Gå til innhold

Flere med termin i juni :) ?


Hirka89

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Utålmidig.no skrev:

Så deilig! :D

Ja, men samtidig klarer jeg ikke slappe helt av da det har vært mye feil med bilen de 20 mnd vi har hatt den. 😅 Jaja, vi kommer oss sikkert til sykehuset med den og det er en betryggelse 😊

Anonymkode: 3944d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men samtidig klarer jeg ikke slappe helt av da det har vært mye feil med bilen de 20 mnd vi har hatt den. 😅 Jaja, vi kommer oss sikkert til sykehuset med den og det er en betryggelse 😊

Anonymkode: 3944d...ac6

Får håpe det går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi spente her hjemme og mannen superhappy. 

Sex har vært ganske off for min del i lang tid. Har gjerne gjort andre ting kun for han. Men nå får han kjørt seg. Hehe 

Trår til litt kjerringråd for å se om det er dette kroppen trenger for å få i gang litt fortere: sex og bryststimulering. 😛

Endret av Utålmidig.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Utålmidig.no skrev:

Veldig fint å gjøre. Så får man og en oppfriskning på hvilken vei man skal gå til føden om ønske 😛 ja, ville ringt inn å gitt beskjed.

 

Ja, godt å bli ferdig med det. Så er liksom småbarnsperioden snart ferdig 😛 hehe.

Gleder meg til å få tiden alene når minsten og starter til høsten. Blir fint for alle. Han er veldig klar for barnehage pg syntes det er kjedelig at bare storebror går. Vi bruler da en del åone barnehager. Men inke det samme. 

 

Ja, man kjenner etter hver minste ting nå før termin. Jeg tror og ofte, at nå må det begynne å skje mer med disse kynnerne eller andre tegn. 

Jeg har helt fra start trudd hu kommer 5.juni. Veldig ønskedato au. Hadde vært utrolig morro med tanke på dato på gutta. 

030415 førstemann

040317 andremann

Så om hun kommer 050519 ville vært stilig. :D

Krysser fingrene for at det kan klaffe slik når dere har barnepass. 

 

Så deilig. Nyt siste økt. Hehe

Kan jo starte knipeøvelser rett etter fødsel. Andre øvelser er jeg usikker på. Jeg var ute på mild joggetur/rask gange ett par dager etter fødsel sist. Måtte bare ut alene når alle sov :D😛 man kjenner vel hva ens begrensinger er. Er man vandt tiø å trene kan man helt sikkert bare lytte på kroppen og prøve seg litt frem? Får høre etter fødsel eller på sats når du skal dit

Åpen barnehage er fint å bruke når man ikke går i barnehage. 😊

05.05.19 er en fin dato så skjønner godt at du håper på det 😊

Oi,knipeøvelser rett etter fødsel faktisk . Understellet føltes ganske bedøvd sist gang 😅 Sist fikk jeg beskjed om at jeg kunne vente 14 dager med å starte mens søsteren min fikk beskjed om at hun kunne starte samme dag så det er tydeligvis ulike oppfatninger av jordmødre 😏

 

Mild joggetur et par dager etter fødsel hørtes heftig ut 😅 Det var det siste jeg tenkte på sist selv om jeg følte meg i god form. Har troen på å lytte til kroppen i alle fall 😊

Denne gangen skal jeg ta treningen veldig gradvis, har lest at det er viktigst å få kontroll på bekkenbunnen da det er grunnmuren i alle øvelsene. 

Nå for tida hvis jeg får et kraftig nys, lillegutt presser på blæra og jeg må skikkelig på do lekker det noen ganger litt urin ved nys. Tør ikke tenke på hvordan det hadde vært dersom jeg ikke hadde tatt knipeøvelser gjennom graviditeten.

Ble kjempesliten etter trening i dag og måtte ta meg 30 min på sofaen med hvile mens datter så på tv.

Hodet har vært festet siden uke 37, sikkert tidligere også. Enn hos dere?

Angående småbarnsperioden, hvis du regner den perioden som den når de er i barnehagen, så elsker jeg småbarnsperioden. Kjenner jeg gruer meg til 4-åringen begynner på skolen neste år. 

Kjenner det hadde vært fint om lillegutt kom 1.juni, altså neste lørdag 🤞

Anonymkode: 3944d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Utålmidig.no skrev:

Får håpe det går fint :)

Ja, satser på det. Jeg er i grunnen ganske avslappet 

Anonymkode: 3944d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Utålmidig.no skrev:

Nå er vi spente her hjemme og mannen superhappy. 

Sex har vært ganske off for min del i lang tid. Har gjerne gjort andre ting kun for han. Men nå får han kjørt seg. Hehe 

Trår til litt kjerringråd for å se om det er dette kroppen trenger for å få i gang litt fortere: sex og bryststimulering. 😛

Ja, er prostaglandiner i sperm og det kan hjelpe på 

Anonymkode: 3944d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Åpen barnehage er fint å bruke når man ikke går i barnehage. 😊

05.05.19 er en fin dato så skjønner godt at du håper på det 😊

Oi,knipeøvelser rett etter fødsel faktisk . Understellet føltes ganske bedøvd sist gang 😅 Sist fikk jeg beskjed om at jeg kunne vente 14 dager med å starte mens søsteren min fikk beskjed om at hun kunne starte samme dag så det er tydeligvis ulike oppfatninger av jordmødre 😏

 

Mild joggetur et par dager etter fødsel hørtes heftig ut 😅 Det var det siste jeg tenkte på sist selv om jeg følte meg i god form. Har troen på å lytte til kroppen i alle fall 😊

Denne gangen skal jeg ta treningen veldig gradvis, har lest at det er viktigst å få kontroll på bekkenbunnen da det er grunnmuren i alle øvelsene. 

Nå for tida hvis jeg får et kraftig nys, lillegutt presser på blæra og jeg må skikkelig på do lekker det noen ganger litt urin ved nys. Tør ikke tenke på hvordan det hadde vært dersom jeg ikke hadde tatt knipeøvelser gjennom graviditeten.

Ble kjempesliten etter trening i dag og måtte ta meg 30 min på sofaen med hvile mens datter så på tv.

Hodet har vært festet siden uke 37, sikkert tidligere også. Enn hos dere?

Angående småbarnsperioden, hvis du regner den perioden som den når de er i barnehagen, så elsker jeg småbarnsperioden. Kjenner jeg gruer meg til 4-åringen begynner på skolen neste år. 

Kjenner det hadde vært fint om lillegutt kom 1.juni, altså neste lørdag 🤞

Anonymkode: 3944d...ac6

Ja, har vært veldig fint for oss begge :)

:) ville vært veldig stilig med tanke på gutta og. 

 

Ja, etter første var verst. Men da revnet jeg en del. Derfor de ba meg knipe allerede da. Ble 2 grads men de trodde det var verre. Godt man ikke selv kan se :D

Med andre fikk jeg ett pyntesting. Akkurat der å revne igjen er ikke noe jeg tenker på. Skjer det så blir det som det blir. 

 

Haha. Ja. Fort å tisde på seg da! Her og. Ler eller nyser så tisser jeg på meg. 

 

Godt du fikk pause da mens det var tv tid :) mannen hokder seg nå hjemme, så veldig deilig. Da har jeg han tilgjengelig døgnet rundt frem til fødsel. I dag fikk jeg være sofasliter hele dagen ved ønske og behov. Utrolig godt. Ikke mye man klarer å bøye og bevege seg. 

 

Ja, tenker fra 0 til skolealder. Er mye fin tid og utrolig fascinerende å følge utviklingen. Vi er nettopp kommet igjennom den verste utviklingen for 4 åringen vår. Mye raserianfall og frustrasjon i laaang tid. Nå før fødsel og før hun kommer er det godt at vi er i en rolig periode. 

 

Wow. Allerede juni snart :o tida går altfor raskt! Man mister litt perspektiv på annet enn å vente på minsten skal ut. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er prostaglandiner i sperm og det kan hjelpe på 

Anonymkode: 3944d...ac6

Krysser fingrene for at kroppen reagerer "riktig". 

Fikk til "rier", kraftigere kynnere ved å stimulere niplene. Og det fortsatt i rytme selv også ei stund etterpå. 

Kynnerne mine har egentlig bare vært magen blir hard. Men ved dette ble det og murring som var ubehagelig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex funket for meg 😁 Fikk kynnere, slimproppen gikk og fødsel startet. Min slimpropp gikk og fikk litt blod i trusen noen dager før fødsel. Sånn apropos slimpropp. Den var også sånn tjukk og hvitgulaktig.

Tips til deg som er førstegangs: bruk pusten og prøv å slappe av. Bruk tyngdekraften og husk at fødsel ikke er en prestasjon ❤️ Man mister fullstendig kontroll over kroppen, og da er det viktig å slappe av. 

Og et tips som egentlig er mye viktigere enn fødsel: ikke ha for mange planer og høye tanker om den første barseltiden. Tiden rett etter fødsel er en følelsesmessig Berg-og-dalbane. Alle tenker og snakker så mye om fødsel, men så lite om tiden etterpå. Fødsel går fort over, og plutselig er livet ditt endret fra et sekund til et annet. Det syns jeg var skikkelig tøft, selv om min fødsel egentlig også var rimelig tøff, så var tiden etterpå mye tøffere. Det er en stor overgang å bli mamma og pappa for et skjørt lite vesen, som trenger deg hele tiden, og ingenting blir som man har tenkt. Bruk tid på å være snill og raus med deg selv. Kommuniser med partneren din og bli et bra team. Dette blir veldig fint! Å være mamma (og pappa) er det fineste i verden ❤️ 

Lykke til alle sammen 🙌🏼🌸

Anonymkode: d9e72...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sex funket for meg 😁 Fikk kynnere, slimproppen gikk og fødsel startet. Min slimpropp gikk og fikk litt blod i trusen noen dager før fødsel. Sånn apropos slimpropp. Den var også sånn tjukk og hvitgulaktig.

Tips til deg som er førstegangs: bruk pusten og prøv å slappe av. Bruk tyngdekraften og husk at fødsel ikke er en prestasjon ❤️ Man mister fullstendig kontroll over kroppen, og da er det viktig å slappe av. 

Og et tips som egentlig er mye viktigere enn fødsel: ikke ha for mange planer og høye tanker om den første barseltiden. Tiden rett etter fødsel er en følelsesmessig Berg-og-dalbane. Alle tenker og snakker så mye om fødsel, men så lite om tiden etterpå. Fødsel går fort over, og plutselig er livet ditt endret fra et sekund til et annet. Det syns jeg var skikkelig tøft, selv om min fødsel egentlig også var rimelig tøff, så var tiden etterpå mye tøffere. Det er en stor overgang å bli mamma og pappa for et skjørt lite vesen, som trenger deg hele tiden, og ingenting blir som man har tenkt. Bruk tid på å være snill og raus med deg selv. Kommuniser med partneren din og bli et bra team. Dette blir veldig fint! Å være mamma (og pappa) er det fineste i verden ❤️ 

Lykke til alle sammen 🙌🏼🌸

Anonymkode: d9e72...923

Krysser fingre og tær på at alt klaffer nå. For æ har fått nok av å gå gravid 😛 Men men. De kommer jo ut om jeg så må over termin. Man har bare så forventninger om før siden de to andre kom 2 uker før termin.

 

Lykke til :) Ser frem til å kunne herje og kose meg med gutta og kose med  lillemor om ikke lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Utålmidig.no skrev:

Ja, har vært veldig fint for oss begge :)

:) ville vært veldig stilig med tanke på gutta og. 

 

Ja, etter første var verst. Men da revnet jeg en del. Derfor de ba meg knipe allerede da. Ble 2 grads men de trodde det var verre. Godt man ikke selv kan se :D

Med andre fikk jeg ett pyntesting. Akkurat der å revne igjen er ikke noe jeg tenker på. Skjer det så blir det som det blir. 

 

Haha. Ja. Fort å tisde på seg da! Her og. Ler eller nyser så tisser jeg på meg. 

 

Godt du fikk pause da mens det var tv tid :) mannen hokder seg nå hjemme, så veldig deilig. Da har jeg han tilgjengelig døgnet rundt frem til fødsel. I dag fikk jeg være sofasliter hele dagen ved ønske og behov. Utrolig godt. Ikke mye man klarer å bøye og bevege seg. 

 

Ja, tenker fra 0 til skolealder. Er mye fin tid og utrolig fascinerende å følge utviklingen. Vi er nettopp kommet igjennom den verste utviklingen for 4 åringen vår. Mye raserianfall og frustrasjon i laaang tid. Nå før fødsel og før hun kommer er det godt at vi er i en rolig periode. 

 

Wow. Allerede juni snart :o tida går altfor raskt! Man mister litt perspektiv på annet enn å vente på minsten skal ut. 

 

 

Tida går skikkelig fort ja... For meg føles det litt uvirkelig at babyen kan komme når som helst. 

Så deilig at dere er i en rolig periode nå med 4-åringen. Det er mye som skjer i en liten kropp. Jeg elsker 4-årsalder. Det å kunne snakke så mye med barnet synes jeg er magisk. 

Så deilig at du fikk være sofasliter og at mannen din holder seg hjemme 😊 Man skal ikke undervurdere hvor krevende det kan være for kroppen å være gravid. 

Mannen min har hatt eksamensperiode og er nå inne i en periode med gruppearbeid så etter at permisjonen har startet har jeg tatt mye av jobben med datteren vår og husarbeid . Han tar seg heldigvis av alt av klesvask og det hjelper. 

Lillegutt har vært ekstra aktiv i dag og sparkene blir bare sterkere og sterkere for hver dag. Kan det være et tegn?

Jeg er ikke klar enda, vil vente til 1.juni 🤞😅

Revning høres vondt ut, men man merker det kanskje ikke?

Det første jeg spurte om sist var "revnet jeg"? Det ble bare to pynteting. 

Søsteren min fødte en jente på hele 4240 gram og måtte ikke ha et eneste sting! Så vekta på barnet trenger tydeligvis ikke ha betydning . Min forrige baby veide 3,3 kg

 

Anonymkode: 3944d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tida går skikkelig fort ja... For meg føles det litt uvirkelig at babyen kan komme når som helst. 

Så deilig at dere er i en rolig periode nå med 4-åringen. Det er mye som skjer i en liten kropp. Jeg elsker 4-årsalder. Det å kunne snakke så mye med barnet synes jeg er magisk. 

Så deilig at du fikk være sofasliter og at mannen din holder seg hjemme 😊 Man skal ikke undervurdere hvor krevende det kan være for kroppen å være gravid. 

Mannen min har hatt eksamensperiode og er nå inne i en periode med gruppearbeid så etter at permisjonen har startet har jeg tatt mye av jobben med datteren vår og husarbeid . Han tar seg heldigvis av alt av klesvask og det hjelper. 

Lillegutt har vært ekstra aktiv i dag og sparkene blir bare sterkere og sterkere for hver dag. Kan det være et tegn?

Jeg er ikke klar enda, vil vente til 1.juni 🤞😅

Revning høres vondt ut, men man merker det kanskje ikke?

Det første jeg spurte om sist var "revnet jeg"? Det ble bare to pynteting. 

Søsteren min fødte en jente på hele 4240 gram og måtte ikke ha et eneste sting! Så vekta på barnet trenger tydeligvis ikke ha betydning . Min forrige baby veide 3,3 kg

 

Anonymkode: 3944d...ac6

Ja, vi kan ha mange meningsfulle samtaler.  Han er og blitt flink til å sette ord på følelser og fortelle hva som er galt uten å klikke heilt. 

 

Det nytes godt :)! Hehe. Men blir og godt å kunne styre uten bekkenplager og at man blir stuptrøtt.

 

Så godt man kan dele litt på det. 

De kan tørne helt vilt innni magen ja. Hun her og. Skikkelig ubehagelig til tider. Så sliter de seg ut og kan fort ha et døgn eller to som er veldig rolig. 

Hun har nettopp hatt to dager veldig rolig. Fått noe respons og kjent hikking. Først ved middag i dag hun tørna vilt igjen. 

Jeg merka ikke noe til revning. Det verste av fødsel og revnibg var faktisk å sy etterpå. Man har liksom endelig blitt ferdig med fødselm så er man jo litt øm. Så når alt har roa seg, da skal de begynne å styre der nede. 

 

Hehe 😛 første endte jeg å presse uten rier. Jeg overhørte de snakket ombat pulsen hans gikk så mye ned på slutten. Så de ville vurdere tiltak. Hun ene sa til meg press godt på neste ri. Det hadde jeg ikke tid til å vente på. Brukte 30 min på å få han ut. Så da tenkte jeg bare at nå er det bare å få han ut. Så presset det jeg kunne uten rier.

Andre kom ut med rier. Så har kanskje litt tro på at det kan ha noe å si? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 20.41, Anonym bruker skrev:

Oi, Du er litt av en maskin som studerer parallellt med at du er høygravid. ✍😃 Imponerende!

Kjenner meg igjen i at det er mye jeg vil rekke å gjøre, men dette er mer sånne ting som kan vente, eks lage opp mat som kan puttes i fryser, få opp bedsidecrib og sortere klær. 

Heldigvis for deg er det vanlig at førstegangsgravide går noen dager over terminen. 

Ja, skal ringe føden først og så bestille taxi. Bilen vår er på verksted og må sannsynligvis vrakes (ja, slikt med selvsagt skje mens jeg er høygravid) 😂 Jeg snakket med pappa og han sa at det bare var å bestille ambulanse , men det kan man ikke bestille uten videre. 

Anonymkode: 3944d...ac6

Merker det er tungt å kombinere studier og graviditet nå da 😅 Jeg har fått enda mer vondt i ryggen og nedover i rumpa, og får spesielt vondt når jeg må sitte så mye og lenge 😑

I går kveld og nå i kveld har jeg også begynt å få menslignende smerter, ikke veldig vondt heldigvis, men det er nytt. Vet ikke om det skyldes modning? 

Så deilig dere har fått fiksa bilen da 😊 (så det i et annet innlegg her), en bekymring mindre. Vi har ikke bil, så blir nok taxi på oss. Kunne jo ringt moren min også (hun er pensjonist og bor bare 5 min unna oss med bil), men hun bekymrer seg så fort, så tror hun bare blir bekymra og stressa hvis hun vet at jeg føder 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.5.2019 den 7.55, Utålmidig.no skrev:

Ikke vært borti selv, men denne gangen overanalyserer jeg alt sisen jeg har hatt masse ulike symptomer jeg ikke har hatt før. Spennende at ting er annerledes denne gang. Selv om mange av disse har værtt ekstremt slitsomme og plagsomme. 

Ja, slimproppen kan gå dager eller uker før fødsel. Samme med alt annet. Eneste sikre tegn er at man får rier. 

 

Lykke til :D

Har de siste dagene fått enda mer vondt i ryggen og det sprer seg nedover i rumpeballene. Siste 2 kveldene nå har jeg også hatt menssmerter/mensmurringer, noe som er nytt. Fryktelig frustrerende, for ikke lett å sitte å jobbe med skole da 😅 Hvordan går det med deg? Fått noe fart på fødselen? (Leste noen andre innlegg her med forskjellige tiltak 😉)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Hirka89 skrev:

Merker det er tungt å kombinere studier og graviditet nå da 😅 Jeg har fått enda mer vondt i ryggen og nedover i rumpa, og får spesielt vondt når jeg må sitte så mye og lenge 😑

I går kveld og nå i kveld har jeg også begynt å få menslignende smerter, ikke veldig vondt heldigvis, men det er nytt. Vet ikke om det skyldes modning? 

Så deilig dere har fått fiksa bilen da 😊 (så det i et annet innlegg her), en bekymring mindre. Vi har ikke bil, så blir nok taxi på oss. Kunne jo ringt moren min også (hun er pensjonist og bor bare 5 min unna oss med bil), men hun bekymrer seg så fort, så tror hun bare blir bekymra og stressa hvis hun vet at jeg føder 😅

Ikke godt. Paracet hjelper om det blir for ille. Selv vært mot å ta medisiner, men paracet er ikke farlig i perioder. Vet jeg at jeg skal gå eller sitte mye stille på stol har jeg tatt dette.

Jeg hadde skikkelig låsning som minner om det du har. Ble så ille at jeg ikke kunne gå. Fysio hjalp etter første time. Kan være lurt å ta ett par timer der. Man kan selv bare bestille time. Første time ble råd på holdning og diverse. Andre timen var avspenningsøvelser. Og vipps så hjalp det. 

 

Høres ut som modning ja. :) lover bra ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Hirka89 skrev:

Merker det er tungt å kombinere studier og graviditet nå da 😅 Jeg har fått enda mer vondt i ryggen og nedover i rumpa, og får spesielt vondt når jeg må sitte så mye og lenge 😑

I går kveld og nå i kveld har jeg også begynt å få menslignende smerter, ikke veldig vondt heldigvis, men det er nytt. Vet ikke om det skyldes modning? 

Så deilig dere har fått fiksa bilen da 😊 (så det i et annet innlegg her), en bekymring mindre. Vi har ikke bil, så blir nok taxi på oss. Kunne jo ringt moren min også (hun er pensjonist og bor bare 5 min unna oss med bil), men hun bekymrer seg så fort, så tror hun bare blir bekymra og stressa hvis hun vet at jeg føder 😅

Fullt forståelig at det er tungt å kombinere studier og det å være høygravid. Hva studerer du?

Er det som murringer det du har? Forrige fødsel fikk jeg murringer 8 timer før babyen var født. Murringer kan være modning tror jeg ja.

Deilig at bilen er fikset ja. Vi må bare få hentet den på verkstedet. Samboer foreslo at jeg kunne hente den i morgen, men jeg liker ikke å kjøre i Oslo, med mindre det er plasser jeg har kjørt før.

Er vel ganske klassisk mødre å bekymre seg fort så jeg skjønner at dere tar taxi  til sykehus 😊

Anonymkode: 3944d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Hirka89 skrev:

Har de siste dagene fått enda mer vondt i ryggen og det sprer seg nedover i rumpeballene. Siste 2 kveldene nå har jeg også hatt menssmerter/mensmurringer, noe som er nytt. Fryktelig frustrerende, for ikke lett å sitte å jobbe med skole da 😅 Hvordan går det med deg? Fått noe fart på fødselen? (Leste noen andre innlegg her med forskjellige tiltak 😉)

Svarte deg på ryggsmerter i andre innlegget. 

 

Spennende med murring, modnibg på gang ;D 

Ikke noe tegn enda til at det starter. Men kroppen jobber enda med modning. Kynner  og murring. Så en falsk rie innimellom. 

Mine rier har tidligere starta med at kynnerne jobber fra toppen av mage, nedover til murring, bak i rygg. Får ett par av disse innimellom. Men regner med fødsel starter neste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Utålmidig.no skrev:

Svarte deg på ryggsmerter i andre innlegget. 

 

Spennende med murring, modnibg på gang ;D 

Ikke noe tegn enda til at det starter. Men kroppen jobber enda med modning. Kynner  og murring. Så en falsk rie innimellom. 

Mine rier har tidligere starta med at kynnerne jobber fra toppen av mage, nedover til murring, bak i rygg. Får ett par av disse innimellom. Men regner med fødsel starter neste uke

Kanskje jeg får prøve en paracet i morgen da, har en lang dag foran meg med oppgaveskriving da 😅 Hvis ikke får jeg kanskje vurdere fysio eller noe 😊

Håper ikke mensmurringene betyr at noe er på gang helt enda, jeg må hvertfall bli ferdig med hjemmeeksamen jeg har 3-6 juni, så får heller siste oppgaven etter det være 😜

Spennende å se hvordan det går med deg da hvis du har falske rier allerede nå 😊 Du hadde vel egentlig termin 18 juni? Men kanskje det skjer noe snart da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fullt forståelig at det er tungt å kombinere studier og det å være høygravid. Hva studerer du?

Er det som murringer det du har? Forrige fødsel fikk jeg murringer 8 timer før babyen var født. Murringer kan være modning tror jeg ja.

Deilig at bilen er fikset ja. Vi må bare få hentet den på verkstedet. Samboer foreslo at jeg kunne hente den i morgen, men jeg liker ikke å kjøre i Oslo, med mindre det er plasser jeg har kjørt før.

Er vel ganske klassisk mødre å bekymre seg fort så jeg skjønner at dere tar taxi  til sykehus 😊

Anonymkode: 3944d...ac6

Jeg holder på med mastergraden min i Bibliotek og Informasjonsvitenskap 😊 er på 1 året, så håpet jo jeg skulle rekke å fullføre det nå før sommeren. Men det spørs vel, så er forberedt nå på at den siste eksamensoppgaven kanskje må utsettes til etter sommerferien hvertfall. Men vi får se 😊

Kjennes ut som svake mensensmerter som verker både foran og bak i ryggen, hadde det som sagt i går kveld og nå i kveld. Men merker ikke noe til det i natt eller på dagtid. Men vondt og verking i ryggen/rumpa er konstant, men føles mye bedre når jeg ligger :)

skjønner godt du ikke vil kjøre i Oslo 😅Bodde i Oslo i 8-9 år før vi flytta hjem til Drammen igjen. Tar tid å lære seg hvor man kan kjøre og hvor det er enveiskjørt (føles som alle gater er enveiskjørt 🙄, så man kan fort kjøre seg fast!

Tror du fødsel hos deg nærmer seg da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hirka89 skrev:

Jeg holder på med mastergraden min i Bibliotek og Informasjonsvitenskap 😊 er på 1 året, så håpet jo jeg skulle rekke å fullføre det nå før sommeren. Men det spørs vel, så er forberedt nå på at den siste eksamensoppgaven kanskje må utsettes til etter sommerferien hvertfall. Men vi får se 😊

Kjennes ut som svake mensensmerter som verker både foran og bak i ryggen, hadde det som sagt i går kveld og nå i kveld. Men merker ikke noe til det i natt eller på dagtid. Men vondt og verking i ryggen/rumpa er konstant, men føles mye bedre når jeg ligger :)

skjønner godt du ikke vil kjøre i Oslo 😅Bodde i Oslo i 8-9 år før vi flytta hjem til Drammen igjen. Tar tid å lære seg hvor man kan kjøre og hvor det er enveiskjørt (føles som alle gater er enveiskjørt 🙄, så man kan fort kjøre seg fast!

Tror du fødsel hos deg nærmer seg da? 

Hvis du kan utsette eksamen til etter sommerferien er det ikke så ille. Noen må vente et helt skoleår før de kan få utsatt eksamen, men håper du får det som du ønsker 😊

Kjøring i Oslo er ikke enkelt nei. Jeg kjører kun korte strekninger, eks nærområdet, Sognsvann etc,men ellers overlater jeg alt til samboer, feig som jeg er 😂

Det kan være modning på gang hos deg 😊 Spennende.

Jeg aner ikke om fødselen nærmer seg. I motsetning til sist gang så går jeg ikke i ventemodus. Sist gikk jeg i ventemodus fra uke 37 og baby ble født i uke 41+2 (6 dager over termin) Så jeg ble psykisk nedbrutt. Det orker jeg ikke denne gangen og tenker jeg skal nyte siste tiden som gravid. 😄

Anonymkode: 3944d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hirka89 skrev:

Kanskje jeg får prøve en paracet i morgen da, har en lang dag foran meg med oppgaveskriving da 😅 Hvis ikke får jeg kanskje vurdere fysio eller noe 😊

Håper ikke mensmurringene betyr at noe er på gang helt enda, jeg må hvertfall bli ferdig med hjemmeeksamen jeg har 3-6 juni, så får heller siste oppgaven etter det være 😜

Spennende å se hvordan det går med deg da hvis du har falske rier allerede nå 😊 Du hadde vel egentlig termin 18 juni? Men kanskje det skjer noe snart da 😉

Ja, veldig godt å unngå for mye smerter nå på slutten :)

. Ja, 18. Juni. Og krysser fingrene for at hun er uke innenfor 2 uker slik de to andre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du kan utsette eksamen til etter sommerferien er det ikke så ille. Noen må vente et helt skoleår før de kan få utsatt eksamen, men håper du får det som du ønsker 😊

Kjøring i Oslo er ikke enkelt nei. Jeg kjører kun korte strekninger, eks nærområdet, Sognsvann etc,men ellers overlater jeg alt til samboer, feig som jeg er 😂

Det kan være modning på gang hos deg 😊 Spennende.

Jeg aner ikke om fødselen nærmer seg. I motsetning til sist gang så går jeg ikke i ventemodus. Sist gikk jeg i ventemodus fra uke 37 og baby ble født i uke 41+2 (6 dager over termin) Så jeg ble psykisk nedbrutt. Det orker jeg ikke denne gangen og tenker jeg skal nyte siste tiden som gravid. 😄

Anonymkode: 3944d...ac6

 

4 timer siden, Utålmidig.no skrev:

Ja, veldig godt å unngå for mye smerter nå på slutten :)

. Ja, 18. Juni. Og krysser fingrene for at hun er uke innenfor 2 uker slik de to andre 

Spennende å se hva som skjer fremover for oss alle sammen 😊 Vi får holde hverandre oppdatert på utvikling og fødsel 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hirka89 skrev:

 

Spennende å se hva som skjer fremover for oss alle sammen 😊 Vi får holde hverandre oppdatert på utvikling og fødsel 😁

Ja, oppdatering er spennende 😊

I går prøvde jeg å montere babyens bedsidecrib. Selv om det var få deler å montere så skjønte jeg ikke logikken. Føler meg som en idiot når det kommer til montering. Flere som har det slik? 😅

I dag var jeg og så på bilstol til baby. Har fått barnas hus til å holde av en. Ble så lettet da den var enkel å feste 😊

I morgen blir 4,5 åringen hentet av sin bestefar og de tar fly til Nord-Norge. 9 dager skal hun være borte. Blir å savne henne kjempemye 😪 Jeg vet at hun må reise siden vi trenger barnevakt, men uansett. 

Anonymkode: 3944d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hirka89 skrev:

 

Spennende å se hva som skjer fremover for oss alle sammen 😊 Vi får holde hverandre oppdatert på utvikling og fødsel 😁

Ja, dette er kjempespennende :)!

Flere kommentarer i dag på at magen har sunket. Føler selv ikke noe veldig merkbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, oppdatering er spennende 😊

I går prøvde jeg å montere babyens bedsidecrib. Selv om det var få deler å montere så skjønte jeg ikke logikken. Føler meg som en idiot når det kommer til montering. Flere som har det slik? 😅

I dag var jeg og så på bilstol til baby. Har fått barnas hus til å holde av en. Ble så lettet da den var enkel å feste 😊

I morgen blir 4,5 åringen hentet av sin bestefar og de tar fly til Nord-Norge. 9 dager skal hun være borte. Blir å savne henne kjempemye 😪 Jeg vet at hun må reise siden vi trenger barnevakt, men uansett. 

Anonymkode: 3944d...ac6

Du er ikke alene! Montering pleier å gå noenlunde ok. Men ofte blir det sånn halvveis ordentlig. Prakteksemplar er ikea kjøp. Kjøpte skap til ganga. Endte med at mannen måtte kappe av øverste del, fordi høyde tenkte jo ikke æ på. Og da var skapet så montert og ødelagt at vi ikke kunne fått retur :D

Det er en fordel. Kan bli knotete og tungvindt om det er vanskelig. Man tar jo gjerne setet ut og inn noen ganger. 

 

Åå. Alltid stort savn. Gleden er jo kvslitetstifmd med besteforeldre da. Så får dere nyte pausen så godt dere kan. 

Mine foreldre bor like ved. Men bare de er der en dag eller på overnatting savner man de med ei gang ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...