Hirka89 Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Jeg er fĂžrstegangs gravid og har termin 10 juni  SĂ„ nĂ„ begynner det Ă„ nĂŠrme seg med stormskritt. Jeg er naturlig nok veldig spent og gleder meg veldig, samtidig som jeg gruer meg litt đ  Har dessverre ingen nĂŠre venner med barn eller som skal ha barn i nĂŠrmeste fremtid, sĂ„ ikke sĂ„ mange Ă„ snakke med graviditet og barn med. Lurer derfor pĂ„ om det er noen flere her med termin i juni  ? Er du ogsĂ„ fĂžrstegangs eller har du barn fra fĂžr? Hvordan er formen deres nĂ„? Og har dere noen erfaringer eller forventninger nĂ„r det gjelder fĂždsel  ?
UtĂ„lmidig.no Skrevet 6. mai 2019 #2 Skrevet 6. mai 2019 PĂ„ 25.3.2019 den 12.53, Hirka89 skrev: Jeg er fĂžrstegangs gravid og har termin 10 juni  SĂ„ nĂ„ begynner det Ă„ nĂŠrme seg med stormskritt. Jeg er naturlig nok veldig spent og gleder meg veldig, samtidig som jeg gruer meg litt đ  Har dessverre ingen nĂŠre venner med barn eller som skal ha barn i nĂŠrmeste fremtid, sĂ„ ikke sĂ„ mange Ă„ snakke med graviditet og barn med. Lurer derfor pĂ„ om det er noen flere her med termin i juni  ? Er du ogsĂ„ fĂžrstegangs eller har du barn fra fĂžr? Hvordan er formen deres nĂ„? Og har dere noen erfaringer eller forventninger nĂ„r det gjelder fĂždsel  ? Jeg har termin 18 juni og har trua pĂ„ 5. Juni. Begge gutta kom 2 uker fĂžr termin. SĂ„ hĂ„per likedan nĂ„ Formen varrierer da vi har snart 3 tette. Merker forskjell allerede fĂžrste uka jeg var gravid. Hetetokter, sĂ„ kom uggen/kvalmen, sĂ„ fin i lang periode. Kjente liv allerde i uke 9. SupertrĂžtt og slitt masse med bekkenlĂ„sning. Med guttene hadde jeg ingenting av symptomer annet enn uteblitt mens og kjente liv i magen ganske tidlig, ca uke 12/13. En pĂ„ 4 Ă„r, en pĂ„ 2 Ă„r og snart ei lita tulle FĂždselstips: beveg deg mye, sitt gjerne pĂ„ yogaball eller pĂ„ huk pĂ„ ei matte og gyng frem og tilbake. GĂ„ rundt. Tyngdekraft hjelper mot smerter og hjelper for lettere fĂždsel. FĂždsel 1: aktiv fĂždsel 5 timer med 30 min pressrier. Lystgass og petedin (morfin liknende via veneflon) gikk rundt, satt pĂ„ huk i seng og fĂždte liggende. Vannet gikk pĂ„ natta noen timer fĂžr aktiv fĂždsel. FĂždsel 2. Aktiv fĂždsel 1 time og 20 min. Pressrier 1 min. Satt pĂ„ yogaball i start. Avslutta pĂ„ matte pĂ„ gulv. Satt pĂ„ huk og gynget. Vannet og pressrier kom samtidig.  Veldig spent pĂ„ kommende fĂždsel. Hvordan gĂ„r det med deg?   Â
Hirka89 Skrevet 7. mai 2019 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2019 13 timer siden, UtĂ„lmidig.no skrev: Jeg har termin 18 juni og har trua pĂ„ 5. Juni. Begge gutta kom 2 uker fĂžr termin. SĂ„ hĂ„per likedan nĂ„ Formen varrierer da vi har snart 3 tette. Merker forskjell allerede fĂžrste uka jeg var gravid. Hetetokter, sĂ„ kom uggen/kvalmen, sĂ„ fin i lang periode. Kjente liv allerde i uke 9. SupertrĂžtt og slitt masse med bekkenlĂ„sning. Med guttene hadde jeg ingenting av symptomer annet enn uteblitt mens og kjente liv i magen ganske tidlig, ca uke 12/13. En pĂ„ 4 Ă„r, en pĂ„ 2 Ă„r og snart ei lita tulle FĂždselstips: beveg deg mye, sitt gjerne pĂ„ yogaball eller pĂ„ huk pĂ„ ei matte og gyng frem og tilbake. GĂ„ rundt. Tyngdekraft hjelper mot smerter og hjelper for lettere fĂždsel. FĂždsel 1: aktiv fĂždsel 5 timer med 30 min pressrier. Lystgass og petedin (morfin liknende via veneflon) gikk rundt, satt pĂ„ huk i seng og fĂždte liggende. Vannet gikk pĂ„ natta noen timer fĂžr aktiv fĂždsel. FĂždsel 2. Aktiv fĂždsel 1 time og 20 min. Pressrier 1 min. Satt pĂ„ yogaball i start. Avslutta pĂ„ matte pĂ„ gulv. Satt pĂ„ huk og gynget. Vannet og pressrier kom samtidig.  Veldig spent pĂ„ kommende fĂždsel. Hvordan gĂ„r det med deg?    Hei  SĂ„ hyggelig med svar! Ja da har jo du litt erfaring med bĂ„de fĂždsel og barn, selv om jeg skjĂžnner fĂždsel kan vĂŠre veldig forskjellig fra gang til gang. Var pĂ„ sĂ„nn journalfĂžring pĂ„ sykehuset i gĂ„r og snakket med jordmor. Hun var veldig opptatt av Ă„ snakke om fĂždsel og hadde masse fint Ă„ si, sĂ„ det var fint Ă„ ha en sĂ„nn samtale syntes jeg siden jeg er fĂžrstegangs. Jeg gleder meg ikke spesielt til fĂždsel, men jeg gruer meg ikke heller  Siden jeg ikke har noe forutsetning for Ă„ si noe om hvordan det kommer til Ă„ bli Ă„ fĂžde, hvordan jeg kommer til Ă„ reagere, eller hvordan jeg hĂ„per eller tenker at det vil bli, sĂ„ tar jeg ting veldig som de kommer. Jordmor syntes det var en veldig fin tankegang hvert fall. Formen min er stort sett fin, og har vĂŠrt det store deler av svangerskapet, heldigvis. FĂžrst nĂ„ siste mĂ„neden har jeg blitt sykemeldt fra jobb grunnet rygg og bekkensmerter, samt mye nedpress, sĂ„ orker ikke gĂ„, stĂ„ eller gjĂžre sĂ„ mye i mer enn noen minutter av gangen, noe som er litt upraktisk  Men nĂ„ er det heldigvis ikke sĂ„ mange ukene igjen. Jeg har som sagt termin 10 juni, men jeg hĂ„per jeg gĂ„r over tia jeg da. Jeg er nemlig student og holder pĂ„ med mastergraden min, sĂ„ jeg har 2 semesteroppgaver og en hjemmeeksamen igjen, hvor siste har innlevering 10 juni! SĂ„ jeg hĂ„per jeg skal rekke Ă„ fullfĂžre det. OgsĂ„ har ogsĂ„ samboeren min sin siste eksamen 12 juni. SĂ„ 15 juni hadde vĂŠrt fint tenker jeg. SĂ„ rekker vi kanskje Ă„ slappe av et par dager mellom eksamen og fĂždsel. Men gleder meg veldig til Ă„ se den lille gutten min snart! Merker det er vanskelig Ă„ konsentrere pĂ„ andre ting nĂ„Â
UtĂ„lmidig.no Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 4 timer siden, Hirka89 skrev: Hei  SĂ„ hyggelig med svar! Ja da har jo du litt erfaring med bĂ„de fĂždsel og barn, selv om jeg skjĂžnner fĂždsel kan vĂŠre veldig forskjellig fra gang til gang. Var pĂ„ sĂ„nn journalfĂžring pĂ„ sykehuset i gĂ„r og snakket med jordmor. Hun var veldig opptatt av Ă„ snakke om fĂždsel og hadde masse fint Ă„ si, sĂ„ det var fint Ă„ ha en sĂ„nn samtale syntes jeg siden jeg er fĂžrstegangs. Jeg gleder meg ikke spesielt til fĂždsel, men jeg gruer meg ikke heller  Siden jeg ikke har noe forutsetning for Ă„ si noe om hvordan det kommer til Ă„ bli Ă„ fĂžde, hvordan jeg kommer til Ă„ reagere, eller hvordan jeg hĂ„per eller tenker at det vil bli, sĂ„ tar jeg ting veldig som de kommer. Jordmor syntes det var en veldig fin tankegang hvert fall. Formen min er stort sett fin, og har vĂŠrt det store deler av svangerskapet, heldigvis. FĂžrst nĂ„ siste mĂ„neden har jeg blitt sykemeldt fra jobb grunnet rygg og bekkensmerter, samt mye nedpress, sĂ„ orker ikke gĂ„, stĂ„ eller gjĂžre sĂ„ mye i mer enn noen minutter av gangen, noe som er litt upraktisk  Men nĂ„ er det heldigvis ikke sĂ„ mange ukene igjen. Jeg har som sagt termin 10 juni, men jeg hĂ„per jeg gĂ„r over tia jeg da. Jeg er nemlig student og holder pĂ„ med mastergraden min, sĂ„ jeg har 2 semesteroppgaver og en hjemmeeksamen igjen, hvor siste har innlevering 10 juni! SĂ„ jeg hĂ„per jeg skal rekke Ă„ fullfĂžre det. OgsĂ„ har ogsĂ„ samboeren min sin siste eksamen 12 juni. SĂ„ 15 juni hadde vĂŠrt fint tenker jeg. SĂ„ rekker vi kanskje Ă„ slappe av et par dager mellom eksamen og fĂždsel. Men gleder meg veldig til Ă„ se den lille gutten min snart! Merker det er vanskelig Ă„ konsentrere pĂ„ andre ting nÄ Ja, det finnes ingen fasitt. Hehe. Jeg er sĂ„ fryktelig spent pĂ„ hvor fort det gĂ„r denne gang da begge mine har gĂ„tt veldig fort. Veldig fin innstilling. Babyen skal jo ut uansett hvordan. Hehe. NĂ„r man allerede er sĂ„nn innstilt nĂ„ kommer du til Ă„ takle det som skjer veldig fint. Kroppen vĂ„r er laget for det som skal skje. SĂ„ er bare Ă„ slippe kontrollen og fĂžlge kroppen sĂ„ godt man kan. Vondt er det uansett, đ men nĂ„r man er innstilt pĂ„ at det gĂ„r bra og klarer Ă„ slappe av og jobbe med kroppen fĂžles det utrolig godt i alle smertene. HĂ„per du og fĂ„r en flott fĂždsel. <3  Wow. Da har du mye pĂ„ gang frem til fĂždsel.! Lykke til  Merker ogsĂ„ at det er veldig vanskelig Ă„ fokusere pĂ„ andre ting enn baby i magen og det som snart er i vente.  NĂ„ er jeg litt tvungen til Ă„ ha fokus pĂ„ mine to nĂ„r mannen er bortreist med jobb. Minste har jeg hjemme frem til hĂžsten nĂ„ og eldste gĂ„r i barnehage. FĂ„r ellers god hjelp fra foreldrene mine. Det hjelper nĂ„ mot slutten.  HĂžres slitsomt ut med bekken. Selv vĂŠrt igjennom og kjenner til tider at det ikke er godt. SĂ„ vet hvor slitsomt og plagsomt det er. Man vil jo sĂ„ gjerne bevege seg. Og magen som er stor hjelper ikke stort det heller đ SĂ„ bra du har hatt et fint svangerskap. Det hjelper masse for hva som er i vente. HĂ„per bekken ikke blir for plagsomt og at du fĂ„r slappet av fĂžr fĂždsel er i gang. Det Ă„ bli foreldre er helt ubeskrivelig. En utrolig flott opplevelse. Jeg gleder meg masse til lillesĂžster er pĂ„ plass og jeg kan gjĂžre mer sammen med guttene mine igjen. Jeg fĂžler da og at familien er komplett â€ïžÂ :p Blir fint med overskudd og mer bevegelighet igjen. Av erfaring har jeg hatt masse overskudd etter begge fĂždslene fĂžrste 2-4 ukene fĂžr trĂžttheten overtar. Lykkerus og masse positive hormoner herjet i kroppen etter fĂždselen.     Â
UtÄlmidig.no Skrevet 20. mai 2019 #5 Skrevet 20. mai 2019 Hvordan gÄr det?  Jeg har litt plagsomme kynnere som gir en varm fÞlelse i kroppen og smÄnervÞs. Gir litt lÞs mage og er veldig rastlaus og sliten. Venter og venter. FÄtt litt nok nÄ. Hehe
Hirka89 Skrevet 20. mai 2019 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2019 Hei Jo det gĂ„r greit nok. Synes formen varierer en del fra dag til dag. Noen dager er jeg kjempe sliten og orker lite, andre dager er bedre. Ellers sliter jeg mye nĂ„ med vond rygg og nedpress. SĂ„ det Ă„ bevege seg for mye er ikke bra. Men fĂ„r mest vondt av Ă„ sitte for mye stille, noe som er upraktisk da jeg har veldig mye skole Ă„ rekke pĂ„ kort tid đ  SĂ„ jeg er bĂ„de stressa, frustrert og sliten over at jeg mĂ„ jobbe sĂ„ mye med skole i ukene fremover nĂ„, vil helst bare slappe av og fĂ„ ut denne ungen snart đ samtidig som jeg hĂ„per han kommer pĂ„ overtid sĂ„ jeg kanskje rekker Ă„ bli ferdig med skole, sĂ„ jeg skal slippe Ă„ ta det opp i permisjonstiden min. SĂ„ kjenner igjen fĂžlelsen av Ă„ ha fĂ„tt nok đ hvorfor er du smĂ„nervĂžs?
UtĂ„lmidig.no Skrevet 20. mai 2019 #7 Skrevet 20. mai 2019 1 time siden, Hirka89 skrev: Hei Jo det gĂ„r greit nok. Synes formen varierer en del fra dag til dag. Noen dager er jeg kjempe sliten og orker lite, andre dager er bedre. Ellers sliter jeg mye nĂ„ med vond rygg og nedpress. SĂ„ det Ă„ bevege seg for mye er ikke bra. Men fĂ„r mest vondt av Ă„ sitte for mye stille, noe som er upraktisk da jeg har veldig mye skole Ă„ rekke pĂ„ kort tid đ  SĂ„ jeg er bĂ„de stressa, frustrert og sliten over at jeg mĂ„ jobbe sĂ„ mye med skole i ukene fremover nĂ„, vil helst bare slappe av og fĂ„ ut denne ungen snart đ samtidig som jeg hĂ„per han kommer pĂ„ overtid sĂ„ jeg kanskje rekker Ă„ bli ferdig med skole, sĂ„ jeg skal slippe Ă„ ta det opp i permisjonstiden min. SĂ„ kjenner igjen fĂžlelsen av Ă„ ha fĂ„tt nok đ hvorfor er du smĂ„nervĂžs? HĂ„per det gĂ„r bra med skole. HĂžres slitsomt ut. Og forstĂ„r deg godt med Ă„ ville bli ferdig. Jeg jobber med siste ting og tang fĂžr permisjon til helga.  Blanda fĂžlelser. Skal bli godt Ă„ bli ferdig ja đ  SmĂ„nervĂžs, det komner av disse kynnerne. Merkelig fĂžlelse igrunn. Vanskelig Ă„ forklare annet enn at nĂ„ nĂ„r kynnerne kommer blir jeg nesten varm i kroppen og fĂžler meg smĂ„nervĂžs. Og sĂ„ slipper de taket.Â
