Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #1 Skrevet 9. april 2019 Hun er 11 år. I pubertet. Ikke spesielt sint, men ganske frekk blitt. eksempler: - søsteren min venter barn nummer to. Nummer en heter Jacob. Hun spør min datter hva hun synes sønn nummer to bør hete. Hun svarer da «kanskje neikopp?» - vi var ute og kjørte og snakket litt løst. Så sa hun «hvis jeg blir litt rar noen ganger, så er det nok din eller pappa sin feil. Det er dere jeg slekter på» - jeg lå litt under fartsgrensen fordi jeg var på en litt ukjent plass. Så sier hun plutselig «her kommer mamma og jeg. To snegler på tur. Hei hvor det går» Dette er bare noen av frekkhetens hennes. Er dette vanlig? Hvordan bør jeg snakke med henne om dette? Slå hardt ned på det med en gang, eller forklare at dette er frekt og at folk kan bli lei seg? Andre forslag? Anonymkode: e9b14...3f1
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #2 Skrevet 9. april 2019 Hun er i en alder der hun tester reaksjonen, overse det. Anonymkode: 3772a...a1a
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #3 Skrevet 9. april 2019 Det der er jo absolutt INGENTING å "slå ned på". Hun er jo på vei inn i puberteten og helt ærlig tror jeg du skal forvente langt verre fremover. De tingene som du nevner der er jo bare smårusk i forhold til hva andre ungdommer lirer av seg. Jeg mener ikke at man skal godta absolutt alt, men du må regne med å få testet tålmodigheten din så til de grader fremover. Anonymkode: 4bdd2...985
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #4 Skrevet 9. april 2019 Jeg synes faktisk at man skal si ifra at sånt ikke er greit. Har man ikke noe positivt å si behøver man ikke å si det. Er så mange ufordragelige unger hvor du ser helt klart at foreldrene bare har ignorert og ikke korrigert oppførselen. Anonymkode: f7723...27f
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #5 Skrevet 9. april 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er 11 år. I pubertet. Ikke spesielt sint, men ganske frekk blitt. eksempler: - søsteren min venter barn nummer to. Nummer en heter Jacob. Hun spør min datter hva hun synes sønn nummer to bør hete. Hun svarer da «kanskje neikopp?» - vi var ute og kjørte og snakket litt løst. Så sa hun «hvis jeg blir litt rar noen ganger, så er det nok din eller pappa sin feil. Det er dere jeg slekter på» - jeg lå litt under fartsgrensen fordi jeg var på en litt ukjent plass. Så sier hun plutselig «her kommer mamma og jeg. To snegler på tur. Hei hvor det går» Dette er bare noen av frekkhetens hennes. Er dette vanlig? Hvordan bør jeg snakke med henne om dette? Slå hardt ned på det med en gang, eller forklare at dette er frekt og at folk kan bli lei seg? Andre forslag? Anonymkode: e9b14...3f1 Jeg ser ikke problemet med noen av de kommentarene. Den første var jo bare morsom, og viser en språklig bevissthet (eller at hun har lest barneboka). Den andre ville jeg bare gitt henne rett i. Den tredje ville jeg svart noe sånt som "Nei, det går ikke så fort, men jeg er ikke så godt kjent her. Viktig å være forsiktig i trafikken". Jeg tror du kan få det stritt gjennom resten av tenåringstida dersom dette er det du kaller frekkheter, og noe du ønsker å "slå hardt ned på". Velg dine kamper, er mitt råd. Anonymkode: 39515...bcc
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #6 Skrevet 9. april 2019 De eksemplene er jo bare humoristiske. Anonymkode: 691f5...443
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #7 Skrevet 9. april 2019 Hun er jo bare morsom! 😄 Anonymkode: c22c9...a5e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #8 Skrevet 9. april 2019 Hallo? Slapp av😅 Hun høres jo både morsom og skarp ut. Dette er ikke frekt, det er bare uskyldige kommentarer. Anonymkode: 8d4a4...7f1
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #9 Skrevet 9. april 2019 Og en ting til: Eksempel 2 er jo bare ren sannhet. Man blir som man omgås🤣 Anonymkode: 8d4a4...7f1
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #10 Skrevet 9. april 2019 Takk for dagens beste latter!! 😂😂 Lo faktisk høyt her når jeg leste hva hun har sagt. Jenta er kvikk i hodet og rask i replikken, men langt ifra frekk! (Satt at tonen er «riktig»). Etter å ha lest Jakob og Neikop ganske mye i det siste, kunne jeg faktisk ha funnet på å sagt noe slikt selv 😂. Jeg skylder fortsatt på foreldrene mine når jeg gjør noe rart, det er de som har oppdratt meg. «Snegler på tur» er jo bare en artig beskrivelse av at det går bittelitt sakte. Hun mener det nok ikke vondt. Du burde gå litt i deg selv hvis du seriøst tenkte å slå ned på dette, det vil nok komme verre ting med årene. Anonymkode: 345f6...fc4
Mandala Skrevet 9. april 2019 #11 Skrevet 9. april 2019 Jeg synes alle eksemplene var morsomme og slike ting tuller vi med stadig vekk. Gløgg jente du har 😎
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #12 Skrevet 9. april 2019 Jeg synes hun er morsom jeg 🤣 Anonymkode: ec562...e1d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #13 Skrevet 9. april 2019 Dette høres ut som sønnen min på 15 år. Er litt hans type humor. Tonefallet hun sier det i har jo en del å si. Det hun sier syns jeg i seg selv ikke er frekt, Men om hun sier det i en sånn hånlig tone, så blir det noe litt annet. Jeg har ei på 13 år og en på 15 år, og kan love deg at dette datteren din driver med er bare bagateller😉 Anonymkode: a2f84...9f0
