Gå til innhold

Flere med termin i juni :) ?


Hirka89

Anbefalte innlegg

På 5.6.2019 den 12.37, Anonym bruker skrev:

Til hirka89:

Håper ryggplagene dine går over når du er i normal tilstand igjen. Nerve i klem høres veldig ubehagelig ut 😏 husker en gang en PT sa til meg at mange nå til dags har prolaps (skiveutglidning), men mange merker det ikke.

Håper du får en såkalt enkel baby da, Så blir det lett for deg å forberede bryllup 😊 Må være helt supert å ha et bryllup å se fram til  og en herlig følelse at det endelig er deres tur 😍 Det er gøy å være i bryllup ja, særlig om det er noen man har en nær relasjon til 😊 Jeg var forlover i bryllup til min søster for 3 år siden. Det er det mest romantiske bryllupet jeg har vært i. Vielse ute med magisk sommervær i Nord-Norge, romantisk musikk etc. Mange tok til tårene da.

Det tar ca 10 min å kjøre til sykehuset. To ulike jordmødre har sagt til meg at jeg må være forberedt på at jeg ikke rekker sykehuset denne gangen . Den ene jordmoren hadde en 4 timers fødsel første gang og neste baby kom på 3 rier så mannen tok i mot babyen hjemme 😮 Det blir spennende å se hvor fort det går hos meg denne gangen 😊

30 timer er lang tid på en fødsel. Jeg tror arv har lite eller ingen betydning for hvordan en fødsel blir og vekt på baby. Eks jeg veide 4200 gram, søsteren min 4340 gram. Samboer veide 4500 gram og mange tenkte vi skulle få stor baby, men hun veide 3,3 kg.

Krysser fingrene for at du får en fin fødsel 🤞 Har jeg spurt om du venter gutt eller jente?

I natt var lillegutt spinnvill og jeg brukte til en forandring lang tid på å sovne. Han var veldig aktiv og jeg hadde en rar uro i kroppen. Spiste mye kveldsmat to timer etter middag så kanskje all mat gjorde han aktiv, ikke vet jeg. Jeg trodde noe kanskje var i gjære, men det var ikke det.

Det er så kjedelig å gå i uvitenhet. Samboer håper lillegutt kommer i helga for da er han ferdig med mesteparten av studier . Jeg håper han kommer fortest mulig. Lillegutt bør komme innen natt til mandag for da har vi barnepass. Krysser fingrene 🤞 Føler meg klar for å avslutte kapittelet som gravid. Føler jeg har vært gravid i en evighet 😅 Føler du det har gått fort? Jeg følte det gikk fortere første gang jeg var gravid, utrolig nok

Angående NAV så har du samme inntrykk som meg. Mange ulike svar og mange har lite kunnskap. En kundebehandler sa til meg at jeg burde trekke søknad om dagpenger siden jeg garantert ikke fikk utbetalt uansett. Heldigvis var det noe som sa meg at dette var tull . Noen dager senere fikk jeg utbetalt dagpenger. Enig med deg : De bør ta utgangspunkt i de 6 beste måneder. Dersom de ikke gjør det så skal de virkelig få høre det. Jeg kommer til å stå på mitt.

Så godt å høre at det gikk fint med relasjonen mellom deg og søsteren din til tross for litt aldersforskjell 😊 6 år aldersforskjell mellom hver er en del ja . Samboer har en lillesøster som er 8 år yngre og de snakker aldri sammen med mindre de møtes. Mellom meg og lillesøster er det 18 mnd og vi snakker hver dag i en eller annen form.

Arbeidsgiver har ikke lov til å diskriminere nei, men det er umulig for meg å bevise. Jeg snakket med sjefen tre ganger hvor jeg spurte hvorfor jeg ikke fikk forlengelse. I tillegg sa hun på et personalmøte "Ingen nyansatte trenger å bekymre seg for om de får forlenget vikariaret. Det ordner seg" . Dette konfronterte jeg sjefen med på tomannshånd, men da var hun litt rar og unnvikende. Den siste tiden i jobb var hun ekstra hyggelig mot meg, mulig hun hadde dårlig samvittighet. Det er ikke gitt at jeg fortsetter å jobbe der etter permisjonen, hvis jeg skulle finne noe bedre. Det tar 12 min å gå til jobb så det at det er nært veier tungt.

Det er lett å få jobb som sykepleier, men ikke fast stilling . I Nord-Norge derimot, som er mindre ettertraktet, er det enkelt å få fast stilling. Vi flytter nordover igjen når samboer er ferdig med studiene sommer 2021. På sikt har jeg lyst å utdanne meg til helsesøster, etter 9 mnd i jobb har jeg allerede fått nok av turnusarbeid og alt det periodevis stresset det innebærer å jobbe på sykehuset. Hadde ikke trodd det skulle komme så fort, samtidig er det deilig å vite hva jeg vil.

 

Anonymkode: 3944d...ac6

Beklager så sent svar, har vært litt stress med hjemmeeksamen siste dagene nå 😅 Men fikk levert eksamen i dag kl.11 etter bare 3 timer søvn i natt. Så var det rett til legen for siste svangerskapskontroll hos henne. Alt så bra ut som vanlig :) Termin er jo til mandag, så hun sa at hun hadde sendt henvendelse videre til sykehuset, så da blir jeg innkalt til overtidskontroll der ca 1 uke etter termin hvis ikke jeg føder før. Da jeg kom hjem var det rett i seng, og der ble jeg store deler av dagen og kvelden. Var helt ødelagt etter eksamen. Føler meg heldigvis bedre nå :) 

Høres fryktelig skummelt ut når selv jordmødrene sier at du kanskje ikke rekker frem 🙈 Er jo så klart lurt å være forberedt på det. Men håper virkelig du slipper at det blir så stress :) 10 min er jo ikke all verden, så skal krysse fingrene for at du rekker frem til sykehuset og får en fin og enkel fødsel der 🤞

Jeg skal få en gutt :) Har vært på 2 ultralyder, og begge virka veldig sikre på gutt. Så nå håper jeg virkelig det stemmer, for nå er barnerommet malt blått og har fått blå gardiner 😂 Er vel kanskje vanskelig å si om arv har noe å si på fødselslengde og fødselsvekt. Jeg bare håper det ikke tar alt for mange timene, eller at han er alt for svær! Begynner å få mye vondt i magen nå synes jeg, og ubehagelig når han beveger mye på seg siden det er så stramt og trangt i magen nå. Fordelen er jo at jeg ikke gruer meg noe til fødselen lenger, jeg bare gleder meg til å få han ut :)

I starten synes jeg det gikk litt tregt faktisk. Det å vente på første ultralyden i uke 12 for å få bekrefta at alt var i orden og man skulle komme over den usikre fasen. Men etter det har tiden gått utrolig fort synes jeg. Men har jo hatt mer enn nok å gjøre siste månedene med skole, jobb, oppussing av barnerom og andre ting som har måttet fikses før han kommer :) Men NÅ er jeg lei 😅 føler meg også ganske ferdig som gravid nå jeg også.

Veldig kjedelig det greiene med nav altså. Håper det ordner seg for deg og du får det du skal ha!

Veldig kjedelig med jobbsituasjonen også. Men har litt inntrykk av at veldig mange sliter med å få jobb uansett utdanning og fagområde det er snakk om, og at det man ofte får er vikariater 🤔

Da jeg var ferdig med bachelorgraden min prøvde jeg å søke jobb, men uten hell. Fant heldigvis ut i løpet av den perioden jeg søkte jobb, at for å få en jobb som jeg vil ha (bibliotekar på universitet eller høgskole) så MÅ man ha mastergrad. Så derfor gikk jeg tilbake på skolebenken. Er redd det ikke er lett å få jobb likevel, med mindre man er villig til å flytte unna de mest populære områdene. Men heldigvis trenger jeg ikke tenke på jobbsøking før vår/sommer 2021. 

Hvordan er formen din nå :) ? Håper du får sønnen din i løpet av helgen :D

Nå er det virkelig spennende å se hva som skjer i dagene fremover!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.6.2019 den 16.34, Utålmidig.no skrev:

Tusen takk ❤️ Utrolig glad for at det er over. Så godt å endelig ha henne her. Vi var alle så klare. 

 

Jeg liker bedre styrtfødsel fremfor at det tar lang tid.30 min pressrier med første. Bedre med de to andre med 1 press og 4 press :) hehe

Ja, det er veldig intenst. Men nok en gang klarte jeg å bevege meg rundt. Og når riene kommer, om man klarer å slippe musklene i kroppen når de strammer letter mye på smertene. 

Mamma brukte 23 timer på meg og 2,5 på min bror. Og vi har helt forskjellige fødselsopplevelser :)

Lykke til! Gleder meg til å høre om deres opplevelse ❤️

Ja hørtes jo deilig ut å bli ferdig så fort :)

Ja jeg har liksom hørt både og når det gjelder om arv har noe å si for hvor lang fødsel man har eller hvor stor barnet er osv. Men jeg må jo bare ta det som det kommer :)  Jeg vet jo ikke hva jeg går til 😅 Termin på mandag, så veldig spent nå på om det skjer snart eller om jeg går mye over tia.

Har du noen gode tips til fødselen eller tiden rett etterpå som du kommer på nå som du nettopp har vært igjennom det selv på nytt :) ?

Nyt tiden med familien din ❤️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hirka89 skrev:

Ja hørtes jo deilig ut å bli ferdig så fort :)

Ja jeg har liksom hørt både og når det gjelder om arv har noe å si for hvor lang fødsel man har eller hvor stor barnet er osv. Men jeg må jo bare ta det som det kommer :)  Jeg vet jo ikke hva jeg går til 😅 Termin på mandag, så veldig spent nå på om det skjer snart eller om jeg går mye over tia.

Har du noen gode tips til fødselen eller tiden rett etterpå som du kommer på nå som du nettopp har vært igjennom det selv på nytt :) ?

Nyt tiden med familien din ❤️☺️

Tips som funka for meg: prøv deg litt frem i starten på hva som lindrer smertene best. Eks yoga ball, preikestol, sitte på kanten av senga, en krakk, beveg deg, bare gå osv.  (sist varvdet best for meg med yogaball, denne ganga prekestolen) 

Når riene kommer, øv deg på å slappe av i musklene, spesielt i rompa og magen. Det kommer godt med før pressrier kommer. Det er lettest med preikestolen. Da fokuserte jeg på å klemme i håndtakene, og hadde kaldt omslag i panna. Det lindrer godt :D

God fødestilling, syntes jeg, er å stå på kne i senga lent over kanten. Da får man au god tak på lystgassen om man vil ha det. (føler smertene da blir mer overkommelig enn om man ligger på rygg. Da jeg lå på rygg føles de så mye verre.) 

Pressrier :følg kroppen, og så er det plutselig over.

Så fort babyen er ute glemmer du faktisk hvor vondt det var. 

Tiden etterpå. Kos deg og slapp av med en lille ❤️

Masse lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Hirka89 skrev:

Beklager så sent svar, har vært litt stress med hjemmeeksamen siste dagene nå 😅 Men fikk levert eksamen i dag kl.11 etter bare 3 timer søvn i natt. Så var det rett til legen for siste svangerskapskontroll hos henne. Alt så bra ut som vanlig :) Termin er jo til mandag, så hun sa at hun hadde sendt henvendelse videre til sykehuset, så da blir jeg innkalt til overtidskontroll der ca 1 uke etter termin hvis ikke jeg føder før. Da jeg kom hjem var det rett i seng, og der ble jeg store deler av dagen og kvelden. Var helt ødelagt etter eksamen. Føler meg heldigvis bedre nå :) 

Høres fryktelig skummelt ut når selv jordmødrene sier at du kanskje ikke rekker frem 🙈 Er jo så klart lurt å være forberedt på det. Men håper virkelig du slipper at det blir så stress :) 10 min er jo ikke all verden, så skal krysse fingrene for at du rekker frem til sykehuset og får en fin og enkel fødsel der 🤞

Jeg skal få en gutt :) Har vært på 2 ultralyder, og begge virka veldig sikre på gutt. Så nå håper jeg virkelig det stemmer, for nå er barnerommet malt blått og har fått blå gardiner 😂 Er vel kanskje vanskelig å si om arv har noe å si på fødselslengde og fødselsvekt. Jeg bare håper det ikke tar alt for mange timene, eller at han er alt for svær! Begynner å få mye vondt i magen nå synes jeg, og ubehagelig når han beveger mye på seg siden det er så stramt og trangt i magen nå. Fordelen er jo at jeg ikke gruer meg noe til fødselen lenger, jeg bare gleder meg til å få han ut :)

I starten synes jeg det gikk litt tregt faktisk. Det å vente på første ultralyden i uke 12 for å få bekrefta at alt var i orden og man skulle komme over den usikre fasen. Men etter det har tiden gått utrolig fort synes jeg. Men har jo hatt mer enn nok å gjøre siste månedene med skole, jobb, oppussing av barnerom og andre ting som har måttet fikses før han kommer :) Men NÅ er jeg lei 😅 føler meg også ganske ferdig som gravid nå jeg også.

Veldig kjedelig det greiene med nav altså. Håper det ordner seg for deg og du får det du skal ha!

Veldig kjedelig med jobbsituasjonen også. Men har litt inntrykk av at veldig mange sliter med å få jobb uansett utdanning og fagområde det er snakk om, og at det man ofte får er vikariater 🤔

Da jeg var ferdig med bachelorgraden min prøvde jeg å søke jobb, men uten hell. Fant heldigvis ut i løpet av den perioden jeg søkte jobb, at for å få en jobb som jeg vil ha (bibliotekar på universitet eller høgskole) så MÅ man ha mastergrad. Så derfor gikk jeg tilbake på skolebenken. Er redd det ikke er lett å få jobb likevel, med mindre man er villig til å flytte unna de mest populære områdene. Men heldigvis trenger jeg ikke tenke på jobbsøking før vår/sommer 2021. 

Hvordan er formen din nå :) ? Håper du får sønnen din i løpet av helgen :D

Nå er det virkelig spennende å se hva som skjer i dagene fremover!

 

 

Skjønner at det er stress med hjemmeeksamen og 3 timer søvn er veldig lite, særlig når man er høygravid. 

Så bra at du ser frem til å få han ut 😊 Jeg er spent på når fødselen din starter. Så gøy at du også venter gutt. Det er nok en gutt siden de har sagt det, gutter har en tendens til å avsløre seg 😊

Godt gjort du gikk tilbake til skolebenken. En master høres krevende ut 😅

Krysser fingrene for at du ikke rekker timen til kontroll ei uke etter termin 🤞

I går følte jeg meg rar . Jeg hadde dårligere matlyst og så var lillebror ekstra rolig i magen. Kl 19 på kvelden fikk jeg litt murringer i magen. Kl 21 fikk jeg murringer som kom hyppigere. Rundt 2300-2330 så visste jeg plutselig ikke om det var murringer eller rier jeg hadde. Jeg måtte puste meg gjennom de, men samtidig ikke like ille som rier. Jeg ringte føden og de sa at jeg måtte ta vurderingen selv, at jeg selv kjenner kroppen min best. 

Ved midnatt ankom vi sykehuset. Denne gangen varte riene kun 10-20 sekunder og kom ca hvert minutt, kjente de i korsryggen så de var mer ubehagelig enn sist. Ved sjekk kl 0030 i mottaket var det 6 cm åpning og jeg hadde hyppige rier og måtte dermed trilles rett opp til føden i rullestol.

Riene kom hyppig og det gikk ikke lange tiden før jeg kjente trykketrang. Husker ikke hvor lang tid det tok å presse ut babyen, men anslår 10-20 minutter. Denne fødselen var mye mer vond og intens enn forrige. Lillebror kom til verden med ene hånden over hodet og han var mye større enn forrige baby: Han var 4120 gram og 53 cm. Så da skjønte jeg hvorfor denne fødselen var mye mer intens og vond. 

Kl 01:44 i natt kom han til verden så fødselen tok ca 1 time og 45 minutter. Glad vi dro fort til sykehuset, hvis ikke vet jeg ikke hvordan jeg hadde kommet meg ned trappene 😅

Jeg er så lettet for at han er kommet til verden, nå gjenstår bare søvn, minimalt med søvn i natt 😊

Lillebror er et helt annet kaliber enn storesøsteren og det er interessant å se forskjellen 😍

Håper det blir fødsel på deg snart, hirka89 😊 Er spent å høre din historie 😊

 

Anonymkode: 3944d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner at det er stress med hjemmeeksamen og 3 timer søvn er veldig lite, særlig når man er høygravid. 

Så bra at du ser frem til å få han ut 😊 Jeg er spent på når fødselen din starter. Så gøy at du også venter gutt. Det er nok en gutt siden de har sagt det, gutter har en tendens til å avsløre seg 😊

Godt gjort du gikk tilbake til skolebenken. En master høres krevende ut 😅

Krysser fingrene for at du ikke rekker timen til kontroll ei uke etter termin 🤞

I går følte jeg meg rar . Jeg hadde dårligere matlyst og så var lillebror ekstra rolig i magen. Kl 19 på kvelden fikk jeg litt murringer i magen. Kl 21 fikk jeg murringer som kom hyppigere. Rundt 2300-2330 så visste jeg plutselig ikke om det var murringer eller rier jeg hadde. Jeg måtte puste meg gjennom de, men samtidig ikke like ille som rier. Jeg ringte føden og de sa at jeg måtte ta vurderingen selv, at jeg selv kjenner kroppen min best. 

Ved midnatt ankom vi sykehuset. Denne gangen varte riene kun 10-20 sekunder og kom ca hvert minutt, kjente de i korsryggen så de var mer ubehagelig enn sist. Ved sjekk kl 0030 i mottaket var det 6 cm åpning og jeg hadde hyppige rier og måtte dermed trilles rett opp til føden i rullestol.

Riene kom hyppig og det gikk ikke lange tiden før jeg kjente trykketrang. Husker ikke hvor lang tid det tok å presse ut babyen, men anslår 10-20 minutter. Denne fødselen var mye mer vond og intens enn forrige. Lillebror kom til verden med ene hånden over hodet og han var mye større enn forrige baby: Han var 4120 gram og 53 cm. Så da skjønte jeg hvorfor denne fødselen var mye mer intens og vond. 

Kl 01:44 i natt kom han til verden så fødselen tok ca 1 time og 45 minutter. Glad vi dro fort til sykehuset, hvis ikke vet jeg ikke hvordan jeg hadde kommet meg ned trappene 😅

Jeg er så lettet for at han er kommet til verden, nå gjenstår bare søvn, minimalt med søvn i natt 😊

Lillebror er et helt annet kaliber enn storesøsteren og det er interessant å se forskjellen 😍

Håper det blir fødsel på deg snart, hirka89 😊 Er spent å høre din historie 😊

 

Anonymkode: 3944d...ac6

ÅÅÅÅÅH Gratulerer så mye ❤️😍

Det var jo kjempe fint at dere både rakk frem til sykehuset i tide, og at Lillebror kom mens dere fremdeles hadde barnevakt 😍 

Ja blir spennende å se når det blir min tur nå! Skal selvfølgelig gi beskjed og fortelle min historie når han endelig kommer 😊

Kos dere masse med Lillebror og nyt de neste dagene ❤️😍Håper du har fått/får litt søvn også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner at det er stress med hjemmeeksamen og 3 timer søvn er veldig lite, særlig når man er høygravid. 

Så bra at du ser frem til å få han ut 😊 Jeg er spent på når fødselen din starter. Så gøy at du også venter gutt. Det er nok en gutt siden de har sagt det, gutter har en tendens til å avsløre seg 😊

Godt gjort du gikk tilbake til skolebenken. En master høres krevende ut 😅

Krysser fingrene for at du ikke rekker timen til kontroll ei uke etter termin 🤞

I går følte jeg meg rar . Jeg hadde dårligere matlyst og så var lillebror ekstra rolig i magen. Kl 19 på kvelden fikk jeg litt murringer i magen. Kl 21 fikk jeg murringer som kom hyppigere. Rundt 2300-2330 så visste jeg plutselig ikke om det var murringer eller rier jeg hadde. Jeg måtte puste meg gjennom de, men samtidig ikke like ille som rier. Jeg ringte føden og de sa at jeg måtte ta vurderingen selv, at jeg selv kjenner kroppen min best. 

Ved midnatt ankom vi sykehuset. Denne gangen varte riene kun 10-20 sekunder og kom ca hvert minutt, kjente de i korsryggen så de var mer ubehagelig enn sist. Ved sjekk kl 0030 i mottaket var det 6 cm åpning og jeg hadde hyppige rier og måtte dermed trilles rett opp til føden i rullestol.

Riene kom hyppig og det gikk ikke lange tiden før jeg kjente trykketrang. Husker ikke hvor lang tid det tok å presse ut babyen, men anslår 10-20 minutter. Denne fødselen var mye mer vond og intens enn forrige. Lillebror kom til verden med ene hånden over hodet og han var mye større enn forrige baby: Han var 4120 gram og 53 cm. Så da skjønte jeg hvorfor denne fødselen var mye mer intens og vond. 

Kl 01:44 i natt kom han til verden så fødselen tok ca 1 time og 45 minutter. Glad vi dro fort til sykehuset, hvis ikke vet jeg ikke hvordan jeg hadde kommet meg ned trappene 😅

Jeg er så lettet for at han er kommet til verden, nå gjenstår bare søvn, minimalt med søvn i natt 😊

Lillebror er et helt annet kaliber enn storesøsteren og det er interessant å se forskjellen 😍

Håper det blir fødsel på deg snart, hirka89 😊 Er spent å høre din historie 😊

 

Anonymkode: 3944d...ac6

Gratulerer! ❤️ så fint at han endelig kom :D

Kos deg masse med prinsen ❤️

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.6.2019 den 21.35, Utålmidig.no skrev:

Gratulerer! ❤️ så fint at han endelig kom :D

Kos deg masse med prinsen ❤️

 

 

 

Tusen takk 😍💙

Anonymkode: 3944d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2019 den 17.11, Hirka89 skrev:

ÅÅÅÅÅH Gratulerer så mye ❤️😍

Det var jo kjempe fint at dere både rakk frem til sykehuset i tide, og at Lillebror kom mens dere fremdeles hadde barnevakt 😍 

Ja blir spennende å se når det blir min tur nå! Skal selvfølgelig gi beskjed og fortelle min historie når han endelig kommer 😊

Kos dere masse med Lillebror og nyt de neste dagene ❤️😍Håper du har fått/får litt søvn også 😊

Tusen takk 😍

Håper fødselen er rett rundt svingen hos deg . Ønsker deg lykke til i innspurten 😊

Anonymkode: 3944d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2019 den 17.11, Hirka89 skrev:

ÅÅÅÅÅH Gratulerer så mye ❤️😍

Det var jo kjempe fint at dere både rakk frem til sykehuset i tide, og at Lillebror kom mens dere fremdeles hadde barnevakt 😍 

Ja blir spennende å se når det blir min tur nå! Skal selvfølgelig gi beskjed og fortelle min historie når han endelig kommer 😊

Kos dere masse med Lillebror og nyt de neste dagene ❤️😍Håper du har fått/får litt søvn også 😊

Hvordan går det med allting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Utålmidig.no skrev:

Hvordan går det med allting? 

Jeg er 40+5 i dag, så 2 (snart 3) dager på overtid 😅 Ikke vært noe spesielle tegn på fødsel enda, annet en kraftigere nedpress. Nå kan jeg kjenne at han er godt nede i bekkenet, så tror han har beveget seg lenger nedover. Har fått time på sykehuset til fredag for trivsels/overtidskontroll, så blir spennende å se hva de sier da hvis jeg kommer så langt. Men da er jeg jo bare 4 dager over, så de gjør vel ikke så mye med mindre de finner noe avvik på noe. 

Ellers har jeg gitt opp den siste semesteroppgaven min 😅 orker ikke annet enn å ligge på sofaen nå og vente :) Håper det skjer noe snart!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2019 den 23.07, Hirka89 skrev:

Jeg er 40+5 i dag, så 2 (snart 3) dager på overtid 😅 Ikke vært noe spesielle tegn på fødsel enda, annet en kraftigere nedpress. Nå kan jeg kjenne at han er godt nede i bekkenet, så tror han har beveget seg lenger nedover. Har fått time på sykehuset til fredag for trivsels/overtidskontroll, så blir spennende å se hva de sier da hvis jeg kommer så langt. Men da er jeg jo bare 4 dager over, så de gjør vel ikke så mye med mindre de finner noe avvik på noe. 

Ellers har jeg gitt opp den siste semesteroppgaven min 😅 orker ikke annet enn å ligge på sofaen nå og vente :) Håper det skjer noe snart!

 

Spennende :) Lykke til. Håper han kommer snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2019 den 23.07, Hirka89 skrev:

Jeg er 40+5 i dag, så 2 (snart 3) dager på overtid 😅 Ikke vært noe spesielle tegn på fødsel enda, annet en kraftigere nedpress. Nå kan jeg kjenne at han er godt nede i bekkenet, så tror han har beveget seg lenger nedover. Har fått time på sykehuset til fredag for trivsels/overtidskontroll, så blir spennende å se hva de sier da hvis jeg kommer så langt. Men da er jeg jo bare 4 dager over, så de gjør vel ikke så mye med mindre de finner noe avvik på noe. 

Ellers har jeg gitt opp den siste semesteroppgaven min 😅 orker ikke annet enn å ligge på sofaen nå og vente :) Håper det skjer noe snart!

 

Hirka89: Det er sikkert en fattig trøst for deg nå som du går og venter, men jeg fødte første baby 6 dager over termin (egentlig dag 7 siden det var 5 timer inn i et nytt døgn). Fødselen startet spontant. 

Jeg sender deg masse gode tanker og håper startskuddet ditt går snart, husk du har aldri vært så nær målet som nå 😊

Utålmidig.no: Hvordan går det med lille jenta di? Har hun fått navn? 

Med gutten vår går det bra. Han spiser 11-14 ganger i døgnet så det er uvant siden forrige baby kun spiste 8 ganger per døgn, men han sover nesten hele tiden så han ser ut til og trives 😊 Han har fått navnet Odin 😊

 

Anonymkode: 3944d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Utålmidig.no skrev:

Spennende :) Lykke til. Håper han kommer snart :D

 

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hirka89: Det er sikkert en fattig trøst for deg nå som du går og venter, men jeg fødte første baby 6 dager over termin (egentlig dag 7 siden det var 5 timer inn i et nytt døgn). Fødselen startet spontant. 

Jeg sender deg masse gode tanker og håper startskuddet ditt går snart, husk du har aldri vært så nær målet som nå 😊

Utålmidig.no: Hvordan går det med lille jenta di? Har hun fått navn? 

Med gutten vår går det bra. Han spiser 11-14 ganger i døgnet så det er uvant siden forrige baby kun spiste 8 ganger per døgn, men han sover nesten hele tiden så han ser ut til og trives 😊 Han har fått navnet Odin 😊

 

Anonymkode: 3944d...ac6

Da har jeg vært til time hos både jordmor og lege på sykehyset i dag. Var først hos jordmor som sjekket urinprøve, blodtrykk og snakket litt om fødsel osv. Også tok vi tcg-måling. Skulle egentlig bare ligge 20 min, men ble 45 min. Babyen hadde litt høy puls hele tiden, så jordmor ble aldri fornøyd. 

Til slutt måtte vi jo videre siden vi hadde time hos lege også. Hun tok ultralyd og var fornøyd med alt hun så der. Men, hun reagerte på at han var så stor, hun estimerte han til å være 4,4kg nå 😅🙈 Hun sa jo at målingen ikke nødvendigvis var helt korrekt, og at man kunne regne med en feilmargin på 10%. Men virka som hun uansett reagerte på det, spesielt siden jeg også er ganske liten, bare 160cm. Så hun ringte overlege. Da ble det bestemt at de skulle sjekke hvor moden jeg var nå. Hun fikk 2 fingre inn og sa jeg hadde ca.2 cm åpning nå, også ble jeg strippa i håp om at det skulle stimulere til mer modning. Også har jeg fått ny time på sykehuset allerede til mandag for ny kontroll. Er redd jeg skal bli satt i gang da hvis det ikke har skjedd noe før. 

Etter timen hos legen måtte jeg tilbake til jordmor for ny ctg-måling. Etter 20 min der var hun endelig fornøyd nok, da pulsen var noe roligere, og vi kunne dra hjem.

Nå blør jeg etter strippinga, og merker skikkelig mensmurringer, så håper det hjelper på modninga 😊 Veldig klar for at det skal skje noe i løpet av helga nå!

Håper alt er bra hos dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hirka89: Det er sikkert en fattig trøst for deg nå som du går og venter, men jeg fødte første baby 6 dager over termin (egentlig dag 7 siden det var 5 timer inn i et nytt døgn). Fødselen startet spontant. 

Jeg sender deg masse gode tanker og håper startskuddet ditt går snart, husk du har aldri vært så nær målet som nå 😊

Utålmidig.no: Hvordan går det med lille jenta di? Har hun fått navn? 

Med gutten vår går det bra. Han spiser 11-14 ganger i døgnet så det er uvant siden forrige baby kun spiste 8 ganger per døgn, men han sover nesten hele tiden så han ser ut til og trives 😊 Han har fått navnet Odin 😊

 

Anonymkode: 3944d...ac6

Det går kjempefint med oss ❤️ hun spiser sjeldnere enn guttene, så det er uvant for meg. Hehe. Og veldig deilig med tanke på å få kabalen til å gå opp med de hverdagslige tingene. 

Ja, vi fant navn veldig tidlig. Leah :)

 

Så fint med Odin ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hirka89 skrev:

 

Da har jeg vært til time hos både jordmor og lege på sykehyset i dag. Var først hos jordmor som sjekket urinprøve, blodtrykk og snakket litt om fødsel osv. Også tok vi tcg-måling. Skulle egentlig bare ligge 20 min, men ble 45 min. Babyen hadde litt høy puls hele tiden, så jordmor ble aldri fornøyd. 

Til slutt måtte vi jo videre siden vi hadde time hos lege også. Hun tok ultralyd og var fornøyd med alt hun så der. Men, hun reagerte på at han var så stor, hun estimerte han til å være 4,4kg nå 😅🙈 Hun sa jo at målingen ikke nødvendigvis var helt korrekt, og at man kunne regne med en feilmargin på 10%. Men virka som hun uansett reagerte på det, spesielt siden jeg også er ganske liten, bare 160cm. Så hun ringte overlege. Da ble det bestemt at de skulle sjekke hvor moden jeg var nå. Hun fikk 2 fingre inn og sa jeg hadde ca.2 cm åpning nå, også ble jeg strippa i håp om at det skulle stimulere til mer modning. Også har jeg fått ny time på sykehuset allerede til mandag for ny kontroll. Er redd jeg skal bli satt i gang da hvis det ikke har skjedd noe før. 

Etter timen hos legen måtte jeg tilbake til jordmor for ny ctg-måling. Etter 20 min der var hun endelig fornøyd nok, da pulsen var noe roligere, og vi kunne dra hjem.

Nå blør jeg etter strippinga, og merker skikkelig mensmurringer, så håper det hjelper på modninga 😊 Veldig klar for at det skal skje noe i løpet av helga nå!

Håper alt er bra hos dere :)

Håper for deg at det skjer noe nå da som du har litt åpning og blitt strippa 😊🤗

Spennende å høre vekta når de har sjekka! 

Her var frøkna 3160 gr og 49 cm, 

Gutta samme lengde og 3260 og 3370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle gi en rask oppdatering 😊 Lille Edvard kom endelig til verden tirsdag morgen 18.06.19, 3920 g og 52 cm lang 😍

Var en tøff fødsel da riene startet rett på, mandag kveld 23.30, og uten pauser fra start! Kom på sykehuset 1 time senere og hadde 4 cm åpning. Etter bare 2 timer var det 8 cm, og kort tid etter 9. Fikk epidural ganske fort siden jeg ikke hadde pauser mellom riene. Men da gikk det over til pressrier i stedet! Så hadde pressrier i 2 og en halv time hvor jeg ikke kunne presse. Så fikk lokalbedøvelse for å minske pressriene, men de kicket jo ikke inn før jeg skulle presse 😅 så ungen måtte ut med vakum. Men etter ca.7 timer på sykehuset var han endelig ute 😍 Er helt forelsket i han!

Vi sliter litt med ammingen, men håper det kommer seg etterhvert 💙

Håper alt går bra hos dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hirka89 skrev:

Tenkte jeg skulle gi en rask oppdatering 😊 Lille Edvard kom endelig til verden tirsdag morgen 18.06.19, 3920 g og 52 cm lang 😍

Var en tøff fødsel da riene startet rett på, mandag kveld 23.30, og uten pauser fra start! Kom på sykehuset 1 time senere og hadde 4 cm åpning. Etter bare 2 timer var det 8 cm, og kort tid etter 9. Fikk epidural ganske fort siden jeg ikke hadde pauser mellom riene. Men da gikk det over til pressrier i stedet! Så hadde pressrier i 2 og en halv time hvor jeg ikke kunne presse. Så fikk lokalbedøvelse for å minske pressriene, men de kicket jo ikke inn før jeg skulle presse 😅 så ungen måtte ut med vakum. Men etter ca.7 timer på sykehuset var han endelig ute 😍 Er helt forelsket i han!

Vi sliter litt med ammingen, men håper det kommer seg etterhvert 💙

Håper alt går bra hos dere :)

Takk for oppdatering ❤ Gratulere så mye med lille Edvard 💙😍 Endelig fikk du møte han 😍

Han var ikke 4400 gram som estimert 😊 Så de tok ganske feil ja.

Høres ut som en knallhard fødsel, men heldigvis ikke kjempelang fødsel i forhold til mange andre førstegangsfødende . 

Hvorfor kunne du ikke presse i 2,5 timer? 

Oi, vakum høres heftig ut, håper alt er bra med dere. ❤

Synd å høre at dere sliter litt med amming. Kan jeg spørre hva det er? Bare pass på å få mye veiledning så kanskje det ordner seg 😊 Jeg har med begge mine babyer spurt mange ganger om jeg har rett ammeteknikk. Med første barn fikk jeg sår på begge brystknoppene grunnet feil teknikk så viktig å få all veiledning man kan få. Amming er ikke nødvendigvis enkelt slik mange skal ha det til.

Med oss går det fint . Odin er 13 dager i dag. Han spiser 10-14 ganger i døgnet så dagene går i ett med amming og bleieskift,  men jeg koser meg 😊 Han er stort sett rolig. 

Anonymkode: 3944d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for oppdatering ❤ Gratulere så mye med lille Edvard 💙😍 Endelig fikk du møte han 😍

Han var ikke 4400 gram som estimert 😊 Så de tok ganske feil ja.

Høres ut som en knallhard fødsel, men heldigvis ikke kjempelang fødsel i forhold til mange andre førstegangsfødende . 

Hvorfor kunne du ikke presse i 2,5 timer? 

Oi, vakum høres heftig ut, håper alt er bra med dere. ❤

Synd å høre at dere sliter litt med amming. Kan jeg spørre hva det er? Bare pass på å få mye veiledning så kanskje det ordner seg 😊 Jeg har med begge mine babyer spurt mange ganger om jeg har rett ammeteknikk. Med første barn fikk jeg sår på begge brystknoppene grunnet feil teknikk så viktig å få all veiledning man kan få. Amming er ikke nødvendigvis enkelt slik mange skal ha det til.

Med oss går det fint . Odin er 13 dager i dag. Han spiser 10-14 ganger i døgnet så dagene går i ett med amming og bleieskift,  men jeg koser meg 😊 Han er stort sett rolig. 

Anonymkode: 3944d...ac6

Først kunne jeg ikke presse fordi jeg ikke var helt 10cm enda. Og da jeg ble 10cm så lå han fortsatt for langt opp med hodet i bekkenet. Var litt heftig med vakum, men da gikk det fort å få han ut, og det var det viktigste der og da 😅 så alt i alt gikk jo fødselen ganske greit.

De 2 første dagene lå jeg i senga og amma fordi jeg ikke orket å sitte. Fikk masse hjelp til å få puppen inn i munn og alt mulig rart og flere mente det var riktig og så bra ut osv. Men tydeligvis har han jo ikke fått i seg noe særlig. Han fikk høy feber i går kveld, de kaller det tørstefeber, så han måtte få morsmelkerstatning. Har prøve å sitte og amme i dag, det går litt bedre. Men både jeg og lillegutt sliter med å få til helt riktit teknikk. Også synes jeg suginga hans fort dabber av til kosesuging fremfor effektiv suging.uff. ikke lett 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hirka89 skrev:

Tenkte jeg skulle gi en rask oppdatering 😊 Lille Edvard kom endelig til verden tirsdag morgen 18.06.19, 3920 g og 52 cm lang 😍

Var en tøff fødsel da riene startet rett på, mandag kveld 23.30, og uten pauser fra start! Kom på sykehuset 1 time senere og hadde 4 cm åpning. Etter bare 2 timer var det 8 cm, og kort tid etter 9. Fikk epidural ganske fort siden jeg ikke hadde pauser mellom riene. Men da gikk det over til pressrier i stedet! Så hadde pressrier i 2 og en halv time hvor jeg ikke kunne presse. Så fikk lokalbedøvelse for å minske pressriene, men de kicket jo ikke inn før jeg skulle presse 😅 så ungen måtte ut med vakum. Men etter ca.7 timer på sykehuset var han endelig ute 😍 Er helt forelsket i han!

Vi sliter litt med ammingen, men håper det kommer seg etterhvert 💙

Håper alt går bra hos dere :)

Gratulerer så mye ❤️

 

Det hørtes intenst ut! Stakkars deg. 

Naw ❤️ ja, man blir helt betatt ❤️

 

Det faller nok på plass etterhvert ja. Så gøy med oppdatering :)

 

Lykke til videre og nyt tiden, den går så altfor raskt 

 

Her går det veldig fint med alle sammen. Mannen begynte for ei stund siden. Så og ting går overaskende greit med å få kabalen til å gå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Hirka89 skrev:

Først kunne jeg ikke presse fordi jeg ikke var helt 10cm enda. Og da jeg ble 10cm så lå han fortsatt for langt opp med hodet i bekkenet. Var litt heftig med vakum, men da gikk det fort å få han ut, og det var det viktigste der og da 😅 så alt i alt gikk jo fødselen ganske greit.

De 2 første dagene lå jeg i senga og amma fordi jeg ikke orket å sitte. Fikk masse hjelp til å få puppen inn i munn og alt mulig rart og flere mente det var riktig og så bra ut osv. Men tydeligvis har han jo ikke fått i seg noe særlig. Han fikk høy feber i går kveld, de kaller det tørstefeber, så han måtte få morsmelkerstatning. Har prøve å sitte og amme i dag, det går litt bedre. Men både jeg og lillegutt sliter med å få til helt riktit teknikk. Også synes jeg suginga hans fort dabber av til kosesuging fremfor effektiv suging.uff. ikke lett 😅

Tørstefeber har jeg aldri hørt om, men det er sikkert vanlig. 

Jeg fikk beskjed om at babyer kan være litt kvalme de første døgnene og dermed ikke like interessert i pupp. Bare ikke nøl med å dra tilbake til barsel dersom du trenger mer veiledning på amming . Det gjorde jeg med barn nummer 1 og fikk god hjelp. 

Høres ut som det går bedre med ammingen din og det er bra ❤

Det er bra det finnes hjelpemidler som vakuum når babyen må ut 😊

Håper du har fått deg litt søvn etter fødselen ❤ Er litt av en jobb å føde, men mest av jobben kommer jo etter babyen er født, særlig hvis det er mye økedøgn eller urolig baby. 

Jeg har sovet maks 3 timer sammenhengende etter at Odin ble født, men sånn er det 😊 

Kos deg masse med lille Edvard 💙

Anonymkode: 3944d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...