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2019 #8 Skrevet 20. mai 2019 Jeg er andregangsgravid med en gutt og har termin 9.juni. Like spent denne gangen đ Jeg har en datter som blir 5 Ă„r i september og hun gleder seg veldig til Ă„ bli storesĂžster. Formen min er i likhet med sist gang veldig fin . Hadde siste arbeidsdag i gĂ„r sĂ„ dette er fĂžrste permisjonsdag og det er deilig. FĂžler meg litt mer trĂžtt enkelte dager og mer tungpustet, men det er naturlig tenker jeg. Forrige fĂždsel tok 4 timer fra riene startet til babyen ble fĂždt og jordmor har advart meg om at det er ikke sikkert jeg rekker sykehuset denne gangen... Forrige fĂždsel var en drĂžmmefĂždsel sĂ„ hĂ„per det er samme denne gangen og at jeg rekker sykehuset đ€ Hvor skal dere fĂžde? Jeg skal fĂžde pĂ„ UllevĂ„l sykehus. Anonymkode: 3944d...ac6
Hirka89 Skrevet 21. mai 2019 Forfatter #9 Skrevet 21. mai 2019 14 timer siden, UtĂ„lmidig.no skrev: HĂ„per det gĂ„r bra med skole. HĂžres slitsomt ut. Og forstĂ„r deg godt med Ă„ ville bli ferdig. Jeg jobber med siste ting og tang fĂžr permisjon til helga.  Blanda fĂžlelser. Skal bli godt Ă„ bli ferdig ja đ  SmĂ„nervĂžs, det komner av disse kynnerne. Merkelig fĂžlelse igrunn. Vanskelig Ă„ forklare annet enn at nĂ„ nĂ„r kynnerne kommer blir jeg nesten varm i kroppen og fĂžler meg smĂ„nervĂžs. Og sĂ„ slipper de taket.  Hvis jeg skal vĂŠre helt ĂŠrlig sĂ„ vet jeg ikke helt hvordan det gĂ„r med skole enda đ  Jeg jobbet jo lenge 60% i tillegg til Ă„ ta mastergraden min pĂ„ fulltid. Men etter jobb var jeg sĂ„ sliten, Ăždelagt og hadde sĂ„ vondt (har en veldig fysisk aktiv og krevende jobb), sĂ„ ble ikke gjort sĂ„ mye skole ved siden av jobb. Ble 100% sykemeldt fra jobb for litt over en mĂ„ned siden, men da hang jeg jo allerede veldig bakpĂ„ med skolen. SĂ„ derfor det er ganske stress nĂ„. Foreldrepermisjonen min startet nĂ„ pĂ„ mandag đ men blir ikke mye tid til avslapping nĂ„ fĂžr fĂždsel, Har en oppgaveinnlevering 27 mai, en hjemmeeksamen 3-6 juni, og siste oppgaven min har innlevering 17 juni. Og jeg har termin 10 juni đ  SĂ„ fĂ„r se hvor langt jeg rekker Ă„ komme. Uff, det hĂžrtes ikke noe godt ut med disse kynnerne. Godt permisjonen din starter nĂ„ til helgen da  Tror ikke jeg har hatt noe sĂŠrlig kynnere jeg, sĂ„ vet ikke helt hvordan det kjennes mĂ„ jeg innrĂžmme. Jeg er til og med nĂŠrvĂžs for at jeg ikke skal skjĂžnne at fĂždselen har starta, men er vel ikke mulig Ă„ ikke skjĂžnne det? đ Tenker du overgangen fra 2 barn til 3 barn blir stor da :)? Du er vel ganske rutinert med barn da
Hirka89 Skrevet 21. mai 2019 Forfatter #10 Skrevet 21. mai 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er andregangsgravid med en gutt og har termin 9.juni. Like spent denne gangen đ Jeg har en datter som blir 5 Ă„r i september og hun gleder seg veldig til Ă„ bli storesĂžster. Formen min er i likhet med sist gang veldig fin . Hadde siste arbeidsdag i gĂ„r sĂ„ dette er fĂžrste permisjonsdag og det er deilig. FĂžler meg litt mer trĂžtt enkelte dager og mer tungpustet, men det er naturlig tenker jeg. Forrige fĂždsel tok 4 timer fra riene startet til babyen ble fĂždt og jordmor har advart meg om at det er ikke sikkert jeg rekker sykehuset denne gangen... Forrige fĂždsel var en drĂžmmefĂždsel sĂ„ hĂ„per det er samme denne gangen og at jeg rekker sykehuset đ€ Hvor skal dere fĂžde? Jeg skal fĂžde pĂ„ UllevĂ„l sykehus. Anonymkode: 3944d...ac6 Hei Jeg skal ogsĂ„ fĂ„ en gutt, og har termin 10 juni âșïžÂ Grugleder meg veldig! (jeg er jo fĂžrstegangs, sĂ„ alt er jo helt nytt!) Nei uff, fĂ„r hĂ„pe du slipper styrtfĂždsel. Krysser fingrene for at du rekker frem til sykehuset fĂžrst hvert fall! Har du lagt noe plan? Eller prĂžvd Ă„ tilrettelegge litt tilfelle fĂždselen mĂ„ skje hjemme? Jeg skal fĂžde pĂ„ Drammen sykehus
