Gå til innhold

Hvem kan jobbe på nav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en fagarbeider jobbe midlertidig på nav? Her er mangel på folk en periode, og jeg lurte på om jeg skulle tilby meg å hjelpe, men ønsker ikke å bli ledd av🙈 Tenkte derfor å høre med dere om dere har kjennskap til noe slikt?

Anonymkode: f92d7...a2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan en fagarbeider jobbe midlertidig på nav? Her er mangel på folk en periode, og jeg lurte på om jeg skulle tilby meg å hjelpe, men ønsker ikke å bli ledd av🙈 Tenkte derfor å høre med dere om dere har kjennskap til noe slikt?

Tror ikke din utdanning er relevant.

Anonymkode: 09c0a...7e1

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke din utdanning er relevant.

Anonymkode: 09c0a...7e1

Det er et absolutt krav at man har høyskole? 

Skrevet

Jeg jobber allerede i samme enhet som nav ligger under, og det er kommunale oppgaver som er aktuelt. Både de som jobber der og lederen kjenner meg godt. 

Skrevet

Spør, ler de av deg så er det de som er idioter og ikke du :) Jeg er sosionom og har jobbet i NAV, det er flest sosionomer der men også andre høyere utdannelser. Men om de trenger hjelp en periode så kan det være at de vil bruke deg siden de kjenner deg :) Lykke til!

Anonymkode: 26906...e91

Skrevet

Så du ville ikke tenke at det var helt håpløst om du fikk en fagarbeider til kollega? Jeg er både god teknisk og rask til å lære, men det er klart at jeg vil ikke kunne bidra like mye som en med lang erfaring med systemene🙈

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spør, ler de av deg så er det de som er idioter og ikke du :) Jeg er sosionom og har jobbet i NAV, det er flest sosionomer der men også andre høyere utdannelser. Men om de trenger hjelp en periode så kan det være at de vil bruke deg siden de kjenner deg :) Lykke til!

Anonymkode: 26906...e91

Har et inntrykk av at det er svært ulik grad av utdannelse hos medarbeidere på nav. Både høyere og lavere, relevant og mindre relevant. Sistnevnte betyr jo ikke at de ikke kan gjøre jobben godt likevel :) 

Anonymkode: 9b2e8...598

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så du ville ikke tenke at det var helt håpløst om du fikk en fagarbeider til kollega? Jeg er både god teknisk og rask til å lære, men det er klart at jeg vil ikke kunne bidra like mye som en med lang erfaring med systemene🙈

Fagarbeider i hva?

Anonymkode: 5c6b7...83c

Skrevet

Du skal tilby deg å hjelpe? Høres fint ut da, men de kan nok ikke ansatte deg med lønn. Det er du vel sikkert klar over. 

Anonymkode: b4cc6...a23

Skrevet

Jeg har fagbrev i omsorgsfag, og jobber med utviklingshemmede og psykisk helse.

Skrevet

Mange yrkesgrupper som kan jobbe på NAV. Jeg tenker at noen med yrkesfaglig utdannelse ikke har kompetanse til å jobbe på NAV. Rekrutteringsarbeid slike steder foregår heller ikke lokalt og ved "drop-in" av vikarer. I ansattelsesprosessen- også vikariat- tas avgjørelsen sentralt. Ofte er det altså ikke  de samme personene som utfører intervju som avgjør hvem som ansettes.

Anonymkode: f6edd...f84

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fagbrev i omsorgsfag, og jobber med utviklingshemmede og psykisk helse.

Da håper jeg ikke at du får jobbe i Nav, håper at de har mer kvalifisert ansatte enn det. 

Skrevet

Det er et krav om høyere utdanning for å jobbe i NAV. Minimum 3-årig høyskole.

Anonymkode: 48597...e86

Skrevet

Det er et krav om høyere utdanning for å jobbe i NAV. Minimum 3-årig høyskole.

Det virker ikke slik. Eller, utenlandsk utdannelse teller vel også? 

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det virker ikke slik. Eller, utenlandsk utdannelse teller vel også? 

De siste årene har det vært krav, men jobber jo folk der som har blitt ansatt før dette ble et krav.

Skrevet
På 29.3.2019 den 16.39, Anonym bruker skrev:

Det er et absolutt krav at man har høyskole? 

Nei, men uten du bør du som regel ha lang,relevant erfaring

Anonymkode: 4ce90...dbc

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

De siste årene har det vært krav, men jobber jo folk der som har blitt ansatt før dette ble et krav.

Ikke på mitt lokale kontor. Nyansatte øst-europeere.

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke på mitt lokale kontor. Nyansatte øst-europeere.

Og disse øst- Europeerene har ikke utdanning?

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og disse øst- Europeerene har ikke utdanning?

Joda, det kan godt være. Men ikke fra norsk høyskole. 

Skrevet

Joda, det kan godt være. Men ikke fra norsk høyskole. 

Til de fleste stillinger i NAV så er søkerbunken så høy at man plukker ikke folk på måfå eller fordi de er utlendinger. Til et halvtårsvikariat i min avdeling var det mer enn 70 søkere, mange overkvalifiserte. Når det er sagt, så har ihvertfall mitt kontor også ofte inn studenter i praksis, folk som er i tiltak for å teste arbeidsevne ol., så man kan fort møte på et menneske som ikke nødvendigvis er ferdig kvalifisert enda, eller ansatt, for den saks skyld.  

Anonymkode: 6d1cf...d2d

Skrevet

Til de fleste stillinger i NAV så er søkerbunken så høy at man plukker ikke folk på måfå eller fordi de er utlendinger. Til et halvtårsvikariat i min avdeling var det mer enn 70 søkere, mange overkvalifiserte. Når det er sagt, så har ihvertfall mitt kontor også ofte inn studenter i praksis, folk som er i tiltak for å teste arbeidsevne ol., så man kan fort møte på et menneske som ikke nødvendigvis er ferdig kvalifisert enda, eller ansatt, for den saks skyld.  

Anonymkode: 6d1cf...d2d

Det kan jo være like bra det. Høy utdannelse betyr ikke at man er bedre i jobben. Nav burde gjerne ansatt flere med relevant erfaring og ikke bare papirer. Min ene saksbehandler med høy og lang utdannelse var ubrukelig. Lite empatisk, frekk og nedlatende. Min nyeste, utenlandske uten høyskole, er utrolig dyktig. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jo være like bra det. Høy utdannelse betyr ikke at man er bedre i jobben. Nav burde gjerne ansatt flere med relevant erfaring og ikke bare papirer. Min ene saksbehandler med høy og lang utdannelse var ubrukelig. Lite empatisk, frekk og nedlatende. Min nyeste, utenlandske uten høyskole, er utrolig dyktig. 

Hvordan vet du hva slags udannelse de har? Jeg vet ikke om noen av mine saksbehandlere har utannelse eller ei, evt vilken utdannelse

Skrevet

Snakk om å generalisere ut fra et svært begrenset erfaringsgrunnlag. Det er noe man blir bedre på ved utdanning, se større sammenhenger.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du hva slags udannelse de har? Jeg vet ikke om noen av mine saksbehandlere har utannelse eller ei, evt vilken utdannelse

Jeg snakker med mine saksbehandlere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...