Gå til innhold

hva tenker dere om dette ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn har blitt mobbet siden han gikk i 1 klasse ( 4 klasse nå ). han blir forsatt veldig  mobbet ,og vil ikke på skolen, skolen er vi kjempe fornøyd med for de har virkelig gjort alt for han,men foreldrene til mobbere ser ikke at deres barn gjør feil, bør jeg anmelde dette videre til Politi eller er barnevernet riktige stedet? bør han bytte skole,eller skal jeg få vekk mobberene? han har hadde 2 venner i 1 klasse, ene flyttet løpet første og den andre har dessverre snudd han ryggen etter første forsatt, barnet har blitt en del av mobberne.

Så han leker mest med brødrene på 5 og 7 år

Anonymkode: 0f62b...603

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mitt barn har blitt mobbet siden han gikk i 1 klasse ( 4 klasse nå ). han blir forsatt veldig  mobbet ,og vil ikke på skolen, skolen er vi kjempe fornøyd med for de har virkelig gjort alt for han,men foreldrene til mobbere ser ikke at deres barn gjør feil, bør jeg anmelde dette videre til Politi eller er barnevernet riktige stedet? bør han bytte skole,eller skal jeg få vekk mobberene? han har hadde 2 venner i 1 klasse, ene flyttet løpet første og den andre har dessverre snudd han ryggen etter første forsatt, barnet har blitt en del av mobberne.

Så han leker mest med brødrene på 5 og 7 år

Anonymkode: 0f62b...603

Dersom dere mener skolen har gjort alt i sin makt så mener jeg at dere bør vurdere ett skolebytte.

Skrevet

Jeg mener at de som mobber bør bytte skole.

Har dere snakket med helsesøster/lege?

Anonymkode: 6f772...21d

Skrevet

Har dette virkelig pågått i 4 år?! Syntes ikke skolen har gjort nok her.. 

Får helt vondt av den stakkars gutten. Nå må dere virkelig ta tak altså, både dere foreldre og skole!!

Anonymkode: a8cbf...2ac

Skrevet

Fire år????? Når mobbingen har fått pågått så lenge som i fire år mener jeg at alle har sviktet gutten. Skolen har sviktet. Foreldrene til mobberen har sviktet. Dere som foreldre har sviktet. Det er sikkert tøft å høre, men sånn er det. Det er ikke sånn at man ikke har sviktet fordi man har prøvd å gjøre noe med det. Det er sånn at man har sviktet fordi man ikke har klart å gjøre noe. Mobbing er skadelig for barn. Ditt barn har levd i en skadelig situasjon i fire år. Som forelder er det din plikt å sørge for at dette stopper. Nå. Ikke neste måned, ikke neste uke . Nå.

Jeg hadde holdt gutten hjemme til det hadde kommet en permanent løsning på plass. Hvis det er snakk om en mobber, og jeg trodde at gutten hadde fått det bra i klassen dersom mobberen forsvant, hadde jeg forsøkt meg på å kreve det først. Dersom jeg ikke kom gjennom med det ,hadde ikke gutten trengt å dra tilbake på den skolen, da måtte jeg ha funnet en annen skole.

Det er

Anonymkode: 1c019...0fb

Skrevet

Dere har latt dette pågå i 4 år uten å sette himmel og jord i bevegelse, stakkars gutt. Det går ikke an å være så tafatte. Når skolen ikke gjør noe med det, så bør dere la han få bytte skole før han blir helt ødelagt.

Anonymkode: 40e3a...8c7

Skrevet

Hold gutten hjemme og tving skolen til å ordne opp. Fylkesmannen asap! 

Anonymkode: 96bea...53e

Skrevet

At noen gir oss skylden burde jeg vel ventet. Men vi har jobbet i 4 lange år med og få buk på dette, skole, helsesøster, møter, sankket med foreldrene til barna, vert på bup, så ikke kom her og si at vi ikke har gjort noe, for det er tull.

vi bor på et større by og er dessverre en del mobbing på flere skoler her, så er redd for hvis vi flytter han på en av de 3 nærmeste skolene her blir problemet det samme,men ingen vil flytte så langt vekk, han liker seg her vi bor, vi trives veldig godt ,og vi har 2 andre og tenke på også som både trives og har venner her.