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2019 #11 Skrevet 21. mai 2019 36 minutter siden, Hirka89 skrev: Hei Jeg skal ogsĂ„ fĂ„ en gutt, og har termin 10 juni âșïžÂ Grugleder meg veldig! (jeg er jo fĂžrstegangs, sĂ„ alt er jo helt nytt!) Nei uff, fĂ„r hĂ„pe du slipper styrtfĂždsel. Krysser fingrene for at du rekker frem til sykehuset fĂžrst hvert fall! Har du lagt noe plan? Eller prĂžvd Ă„ tilrettelegge litt tilfelle fĂždselen mĂ„ skje hjemme? Jeg skal fĂžde pĂ„ Drammen sykehus SĂ„ gĂžy at du skal fĂ„ gutt og at vi har termin ca samtidig đ SkjĂžnner at det er annerledes siden du er fĂžrstegangs, alt er jo nytt da đ, men det gĂ„r sikkert veldig fint đ Er du i ventemodus eller innstilt pĂ„ Ă„ gĂ„ over termin? Jeg gikk 6 dager over termin sist, men denne gangen tror jeg babyen kommer fĂžr termin. Er innstilt pĂ„ en junibaby da. Jeg har bare innsett at fĂždselen har jeg null kontroll pĂ„, men jeg har vĂŠrt pĂ„ befaring pĂ„ UllevĂ„l sykehus slik at jeg vet hvor fĂžde-gyn-mottak er. Siden jeg er andregangsgravid vet jeg ogsĂ„ hvilke forvarsel jeg kan fĂ„ pĂ„ at fĂždselen er nĂŠrt forestĂ„ende. Det er ikke hogd i stein at fĂždselen skjer hjemme, har hĂžrt flere som har fĂždt for andre gang og at fĂždselen da har tatt like lang tid sĂ„ jeg fĂ„r bare vente og se. Anonymkode: 3944d...ac6
Hirka89 Skrevet 21. mai 2019 Forfatter #12 Skrevet 21. mai 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: SĂ„ gĂžy at du skal fĂ„ gutt og at vi har termin ca samtidig đ SkjĂžnner at det er annerledes siden du er fĂžrstegangs, alt er jo nytt da đ, men det gĂ„r sikkert veldig fint đ Er du i ventemodus eller innstilt pĂ„ Ă„ gĂ„ over termin? Jeg gikk 6 dager over termin sist, men denne gangen tror jeg babyen kommer fĂžr termin. Er innstilt pĂ„ en junibaby da. Jeg har bare innsett at fĂždselen har jeg null kontroll pĂ„, men jeg har vĂŠrt pĂ„ befaring pĂ„ UllevĂ„l sykehus slik at jeg vet hvor fĂžde-gyn-mottak er. Siden jeg er andregangsgravid vet jeg ogsĂ„ hvilke forvarsel jeg kan fĂ„ pĂ„ at fĂždselen er nĂŠrt forestĂ„ende. Det er ikke hogd i stein at fĂždselen skjer hjemme, har hĂžrt flere som har fĂždt for andre gang og at fĂždselen da har tatt like lang tid sĂ„ jeg fĂ„r bare vente og se. Anonymkode: 3944d...ac6 PĂ„ den ene siden begynner jeg Ă„ bli lei av Ă„ vĂŠre gravid, og vil bare fĂ„ fĂždselen overstĂ„tt đ  Men pĂ„ den annen side har jeg fortsatt masse jeg helst skal rekke fĂžr fĂždsel. Har to semesteroppgaver og en hjemmeeksamen igjen, med datoer 27 mai, 3-6 juni og 17 juni. SĂ„ hvis jeg skal rekke Ă„ bli ferdig sĂ„ mĂ„ han helst komme en uke pĂ„ overtid hvert fall. Er redd jeg ikke fĂ„r slappa av sĂ„ mye fĂžr fĂždsel da, sĂ„ er litt bekymra for Ă„ gĂ„ rett fra eksamensstress til fĂždsel. Men det fĂ„r bare bli som det blir i guess đ€ Siden du har litt erfaring med ulike forvarsler pĂ„ fĂždsel sĂ„ er jo det en fordel  Du fĂ„r vel bare kaste deg i bilen Ă„ kjĂžre til sykehuset sĂ„ fort du mistenker fĂždselen er i gang da ? Â
UtĂ„lmidig.no Skrevet 21. mai 2019 #13 Skrevet 21. mai 2019 4 timer siden, Hirka89 skrev: Hvis jeg skal vĂŠre helt ĂŠrlig sĂ„ vet jeg ikke helt hvordan det gĂ„r med skole enda đ  Jeg jobbet jo lenge 60% i tillegg til Ă„ ta mastergraden min pĂ„ fulltid. Men etter jobb var jeg sĂ„ sliten, Ăždelagt og hadde sĂ„ vondt (har en veldig fysisk aktiv og krevende jobb), sĂ„ ble ikke gjort sĂ„ mye skole ved siden av jobb. Ble 100% sykemeldt fra jobb for litt over en mĂ„ned siden, men da hang jeg jo allerede veldig bakpĂ„ med skolen. SĂ„ derfor det er ganske stress nĂ„. Foreldrepermisjonen min startet nĂ„ pĂ„ mandag đ men blir ikke mye tid til avslapping nĂ„ fĂžr fĂždsel, Har en oppgaveinnlevering 27 mai, en hjemmeeksamen 3-6 juni, og siste oppgaven min har innlevering 17 juni. Og jeg har termin 10 juni đ  SĂ„ fĂ„r se hvor langt jeg rekker Ă„ komme. Uff, det hĂžrtes ikke noe godt ut med disse kynnerne. Godt permisjonen din starter nĂ„ til helgen da  Tror ikke jeg har hatt noe sĂŠrlig kynnere jeg, sĂ„ vet ikke helt hvordan det kjennes mĂ„ jeg innrĂžmme. Jeg er til og med nĂŠrvĂžs for at jeg ikke skal skjĂžnne at fĂždselen har starta, men er vel ikke mulig Ă„ ikke skjĂžnne det? đ Tenker du overgangen fra 2 barn til 3 barn blir stor da :)? Du er vel ganske rutinert med barn da FĂ„r hĂ„pe det gĂ„r fint! Bare du klarer Ă„ slappe av litt ogsĂ„. Unne deg litt avslapning i takene.  Ohoi. Du har litt av ei tid foran deg fĂžr du kan roe deg ned.  Blir veldig godt med permisjon. Siden jeg jobber hjemmefra er det ganske sĂ„ avslappende om det er noe som ikke blir gjort ferdig. Mye pc arbeid.  Hehe. Du skjĂžnner helt sikkert nĂ„r fĂždselen starter. Kynnere er ikke vonde, bare ubehagelig. Magen blir helt hard. Kjenner det jobber seg fra bunnen og opp. Noen ganger ksn man fĂžle lett murring som ved mensen.  Ved start av begge mine fĂždsler, sĂ„ starta liksom kynnerne ovenfra og jobba seg nedover, kjente det ble en stram fĂžlelse nederst som ved murring som jobba nederst i rygg ogsĂ„. Og man fĂžker man mĂ„ puste med. SĂ„ bygget det seg opp.  Nei, tror ikke det blir sĂ„ veldig stor overgang. Vi har liksom vĂ„re rutiner. Og gutta er ganske selvstendig. SĂ„ kan jeg vĂŠre mer med nĂ„r man kan fĂ„ lagt henne fra seg. Vil og ha ett mĂ„ltid eller to med morsmelkerstatning om hun vil ta det. SĂ„ blir det litt lettere for alle i hus om ikke mamma mĂ„ amme hele tiden. Hehe. Erstatning metter gjerne litt lengre. Eneste jeg tenker kan bli utfordring er nĂ„r det skal ammes. Minstemann blir ekstremt egen pĂ„ mamma om eldste setter seg pĂ„ fanget. Og han har jeg hjemme frem til august.. đ  Men men. Ting gĂ„r gjerne lettere enn man tror. Â
UtĂ„lmidig.no Skrevet 21. mai 2019 #14 Skrevet 21. mai 2019 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er andregangsgravid med en gutt og har termin 9.juni. Like spent denne gangen đ Jeg har en datter som blir 5 Ă„r i september og hun gleder seg veldig til Ă„ bli storesĂžster. Formen min er i likhet med sist gang veldig fin . Hadde siste arbeidsdag i gĂ„r sĂ„ dette er fĂžrste permisjonsdag og det er deilig. FĂžler meg litt mer trĂžtt enkelte dager og mer tungpustet, men det er naturlig tenker jeg. Forrige fĂždsel tok 4 timer fra riene startet til babyen ble fĂždt og jordmor har advart meg om at det er ikke sikkert jeg rekker sykehuset denne gangen... Forrige fĂždsel var en drĂžmmefĂždsel sĂ„ hĂ„per det er samme denne gangen og at jeg rekker sykehuset đ€ Hvor skal dere fĂžde? Jeg skal fĂžde pĂ„ UllevĂ„l sykehus. Anonymkode: 3944d...ac6 Gratulerer Alltid like spennende â€ïž sĂ„ herlig. Da fĂ„r du nok masse god hjelp fra henne nĂ„r baby kommer  SĂ„ deilig. Det mĂ„ nytes. Ja, siste innspurt er slitsom. Spesielt nĂ„r man har mye man skal gjĂžre eller barn fra fĂžr. Det var og veldig raskt. Da gĂ„r det nok unna nĂ„ og! Jeg har lagt klart fĂždselskit i bilen. Hehe. HĂ„ndkle, ullteppe, bleier, lue, og tett underlag til setet. Forberedt pĂ„ at vi heller ikke rekker frem.  FĂžrste min var 5 timer aktiv fĂždsel, 30 min pressrier. Andre 1 time 20 min aktiv fĂždsel og 1 min pressrier og vannet gikk.  Var pĂ„ innskriving i dag sĂ„ da blinker det styrtfĂždsel nĂ„r jeg ringer inn. đHehe og ambulansen skal vĂŠre klar om det er behov for Ă„ mĂžte oss pĂ„ vei ned. Tror jeg rekker frem. FĂ„tt fin forvarsel pĂ„ de tidligere at noe skulle skje.  Krysser fingrene for god fĂždsel nÄ deg nĂ„ og Har og hatt to flotte fĂždsler. SĂ„ gleder meg til Ă„ gjĂžre det en siste gang. Hehe. Ganske heftig opplevelse.  Jeg fĂžder i kr.sand
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2019 #15 Skrevet 21. mai 2019 3 timer siden, UtĂ„lmidig.no skrev: Gratulerer Alltid like spennende â€ïž sĂ„ herlig. Da fĂ„r du nok masse god hjelp fra henne nĂ„r baby kommer  SĂ„ deilig. Det mĂ„ nytes. Ja, siste innspurt er slitsom. Spesielt nĂ„r man har mye man skal gjĂžre eller barn fra fĂžr. Det var og veldig raskt. Da gĂ„r det nok unna nĂ„ og! Jeg har lagt klart fĂždselskit i bilen. Hehe. HĂ„ndkle, ullteppe, bleier, lue, og tett underlag til setet. Forberedt pĂ„ at vi heller ikke rekker frem.  FĂžrste min var 5 timer aktiv fĂždsel, 30 min pressrier. Andre 1 time 20 min aktiv fĂždsel og 1 min pressrier og vannet gikk.  Var pĂ„ innskriving i dag sĂ„ da blinker det styrtfĂždsel nĂ„r jeg ringer inn. đHehe og ambulansen skal vĂŠre klar om det er behov for Ă„ mĂžte oss pĂ„ vei ned. Tror jeg rekker frem. FĂ„tt fin forvarsel pĂ„ de tidligere at noe skulle skje.  Krysser fingrene for god fĂždsel nÄ deg nĂ„ og Har og hatt to flotte fĂždsler. SĂ„ gleder meg til Ă„ gjĂžre det en siste gang. Hehe. Ganske heftig opplevelse.  Jeg fĂžder i kr.sand HĂžres sĂ„ flott ut Ă„ vĂŠre pĂ„ innskriving. Hva skjer da? Jeg har aldri fĂ„tt tilbud om det. Hvor har du kjĂžpt tett underlag til setet? Det blir spennende hvordan din 3.fĂždsel blir. Hvor gamle er dine to barn? Hvilke forvarsler fikk du pĂ„ de to tidligere fĂždslene? SĂ„ du noen likheter? Vi har ingen til Ă„ passe 4-Ă„ringen, men hun blir hentet av bestefaren 28.mai og skal da vĂŠre i Nord-Norge fram til 6.juni sĂ„ hĂ„per lillebror kommer i det tidsrommet. Bilen vĂ„r mĂ„ sannsynligvis vrakes, SĂ„ vi mĂ„ ta taxi til sykehuset, men det gĂ„r vel fint . BĂ„de jeg og samboer har lagret nummeret til taxi og fĂžden som hurtigtast pĂ„ mobilen. Anonymkode: 3944d...ac6
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2019 #16 Skrevet 21. mai 2019 4 timer siden, Hirka89 skrev: PĂ„ den ene siden begynner jeg Ă„ bli lei av Ă„ vĂŠre gravid, og vil bare fĂ„ fĂždselen overstĂ„tt đ  Men pĂ„ den annen side har jeg fortsatt masse jeg helst skal rekke fĂžr fĂždsel. Har to semesteroppgaver og en hjemmeeksamen igjen, med datoer 27 mai, 3-6 juni og 17 juni. SĂ„ hvis jeg skal rekke Ă„ bli ferdig sĂ„ mĂ„ han helst komme en uke pĂ„ overtid hvert fall. Er redd jeg ikke fĂ„r slappa av sĂ„ mye fĂžr fĂždsel da, sĂ„ er litt bekymra for Ă„ gĂ„ rett fra eksamensstress til fĂždsel. Men det fĂ„r bare bli som det blir i guess đ€ Siden du har litt erfaring med ulike forvarsler pĂ„ fĂždsel sĂ„ er jo det en fordel  Du fĂ„r vel bare kaste deg i bilen Ă„ kjĂžre til sykehuset sĂ„ fort du mistenker fĂždselen er i gang da ?  Oi, Du er litt av en maskin som studerer parallellt med at du er hĂžygravid. âđ Imponerende! Kjenner meg igjen i at det er mye jeg vil rekke Ă„ gjĂžre, men dette er mer sĂ„nne ting som kan vente, eks lage opp mat som kan puttes i fryser, fĂ„ opp bedsidecrib og sortere klĂŠr. Heldigvis for deg er det vanlig at fĂžrstegangsgravide gĂ„r noen dager over terminen. Ja, skal ringe fĂžden fĂžrst og sĂ„ bestille taxi. Bilen vĂ„r er pĂ„ verksted og mĂ„ sannsynligvis vrakes (ja, slikt med selvsagt skje mens jeg er hĂžygravid) đ Jeg snakket med pappa og han sa at det bare var Ă„ bestille ambulanse , men det kan man ikke bestille uten videre. Anonymkode: 3944d...ac6
UtĂ„lmidig.no Skrevet 22. mai 2019 #17 Skrevet 22. mai 2019 20 timer siden, Anonym bruker skrev: HĂžres sĂ„ flott ut Ă„ vĂŠre pĂ„ innskriving. Hva skjer da? Jeg har aldri fĂ„tt tilbud om det. Hvor har du kjĂžpt tett underlag til setet? Det blir spennende hvordan din 3.fĂždsel blir. Hvor gamle er dine to barn? Hvilke forvarsler fikk du pĂ„ de to tidligere fĂždslene? SĂ„ du noen likheter? Vi har ingen til Ă„ passe 4-Ă„ringen, men hun blir hentet av bestefaren 28.mai og skal da vĂŠre i Nord-Norge fram til 6.juni sĂ„ hĂ„per lillebror kommer i det tidsrommet. Bilen vĂ„r mĂ„ sannsynligvis vrakes, SĂ„ vi mĂ„ ta taxi til sykehuset, men det gĂ„r vel fint . BĂ„de jeg og samboer har lagret nummeret til taxi og fĂžden som hurtigtast pĂ„ mobilen. Anonymkode: 3944d...ac6 De sjekker at de har riktig personopplysninger og om du har spm. Og egentlig bare ser pĂ„ helsekortet ditt og tar en vurdering pĂ„ om du trenger ekstra oppfĂžlging osv. Selv levert fĂždebrev der som de scanner. Siden jeg har raske fĂždsler fĂ„r de opp at jeg er risiko for styrtfĂždsel igjen slik at de er forberedt til Ă„ handle raskt om det er behov. Bare sĂ„nn man bruker til bleieskift. SĂ„nn engangsgreier.  Begge fĂždsler starta med at kynnerne jobba omvendt av tidligere og at jeg fikk murringer som la seg som et stramt belte fra baksiden av rygg og frem i magen. Fikk uro i kroppen og forstod at noe skjedde. FĂ„r hĂ„pe det passer slik med fĂždsel  Mannen min har reisejobb, sĂ„ bedt han holde seg hjemme fra helga nĂ„. Sjefen presser han for Ă„ jobbe. Men da fĂ„r han bare mase. Gutta er 4 og 2 Ă„r. SĂ„ veldig sliten nĂ„. Mine foreldre hjelper mye om dagen. SĂ„ det hjelper. Det gĂ„r nok veldig fint med taxi. Er jo og mulighet for Ă„ ringe fĂžden som sender ambulanse Â
