Gå til innhold

hva tenker dere om dette ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Vente å se hva som skjer fremover? Hvor lenge da? Hadde du gått på jobb hver eneste dag i 4 år hvis du hadde blitt veldig mobbet hele tiden, og hadde ingen kollegaer å snakke med? Tviler på det, da hadde du nok byttet jobb.

Anonymkode: 40e3a...8c7

orker ikke og diskutere dette mer, da du tydeligvis ikke forstår. ha en flott lørdag videre

Anonymkode: 0f62b...603

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

orker ikke og diskutere dette mer, da du tydeligvis ikke forstår. ha en flott lørdag videre

Du har helt rett, jeg forstår virkelig ikke

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja begge skal melde fra til bv

Skolen har da ikke lov å informere deg om de eventuelt skal melde andre elever til bv???

Anonymkode: 6c08d...64e

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår heller ikke. Det er veldig vanskelig å forstå at en forelder er i stand til å sende barnet sitt inn i en slik situasjon daglig. Det er veldig vanskelig å forstå at en forelder velger å ofre et barn på denne måten. Det er så vanskelig å forstå at jeg for min del ikke lenger har kontakt med foreldrene mine.

Hos meg pågikk mobbingen i tre år. Jeg vet at foreldrene mine prøvde å stoppe det, men det fortsatte. I tre år. Det var foreldrene mine sin jobb å holde meg trygg, men de sendte meg inn i dette daglig, i tre år. De påstår at de gjorde alt som var i deres makt, men det gjorde de ikke. De fortsatte å sende meg inn i denne situasjonen hver dag i tre år. De kunne ha satt en strek. De kunne ha sendt meg til naboskolen, eller flyttet til en annen kant av landet. Mobbing er skadelig i seg selv. Det å oppleve at omsorgspersonene dine ikke klarer beskytte deg i en slik situasjon øker skaden betraktelig. 

Hos meg varte dette i tre år. Jeg har gått i terapi, og har nå et godt liv, men jeg vil ikke ha noe med foreldrene mine å gjøre lenger. Det hjelper ikke at de hadde møter med skolen, at de dro inn bup og bv, og at de satt inn en haug med tiltak. Det gjorde ingen forskjell, likevel valgte de å fortsette å sende meg inn i den situasjonen. Det er det for meg veldig vanskelig å forstå, og helt umulig tilgi. 

Anonymkode: 1c019...0fb

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg forstår heller ikke. Det er veldig vanskelig å forstå at en forelder er i stand til å sende barnet sitt inn i en slik situasjon daglig. Det er veldig vanskelig å forstå at en forelder velger å ofre et barn på denne måten. Det er så vanskelig å forstå at jeg for min del ikke lenger har kontakt med foreldrene mine.

Hos meg pågikk mobbingen i tre år. Jeg vet at foreldrene mine prøvde å stoppe det, men det fortsatte. I tre år. Det var foreldrene mine sin jobb å holde meg trygg, men de sendte meg inn i dette daglig, i tre år. De påstår at de gjorde alt som var i deres makt, men det gjorde de ikke. De fortsatte å sende meg inn i denne situasjonen hver dag i tre år. De kunne ha satt en strek. De kunne ha sendt meg til naboskolen, eller flyttet til en annen kant av landet. Mobbing er skadelig i seg selv. Det å oppleve at omsorgspersonene dine ikke klarer beskytte deg i en slik situasjon øker skaden betraktelig. 

Hos meg varte dette i tre år. Jeg har gått i terapi, og har nå et godt liv, men jeg vil ikke ha noe med foreldrene mine å gjøre lenger. Det hjelper ikke at de hadde møter med skolen, at de dro inn bup og bv, og at de satt inn en haug med tiltak. Det gjorde ingen forskjell, likevel valgte de å fortsette å sende meg inn i den situasjonen. Det er det for meg veldig vanskelig å forstå, og helt umulig tilgi. 

trist at du opplevde det. Men når man har 2 andre i tilegg, er det ikke så lett.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

trist at du opplevde det. Men når man har 2 andre i tilegg, er det ikke så lett.

Men hvorfor skal det tas mer hensyn til de på 5 og 7 år, enn han på 9 år?

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig. Men vær klar over at du ofrer den ene til fordel for de to andre. Det er et valg du tar. Du velger at de andre to er viktigere enn den som har det vondt. Du velger at den ene må lide i årevis for at de andre to skal få slippe en kortvarig belastning. Det er du som velger det. Du. Det er du som er den voksne i familien.

