Gå til innhold

Er så lei av kvinner som mener de sitter på fasiten når det gjelder å føde, kropp osv.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Hjertefru skrev:

Denne diskusjonen er så dum at tenkte ikke å kommentere. Greier som vanlig ikke å la vær 😜

Kan bare snakke for meg selv.: Ja selvfølgelig vil jeg ha retten til både å subbe og ha på meg joggebukse rett etter fødsel. Flott for dere som får på dere Levis 501 uten stretch på barsel, men behagelig kan det umulig være. 

Videre lurer jeg på hvordan noen greier å unngå bleie etter fødsel. Har dere ikke renselse 😳 eller lar dere bare det gå i trusa slik at dere får på dere levisen? Menskopp kanskje? 😂

(Tar forbehold her om at levis 501 kanskje er utdatert, er snart i bestemoralder, men poenget står.)

Er ikke alle som blør kjempemasse. Jeg brukte kun vanlige bind etter begge fødslene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig anderledes kroppen min tåler ikke svangerskap! Jeg for nesten me lignende symptomer og er helt ødelagt. For det meste sengeliggende uten å kunne ta vare på meg selv. Med siste lå jeg i 7 måneder på soverommet. Greier ingenting! Jeg fikk så mange spydige kommentarer av kvinner og menn. Graviditet er ingen sykdom , du blir dårlig så fort mannen spruter i deg, jeg var ikke sykemeldt osv osv. Veldig lite kult å måtte høre på det der. 

Men det å føde gjør meg ingenting!!! Jeg føder og er på bena etter 10 minutter. Det føles som ett slør som har lettet rett etter at barnet er ute. Det er helt utrolig faktisk. Er på sykehuset det minste jeg kan og gleder meg til å komme hjem. Dagen etter laget jeg middagsselskap til de som kom for å se på babyen. Men igjen da for jeg spydige kommentarer 😂

Anonymkode: e3f31...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver ☺️

Med nummer en var jeg et vrak. Stor fødselsskade og hardangersøm herfra til månen gjorde gangen vraltene, sitting grusomt og vide bukser et must. Lite søvn og påfølgende varseldepresjon. 

Med nummer to ble han født i fred og ro hjemme, jeg var i knallform en time senere, og neste morgen var vi alle på lekeplassen med storebroren (minsten lå dypt nede i vognen). 

Vi var på sykehuset etter 48t for sjekk hos barnelege. Da er jeg sminket, håret satt opp og normalt trange jeans. Det var nesten så jeg fikk stygge blikk av de som dubbet rundt i up and go voksenstr og sykehusskjorter, med mørke ringer under øynene. Men altså, jeg kan da ikke la være å sminke meg i solidaritet heller? 

Jeg er liten og nett. Går opp 20kg som gravid, og ned 21 innen 6mnd. Gjør ikke noe for det, det bare er sånn. 

-Men jeg skal nesten skamme meg fordi formen var så fin med nummer to? Pft, tøys og tull, sier jeg. Folk må slutte å stikke nesen sin der de ikke hører hjemme :) INGEN vet hva som ligger under overflaten. Kanskje ulmer en barseldepresjon, kanskje en tarmsykdom gjør deg slank, kanskje dette var den ene dagen man orket å stelle seg litt ekstra før man gikk ut. Ikke glem det, folkens. 

Anonymkode: fa809...377

Å herregud...fikk du stygge blikk altså...det må ha vært fryktelig traumatisk.

Det dere "perfekte fødseler og kropp" damer egentlig klager over er at dere ikke får oppmerksomhet og hylles over hvor fantastiske dere er, det er de som har det tøft som er i fokus, det blir dere støtt av, gjøss......

Anonymkode: 0f682...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om du kommer ut av skyttergropa så kan vi kanskje diskutere skikkelig. Når jeg skriver bleierumpe i joggebukser og muffinsmage så kommer dette fra kvinner som rakker ned på sånne som meg. De vil ha retten til å subbe rundt på barsel i joggebukser. Og de vil stolt vise frem muffinsmagen på stranda uten å få blikk. 

Jeg har sagt gjentatte ganger i denne tråden at jeg synes alle kvinners forskjellige behov skal respekteres. Jeg rakker ikke ned på noen, jeg sier jeg er lei av å bli fortalt at slik ser ikke virkeligheten ut etter en fødsel. 

Jeg kunne jo skrevet et innlegg at nå må faen meg kvinner skjerpe seg. At kvinner har født siden tidenes morgen og at det slettes ikke er en bragd. Videre kunne jeg sagt de får se å komme seg på beina og være til nytte. Selv var jeg oppe og gikk to timer etter fødsel. Dét hadde vært å rakke ned på andre kvinner. 

Jeg ber om at kvinner tenker litt lengre enn sitt sønderrevnede underliv og innse at kvinner er forskjellig. Synes du virkelig det er for mye forlangt? Eller skal jeg bare bli med på denne greia som går i sosiale medier nå? Det handler liksom om kvinnefrigjøring å fortelle hvordan en EKTE kvinne ser ut under klærne. Har du null strekkmerker og flat mage er du ikke ekte. Og Gud forby om du viser deg frem i noe sexy. 

Anonymkode: 53437...5fc

Trodde ikke man kunne bli så dum jeg...

Anonymkode: c565e...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trodde ikke man kunne bli så dum jeg...

Anonymkode: c565e...243

Og dette var ditt konstruktive bidrag i diskusjonen? 

Anonymkode: 53437...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, sug lut skrev:

Problemet ditt, HI, er tydeligvis at ikke alle kjøper DIN fasit.

Hvor ber jeg folk kjøpe min fasit? Du som er lektor burde ha en bedre leseforståelse. 😊

Anonymkode: 53437...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor ber jeg folk kjøpe min fasit? Du som er lektor burde ha en bedre leseforståelse. 😊

Anonymkode: 53437...5fc

Lektor? Har du røyka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det enten eller? Mange her skriver «må dere som er så heldige gni inn med drømmefødseler etc...» 

jeg hadde ingen drømmedvangerskap. Masse hjerteproblemer blant annet. Fødselene ble satt igang og med førstemann måtte jeg klippes en del og sydde MASSE. likevel var jeg oppe og dusjet 2 timer etter fødsel og satt nede i kafeteriean kort tid etter. Magen var helt flat og kunne komme rett inn i olabuksene mine. Trillet babyen min til kontroll hvor de skulle ta den obligatoriske blodprøven og sykepleier ba meg hente mamman til babyen. Jeg svarte det var meg og hun tittet på meg og mente det kunne det umulig være med den flate magen. 

Med nummer to så var jeg like «heldig» men igangsatt fødsel og hjertesyk baby. Føler meg ikke heldig bare fordi jeg er raskt på bena og har flat mage. 

Anonymkode: 15ab6...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skulle bare ønske at kvinner som har født kunne være litt rausere med hverandre. Alt er en konkurranse i dag. 

 

Anonymkode: 53437...5fc

Bare ett spørsmål: Syns du egentlig at du hjelper til med å endre på akkurat dét...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte ikke på enkelforumleringene dine, HI. Jeg leste artikkelen du refererte til å går, og er faktisk helt enig med deg.

Mine fødsler er vært sånn halvtøffe, passelig med revning og sånn passelig overveldet, trøtt og uopplagt og sett ut som et takras med håret il alle kanter og bleierompe selvfølgelig. Men hadde det vært sånn at jeg hadde hatt et støtteapparat klart til meg hjemme og at det hadde vært best for både meg og barnet og andre ting også (som det sannsynligvis er for de kongelige), skulle jeg fint ha klart å fått på meg litt sminke / eventuelt, fiksa håret og stått på trappa et par minutter og smilt og sett fin ut. Det gode med kjole er jo også at verken bleierompe eller muffinsmage blir særlig framtredende.

Jeg tviler på at Kate, Diana eller andre celebriteter står der for å vise hvor flotte de er eller hvor ukompliserte fødsler de har hatt (og det er det vel strengt talt ikke sagt noe om heller). Om de står der pga tradisjon, fordi det er praktisk å komme seg hjem og det tar av på trykket å bare få akkurat den fotodelen unna eller hva det nå er, spiller ingen rolle. 

Det er helt greitt å gå ut å si noe sånn som at "Kjære Meghan, ikke føl deg presset til å vise deg fram rett etter fødselen. Kom når du er klar for det"  Men da skal det være fordi det er best for henne, ikke fordi jeg aller andre kvinner kan føle oss tråkket på fordi hun ser (tilsynelatende) fresh og flott ut noen timer etter fødselen. Det er ikke bleierompa mi jeg tok bilder av eller forteller om etter fødselen heller. Ikke fordi jeg har mindreverdighetskomplekser for det, men fordi jeg antar at de fleste andre også som har født har opplevd samme rompe.

 

Endret av Yellow Brick Road
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg, men du rakker selv ned på de som sliter selv. Jeg skulle gjerne ha hatt det som deg, men jeg revner masse når jeg føder. Har blitt sydd feil så det holdt også. Kroppen kommer seg fint, men har masse stygge arr fra operasjoner så pent blir det aldri. Blør som en foss og MÅ bruke bleier. Selv flere år etter fødsel sliter jeg med underlivet. Det er derfor ikke veldig oppløftende å få beskjed om og forventning om å være så perfekt. Barna mine har også slitt med sykdom og har sovet svært lite. Det gjør ikke saken bedre. Det starter med kompliserte svangerskap og ender som regel i barseltid fra helvete. 

Anonymkode: 2933e...d43

Hvem sine forventninger om å være perfekt er det du snakker om? Mennesker lager sine egne forventninger. Du ser en som ser bra ut etter fødsel, og dermed skal du også måtte se slik ut. Det er en forventning, men den eneste som lager den forventningen er deg selv. Ikke glem når du peker en finger på en, så peker tre tilbake på deg selv. 

Jeg synes det er for mye hyllester av kvinner som ikke tar vare på seg selv etter fødsel, og alt for lite av de som faktisk gjør det. For min del er det en mye større oppgave enn det å bare la seg selv forfalle. Vi løfter ikke hverandre opp, med forsøker å trykke ned de som faktisk gjør en innsats for seg selv.

Jeg har født 4 barn. Jeg har trent helt frem til jeg fødte med alle mine. Jeg er ikke genetisk anlagt til å kunne bære barna mine problemfritt, men fra dagen jeg ble gravid tenkte jeg mye over kostholdet mitt, og jeg trente for psyken og det fysiske. Mye pga jeg ville ha friske barn, og som jeg ikke ville utsette for masse tull, men også fordi jeg ikke orket å gå å være misfornøyd med meg selv etter fødsel, også for å slippe masse strekkmerker som jeg måtte leve med. 

Hvorfor skal ikke jeg få litt skryt? Hvorfor skal du som ikke trener, spiser usunt, få all skryt? Mange fysiske og psykiske plager kommer av nettopp livsstilen vi lever. Det er en stor oppgave i dagens samfunn å spise sunt og trene, Pluss ha fire barn som skal gjøre sine aktiviteter og som skal ha kjærlighet og oppmerksomhet. Jeg synes jeg også fortjener en klapp på skulderen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror du ikke kvinnen med muffinsmagen, som ikke orker å gå ut den første uken, som var syk i svangerskapet blir kritisert og?

Jeg har hatt 2 tøffe svangerskap, innlagt mer enn en gang i begge svangerskapene. Men vet ikke hvor mange ganger, jeg fikk høre at svangerskap er ingen sykdom. Første fødsel var en utrolig tøff fødsel. Da fikk jeg høre historiene om alle de enkle fødslene, og de fikk det til å høres ut som jeg var en pyse. Så kom fødsel nummer 2, den var en drøm på 1,5 time. Da var det galt. Med første barnet fikk jeg en helt enorm mage. Jeg er lav og slank, og det så helt komisk ut på slutten, for den magen var så enorm. Har ikke sett noen med så stor mage, og jeg følte meg som byens turistattraksjon. Sier jo seg selv at den magen ikke ble flat, og da kommer alle de som hadde flat mage innen en uke, og skryter av det. Magen var jo så ille, at da jeg gikk gravid med nummer 2, og fikk en mer normalt størrelse mage, så hadde jeg heng på gravid magen. Er operert nå, da det både var stort heng og delte magemuskler. 

Så jeg tror ikke det spiller noen rolle om man har det lett eller tøft, man blir nok kritisert uansett, eller får høre historier om det motsatte. 

Anonymkode: aa66a...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Vaskedama skrev:

Hvem sine forventninger om å være perfekt er det du snakker om? Mennesker lager sine egne forventninger. Du ser en som ser bra ut etter fødsel, og dermed skal du også måtte se slik ut. Det er en forventning, men den eneste som lager den forventningen er deg selv. Ikke glem når du peker en finger på en, så peker tre tilbake på deg selv. 

Jeg synes det er for mye hyllester av kvinner som ikke tar vare på seg selv etter fødsel, og alt for lite av de som faktisk gjør det. For min del er det en mye større oppgave enn det å bare la seg selv forfalle. Vi løfter ikke hverandre opp, med forsøker å trykke ned de som faktisk gjør en innsats for seg selv.

Jeg har født 4 barn. Jeg har trent helt frem til jeg fødte med alle mine. Jeg er ikke genetisk anlagt til å kunne bære barna mine problemfritt, men fra dagen jeg ble gravid tenkte jeg mye over kostholdet mitt, og jeg trente for psyken og det fysiske. Mye pga jeg ville ha friske barn, og som jeg ikke ville utsette for masse tull, men også fordi jeg ikke orket å gå å være misfornøyd med meg selv etter fødsel, også for å slippe masse strekkmerker som jeg måtte leve med. 

Hvorfor skal ikke jeg få litt skryt? Hvorfor skal du som ikke trener, spiser usunt, få all skryt? Mange fysiske og psykiske plager kommer av nettopp livsstilen vi lever. Det er en stor oppgave i dagens samfunn å spise sunt og trene, Pluss ha fire barn som skal gjøre sine aktiviteter og som skal ha kjærlighet og oppmerksomhet. Jeg synes jeg også fortjener en klapp på skulderen! 

Jeg revnet heller ikke, men jeg satt 2 måneder før fødsel å tøyde underlivet mitt med oljer. Jeg fødte 4 barn over 4 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men kjære deg. Jeg tipper du er flott med eller uten muffinsmage. Jeg visste det med muffinsmage ville bli tatt ille opp. Jeg siterte bare noe jeg har lest i beskrivelse av hva hverdagen for ekte kvinner etter fødsel er. Jeg bryr meg ikke om mager, rumpe, lår osv. Jeg bryr meg om at folk har det bra og får dekket eget behov. Jeg har følt veldig på det å bli naturlig slank raskt. Jeg har fått kommentarer på at jeg må ikke slanke meg for da mister jeg melka. Jeg har fått kommentarer på at jeg trenger ikke slanke meg tilbake umiddelbart. Jeg kan ikke noe for at jeg er slik. Så etter slike kommentarer fra folk jeg kjenner så stikker det selvsagt litt når det blogges, skrives artikler om hvordan ekte kvinner har det. 

Som jeg sa, du er garantert flott som du er. Du og jeg har begge fått barn, bare det er fantastisk. Jeg skulle bare ønske at kvinner som har født kunne være litt rausere med hverandre. Alt er en konkurranse i dag. 

 

Anonymkode: 53437...5fc

Her er det jo DU som ikke er raus da. Utrolig å kunne klare å få hodet så langt opp i egen rompe! Det er vel ikke synd på de som er heldige? Buhu jeg ser så flott ut  men får ikke ros og komplimenter liksom? Hvorfor bry deg om hva de sier når alt er bra med deg? Du skjønner at det svir mye mer for oss som etter flere år innser vi aldri får kroppen vår tilbake, og hele tiden ser i media at bloggere flasker flat mage etter 4 dager? Alle ville jo hatt det som deg hvis vi kunne velge, men det kan vi jo ikke. Men du mener likevel at det er du som har det hardest?

Anonymkode: c565e...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og dette var ditt konstruktive bidrag i diskusjonen? 

Anonymkode: 53437...5fc

Nei, jeg har svart mer, men dette er også noe som bare ikke slipper når jeg leser hva hi lirer av seg. Det burde jo ikke være mulig...

Anonymkode: c565e...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også en av de som gikk opp lite og kom raskt og greit tilbake i både str og form etter fødsel, særlig etter fødsel nr 2. Jeg var ikke egentlig bevisst på det selv, var ikke skrytete eller noe, bare oppriktig lettet og glad for å ha fødsel overstått og være kvitt den tunge magen, ivrig etter å komme ut, gå tur, vise fram babyen osv. Følte på en måte at jeg måtte/burde skjule hvor greit jeg hadde det, at det var litt "feil" at jeg var tilbake i gammel vekt og bukse rett etter fødsel osv. Ammingen gikk kjempegreit begge ganger også. Jeg følte meg aldri som noen ekspert eller bedre enn andre og oppførte meg ikke slik heller, men følte nesten at jeg måtte unnskylde meg litt ang disse tingene, at det ikke var riktig at det gikk så greit.

Anonymkode: 4f621...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig konkret du har fått høre? Kommer fremmede damer bort til deg og skjeller deg ut for å ha for flat mage og være i for god form eller er det damene i barselgruppa som okker seg over egen kropp men trøster seg med at det er helt normalt å ha det slik?

Selv har jeg fått barn to ganger. Den siste gangen gikk alt veldig lett. Jeg kan ikke huske å ha fått noen mer negative bemerkninger enn at noen sa jeg var heldig og det var jeg jo.

Anonymkode: 363f9...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det egentlig konkret du har fått høre? Kommer fremmede damer bort til deg og skjeller deg ut for å ha for flat mage og være i for god form eller er det damene i barselgruppa som okker seg over egen kropp men trøster seg med at det er helt normalt å ha det slik?

Selv har jeg fått barn to ganger. Den siste gangen gikk alt veldig lett. Jeg kan ikke huske å ha fått noen mer negative bemerkninger enn at noen sa jeg var heldig og det var jeg jo.

Anonymkode: 363f9...664

Jeg ble advart mot å slanke meg fordi jeg kunne miste melken. Ble ikke kjefta på nei. Men det er slitsomt å måtte forsvare seg, nei jeg spiser mssse, i tillegg ble jeg jo usikker på om jeg var så tynn at jeg kunne miste melka. Kanskje ikke like mye med nummer to da det gikk veldig fint med første. 

Det jeg forgjeves forsøker å si, hvorfor skal kvinner som har hatt beintøff fødsel og barseltid ha rett på å sitte på fasiten? DETTE er hvordan en fødsel er, SÅNN ser kvinner som har født ut. 

Selvsagt blødde jeg masse, jeg gikk selvsagt med nattbind i to uker. Folk har hengt seg opp i at de gamle buksene passet, og trekker inn at 501 er ubehagelig. Jeg har ikke brukt 501 siden åttitallet jeg. Det jeg mente var at mine gamle bukser passet. Og nei, de var ikke ubehagelig selvom jeg hadde på nattbind. 

Anonymkode: 53437...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det jo DU som ikke er raus da. Utrolig å kunne klare å få hodet så langt opp i egen rompe! Det er vel ikke synd på de som er heldige? Buhu jeg ser så flott ut  men får ikke ros og komplimenter liksom? Hvorfor bry deg om hva de sier når alt er bra med deg? Du skjønner at det svir mye mer for oss som etter flere år innser vi aldri får kroppen vår tilbake, og hele tiden ser i media at bloggere flasker flat mage etter 4 dager? Alle ville jo hatt det som deg hvis vi kunne velge, men det kan vi jo ikke. Men du mener likevel at det er du som har det hardest?

Anonymkode: c565e...243

Ehh du er vel skyld i det litt selv også? Så du mener alle kvinner som ikke får igjen kroppen sin. Alle har såå store plager at de ikke kunne trent litt og tenkt på kostholdet. Jeg har stått på under alle mine svangerskap. Innlagt flere ganger for svangerskapskvalme. Men jeg har trent, gått turer og spist sunt. Jeg har kuttet helt sukker,  og jeg har tøyd mellomkjøttet to måneder for å ikke revne. Vet du hva da fortjener jeg ros. For jeg ser fantastisk ut, men jeg har jobbet hardt for det også. Jeg trener 5 dager i uken, og jeg har 4 barn. De trener selv 3 dager i uken. Alt går med rett prioritering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble advart mot å slanke meg fordi jeg kunne miste melken. Ble ikke kjefta på nei. Men det er slitsomt å måtte forsvare seg, nei jeg spiser mssse, i tillegg ble jeg jo usikker på om jeg var så tynn at jeg kunne miste melka. Kanskje ikke like mye med nummer to da det gikk veldig fint med første. 

Det jeg forgjeves forsøker å si, hvorfor skal kvinner som har hatt beintøff fødsel og barseltid ha rett på å sitte på fasiten? DETTE er hvordan en fødsel er, SÅNN ser kvinner som har født ut. 

Selvsagt blødde jeg masse, jeg gikk selvsagt med nattbind i to uker. Folk har hengt seg opp i at de gamle buksene passet, og trekker inn at 501 er ubehagelig. Jeg har ikke brukt 501 siden åttitallet jeg. Det jeg mente var at mine gamle bukser passet. Og nei, de var ikke ubehagelig selvom jeg hadde på nattbind. 

