Gå til innhold

Jeg er så ond!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når jeg ser bilder av gamle kjente på Facebook, så legger jeg ofte merke til at de jeg studerte sammen med er mer rynkete enn meg ...og da godter jeg meg! Hva sier dette om meg?? Skadefryd er jo ikke vakkert...

Anonymkode: 82283...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OK. Det var overraskende, for "usikker" er et ord jeg aldri har hørt brukt om meg selv før! 🤣

Anonymkode: 82283...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker var det som slo meg og. Kvifor skulle du ellers tenkje over at nokon er meir rukkete enn deg sjølv? Det må jo vere noko du er oppteken av for at ein skal legge merke til slikt?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du legger for mye vekt på utseendet ditt og får en hard tid i vente 

Anonymkode: 207ff...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du er opptatt av utseende og måler menneskets verdi i dette. Du vil nok gå på en smell etterhvert. 

Anonymkode: 47b31...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

At du er en usikker fjott

Anonymkode: d43a5...eea

 

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

OK. Det var overraskende, for "usikker" er et ord jeg aldri har hørt brukt om meg selv før! 🤣

Anonymkode: 82283...5ef

Det bør du begynne å bruke. Og jobbe mot å bli kvitt.

Anonymkode: 1c55a...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på deg selv, og har behov for å se at andre har det (i dine øyne) verre enn deg, for å føle deg bra. 

 

Hadde du vært selvsikker, så hadde det vært irrelevant for deg hva andre gjorde eller hvordan andre så ut

Anonymkode: ccdaf...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Usikker på deg selv, og har behov for å se at andre har det (i dine øyne) verre enn deg, for å føle deg bra. 

 

Hadde du vært selvsikker, så hadde det vært irrelevant for deg hva andre gjorde eller hvordan andre så ut

Anonymkode: ccdaf...93e

Å slutt å være så skinnhellig. De aller fleste mennesker ønsker å se bra ut. Og selvsagt sammenlikner vi oss. Men selv om alle gjør det, er det ikke helt sosialt akseptert, noe denne tråden viser. Og da kommer alle supermoralistene fram fra steinene sine. 

Man må ikke ha lav selvtillit selv om man sammenlikner utseendet med andre og er fornøyd med å se best ut. 

Anonymkode: 51558...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å slutt å være så skinnhellig. De aller fleste mennesker ønsker å se bra ut. Og selvsagt sammenlikner vi oss. Men selv om alle gjør det, er det ikke helt sosialt akseptert, noe denne tråden viser. Og da kommer alle supermoralistene fram fra steinene sine. 

Man må ikke ha lav selvtillit selv om man sammenlikner utseendet med andre og er fornøyd med å se best ut. 

Anonymkode: 51558...8ce

Hvem som ser best ut er opp til hvem som ser.. Kanskje HI godter seg over å se bedre ut enn jevngamle på Facebook, men at hun er alene om å synes det.. hvem vet?

 

Anonymkode: b8d32...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med luten, egen suksess smaker godt, men jaggu smaker andres fiasko ganske greit også. Da vet man jo at man selv ikke havnet i sumpen. 

Av og til helt greit å kjenne på, inne i seg selv, men å proklamere det - se, DA er det du som har tapt. 

Anonymkode: 060ab...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å slutt å være så skinnhellig. De aller fleste mennesker ønsker å se bra ut. Og selvsagt sammenlikner vi oss. Men selv om alle gjør det, er det ikke helt sosialt akseptert, noe denne tråden viser. Og da kommer alle supermoralistene fram fra steinene sine. 

Man må ikke ha lav selvtillit selv om man sammenlikner utseendet med andre og er fornøyd med å se best ut. 

Anonymkode: 51558...8ce

Å ha et ønske om å se bra ut, trenger overhodet ikke å ha sammenheng med å føle seg bedre enn andre/ tenke negativt om andre/ være skadefro. 

Det er jo en latterlig påstand. 

Anonymkode: ccdaf...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å slutt å være så skinnhellig. De aller fleste mennesker ønsker å se bra ut. Og selvsagt sammenlikner vi oss. Men selv om alle gjør det, er det ikke helt sosialt akseptert, noe denne tråden viser. Og da kommer alle supermoralistene fram fra steinene sine. 

Man må ikke ha lav selvtillit selv om man sammenlikner utseendet med andre og er fornøyd med å se best ut. 

Anonymkode: 51558...8ce

Dette!

Anonymkode: b50b5...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt vanlig. Når jeg treffer folk jeg ikke har sett på lenge, tenker jeg fort "Så gammel han / hun har blitt. Ser mye eldre ut enn meg."  Men når jeg tenker over det igjen, innser jeg jo at den andre mest sannsynlig tenker akkurat det samme om meg. Når jeg nevner akkurat det for andre, er det mange som kjenner seg igjen. Selv om vi ser oss selv i speilet daglig, ser vi ikke det samme som andre ser. 

Anonymkode: a4caa...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ha et ønske om å se bra ut, trenger overhodet ikke å ha sammenheng med å føle seg bedre enn andre/ tenke negativt om andre/ være skadefro. 

Det er jo en latterlig påstand. 

Anonymkode: ccdaf...93e

Du forstår ikke at det ligger i sammenlikningens natur?

Anonymkode: 51558...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da helt vanlig. Når jeg treffer folk jeg ikke har sett på lenge, tenker jeg fort "Så gammel han / hun har blitt. Ser mye eldre ut enn meg."  Men når jeg tenker over det igjen, innser jeg jo at den andre mest sannsynlig tenker akkurat det samme om meg. Når jeg nevner akkurat det for andre, er det mange som kjenner seg igjen. Selv om vi ser oss selv i speilet daglig, ser vi ikke det samme som andre ser. 

Anonymkode: a4caa...a15

Men godter du deg over det? Det gjør hi. Det du skriver her er jo helt normalt, å godte seg over det er noe annet

Anonymkode: d43a5...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig med luten, egen suksess smaker godt, men jaggu smaker andres fiasko ganske greit også. Da vet man jo at man selv ikke havnet i sumpen. 

Av og til helt greit å kjenne på, inne i seg selv, men å proklamere det - se, DA er det du som har tapt. 

Anonymkode: 060ab...385

Yes! Hvorfor tror du jeg er anonym... 😆 man sier det selvsagt ikke høyt! 

Anonymkode: 82283...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men godter du deg over det? Det gjør hi. Det du skriver her er jo helt normalt, å godte seg over det er noe annet

Anonymkode: d43a5...eea

Har tenkt litt på det, og funnet ut at det egentlig er et fåtall jeg godter meg over. Samtlige av dem har på ett eller annet tidspunkt stukket av med en fyr jeg likte eller var sammen med. 

Konkluderer derfor med at min skadefryd begrenser seg til dem jeg oppfatter som rivaler 😂

Anonymkode: 82283...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som er skadefro på lik linje har nok det jeg tenker er lav selvtillit. Hvis du føler deg bedre selv ved at andre har det verre, da har du ikke den iboende selvtilliten og tryggheten i deg selv. 

Hevngjerrighet er nok mer vanlig, men ikke dersom du må se andre ha det dårligere enn deg selv for å få en selvtillitsboost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du forstår ikke at det ligger i sammenlikningens natur?

Anonymkode: 51558...8ce

Les hva jeg skriver! Å sammenligne seg selv med andre ER IKKE synonymt med å være skadefro. Hvis man ikke kan sammenligne seg med andre uten å tenke dårlig om den andre, og opphøye seg selv, da er man usikker og har tydelig noen problemer med seg selv

Anonymkode: ccdaf...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tydeligvis også ond... Jeg kan også tenke sånn. 

Jeg er en pen dame. Har en fin kropp. Jeg er relativt smart. Har relativt lang utdannelsen og tjener en del mer enn gjennomsnittskvinnen. Føler meg absolutt ikke usikker på meg selv, verken som kjæreste, mor eller arbeidstaker. Men  har ikke noe problem med å si (på et anonymforum) at mine «seire» smaker enda bedre når jeg kan sammenligne meg med andre. Sosialt akseptert er det ikke. Jeg har forøvrig et sterkt konkurranseinstinkt, mulig det er grunnen.

Tror de fleste oppfatter meg som en blid og hyggelig dame som stiller opp når det trengs.

Anonymkode: ea751...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...