Gå til innhold

Er så lei av kvinner som mener de sitter på fasiten når det gjelder å føde, kropp osv.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Vaskedama skrev:

Så du mener at trening ikke hjelper for alle? Det var dagens! Kan du med sikkerhet si det? Har du prøvd?

Dersom du les innlegget ser du at ho skriv at ikkje alle kan trene i alle fasene av graviditeten pga forma si. Trening er sjølvsagt bra! Men når ein spyr xfleire per dag og slit med å få i seg mat og drikke er ein ikkje nødvendigvis sterk nok til å trene. Eg går gjennom hyperemisis akkurat no. Eg holt på å svime av når eg stod for lenge då eg skulle hjelpe til med middagen (og dette etter eg holt på å bli bedre). Korleis kan eg då trene? Først og fremst må eg fungere heime. So kan eg begynne å trene.

Det er derfor du provoserer folk, fordi du ikkje viser forståelse for korleis andre har det. Eg er veldig enig i att trening og det å spise sunt er viktig, men av og til spelar ikkje forma på lag og då kan det hende ein må prioritere vekk treninga for ei lita periode.

Anonymkode: 642dd...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Vaskedama skrev:

Trening er så mangt! Hun holder seg fysisk aktiv. Går på ski, går sikkert turer, spiser vanlig norsk kosthold uten kebab og pizza. Sikkert poteter, grønnsaker og fisk eller kjøtt. Men alt er sikkert ren mat. Hun sitter sikkert ikke på lørdagskveldene og knasker i seg godteri, brus og snacks i store kvantum eller i det hele tatt. Som jeg skrev over. Folk må slutte å sammenligne seg med andre. Det er farlig. Bare fordi din mor er sprek i en alder av 76 uten det ene og det andre så har forskning vist at det ikke er tilfelle i verden vi lever i. Dessverre. For det hadde seriøst vært så deilig å slenge seg 7 dager i uken på sofaen og stappe i meg alt. Men jeg setter pris på livet og vil leve lenge. Tenk å måtte stå i mot en storm fra damer som sitter med dårlig samvittighet for de, de vil det samme, men vet ikke hvordan. La heller diskusjonen bli hvordan og ikke på denne måten. Du fremmer et usunt ideal. 

Nå drar du inn masse annet. Spørsmålet var hvorfor bør min mor begynne å trene? Du påstår det er noe alle kvinner bør gjøre. Hvorfor bør min mor trene? Hun lever et godt og altivt liv som hun gjør og har ikke noen glede av selve treningen.

Anonymkode: 363f9...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Vaskedama skrev:

Jeg er ikke en mann ;) Og dette handler ikke om å irritere men et faktum. Kjenner .mange kvinner som trener og har et ok kosthold, ser det fokuseres alt for mye på sunn mat, noe som ikke var kjernen i det jeg skrev, men jeg kjenner også mange som er stikk motsatt. År etter fødsel har de samme plager, men gjør ingenting med de også klager de over at de har blitt for kraftige eller huden er ikke like stram. Da har det mye med holdning å gjøre. Hvordan  man selv påvirker det psykiske. Jeg synes det er så imponerende de som virkelig er overvektige som står på dansetimer. De har sikkert store plager, men har valgt å gjøre en forskjell. Det er imponerende. Går ofte bort under time klapper de på skulderen å sier bra jobbet, nå har vi fått et godt treningsvennskap og de gjør det samme til meg. Det er flott å se. 

Har ikke du en do som skal vaskes?

Anonymkode: c565e...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Vaskedama skrev:

Du har tydelig bare hengt deg opp i et innlegg, og ikke lest hele tråden. Har ingenting mer å tilføye her. 

Nei, det er åpenbart.

Anonymkode: 78273...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå drar du inn masse annet. Spørsmålet var hvorfor bør min mor begynne å trene? Du påstår det er noe alle kvinner bør gjøre. Hvorfor bør min mor trene? Hun lever et godt og altivt liv som hun gjør og har ikke noen glede av selve treningen.

Anonymkode: 363f9...664

Enda en som ikke har lest hele tråden. Som jeg har formulert meg. Fysisk aktivitet! Trening er såååååå mangt!!!!!!

Endret av Vaskedama
L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke du en do som skal vaskes?

Anonymkode: c565e...243

Min er vasket, men er din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom du les innlegget ser du at ho skriv at ikkje alle kan trene i alle fasene av graviditeten pga forma si. Trening er sjølvsagt bra! Men når ein spyr xfleire per dag og slit med å få i seg mat og drikke er ein ikkje nødvendigvis sterk nok til å trene. Eg går gjennom hyperemisis akkurat no. Eg holt på å svime av når eg stod for lenge då eg skulle hjelpe til med middagen (og dette etter eg holt på å bli bedre). Korleis kan eg då trene? Først og fremst må eg fungere heime. So kan eg begynne å trene.

Det er derfor du provoserer folk, fordi du ikkje viser forståelse for korleis andre har det. Eg er veldig enig i att trening og det å spise sunt er viktig, men av og til spelar ikkje forma på lag og då kan det hende ein må prioritere vekk treninga for ei lita periode.

Anonymkode: 642dd...8a4

Du skriver begynne å trene så sånn jeg ser det trener du ikke akkurat så mye fra før. For da hadde du skrevet fortsette å trene.

Men alle gravide kan ikke skylde på dette! Det går ann å gå turer og ikke dytte i seg alt man kommer over. Unnskyldninger unnskyldninger fra alle mann her jo. Er det seriøst ingen lenger som verdsetter en god treningsøkt og et godt kosthold. Ikke her inne i hvertfall. Jeg bryr meg seriøst ikke! Jeg er i hvertfall utrolig glad for at jeg har trent hele mitt svangerskap uavhengig av alle plager jeg har måtte stå i. Om det var å gå turer, svømme eller trene på treningsstudio. Jeg er også glad jeg tenkte over hva jeg spiste, og at barna mine fikk variert og sunn mat. Men at jeg også unnet meg noe godt. Jeg har født 4 fantastiske barn, og ser fantastisk ut, men det er også hard jobbing bak. Så før du ser en slank dame så ikke antyd at det bare er gener for noen har faktisk jobbet for den kroppen. Og det krever mer enn å se ut som en slask. Nå melder jeg meg helt ut! 

Endret av Vaskedama
L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Vaskedama skrev:

Enda en som ikke har lest hele tråden. Som jeg har formulert meg. Fysisk aktivitet! Trening er såååååå mangt!!!!!!

Du modererer deg øitt, men du klarer fortsatt ikke å svare på hvorfor alle bør gjøre som du sier.

Et annet eksempel. For noen år siden holdt fødselen til min venninne på å starte ca i uke 20. Hun ble da beordret til strengt sengeleie på sykhus. Ved å ligge helt rolig i 16 uker reddet hun barnet. Hvorfor burde hun vært fysisk aktiv?

Anonymkode: 363f9...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Vaskedama skrev:

Men alle gravide kan ikke skylde på dette! Det går ann å gå turer og ikke dytte i seg alt man kommer over. Unnskyldninger unnskyldninger fra alle mann her jo. Er det seriøst ingen lenger som verdsetter en god treningsøkt og et godt kosthold. Ikke her inne i hvertfall. Jeg bryr meg seriøst ikke! Jeg er i hvertfall utrolig glad for at jeg har trent hele mitt svangerskap uavhengig av alle plager jeg har måtte stå i. Om det var å gå turer, svømme eller trene på treningsstudio. Jeg er også glad jeg tenkte over hva jeg spiste, og at barna mine fikk variert og sunn mat. Men at jeg også unnet meg noe godt. Jeg har født 4 fantastiske barn, og ser fantastisk ut, men det er også hard jobbing bak. Så før du ser en slank dame så ikke antyd at det bare er gener for noen har faktisk jobbet for den kroppen. Og det krever mer enn å se ut som en slask. Nå melder jeg meg helt ut! 

Det er ingen her som tar til orde for at trening og fysisk aktivitet generelt er bra, men du må forstå at det ikke gjelder for alle altid. Det kan være andre ting som er viktigere. Trening fører mye bra med seg, men det har også negative konsekvenser. For de fleste av oss vil de positive effektene være størst, men ikke for alle.

Anonymkode: 363f9...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du modererer deg øitt, men du klarer fortsatt ikke å svare på hvorfor alle bør gjøre som du sier.

Et annet eksempel. For noen år siden holdt fødselen til min venninne på å starte ca i uke 20. Hun ble da beordret til strengt sengeleie på sykhus. Ved å ligge helt rolig i 16 uker reddet hun barnet. Hvorfor burde hun vært fysisk aktiv?

Anonymkode: 363f9...664

Åå herremin les innleggene mine. Alle kan ikke skylde på hypermesis og det du sier nå. Det er medisinsk. Og jeg har mange venninner som var friske og raske som forfalt total under graviditeten, også har jeg de som tok vare på seg selv. Det er ikke ekstrem sport. Små endringer er viktig. Men seriøst gidder ikke kommentere det samme om igjen. Gjør hva du vil! He he jeg er glad jeg kan føle meg vel med meg selv, men jeg har jobbet hardt for det, og jeg har hatt mange utfordringer underveis. Takk for meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen her som tar til orde for at trening og fysisk aktivitet generelt er bra, men du må forstå at det ikke gjelder for alle altid. Det kan være andre ting som er viktigere. Trening fører mye bra med seg, men det har også negative konsekvenser. For de fleste av oss vil de positive effektene være størst, men ikke for alle.

Anonymkode: 363f9...664

Fysisk aktivitet er aldri negativt! Ingen snakker om ekstrem trening! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Vaskedama skrev:

Du skriver begynne å trene så sånn jeg ser det trener du ikke akkurat så mye fra før. For da hadde du skrevet fortsette å trene.

Men alle gravide kan ikke skylde på dette! Det går ann å gå turer og ikke dytte i seg alt man kommer over. Unnskyldninger unnskyldninger fra alle mann her jo. Er det seriøst ingen lenger som verdsetter en god treningsøkt og et godt kosthold. Ikke her inne i hvertfall. Jeg bryr meg seriøst ikke! Jeg er i hvertfall utrolig glad for at jeg har trent hele mitt svangerskap uavhengig av alle plager jeg har måtte stå i. Om det var å gå turer, svømme eller trene på treningsstudio. Jeg er også glad jeg tenkte over hva jeg spiste, og at barna mine fikk variert og sunn mat. Men at jeg også unnet meg noe godt. Jeg har født 4 fantastiske barn, og ser fantastisk ut, men det er også hard jobbing bak. Så før du ser en slank dame så ikke antyd at det bare er gener for noen har faktisk jobbet for den kroppen. Og det krever mer enn å se ut som en slask. Nå melder jeg meg helt ut! 

Mange vet ikke at det man spiser i graviditeten påvirker hvordan helsa til barnet blir senere i livet

Anonymkode: dead3...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Vaskedama skrev:

Fysisk aktivitet er aldri negativt! Ingen snakker om ekstrem trening! 

Se eksempelet over med hun som lå på sykehus. 

Anonymkode: 363f9...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Se eksempelet over med hun som lå på sykehus. 

Anonymkode: 363f9...664

Men se min kommentar til det du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange vet ikke at det man spiser i graviditeten påvirker hvordan helsa til barnet blir senere i livet

Anonymkode: dead3...9ca

Helt riktig! Som jeg skriver så gjør jeg dette først og fremst for å legge best mulig grunnlag for mine barn, også er den positive effekten med det at jeg kommer fortere tilbake til meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vaskedama skrev:

Men se min kommentar til det du..

Nå ha du sagt mange ganger at du skal melde deg ut, men bare fortsetter, snakker du aldri sant? 😂😂😂

Anonymkode: c565e...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Vaskedama skrev:

Du skriver begynne å trene så sånn jeg ser det trener du ikke akkurat så mye fra før. For da hadde du skrevet fortsette å trene.

Men alle gravide kan ikke skylde på dette! Det går ann å gå turer og ikke dytte i seg alt man kommer over. Unnskyldninger unnskyldninger fra alle mann her jo. Er det seriøst ingen lenger som verdsetter en god treningsøkt og et godt kosthold. Ikke her inne i hvertfall. Jeg bryr meg seriøst ikke! Jeg er i hvertfall utrolig glad for at jeg har trent hele mitt svangerskap uavhengig av alle plager jeg har måtte stå i. Om det var å gå turer, svømme eller trene på treningsstudio. Jeg er også glad jeg tenkte over hva jeg spiste, og at barna mine fikk variert og sunn mat. Men at jeg også unnet meg noe godt. Jeg har født 4 fantastiske barn, og ser fantastisk ut, men det er også hard jobbing bak. Så før du ser en slank dame så ikke antyd at det bare er gener for noen har faktisk jobbet for den kroppen. Og det krever mer enn å se ut som en slask. Nå melder jeg meg helt ut! 

Der formulerte eg meg feil gitt noko som fekk deg til å tru eg var ein "slask". Jo eg trener, men eg må dessverre ta pause i starten på graviditeten denne gangen også sidan forma mi blir elendig og dagane har kun gått til å prøve å få i meg mat og drikke.

Eg trente meg tilbake til startvekt iløpet av første halvåret etter det første svangerskapet, eg spiser sundt og gir barnet mitt variert sundt kosthald. So nei eg ser ikkje ei slank dame og tenker det er gener, eg har sjølv stått på for å få vekk dei siste babykiloane. Eg er ei slank dame, spiser sundt og er fornøgd med kroppen min. Snakk om å legge ord i munnen til andre!

Anonymkode: 642dd...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der formulerte eg meg feil gitt noko som fekk deg til å tru eg var ein "slask". Jo eg trener, men eg må dessverre ta pause i starten på graviditeten denne gangen også sidan forma mi blir elendig og dagane har kun gått til å prøve å få i meg mat og drikke.

Eg trente meg tilbake til startvekt iløpet av første halvåret etter det første svangerskapet, eg spiser sundt og gir barnet mitt variert sundt kosthald. So nei eg ser ikkje ei slank dame og tenker det er gener, eg har sjølv stått på for å få vekk dei siste babykiloane. Eg er ei slank dame, spiser sundt og er fornøgd med kroppen min. Snakk om å legge ord i munnen til andre!

Anonymkode: 642dd...8a4

Haha du legger ord i min munn. Sier jeg kalte deg slask. Nei dette blir bare for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå ha du sagt mange ganger at du skal melde deg ut, men bare fortsetter, snakker du aldri sant? 😂😂😂

Anonymkode: c565e...243

He he ja men må jo forsvare meg. Men greit jeg skal vise at jeg står for mine ord! Når jeg bestemmer meg blir det sånn! Melder meg ut 😂

Endret av Vaskedama
L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden minner meg om en tidligere venninne når hun hadde spiseforstyrrelse. Det var ikke måte på hvor late og feite alle andre var, og det måtte påpekes.

Anonymkode: 28824...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne tråden minner meg om en tidligere venninne når hun hadde spiseforstyrrelse. Det var ikke måte på hvor late og feite alle andre var, og det måtte påpekes.

Anonymkode: 28824...01d

Kjenner igjen det jeg også, men tror ærlig talt hi er er troll. Hvis man leser alt er det bare babling. 

Anonymkode: c565e...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner igjen det jeg også, men tror ærlig talt hi er er troll. Hvis man leser alt er det bare babling. 

Anonymkode: c565e...243

Det er ikke jeg som er kranglefanten i denne tråden. Jeg har trukket meg for lenge siden. 

HI

Anonymkode: 53437...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mange vet ikke at det man spiser i graviditeten påvirker hvordan helsa til barnet blir senere i livet

Anonymkode: dead3...9ca

Hvordan kan man unngå det? Det blir jo informert kraftig om det! 

Jeg vet ikke hvor dere ser alle disse gravide som bare stapper i seg alt de ser og aldrig trener og ser ut som vrak resten av livet. 

Og hvor har dere det fra at om man trener og spiser sundt så passer man ned i jeansen fra før graviditeten 4 dager etter fødsel? 

 

Anonymkode: 7533a...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Vaskedama skrev:

Helt riktig! Som jeg skriver så gjør jeg dette først og fremst for å legge best mulig grunnlag for mine barn, også er den positive effekten med det at jeg kommer fortere tilbake til meg selv. 

Jeg er så lei av at mange tror at alt i livet handler om flaks og uflaks. Nei, det er ikke tilfeldig at noen har tunge graviditeter, fødsler med komplikasjoner etc. Man sitter selv i førersete for egen helse og det er mange som kunne justert eller endret levevanene sine betraktelig. 

Mange begynner å spise sunt når de er gravide, men da kan det være for sent. Det er vel så viktig at man har en kropp i balanse så snart befruktningen inntreffer

Anonymkode: dead3...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan man unngå det? Det blir jo informert kraftig om det! 

Jeg vet ikke hvor dere ser alle disse gravide som bare stapper i seg alt de ser og aldrig trener og ser ut som vrak resten av livet. 

Og hvor har dere det fra at om man trener og spiser sundt så passer man ned i jeansen fra før graviditeten 4 dager etter fødsel? 

 

Anonymkode: 7533a...8a6

Ikke alle passer stramme bukser rett etter fødsel, men jeg vil i alle fall vite at jeg har gjort alt som står i min makt for at fosteret skal bygge en sterk og frisk kropp. Å få flat mage etter fødsel er en hyggelig bonus 😊

Anonymkode: dead3...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...