Hva er det som får deg til å tro at en enkeltstående hendelse, som det å flytte er, vil være så skadelig for de andre to at det forsvarer å sende denne ene gjennom helvete i årevis? Jada, det å flytte kan være tøft for et barn som trives der det bor, men jeg har aldri hørt om barn som har tatt livet sitt pga flytting. Jeg har hørt flere tilfeller av barn som har tat livet sitt pga mobbing. Bare sånn for å sette det hele litt i perspektiv.

Min søster har forøvrig heller ikke noe særlig forhold til foreldrene våre lenger. Hun treffer dem av og til, men synes det er vanskelig å ha et forhold til dem, fordi hun brukes som en unskyldning forat det ikke ble gjort noe for min del. Hun sier selv at selv om hun trivdes i lokalmiljøet, ser hun i voksen aler at det hadde vært bedre om vi hadde flyttet, og hun finner det vanskelig å forholde seg til at foreldrene våre kunne la dette pågå så lenge. 

Skrevet

Skolen sier at du skal melde tilfylkesmannen etter4 år? Etter forslag her inne? Og du er fornøyd med skolen sin håndtering? dette skulle vært gjort etter 6 måneders mobbing, Max. 

Du sier det er mobbing på de andre skolene. Finnes det en skole uten mobbing? Hvorfor tror du gutten din blir mobbet ved en annen skole? 

Hadde jeg blitt mobbet i flere år, uten at foreldrene mine tok skikkelig tak (dere har gjort mye men ikke nok) og jeg skjønte at søskene mine var viktigst, så hadde jeg brutt kontakten med foreldrene mine og hatet dem. 

Du har 3 valg som må tas før sommeren.

1: bytt til privatskole. Dere har råd viss dere vil. Selg en bil, dropp ferien, litt ekstra lån isv.

2: bytt til annen skole. La han få starte i ny klasse, på ny skole etter sommeren.

3: flytt. Selg huset, start på nytt.

Anonymkode: 98b2b...8f6

Skrevet
På 12.4.2019 den 8.44, Anonym bruker skrev:

Kommentaren mn var sikkert vond å lese, den va temmelig krass. Likevel var den ikke vondt ment, den var ment som en vekker. Uansett hvor mye du har prøvd, så har du jo ikke fått det resultatet du ønsket. Når du har prøvd og prøvd i så lang tid, så mener jeg du trenger en vekker. Jeg mener at du trenger noen som forteller deg i klartekst at du må slutte å sende gutten din inn i dene situasjonen. Han må få slippe å gå gjennom dette daglig mens dere prøver å fikse det. Jeg sa aldri at jeg trodde du ikke har prøvd, jeg sa at så lenge det du har prøvd ikke har virket, så har du feilet. Du har fortsatt å sende sønnen din inn i den situassjonen daglig i fire år, til tross  for at du har vært klar over at han har blitt mobbet. Da kan du ikke vaske av deg alt ansvar, selv om du har prøvd å sette en stopper for det. Når dette har pågått så lenge må du sette en strek, og si at nå skal han slippe å gå tilbake dit før det eventuelt har kommet på plass en løsning. Den streken burde vært satt for lenge siden, men du må vertfall sette den nå! Ta gutten ut av skolen fram til det er funnet en løsning.

Når det gjelder politi eller barnevern så kan du forsåvidt prøve begge deler, du kan melde bekymring på det mobende barnet til barnevernet, og du kan anmelde skolen til politiet for brudd på opplæringsloven. Hvis du ikke har sendt klage til fylkesmannen bør du gjøre det med en gang. Du kan ikke tillate deg åprøve et tiltak om gangen. Ta sgutten ut av skolen nå, og så må du enten flytte ham til en annen skole, eller bruke alle midler du har, samtidig, for å bedre situasjonen der han er nå. Uansett må han slippe å dra tilbake dit før situasjonen har fåt en løsning.

Så enkelt som du får det til å høres ut er det faktisk ikke. Man kan «tvinge» barn til å slutte med fysisk mobbing. Man kan også «tvinge» vant til å feks la alle være med i leken i skolegården. Men man kan faktisk ikke tvinge barn til å velge hverandre, til å slutte med skjult mobbing osv. Man kan ikke tvinge barn til å drive hjertelig inkludering, til å leke med hverandre på fritiden eller til å like hverandre. 

