Gå til innhold

Gjest a 76

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Gjest a 76 skrev:

Da får vi være uenige om det. Vi lærer vel ikke oss selv at når vi går i bryllup, så er det helt riktig å gi bare til den vi kjenner, fordi det er mest riktig av hensyn til fattigdomsproblematikken? Jeg kan virkelig ikke akseptere argumentasjonsrekken din. Men det kan vel heller ikke du med min😅

I bryllup gir man felles gave til brudeparet! Man gir ikke gave til Kari eller Knut. 

Anonymkode: 66f61...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Gjest a 76 skrev:

Men det er jo opplagt. Trenger det virkelig å sies? BARN ELSKER SELSKAPET!  Men det koster, og som noen har nevnt er det ikke alle som har råd til det. Derfor trenger vel aldri gavene være så store, uansett. Men man får gi det man ønsker /vil/kan. Men gi noe, er min fakkel.

Ang utgifter så skulle de opprinnelig deles likt, men jeg synes faktisk at når disse 5 kom med dobbelt sett med foreldre som spiste og drakk også, blir det helt greit å revurdere dette uten å fremstå som "kaninkoker". Dette gikk også smertefritt, mye bedre enn hvertfall jeg hadde fryktet tidligere i dag da alt var kleint og nokså uavklart.

Det er altså en kuvert pris på bursdagene du er med på å arrangere. Og forresten, satt du og så på hvor mye andre spiste og drakk. Enten husket det eller skrev det ned? Skal si at det ikke hørtes koselig å være i det selskapet hvor man blir skuesett anngående hvor mye man spiser eller drikker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke hi satt pris på svarene hun fikk, siden hun har slettet seg 😂

Anonymkode: e8bb0...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2019 den 17.39, Gjest a 76 skrev:

Nå vet ikke jeg helt hva sporten "curleng" er men 😉 Kom an, godtfolk!!! Hva skjer`a?????!!!! Mitt naive innlegg, om enn ganske krasst formulert var bare et vitnesbyrd fra en bekymret førskolelærer som så noe som ikke var riktig. Hvis dette skyldes usikkerhet, mange lignende tråder går jo nettopp ut på at foreldre rådfører seg med dere her, så ville jeg markere et tydelig veivalg. Del prisen, kjøp gave til begge.

Angående curling, synes jeg også, i samme kapasitet som et fagmenneske, at det er en økende tendens til at foreldre blir unødig mye igjen i bursdager. I en bursdag stod samtlige foreldre og foret barna sine pølser ved bordet 😉 Det er jo til å le av, men også fullstendig tragisk. Da jeg var liten, tilogmed tenåringen min, som ikke er så lenge siden, dro avsted til barnebursdager i gata alene. Og dersom jeg fulgte var det aldri aktuelt å bli med inn. Det falt meg ikke inn engang 😄 

Du gjør hverken deg selv eller andre førskolelærere en tjeneste ved å påpeke din yrkesbakgrunn igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Gjest a 76 skrev:

Hmm... Vel, det er ikke meningen å tråkke folk på tærne. Jeg startet tråden i følelsemodus fordi jeg var sjokkert. I løpet av dagen har det rasjonalisert seg heldigvis. Dere får gjøre det dere ønsker. Men jeg håper virkelig at dere tar barnets perspektiv først. Begge barnas perspektiv. Ikke bry dere om hva foreldrene dere kjenner sier idet de gir dere invitasjonen for en fellesbursdag. Sier de "Ikke ta med til den andre" kunne de i min mening bare holdt igjen invitasjonen.

Inkludering er en ting, det er like viktig å lære barn at de ikke kan forvente gaver i alle settingen. Som f.eks av mennesker de ikke kjenner. For min del blir dette like rart som når jeg ble irettesatt i en barnebursdag fordi vi ikke også hadde tatt med gave til barnets søsken. Det var nemlig å utelate og forskjellsbehandle. Da tenker jeg man oppdrar noen små vesener som har altfor store forventninger til omgivelsene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke hi satt pris på svarene hun fikk, siden hun har slettet seg 😂

Anonymkode: e8bb0...9a0

Like greit, for dette ble en mildt sagt uheldig start som ny bruker av forumet.

Bedre at hun heller kommer tilbake som en annen bruker, slipper å bli stigmatisert pga. denne etterhvert pussige tråden. Hun kan jo være fornuftig og hyggelig i andre saker som ikke påvirker henne selv like følelsesmessig og når hun ikke skriver innlegg i affekt. Så bedre å ev. komme tilbake med et annet brukernavn.

Anonymkode: a72b4...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...