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #14 Skrevet 9. april 2019 Så sant det ikke er sagt i en direkte ufin tone er jo dette bare morsomheter, ville aldri tenkt på det som frekt, kunne like gjerne vært meg som sa det. Nå er jeg ekstremt lite selvhøytidelig, du virker å være litt i andre enden av skalaen (og ja, den kommentaren er litt frekk 😉). Frekk ville jeg tenkt hun var om hun kommenterte at tante må slutte å spise fordi hun ser ut som en hval, eller at du og faren må være fattige når hun får nei til å kjøpe noe, eller sier at dere må kjøpe ny bil fordi hun blir flau av å bli sett i den dere kjører, see the difference? Anonymkode: 02d04...e81
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #15 Skrevet 9. april 2019 Hun høres vittig og tenkende ut, du må gjerne sende henne til oss 🤗 Hva om du prøver å se humoren hennes, og le sammen henne? Anonymkode: 3f188...121
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #16 Skrevet 9. april 2019 Ikke frekk, bare morsom. Ikke drep humoren hennes. Du derimot, høres både streng og kjip ut 🙄 Anonymkode: e7c71...e61
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #17 Skrevet 9. april 2019 Herregud da dame, dette må du tåle? Det er jo humor i henne! Lykke til videre inn i tenårene om du synst dette var frekt 🙄 Anonymkode: 9d6de...907
Yellow Brick Road Skrevet 9. april 2019 #18 Skrevet 9. april 2019 Hvem har hun arvet humoren og snerten i replikkene fra? Høres ut som at det må være fra far. Hadde datteren min svar meg sånn, hadde vi hatt oss en god latter, og det har vi rett som det er forresten, enten de er hun eller jeg som kommer med uttalelsene. Både hun og jeg kunne ha sagt alt dette og mer til.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #19 Skrevet 10. april 2019 Jenta har jo bare humor! Anonymkode: a966a...bf3
Polly-Esther Skrevet 10. april 2019 #20 Skrevet 10. april 2019 Må si meg enig med de fleste over her. Dette er bare humor, og hvis du ikke tåler såpass, bør du øve deg på å senke skuldrene og ikke ta livet så seriøst. For det kommer mye verre ting enn dette.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #21 Skrevet 10. april 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun er 11 år. I pubertet. Ikke spesielt sint, men ganske frekk blitt. eksempler: - søsteren min venter barn nummer to. Nummer en heter Jacob. Hun spør min datter hva hun synes sønn nummer to bør hete. Hun svarer da «kanskje neikopp?» - vi var ute og kjørte og snakket litt løst. Så sa hun «hvis jeg blir litt rar noen ganger, så er det nok din eller pappa sin feil. Det er dere jeg slekter på» - jeg lå litt under fartsgrensen fordi jeg var på en litt ukjent plass. Så sier hun plutselig «her kommer mamma og jeg. To snegler på tur. Hei hvor det går» Dette er bare noen av frekkhetens hennes. Er dette vanlig? Hvordan bør jeg snakke med henne om dette? Slå hardt ned på det med en gang, eller forklare at dette er frekt og at folk kan bli lei seg? Andre forslag? Anonymkode: e9b14...3f1 Dette var bare supermorsomt 🤣 Kanskje du begynner å bli gammel og sur ? Hehe Anonymkode: 96935...2bb
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #22 Skrevet 10. april 2019 Ingenting av dette jeg hadde tolket som frekkhet. Det er jo humor. Tonen hun sier det i, kan nok ha litt å si for om det kan høres som en frekkhet....Men ellers tenker jeg faktisk det er du som må gå litt i deg selv, slik at du ikke dreper gleden, humoren og spontaniteten hos jenta. Anonymkode: ace72...88c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #23 Skrevet 10. april 2019 Jeg syns faktisk ikke det var morsomt, jeg. For jeg kan se for meg henne der hun sitter og himler med øynene og er i grinete humør når hun lirer ut av seg sånne ting. Har en 14åring selv og jeg er så inni hampen lei av å høre på hennes "morsomheter", spesielt de som går på "det er ikke min feil, det var du som skapte meg!" til absolutt alt hun gjør som ikke er greit. Om hun har sagt det med humor så er det en ting, men det kan høres ut på HI som at hun kanskje ikke var så innmari morsom når hun sa det... Anonymkode: 282e7...583
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #24 Skrevet 10. april 2019 Vis du mener dette er å være frekk så kan få du komme hilse på min 11 åring. Når hun starter så blir det bare trist. De gangene hun holder på slik som din datter er det gøy. Hun er jo morsom og dersom du tar deg nær av dette så er det nok du som er problemet og ikke hun. Anonymkode: 8ba54...f7e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #25 Skrevet 10. april 2019 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns faktisk ikke det var morsomt, jeg. For jeg kan se for meg henne der hun sitter og himler med øynene og er i grinete humør når hun lirer ut av seg sånne ting. Har en 14åring selv og jeg er så inni hampen lei av å høre på hennes "morsomheter", spesielt de som går på "det er ikke min feil, det var du som skapte meg!" til absolutt alt hun gjør som ikke er greit. Om hun har sagt det med humor så er det en ting, men det kan høres ut på HI som at hun kanskje ikke var så innmari morsom når hun sa det... Anonymkode: 282e7...583 Men er det ikke vanlig og ikke minst nødvendig å gjøre litt opprør ? Jeg tror det. Man har jo 2 års "trass", 3,4,5 osv.... Du virker sur og HI også. Kanskje DERE er i trassalderen? Tåler ingenting... Får ikke vilja deres.. Lykke til med å tvinge barna til å holde følelser inne. Det blir det gode unger av . Anonymkode: 96935...2bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå