg kan ikke se at det gjør noens liv "verre". I så fall får de jo rette sin klage til Gud, dette er ikke noe jeg har gjort mot noen. 

Anonymkode: 82283...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du, her er det ingen andre som "har det verre". De har bare litt flere skrukker i huden enn meg. Ungdom er ikke et knapphetsgode, det er noe vi alle er innom før vi blir eldre. Hos meg har det bare vart litt lengre, jeg kan ikke se at det gjør noens liv "verre". I så fall får de jo rette sin klage til Gud, dette er ikke noe jeg har gjort mot noen. 

Anonymkode: 82283...5ef

Noen har rynker, noen har dårlig helse etc. Det er fakta, men om man fryder seg fordi enkelte ser eldre ut eller har dårligere forutsetninger enn andre, da vitner det om andre ting for meg. 

Jeg kan se at «Silje» på russebilen har lagt seg ut og fått mye rynker, men jeg måler ikke det opp mot meg selv og fryder meg over det, der er forskjellen. Det gir meg ikke glede i mitt liv å se andre feile eller ha mere rynker enn hva jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig døds-snill men tenker akkurat som deg. Om noen som kjente meg (bortsett fra de helt helt nære vennene mine) hadde hørt hvordan jeg tenkte så ville de på ingen måte trodd på det. Men jeg vil jo alle egentlig bare godt, og jeg fryder meg vel egentlig ikke over at andre ser rynkete ut, men det er digg å vite at jeg ser bra ut for alderen min.

Anonymkode: 51703...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Twintipp skrev:

Noen har rynker, noen har dårlig helse etc. Det er fakta, men om man fryder seg fordi enkelte ser eldre ut eller har dårligere forutsetninger enn andre, da vitner det om andre ting for meg. 

Jeg kan se at «Silje» på russebilen har lagt seg ut og fått mye rynker, men jeg måler ikke det opp mot meg selv og fryder meg over det, der er forskjellen. Det gir meg ikke glede i mitt liv å se andre feile eller ha mere rynker enn hva jeg har.

Jada jada. Vi er klar over at du er frøken Perfekt. 

Anonymkode: 51558...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jada jada. Vi er klar over at du er frøken Perfekt. 

Anonymkode: 51558...8ce

Perfekt for at man ikke fryder seg for at feiler eller har mer rynker? Da har i hvert fall jeg det fint med å være perfekt. Jeg kommer aldri til å forstå at man har glede av at andre feiler, at de ser eldre ut enn man selv gjør eller hva det nå måtte være.

Anonymkode: d43a5...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 8.55, Anonym bruker skrev:

Å slutt å være så skinnhellig. De aller fleste mennesker ønsker å se bra ut. Og selvsagt sammenlikner vi oss. Men selv om alle gjør det, er det ikke helt sosialt akseptert, noe denne tråden viser. Og da kommer alle supermoralistene fram fra steinene sine. 

Man må ikke ha lav selvtillit selv om man sammenlikner utseendet med andre og er fornøyd med å se best ut. 

Anonymkode: 51558...8ce

Jo. For dersom du har god selvtillit, så bryr du deg ikke om hvordan andre ser ut og sammenligner ikke deg selv med andre, du er fornøyd med deg selv uten å behøve at andre skal se "verre ut" enn deg selv. Men som noen nevnte, så er det som oftest ikke korrekt uansett så man havner i sin egen boble der man tror man ser så mye bedre ut enn andre og hjernen desperat forsøker å bevise det på én eller annen måte. F.eks. ved at du ser på Facebook. 

Anonymkode: 1c55a...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom nylig over et bilde av en brud og fem venninner som så lite bra ut uten at jeg går i detaljer. Jeg så ikke at det var jentegjengen som frøs meg ut og mobbet meg på ungdomsskolen før det poppet opp igjen.

 

Det er ikke det jeg er så nydelig, men flere år etterpå hvisket og tisket de om vi møttes. Jeg visste at det de sa ikke var sant, men andre trodde nok på dem. For meg ga dette bildet litt glede, for om jeg møter dem nå er de mindre skremmende.

 

Bruden var nydelig da, det gledet meg også da hun forsvarte meg og prøvde å dra meg inn igjen.

Anonymkode: 19b7c...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Twintipp skrev:

Noen har rynker, noen har dårlig helse etc. Det er fakta, men om man fryder seg fordi enkelte ser eldre ut eller har dårligere forutsetninger enn andre, da vitner det om andre ting for meg. 

Jeg kan se at «Silje» på russebilen har lagt seg ut og fått mye rynker, men jeg måler ikke det opp mot meg selv og fryder meg over det, der er forskjellen. Det gir meg ikke glede i mitt liv å se andre feile eller ha mere rynker enn hva jeg har.

Men du fryder deg i alle fall over å føle moralsk overhøyhet over meg, da. Det må jo være deilig for deg! 🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 82283...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør jo ingenting så lenge du godter deg i fred og ro hjemme uten at noen vet det? 

Anonymkode: 121f0...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også det. Ikke altid jeg tenker over det en gang. Men godter meg ikke. Bare registerer at jeg holder meg ung lenger enn de fleste. Noe jeg egentlig visste fra før. Tenker bare at det er mer naturlig å eldes enn å ikke gjøre det. 

Anonymkode: 00db8...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser også det. Ikke altid jeg tenker over det en gang. Men godter meg ikke. Bare registerer at jeg holder meg ung lenger enn de fleste. Noe jeg egentlig visste fra før. Tenker bare at det er mer naturlig å eldes enn å ikke gjøre det. 

Anonymkode: 00db8...f1c

Det er da ikke noe "unaturlig" i å eldes langsomt. Det blir som å si at tidlig pubertet er mer naturlig enn sen. Eller at store bryster er mer unaturlige enn små.

Anonymkode: 82283...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjør jo ingenting så lenge du godter deg i fred og ro hjemme uten at noen vet det? 

Anonymkode: 121f0...98a

Det gjør visst noe for folk på dib, de står i kø for å halshugge meg 😂

Anonymkode: 82283...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men du fryder deg i alle fall over å føle moralsk overhøyhet over meg, da. Det må jo være deilig for deg! 🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 82283...5ef

Du starter tråden med å kalle deg selv ond, da er du vel klar over at det er et mindre hyggelig personlighetstrekk å glede seg over andres «ulykke»? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør visst noe for folk på dib, de står i kø for å halshugge meg 😂

Anonymkode: 82283...5ef

Du kaller deg jo selv for ond, så hva forventer du deg

Anonymkode: d43a5...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør visst noe for folk på dib, de står i kø for å halshugge meg 😂

Anonymkode: 82283...5ef

Leste akkurat artikkelen om is krigerne fra Norge, kjenner at det skal MYE mer enn noens glede over å ha mindre rynker enn andre til før jeg ramler sjokkert av stolen. 

Anonymkode: 121f0...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Twintipp skrev:

Du starter tråden med å kalle deg selv ond, da er du vel klar over at det er et mindre hyggelig personlighetstrekk å glede seg over andres «ulykke»? 

Det er et mindre hyggelig personlighetstrekk å være hyklersk også. Bare nevner det. Jeg evner i alle fall å se meg i et mentalt speil og identifisere mine dårlige sider, mens du...

Anonymkode: 82283...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er et mindre hyggelig personlighetstrekk å være hyklersk også. Bare nevner det. Jeg evner i alle fall å se meg i et mentalt speil og identifisere mine dårlige sider, mens du...

Anonymkode: 82283...5ef

Hvorfor legger du ut noe og kaller deg ond og skadefro, for i tillegg å forsvare deg? 

Ja, når du speiler deg i ditt mentale speil så rakker du ned på andre og ilegger de negative egenskaper. Du høres fryktelig sjarmerende ut du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Twintipp skrev:

Hvorfor legger du ut noe og kaller deg ond og skadefro, for i tillegg å forsvare deg? 

Ja, når du speiler deg i ditt mentale speil så rakker du ned på andre og ilegger de negative egenskaper. Du høres fryktelig sjarmerende ut du! 

Nei, jeg tillegger deg ikke andre egenskaper enn dem du selv flagger høyt. Beklager om jeg pirket borti et ømt punkt...

Anonymkode: 82283...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 9.44, Anonym bruker skrev:

Enig med luten, egen suksess smaker godt, men jaggu smaker andres fiasko ganske greit også. Da vet man jo at man selv ikke havnet i sumpen. 

Av og til helt greit å kjenne på, inne i seg selv, men å proklamere det - se, DA er det du som har tapt. 

Anonymkode: 060ab...385

Suksess? Fiasko? Det er utseende vi snakker om her. HI kan jo være en total fiasko på alle områder selv om hun (hittil) har sluppet unna rynker. Jeg er rynkete og ser akkurat så gammel ut som jeg er, men jeg har stor «suksess» på alle andre områder!😀

Anonymkode: e1ec6...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Suksess? Fiasko? Det er utseende vi snakker om her. HI kan jo være en total fiasko på alle områder selv om hun (hittil) har sluppet unna rynker. Jeg er rynkete og ser akkurat så gammel ut som jeg er, men jeg har stor «suksess» på alle andre områder!😀

Anonymkode: e1ec6...b5d

Har jeg også. Men jeg har ikke fått rynker likevel. Selv om det sikkert ville ha hjulpet deg å vite at der er kosmisk balanse...

Anonymkode: 82283...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har jeg også. Men jeg har ikke fått rynker likevel. Selv om det sikkert ville ha hjulpet deg å vite at der er kosmisk balanse...

Anonymkode: 82283...5ef

Du sier du er ond og at skadefryd ikke er vakkert, og når folk er enig med deg, så blir du sur og hugger tilbake. Hvorfor?

Anonymkode: d43a5...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sier du er ond og at skadefryd ikke er vakkert, og når folk er enig med deg, så blir du sur og hugger tilbake. Hvorfor?

Anonymkode: d43a5...eea

Sikkert fordi ho er ond😉.

Neidå, eg skjønnar at HI forventar at folk skal svare at slik er vi òg, men så gjorde vi ikkje det, og då vart det litt trasig når ein har lagt hovudet på hoggestabben sjølv. Somme av oss er nok slik, men vi vil ikkje innrømme det. André av oss er ikkje slik, og vi vil iallefall ikkje i rømme det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Syngensang skrev:

Sikkert fordi ho er ond😉.

Neidå, eg skjønnar at HI forventar at folk skal svare at slik er vi òg, men så gjorde vi ikkje det, og då vart det litt trasig når ein har lagt hovudet på hoggestabben sjølv. Somme av oss er nok slik, men vi vil ikkje innrømme det. André av oss er ikkje slik, og vi vil iallefall ikkje i rømme det. 

Men de fleste er jo mer eller mindre enig med hun

Anonymkode: d43a5...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Syngensang skrev:

Sikkert fordi ho er ond😉.

Neidå, eg skjønnar at HI forventar at folk skal svare at slik er vi òg, men så gjorde vi ikkje det, og då vart det litt trasig når ein har lagt hovudet på hoggestabben sjølv. Somme av oss er nok slik, men vi vil ikkje innrømme det. André av oss er ikkje slik, og vi vil iallefall ikkje i rømme det. 

Jeg regner ikke med at alle er som meg.

Men når mennesker sulter i hjel i verden, så forundrer det meg at folk blir sjokkerte og rasende over at jeg godter meg litt i enerom. Det er sikkert fordi dere er rynkete og blir fornærma... 😉

Anonymkode: 82283...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du sier du er ond og at skadefryd ikke er vakkert, og når folk er enig med deg, så blir du sur og hugger tilbake. Hvorfor?

Anonymkode: d43a5...eea

Hvor hugger jeg?

Anonymkode: 82283...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...