Anonymkode: 53437...5fc

Hvis det eneste problemet du har hatt er at noen har advart deg mot å søanke deg forstår jeg ikke hva du er sur for. Det er et godt og vellment råd.

Anonymkode: 363f9...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det jo DU som ikke er raus da. Utrolig å kunne klare å få hodet så langt opp i egen rompe! Det er vel ikke synd på de som er heldige? Buhu jeg ser så flott ut  men får ikke ros og komplimenter liksom? Hvorfor bry deg om hva de sier når alt er bra med deg? Du skjønner at det svir mye mer for oss som etter flere år innser vi aldri får kroppen vår tilbake, og hele tiden ser i media at bloggere flasker flat mage etter 4 dager? Alle ville jo hatt det som deg hvis vi kunne velge, men det kan vi jo ikke. Men du mener likevel at det er du som har det hardest?

Anonymkode: c565e...243

Synes det neste er mer in blant blogger å vise hvor mye kroppen har forfalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vaskedama skrev:

Ehh du er vel skyld i det litt selv også? Så du mener alle kvinner som ikke får igjen kroppen sin. Alle har såå store plager at de ikke kunne trent litt og tenkt på kostholdet. Jeg har stått på under alle mine svangerskap. Innlagt flere ganger for svangerskapskvalme. Men jeg har trent, gått turer og spist sunt. Jeg har kuttet helt sukker,  og jeg har tøyd mellomkjøttet to måneder for å ikke revne. Vet du hva da fortjener jeg ros. For jeg ser fantastisk ut, men jeg har jobbet hardt for det også. Jeg trener 5 dager i uken, og jeg har 4 barn. De trener selv 3 dager i uken. Alt går med rett prioritering.

Jeg hadde hyperemesis alle tre gangene. Du skriver du var kvalm med innleggelse og likevel greide å trene å spise sunt. Da hadde du ikke hyperemesis, bare vanlig kvalme forsterket av at du ikke passet på kroppen din (tok det mer med ro). Det hadde vært umulig å trene for meg, og spise sunt? Jeg greide jo ikke spise noe... Lå på et mørkt kaldt rom. Bare åpne øynene gjorde at jeg spydde. 

Jeg kunne aldri fått «prioritert» å tre d 5 dager i uka med full jobb og tre barn uten at det gikk ut over barna. Det er ikke nok tid i døgnet til det. Det er jo nettopp dette dere «perfekte» ikke forstår!! Dere tror man kan velge eller bare prioritere litt annerledes, men det er jo ikke så enkelt. Det er masse faktorer som spiller inn og de fleste kan man ikke selv påvirke. Selv om du greier en ting betyr ikke at det kan gå for andre, selv om man endrer prioriteringer. Få opp øynene! 

Anonymkode: c565e...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor man skal legge seg opp i slikt uansett. Noen har røffe fødsler, andre lettere. Noen føler seg friskere når de får stelt seg, andre synes det er deilig å slippe. Gi folk litt slækk. 

Husker Kate ble hyllet etter sin første fødsel, da hun stilte opp til fotografering på sykehustrappen med en liten antydning til fødemage. 

Her i tråden ser man også hvordan enkelte prøver å latterliggjøre andres erfaringer og preferanser. Hvorfor ikke bare støtte hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde hyperemesis alle tre gangene. Du skriver du var kvalm med innleggelse og likevel greide å trene å spise sunt. Da hadde du ikke hyperemesis, bare vanlig kvalme forsterket av at du ikke passet på kroppen din (tok det mer med ro). Det hadde vært umulig å trene for meg, og spise sunt? Jeg greide jo ikke spise noe... Lå på et mørkt kaldt rom. Bare åpne øynene gjorde at jeg spydde. 

Jeg kunne aldri fått «prioritert» å tre d 5 dager i uka med full jobb og tre barn uten at det gikk ut over barna. Det er ikke nok tid i døgnet til det. Det er jo nettopp dette dere «perfekte» ikke forstår!! Dere tror man kan velge eller bare prioritere litt annerledes, men det er jo ikke så enkelt. Det er masse faktorer som spiller inn og de fleste kan man ikke selv påvirke. Selv om du greier en ting betyr ikke at det kan gå for andre, selv om man endrer prioriteringer. Få opp øynene! 

Anonymkode: c565e...243

Det er forskjellige grader av det. Og jo alt går om man virkelig vil det. Du må nok få de opp litt mer enn meg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...