Men ingen svarte på spørsmålet jeg lurte på : skal jeg ta dette videre til politi eller bv?

Anonymkode: 0f62b...603

Skrevet (endret)

Ingen privatskole i nærheten med færre elever i klassen? Selvsagt vil han ikke på skolen. Og han er ekstremt modig som går dit likevel. Samtidig skulle jeg ønske flere som ble mobbet bare nektet ganske enkelt. Slik at skolen ikke kunne la det skure og gå. Ang spm ditt har jeg dessverre ikke svar. Men jeg kan si at jeg selv ringte bv en periode da min sønn hadde det vanskelig på skolen. De sa allerede på tlf at dette ikke var noe de kunne hjelpe med. Vi byttet skole og hele gutten ble en helt annen. Det er det beste jeg har gjort noensinne, å bytte skole for ham. Men jeg vet hvor vanskelig valget er. 

Endret av Mandala
Skrevet

Du kan godt sende bekymringsmelding til barnevernet. Skriv så saklig du klarer, og skill tydelig på hva som har skjedd og hva som et din synsing /bekymring. Politiet vet jeg ikke så mye om. De gjør vel ikke stort når de et så små. 

Anonymkode: 481e2...d76

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At noen gir oss skylden burde jeg vel ventet. Men vi har jobbet i 4 lange år med og få buk på dette, skole, helsesøster, møter, sankket med foreldrene til barna, vert på bup, så ikke kom her og si at vi ikke har gjort noe, for det er tull.

vi bor på et større by og er dessverre en del mobbing på flere skoler her, så er redd for hvis vi flytter han på en av de 3 nærmeste skolene her blir problemet det samme,men ingen vil flytte så langt vekk, han liker seg her vi bor, vi trives veldig godt ,og vi har 2 andre og tenke på også som både trives og har venner her.

Men ingen svarte på spørsmålet jeg lurte på : skal jeg ta dette videre til politi eller bv?

Anonymkode: 0f62b...603

Har dere tatt dette videre til fylkesmann ? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

At noen gir oss skylden burde jeg vel ventet. Men vi har jobbet i 4 lange år med og få buk på dette, skole, helsesøster, møter, sankket med foreldrene til barna, vert på bup, så ikke kom her og si at vi ikke har gjort noe, for det er tull.

vi bor på et større by og er dessverre en del mobbing på flere skoler her, så er redd for hvis vi flytter han på en av de 3 nærmeste skolene her blir problemet det samme,men ingen vil flytte så langt vekk, han liker seg her vi bor, vi trives veldig godt ,og vi har 2 andre og tenke på også som både trives og har venner her.

Men ingen svarte på spørsmålet jeg lurte på : skal jeg ta dette videre til politi eller bv?

Anonymkode: 0f62b...603

Kommentaren mn var sikkert vond å lese, den va temmelig krass. Likevel var den ikke vondt ment, den var ment som en vekker. Uansett hvor mye du har prøvd, så har du jo ikke fått det resultatet du ønsket. Når du har prøvd og prøvd i så lang tid, så mener jeg du trenger en vekker. Jeg mener at du trenger noen som forteller deg i klartekst at du må slutte å sende gutten din inn i dene situasjonen. Han må få slippe å gå gjennom dette daglig mens dere prøver å fikse det. Jeg sa aldri at jeg trodde du ikke har prøvd, jeg sa at så lenge det du har prøvd ikke har virket, så har du feilet. Du har fortsatt å sende sønnen din inn i den situassjonen daglig i fire år, til tross  for at du har vært klar over at han har blitt mobbet. Da kan du ikke vaske av deg alt ansvar, selv om du har prøvd å sette en stopper for det. Når dette har pågått så lenge må du sette en strek, og si at nå skal han slippe å gå tilbake dit før det eventuelt har kommet på plass en løsning. Den streken burde vært satt for lenge siden, men du må vertfall sette den nå! Ta gutten ut av skolen fram til det er funnet en løsning.

Når det gjelder politi eller barnevern så kan du forsåvidt prøve begge deler, du kan melde bekymring på det mobende barnet til barnevernet, og du kan anmelde skolen til politiet for brudd på opplæringsloven. Hvis du ikke har sendt klage til fylkesmannen bør du gjøre det med en gang. Du kan ikke tillate deg åprøve et tiltak om gangen. Ta sgutten ut av skolen nå, og så må du enten flytte ham til en annen skole, eller bruke alle midler du har, samtidig, for å bedre situasjonen der han er nå. Uansett må han slippe å dra tilbake dit før situasjonen har fåt en løsning.

Anonymkode: 1c019...0fb

Skrevet

Fylkesmannen er riktig sted å starte, evt barnevernet om du er bekymret for oppfølingen mobberen får hjemme.

Men om "alle" følger mobberen i denne klassen tror jeg ikke sønnen din vil tjene på å få mobberen fjernet. Om mobberen er lederen i denne klassen vil det bli sønnen din sin feil at han flytter og han vil være like venneløs.

Jeg ville flyttet gutten (og det for lenge siden). Gitt han en ny sjanse på en ny skole.

Anonymkode: d7fe7...1c4

Skrevet

Har du prøvd å invitere mobberne hjem til dere på playdate eller noe? Gjerne og helst med foreldre. Tenker at om man møter mobbing med å snu den andre siden til, så kan alt endre seg. Ring gjerne rundt til noen av mobbernes foreldre, så sir du at du planlegger å ha en ettermiddag hvor dere kan møtes hjemme hos dere(evt en annen plass) og lage litt påskepynt? leke litt og plukke skjell i fjæra, ake i bakken eller noe annet hyggelig. Grille pølser eller ostesmørbrød på bål. Bestille pizza, evt lage en pizza og ta den med ut. Finn på noe hyggelig, bare fantasien setter grenser.
Inkludering er ofte nøkkelordet, det er ikke sikkert at mobberne heller har det noe bra. Når foreldre blir litt kjent med hverandre, så skal det også mer til for at ungene mobber hverandre.

Anonymkode: 12c56...908

Skrevet

Har vært igjennom det samme, og vet hva det vil si. Det at andre mener man ikke har gjort sitt som forelder, dersom man ikke har fått stoppet det, er bare tull! Det er mye mer komplekst enn som så. I vår sak, kontaktet jeg politiet da det kom til fysisk vold med vitner. Da var de 13 år. Politiet gjorde ingenting. Jeg visste ikke det da, men fylkesmannen var vel egentlig rett vei å gå, mye tidligere enn så langt som det hadde gått i vårt tilfelle. Mitt barn endte med å bytte skole: man kan ikke endre et helt skole/klasse/trinnmiljø hvor offeret har fått lav sosial status gjennom lang tids mobbing/ekskludering, ved å flytte en eller to sv hovedmobberne. Dessverre. 

Har kommunen deres et team som jobber mot mobbing? Ta i såfall kontakt med dem, og snakk med dem. 

Anonymkode: a113a...7b7

Skrevet

Takk.

vi har sendt brev til fylkesmannen idag, det var det skolen mente var riktig her. Er privat skoler i nærheten,men har dessverre ikke råd til det

Anonymkode: 0f62b...603

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har vært igjennom det samme, og vet hva det vil si. Det at andre mener man ikke har gjort sitt som forelder, dersom man ikke har fått stoppet det, er bare tull! Det er mye mer komplekst enn som så. I vår sak, kontaktet jeg politiet da det kom til fysisk vold med vitner. Da var de 13 år. Politiet gjorde ingenting. Jeg visste ikke det da, men fylkesmannen var vel egentlig rett vei å gå, mye tidligere enn så langt som det hadde gått i vårt tilfelle. Mitt barn endte med å bytte skole: man kan ikke endre et helt skole/klasse/trinnmiljø hvor offeret har fått lav sosial status gjennom lang tids mobbing/ekskludering, ved å flytte en eller to sv hovedmobberne. Dessverre. 

Har kommunen deres et team som jobber mot mobbing? Ta i såfall kontakt med dem, og snakk med dem. 

Anonymkode: a113a...7b7

Nå mener jeg på ingen måte at det ikke er vanskelig å stoppe mobbing. Men dersom det får pågå over år, så har man ikke gjort jobben sin som forelder. Ja, det er komplekst, men hvis man ikke får stoppet det må man ta barnet ut av miljøet for å skåne det. Det finnes andre skoler. Det ene som ikke er komplekst i en slik situasjon er at det ikke er mulig å mobbe noen som ikke er der. (vertfall ikke når dette begy te allerede i førsteklasse, før de har tilgang til nett uten voksenkontroll ) 

Anonymkode: 1c019...0fb

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk.

vi har sendt brev til fylkesmannen idag, det var det skolen mente var riktig her. Er privat skoler i nærheten,men har dessverre ikke råd til det

Anonymkode: 0f62b...603

Du kan øike godt veøge en anen offentlig skole. Det er ikke slik at mobbing ikke finnes på privatskoler. Du kan loke godt ha uflaks med en privatskole.

Anonymkode: 27c9a...0cb

Skrevet

Jag hadde byttet skole så fort som mulig. Det kan vel ikke akkurat bli verre? 

Anonymkode: cbd73...2bb

Skrevet
21 hours ago, Anonym bruker said:

Jag hadde byttet skole så fort som mulig. Det kan vel ikke akkurat bli verre? 

Anonymkode: cbd73...2bb

er dessverre like mye mobbing på de 3 andre barneskolene i nærheten, da må vi evt flytte og det blir ikke riktig for de 2 brødrene hans

Anonymkode: 0f62b...603

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

er dessverre like mye mobbing på de 3 andre barneskolene i nærheten, da må vi evt flytte og det blir ikke riktig for de 2 brødrene hans

Anonymkode: 0f62b...603

Hva tenker du er viktigst da. At alle må bytte skole så han og kan få det bra, eller at de 2 andre slipper å bytte mens han mobbes og plages resten skolegangen sin. Er det mer riktig at han skal tortureres hver eneste dag enn at de 2 andre må bytte skole

Anonymkode: 40e3a...8c7

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Hva tenker du er viktigst da. At alle må bytte skole så han og kan få det bra, eller at de 2 andre slipper å bytte mens han mobbes og plages resten skolegangen sin. Er det mer riktig at han skal tortureres hver eneste dag enn at de 2 andre må bytte skole

Anonymkode: 40e3a...8c7

får heller se hva som skjer fremover nå, da vi har sendt brev til flykesmannen og kontaktet bv pga 3 av de andre barna, da skolen mente dette var riktig og at også de skulle sende en melding

Anonymkode: 0f62b...603

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

får heller se hva som skjer fremover nå, da vi har sendt brev til flykesmannen og kontaktet bv pga 3 av de andre barna, da skolen mente dette var riktig og at også de skulle sende en melding

Anonymkode: 0f62b...603

Skolen sier det er riktig av deg å melde barna til bv? Og at skolen også skulle melde til bv? Eller misforsto jeg nå?

Anonymkode: 6c08d...64e

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Skolen sier det er riktig av deg å melde barna til bv? Og at skolen også skulle melde til bv? Eller misforsto jeg nå?

Anonymkode: 6c08d...64e

Ja begge skal melde fra til bv

Anonymkode: 0f62b...603

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

får heller se hva som skjer fremover nå, da vi har sendt brev til flykesmannen og kontaktet bv pga 3 av de andre barna, da skolen mente dette var riktig og at også de skulle sende en melding

Anonymkode: 0f62b...603

Vente å se hva som skjer fremover? Hvor lenge da? Hadde du gått på jobb hver eneste dag i 4 år hvis du hadde blitt veldig mobbet hele tiden, og hadde ingen kollegaer å snakke med? Tviler på det, da hadde du nok byttet jobb.

Anonymkode: 40e3a...8c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...