Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #26 Skrevet 11. april 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg må først si at det ikke er mye tull med jenta. Hun er driftig, flink på skolen, veldig snill mot alle og bevisst sosialt (ser hvem som er utenfor og tar seg av dem). Men så er det èn ting. Hun er så eksplosiv her hjemme. Det er oftest middager hun blir sint over. Idag ble hun kjempesint over at vi hadde en vegetargryte som jeg jo vet at hun ikke er så glad i. Hun ville hvertfall ikke spise det og gikk sint ned på rommet. Hvordan ville dere håndtert dette? En så liten ting gjør meg jammen litt usikker. Hun er for øvrig aldri stygg i munnen mot andre når hun blir sint (bruker aldri ord som at noen er dumme,teite etc). Anonymkode: 76504...4d1 Var på foreldremøte i barnehagen i går, om det å være forelder i dag. Barn som har 3 års "trass" og 13 åringer , gjør det ikke for å være slemme eller gi oss terror. De holder på å løsrive seg. Våre foreldre var mere autoritære , vi skal være faste og varme. Datteren din virker som ei alright jente. 😊Tror det bare er slik å være ungdom. Tror ikke det hadde noe med maten eller deg å gjøre. Men kan man snakke rolig om det etterpå ? "Jeg skjønner at du ble skuffet at det ble Det til middag. Men det er jeg som lager maten her i huset og da er det ikke så lett å finne på noen middagsforslag hver dag. " Jeg har en 2 åring her hjemme. Noen ganger er ALT galt for han 😆 Men hvis jeg ser han og følelsene hans, så blir han rolig med engang. Farer ikke opp. Anonymkode: 0d70a...6fd
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #27 Skrevet 11. april 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor lager du noe hun ikke liker til middag da? Da hadde jeg og blitt irritert 😄 Her får barna vere med å planlegge middag slik alle er fornøyd. Normalt at barn er litt sure ved middagstider. Er ikke bare vi foreldre som blir slitne ☺️ Anonymkode: a889c...e25 Dette Anonymkode: 0d70a...6fd
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #28 Skrevet 11. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er litt godt å se svarene deres. Jeg og samboeren er nemlig ganske uenige når det gjelder barn og sinne. Jeg mener at det ikke er så farlige om de blir sinte iblant, så sant de ikke kaller andre stygge ting og "blir sinte på en bra måte". Han derimot er helt allergisk mot sinne og mener jeg burde ta skikkelig tak i det. Men jeg vil ikke gi barna opplevelsen av at sinne er fyfy og bare negativt. Noe å spise etter skolen skal jeg passe bedre på 😊 Jeg har vel tenkt at hun er stor nok til å passe på det selv. Anonymkode: 76504...4d1 Samboer som i stefar eller far? Dun stil er uansett den riktige. Anonymkode: 0d70a...6fd
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #29 Skrevet 11. april 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har tre barn. Ingen liker det samme. Jeg lager ikke flere middager. Liker du ikke det jeg lager må du finne deg noe annet å spise. Noen dager får du noe du liker godt, andre dager er du ikke like heldig. Dette er ikke en restaurant der man kan velge fra en meny. Jeg er heller ikke kokk med et uendelig repertoar. La henne få rase ferdig og når stormen har lagt seg tar du en prat. Min venninne ble så drittlei av klaging på middag at hun til slutt gav barna beskjed om at det nå ble brød og pålegg til middag i uoverskuelig fremtid. Etter to uker tagg de om middag og siden har det vært minimalt med klaging. Anonymkode: 1512e...fc9 Du og venninnen din høres jo hyggelige ut... Anonymkode: 0d70a...6fd
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #30 Skrevet 11. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Samboer som i stefar eller far? Dun stil er uansett den riktige. Anonymkode: 0d70a...6fd Stefar, men han er lik med sine barn. Som er sååå enkle og aldri sinte. Det stemmer altså. Men problemet er snarere at de stenger alt sinnet inne i seg. Og enda han vet det, så tolererer han fortsatt ikke sinne særlig godt. Når det er sagt, så er det jeg som tar oppdragelsen på mine barn, så det er min reaksjon på handlingene som gjelder. Og vanligvis er jeg trygg på det jeg gjør. Men ang maten her ble jeg veldig usikker. Anonymkode: 76504...4d1
Nyttårs barn Skrevet 11. april 2019 #31 Skrevet 11. april 2019 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stefar, men han er lik med sine barn. Som er sååå enkle og aldri sinte. Det stemmer altså. Men problemet er snarere at de stenger alt sinnet inne i seg. Og enda han vet det, så tolererer han fortsatt ikke sinne særlig godt. Når det er sagt, så er det jeg som tar oppdragelsen på mine barn, så det er min reaksjon på handlingene som gjelder. Og vanligvis er jeg trygg på det jeg gjør. Men ang maten her ble jeg veldig usikker. Anonymkode: 76504...4d1 Tror det er ganske vanlig at steforeldre er mer kritiske til oppførselen hos bonusbarn. Vi biologiske foreldre forstår gjerne barna våre mer naturlig både på grunn av arv og miljø. Jeg synes det må gå an å oppføre seg, samtidig så kan du vel lage den vegetargryten de gangene du vet hun ikke skal spise hjemme, så er problemet løst. En 13 åring har behov for å blåse ut litt og det beste er å gjøre det hjemme med de som uansett vil stille opp for henne. Trygge barn viser hele følelsesregisteret hjemme tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå