Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #1 Skrevet 6. april 2019 Man bør kanskje ha det i hus? Anonymkode: fd80f...9d0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #2 Skrevet 6. april 2019 Nei det har jeg ikke, hvorfor bør man ha det i hus? Anonymkode: 1b5ec...850
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #3 Skrevet 6. april 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei det har jeg ikke, hvorfor bør man ha det i hus? Anonymkode: 1b5ec...850 Dersom det skjer en atomulykke (faren for det regnes som økt, blant annet grunnet gamle atomanlegg i Europa og båter langs norskekysten) bør personer under 18 år ta det for å forebygge krets i skjoldbruskkjertelen. Anonymkode: fd80f...9d0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #4 Skrevet 6. april 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det har jeg ikke, hvorfor bør man ha det i hus? Anonymkode: 1b5ec...850 I tilfelle atomkrig! Vi har det ikke. Så paranoid er vi ikke. Anonymkode: 07713...474
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #5 Skrevet 6. april 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: I tilfelle atomkrig! Vi har det ikke. Så paranoid er vi ikke. Anonymkode: 07713...474 Ikke krig, først og fremst, men atomulykker. Anonymkode: fd80f...9d0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #6 Skrevet 6. april 2019 https://www.dsa.no/nyheter/94417/du-boer-ha-jodtabletter-hjemme Anonymkode: fd80f...9d0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #7 Skrevet 6. april 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: I tilfelle atomkrig! Vi har det ikke. Så paranoid er vi ikke. Anonymkode: 07713...474 Det er ikke paranoiditet... det er myndighetene som har gått ut og sagt at alle bør ha slike jodtabletter hjemme i tilfelle atomulykker, siden risikoen for en slik ulykke regnes som større enn tidligere. Hi, nei, jeg har ikke jodtabletter hjemme. Burde hatt det, men har rett og slett ikke råd pga. langvarig sykdom og deretter økonomi. Må prioritere det jeg må ha. "I tilfelle" har jeg dessverre ikke råd til. Jeg mener dessuten at siden dette er noe myndighetene mener absolutt alle bør ha hjemme, så bør de også sette prisen deretter. I Finland selges akkurat samme tablettene for en tidel av prisen. Det kunne trolig norske myndigheter også gjort, men de vil tjene på det. Det er feil å la alle avgifter og moms løpe på et slikt produkt. Anonymkode: 40e5a...7f5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #8 Skrevet 6. april 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke paranoiditet... det er myndighetene som har gått ut og sagt at alle bør ha slike jodtabletter hjemme i tilfelle atomulykker, siden risikoen for en slik ulykke regnes som større enn tidligere. Hi, nei, jeg har ikke jodtabletter hjemme. Burde hatt det, men har rett og slett ikke råd pga. langvarig sykdom og deretter økonomi. Må prioritere det jeg må ha. "I tilfelle" har jeg dessverre ikke råd til. Jeg mener dessuten at siden dette er noe myndighetene mener absolutt alle bør ha hjemme, så bør de også sette prisen deretter. I Finland selges akkurat samme tablettene for en tidel av prisen. Det kunne trolig norske myndigheter også gjort, men de vil tjene på det. Det er feil å la alle avgifter og moms løpe på et slikt produkt. Anonymkode: 40e5a...7f5 250 kr for tabletter til en familie på fem er vel ikke så veldig dyrt? Anonymkode: fd80f...9d0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #9 Skrevet 6. april 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: 250 kr for tabletter til en familie på fem er vel ikke så veldig dyrt? Anonymkode: fd80f...9d0 Kommer an på hvor lang holdbarhet det er på tablettene det, da. Anonymkode: 44979...3ca
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #10 Skrevet 6. april 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kommer an på hvor lang holdbarhet det er på tablettene det, da. Anonymkode: 44979...3ca Fire år, men tester har vist at virkningen ikke forringes etter utløpsdato. Anonymkode: fd80f...9d0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #11 Skrevet 6. april 2019 Skjer det atomulykke dør vi vel? Hvis ikke regner jeg med at staten har en ordning. Anonymkode: 8e866...039
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #12 Skrevet 6. april 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjer det atomulykke dør vi vel? Hvis ikke regner jeg med at staten har en ordning. Anonymkode: 8e866...039 Stråling kan skade uten å drepe akutt. Kreft er jo en kjent senskade. Staten har ikke en "ordning" for slike katastrofer, da må man være forberedt på å berge seg selv og sine. Anonymkode: fd80f...9d0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #13 Skrevet 6. april 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: 250 kr for tabletter til en familie på fem er vel ikke så veldig dyrt? Anonymkode: fd80f...9d0 Jeg som er alene må kjøpe samme pakken. Men tidligere kostet den 300 kr., så det går jo rette veien... Uansett er dette noe myndighetene burde frita fra avgifter. Anonymkode: 40e5a...7f5
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #14 Skrevet 7. april 2019 Ja, vi har. Det koster ikke akkurat mye, så det kan vi fint kjøpe å ha stående sånn i tilfelle. Har de slike rundt på skoler osv også? Folk er jo gjerne ikke hjemme om noe skjer... Anonymkode: 1e7bc...6f6
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #15 Skrevet 7. april 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, vi har. Det koster ikke akkurat mye, så det kan vi fint kjøpe å ha stående sånn i tilfelle. Har de slike rundt på skoler osv også? Folk er jo gjerne ikke hjemme om noe skjer... Anonymkode: 1e7bc...6f6 Varierer nok fra kommune til kommune. Var mange kommuner som ikke hadde bestilt for få måneder siden. Anonymkode: 40e5a...7f5
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #16 Skrevet 7. april 2019 Ja, det har vi. Anonymkode: fae4b...035
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #18 Skrevet 7. april 2019 Vi har. Jeg tenker at om det faktisk skjer noe og vi ikke har det i huset kommer jeg ikke til å tilgi meg selv. Det er jo ikke oss voksne det dreier seg om. Jeg vil ikke stå uten til barna. Anonymkode: 5402e...70e
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #21 Skrevet 7. april 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg som er alene må kjøpe samme pakken. Men tidligere kostet den 300 kr., så det går jo rette veien... Uansett er dette noe myndighetene burde frita fra avgifter. Anonymkode: 40e5a...7f5 Hva med å sjekke med en venninne eller to og spleise på en pakke? Anonymkode: 0586a...a35
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #22 Skrevet 7. april 2019 Har såklart. Har ansvar for mindreårige barn og er forpliktet til å ta vare på dem og deres helse, derunder forebygge atomstråleskader. Anonymkode: ea59a...280
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #23 Skrevet 7. april 2019 Vi har selvsagt beredskapslager klar i hjemmet og på hytta. Den største fare er vel orkan, snøstorm,evt en atomulykke på kysten utenfor her. vi har en boks med jodtabletter, fyrstikker, etbrett av faste, viktige medisiner, smertestillende osv, våtservietter, lommelykt, litt kontanter osv. Greit med diverse på fast plass. vi har også dunker med vann i boden. I tillegg har vi alltid ekstra tørrvarer og hermetikk, skraper aldri skapene nettopp med tanke på at vi skal kunne klare oss med mat innestengt i huset i ca3 døgn. Anonymkode: 0586a...a35
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #24 Skrevet 7. april 2019 Nei, men jeg er oppvokst med det og vil egentlig ha det. Husker aldri å kjøpe når jeg er på apoteket. Jeg er oppvokst med gassalarm og gassøvelser på skolen, så jeg har nok fått den føre var inn med morsmelka. Er ikke redd for noe slikt, men innstinket kicker inn når jeg hører alarmen eller en lyd som ligner. Jeg bor ikke på samme sted lengre, så her er det ikke gassalarm eller øvelser, men jeg vet fortsatt hvor tilfluktsrom er og hvem som har hva av utstyr. Jeg syns det r bedre å ha ting i skapet itilfelle og forhåpentligvis måtte kaste det og kjøpe nytt pga at det har gått ut på dato, enn å ikke ha om krisen skulle være der. Anonymkode: 89151...a17
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #25 Skrevet 7. april 2019 Ja, men vi får det på resept uansett. Anonymkode: 672ca...0aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå