Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mens for 2,5 uker siden. Normal blødning, men startet svakt i 3 dager så veldig sterk blødning i 3 - 4 dager. 

Hadde magesmerter i helgen, søndag begynte jeg å blø. Svakt, lyserosa. 

Det tok seg opp utover dagen og idag har det økt såpass at det er som en mensblødning. Har også magesmerter fortsatt. 

Har tatt gravitest, som var negativ. Ikke lenge siden jeg var hos gyn og tok celleprøve. HVA er dette? Hva skjer med kroppen min? Mannen min er veldig bekymra og skulle ønske jeg kunne si nie som roer ham. 

Anonymkode: afbbb...d2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være tusen ting... Men hormonell ubalanse, eggstokkcyste som har sprukket, polypper (ingen av de er nødvendigvis farlige) kan være noe. Bestill deg time hos priv gyn da vel? 

Anonymkode: ccd88...ae8

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være tusen ting... Men hormonell ubalanse, eggstokkcyste som har sprukket, polypper (ingen av de er nødvendigvis farlige) kan være noe. Bestill deg time hos priv gyn da vel? 

hvordan får jeg hormonell ubalanse? Har vondt på begge sider av magen så det utelukker vel en cyste.

Det at blødningen er såpass kraftig bekymrer meg. Med magevondt. Hvor mye koster priv. gyn?

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvordan får jeg hormonell ubalanse? Har vondt på begge sider av magen så det utelukker vel en cyste.

Det at blødningen er såpass kraftig bekymrer meg. Med magevondt. Hvor mye koster priv. gyn?

Hvis du blør mye, vil du få henvisning til gynekolog på sykehus. Du kan ha endometriose, eller svangerskap utenfor livmoren, du kan ha kreft eller et titall andre diagnoser. 

Anonymkode: 9c83e...f02

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du blør mye, vil du få henvisning til gynekolog på sykehus. Du kan ha endometriose, eller svangerskap utenfor livmoren, du kan ha kreft eller et titall andre diagnoser. 

Legen bare, det er sikkert stress, så får vel ikke henvisning. 

Skrevet

Man kan blø uten noen spesiell grunn, det var ikke så uvanlig sa gynekolog til meg når jeg hadde blødd i ukesvis i strekk. Mensen min varte vanligvis i 4-5 dager, men den gangen så ville det bare ikke stoppe. Men jeg hadde ikke vondt i magen eller noe annet sted da. Ring legen og få sjekket opp i det

Anonymkode: eefb1...2f3

Skrevet

Man kan blø uten noen spesiell grunn, det var ikke så uvanlig sa gynekolog til meg når jeg hadde blødd i ukesvis i strekk. Mensen min varte vanligvis i 4-5 dager, men den gangen så ville det bare ikke stoppe. Men jeg hadde ikke vondt i magen eller noe annet sted da. Ring legen og få sjekket opp i det

Men forskjellen her er at jeg ikke har mensen nå, og at jeg har vondt i magen. Han sa det sikkert er stress, men føler meg veldig avfeid. 

Det gjør vondt i korsryggen og i begge eggstokkene. 

Skrevet

Men forskjellen her er at jeg ikke har mensen nå, og at jeg har vondt i magen. Han sa det sikkert er stress, men føler meg veldig avfeid. 

Det gjør vondt i korsryggen og i begge eggstokkene. 

Ok, da misforsto jeg, jeg trodde du hadde blødd siden du hadde mensen. Når du har såpass vondt, så hadde jeg ringt igjen, han kan vel ikke nekte deg en henvisning. Men er det mulig å få gjort det privat  kanskje, for det vil nok ta litt tid å få time etter en henvisning når legen din mener det er ufarlig.

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legen bare, det er sikkert stress, så får vel ikke henvisning. 

Eh. Jo. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, da misforsto jeg, jeg trodde du hadde blødd siden du hadde mensen. Når du har såpass vondt, så hadde jeg ringt igjen, han kan vel ikke nekte deg en henvisning. Men er det mulig å få gjort det privat  kanskje, for det vil nok ta litt tid å få time etter en henvisning når legen din mener det er ufarlig.

Nei, mensen var litt rar. Men sluttet normalt. Har hatt 1,5-2 uker pause og så blør jeg igjen. Normalen for meg er en syklus på 32-35 dager. Det går som en klokke og mensen kommer alltid 4 uker+4 dager etter første dag i siste mens. De siste 3 årene. 

Skrevet

Siste gang jeg blødde sånn var i 2010, da var det en spontanabort. Men da blødde jeg 3 uker i strekk og gravitestene slo ut positivt. 

Skrevet

Går du på prevensjon? 

Hvis ja:

Røyker eller snuser du?

Har du hoppet mye over mensen ?

hvilken prevensjon?

har du nylig fått orgasme 1-3 dager før blødningen ? 

———————

hvis du ikke går på prevensjon:

har du regelmessig mens?

fikk du støtsmerter etter sex ? 

Har du vitaminmangler f.eks Magnesium? 

Har du brukt mye : Ibux,naproxen eller stilnoct,johannesurt ?

Anonymkode: b885d...398

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Går du på prevensjon? 

Hvis ja:

Røyker eller snuser du?

Har du hoppet mye over mensen ?

hvilken prevensjon?

har du nylig fått orgasme 1-3 dager før blødningen ? 

———————

hvis du ikke går på prevensjon:

har du regelmessig mens?

fikk du støtsmerter etter sex ? 

Har du vitaminmangler f.eks Magnesium? 

Har du brukt mye : Ibux,naproxen eller stilnoct,johannesurt ?

Jeg går IKKE på prevensjon og har ikke gjort det på 9 år. 

Ja, som jeg skrev så har jeg regelmessig mens. Kommer 4+4, på dagen. Alltid til tiden.

Jeg har ikke hatt sex på 1 måned eller noe, så nei..

Nei, jeg har ikke vitaminmangel.

Nei, jeg har ikke brukt verken urter eller Ibux. Tåler ikke ibux så bruker det aldri, selv om jeg skulle gjort det nå pga magesmerter. 

Hvorfor lurer du :)?

Skrevet

Forresten er blodet rent, som om du har kuttet deg. Det er bare blod, ikke noe annet. Ikke slim eller annet som kommer når man har mensen, bare rent blod. Som når du har neseblod.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, som jeg skrev så har jeg regelmessig mens. Kommer 4+4, på dagen. Alltid til tiden.

Nei, jeg har ikke brukt verken urter eller Ibux. Tåler ikke ibux så bruker det aldri, selv om jeg skulle gjort det nå pga magesmerter. 

Jeg hadde det slik etter en Spontan abort og etter et innbiltsvangerskap. Men alle spørsmålene var kun for å utelukke evt andre ting som mange ikke er klar over :) 

Men når dette skjedde meg så kom det også svart blod etter fler dager med rødt.. 

Ville dratt til gynekolog igjen :) jeg gjorde det å da sa de at det 90% var en spontanabort siden alt var i orden..

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Antageligvis fordi hun prøver å hjelpe deg ved å finne ut litt mer

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Antageligvis fordi hun prøver å hjelpe deg ved å finne ut litt mer

Forstod du ikke spørsmålet?

Skrevet

Jeg hadde det slik etter en Spontan abort og etter et innbiltsvangerskap. Men alle spørsmålene var kun for å utelukke evt andre ting som mange ikke er klar over :) 

Men når dette skjedde meg så kom det også svart blod etter fler dager med rødt.. 

Ville dratt til gynekolog igjen :) jeg gjorde det å da sa de at det 90% var en spontanabort siden alt var i orden..

Ok. Er ikke noe svart blod her, bare rødt blod. Som om man skar seg i fingeren.

Skrevet

De aller fleste tilfeller av hormonforandringer er ufarlige, jeg tror ikke de anbefaler å gå til lege før du har opplevd det flere ganger.

Men har du smerter bør jo legen ta det alvorlig og henvise deg videre. Ta kontakt igjen du.

https://nhi.no/symptomer/kirurgi/uregelmessige-blodninger-veiviser/

Anonymkode: e91c8...91c

Har smerter ja. Men får man ikke smerter v/blødning om årsaken er stress? Skal kjøpe en sånn ekstra sensitiv graviditetstest etterpå for å utelukke SA helt.

Skrevet

Liten  og ekkel oppdatering, idag har det kommet klumper :o er det normalt for stressblødning? Har fortsatt moderate smerter i magen

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Liten  og ekkel oppdatering, idag har det kommet klumper :o er det normalt for stressblødning? Har fortsatt moderate smerter i magen

Herregud, hvorfor spør du her?????????? Spør en lege! Ring legevakt og hør!

Anonymkode: 85440...64a

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det heter koagler. 

Ingen har konkludert eller hørt om stressblødning her. 

Ring fastlegen din eller gynekolog. 

Skrevet

Jeg hadde det sånn før jul..Var hos gyn på volvat for undersøkelse, tok ul og celleprøver og alt bar bra..Han spurte om mensen og jeg sa at den var sånn og sånn,hadde vært det lenge..Skulle ha mensen 2 uker etter at jeg hadde vært der,men den kom ikke, var 3 uker forsinket.Fikk mensen og den forsvant før det kom tilbake etter 2 uker, og så 2 uker etter der igjen...Hadde mens en 4 ganger på 2 mnd..Fastlegen mente det var en hormonell forstyrrelse siden jeg akkurat hadde sjekket at alt var i orden..ila 3 sykluser skulle det normalisere seg og det gjorde det 👍 Men jeg var skikkelig bekymret når det stod på..

Anonymkode: 22379...5b5

Skrevet
På 2.4.2019 den 11.26, Anonym bruker skrev:

Forresten er blodet rent, som om du har kuttet deg. Det er bare blod, ikke noe annet. Ikke slim eller annet som kommer når man har mensen, bare rent blod. Som når du har neseblod.

Sånn er alltid min mens. Kun rent blod. Er ikke det vanlig?

Anonymkode: f0189...155

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...