Jeg er selv mor til et barn som er holdt utenfor. Å få slutt få de fysiske tingene er ganske enkelt. Å få et barn som er blitt holdt utenfor til å virkelig bli inkludert er forferdelig vanskelig. Man kan rett og slett ikke tvinge hverken voksne eller barn til å bli bestevenner, til å hilse hjertelig, til å invitere hverandre på fritiden osv. Man kan snakke om det, og oppfordre til det til man blir gul og blå, men der stopper også det meste - dessverre!

å bytte miljø kan for noen fungere. For andre fungere det ikke i det hele tatt. Å flyttet mobberne høres så fint ut på papiret, men kår et barn blir holdt utenfor det sosiale av en stor gjeng så kan man ikke flytte hele gjengen. 

HI: siden dere allerede er i BUP-systemet ville jeg søkt veiledning hos psykologen der og hørt hva de anbefaler ift skolebytte. Ved skolebytte her må også kommunepsykologen innom komme med sine anbefalinger, spesielt ift hvilken skole det søkes bytte til. Hervik monumenter søkes det alltid p bytte til en skole hvor eleven har gode relasjoner til noen elevene, feks gjennom fritidsaktiviteter eller liknende. 

Anonymkode: 788ff...ab6

Skrevet

Falsk tråd. Falsk problemstilling. 

Anonymkode: c8803...337

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så enkelt som du får det til å høres ut er det faktisk ikke. Man kan «tvinge» barn til å slutte med fysisk mobbing. Man kan også «tvinge» vant til å feks la alle være med i leken i skolegården. Men man kan faktisk ikke tvinge barn til å velge hverandre, til å slutte med skjult mobbing osv. Man kan ikke tvinge barn til å drive hjertelig inkludering, til å leke med hverandre på fritiden eller til å like hverandre. 

Jeg er selv mor til et barn som er holdt utenfor. Å få slutt få de fysiske tingene er ganske enkelt. Å få et barn som er blitt holdt utenfor til å virkelig bli inkludert er forferdelig vanskelig. Man kan rett og slett ikke tvinge hverken voksne eller barn til å bli bestevenner, til å hilse hjertelig, til å invitere hverandre på fritiden osv. Man kan snakke om det, og oppfordre til det til man blir gul og blå, men der stopper også det meste - dessverre!

å bytte miljø kan for noen fungere. For andre fungere det ikke i det hele tatt. Å flyttet mobberne høres så fint ut på papiret, men kår et barn blir holdt utenfor det sosiale av en stor gjeng så kan man ikke flytte hele gjengen. 

HI: siden dere allerede er i BUP-systemet ville jeg søkt veiledning hos psykologen der og hørt hva de anbefaler ift skolebytte. Ved skolebytte her må også kommunepsykologen innom komme med sine anbefalinger, spesielt ift hvilken skole det søkes bytte til. Hervik monumenter søkes det alltid p bytte til en skole hvor eleven har gode relasjoner til noen elevene, feks gjennom fritidsaktiviteter eller liknende. 

Anonymkode: 788ff...ab6

Jeg sier ikke at det er lett å få ting til å fungere der man er. Jeg sier at det er lett å la barne få slippe å gå tilbake på den skolen. Det eneste foreldrene trenger å gjøre er å bestemme at barnet ikke skal tilbake, også finne en annen skole. Det går ikke Ann å la vær å ta ungen ut av et miljø der han har blitt mobbet i fire år fordi nytt miljø ikke fungerer for alle. 

Skrevet

Hva med å la eldste bo hos noen i familien og gå på skole der, så kan han komme hjem i helgene?

Anonymkode: 27c9a...0cb

Skrevet

Ville ha byttet skole så rask som mulig om det var mitt barn og bare håpet på at den andre skolen er bedre. For uansett hvor mye man jobber med det på nåværende skole så har han allerede lav status, om mobberen flytter gjør det nødvendigvis ikke situasjonen mye bedre. Selvbildet blir knekt uten gode venner. Ville absolutt anbefale deg å bytte skole for han. Jeg mener at det ikke vil være et godt miljø for han der han er nå uansett. Hvis det er en montesorriskole i nærheten kan jo det være et alternativ, siden de har et annet opplegg enn vanlige skoler, tettere oppfølging med færre barn pr lærer. Må bare si at jeg skjønner fotvilelsen deres. plutselig har tiden og årene gått... Håper dere tar grep før dere prøver ut alt for mye mer på nåværende skole.

Anonymkode: 8dbf9...0ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...