UtĂ„lmidig.no Skrevet 24. mai 2019 #18 Skrevet 24. mai 2019 Slimpropp? Og fryktelig vondt i mage nĂ„r hun beveger seg Noen av dere mista slimpropp? Hvordan er deres? Jeg har ikke merka dette i tidligere svangerskap, men lurer pĂ„ om det skjer nĂ„. Litt etter litt. Ut ifra det jeg finner pĂ„ nett kan det likne. Opplever tykk gul, nesten som utflod. For ett par dager siden mistenkte jeg fostervann da det kunne ligne blod og veske i truseinnlegget. Men kan jo vĂŠre slimpropp ut over flere dager?  Utrolig hva man henger seg opp i nĂ„ som det nĂŠrmer seg đ  Aktivitet i magen er utrolig vondt til tider. Nesten lyst Ă„ grine pĂ„ det verste og med kynnere. Mamma mente plutselig hu kommer sĂžndag đ hun mĂ„ sĂ„ gjerne ha rett! Â
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2019 #19 Skrevet 24. mai 2019 PĂ„ 22.5.2019 den 17.10, UtĂ„lmidig.no skrev: De sjekker at de har riktig personopplysninger og om du har spm. Og egentlig bare ser pĂ„ helsekortet ditt og tar en vurdering pĂ„ om du trenger ekstra oppfĂžlging osv. Selv levert fĂždebrev der som de scanner. Siden jeg har raske fĂždsler fĂ„r de opp at jeg er risiko for styrtfĂždsel igjen slik at de er forberedt til Ă„ handle raskt om det er behov. Bare sĂ„nn man bruker til bleieskift. SĂ„nn engangsgreier.  Begge fĂždsler starta med at kynnerne jobba omvendt av tidligere og at jeg fikk murringer som la seg som et stramt belte fra baksiden av rygg og frem i magen. Fikk uro i kroppen og forstod at noe skjedde. FĂ„r hĂ„pe det passer slik med fĂždsel  Mannen min har reisejobb, sĂ„ bedt han holde seg hjemme fra helga nĂ„. Sjefen presser han for Ă„ jobbe. Men da fĂ„r han bare mase. Gutta er 4 og 2 Ă„r. SĂ„ veldig sliten nĂ„. Mine foreldre hjelper mye om dagen. SĂ„ det hjelper. Det gĂ„r nok veldig fint med taxi. Er jo og mulighet for Ă„ ringe fĂžden som sender ambulanse  Burde vĂŠrt innskriving pĂ„ alle sykehus . Det hĂžres ut som en fin rutine. BĂžr jeg ringe sykehuset og be de journalfĂžre at jeg nesten hadde styrtfĂždsel sist? Da blir det tre tette barn pĂ„ deg đ SkjĂžnner godt at du er sliten da. Jeg kan bli sliten noen ganger av Ă„ springe etter jenta som blir 5 i september, men heldigvis skjĂžnner hun en del og jeg kan si til henne at jeg ikke klarer Ă„ gĂ„ like fort pga lillebror i magen. Kjipt at sjefen presser mannen din til Ă„ jobbe. Dere fĂ„r bare gjĂžre deres beste for Ă„ overse det. Babyen kan jo komme nĂ„r som helst fra uke 38. SĂ„ bra at begge fĂždslene dine startet likt đ Det er jo slett ingen selvfĂžlge. I natt var jeg hyppig pĂ„ do for vannlating. Kjentes ut som jeg konstant mĂ„tte tisse pga han presset skikkelig pĂ„ blĂŠra. Var redd det skulle bli fĂždsel, men heldigvis ikke. Jeg Ăžnsker meg et junibarn đ€đ 1.-6.juni hadde vĂŠrt perfekt, for da er datter hos besteforeldre Lille i magen er ekstremt aktiv (i kontrast til forrige baby). I morgen skal jeg trene pĂ„ sats, selvfĂžlgelig har jeg justert pĂ„ belastningen. Kanskje det blir min siste treningsĂžkt pĂ„ en god stund for alt jeg vet. Har frosset abonnementet i juni og juli. NĂ„r etter fĂždsel kan man begynne Ă„ trene bekkenbunnen? Anonymkode: 3944d...ac6
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2019 #20 Skrevet 24. mai 2019 PĂ„ 21.5.2019 den 20.41, Anonym bruker skrev: Oi, Du er litt av en maskin som studerer parallellt med at du er hĂžygravid. âđ Imponerende! Kjenner meg igjen i at det er mye jeg vil rekke Ă„ gjĂžre, men dette er mer sĂ„nne ting som kan vente, eks lage opp mat som kan puttes i fryser, fĂ„ opp bedsidecrib og sortere klĂŠr. Heldigvis for deg er det vanlig at fĂžrstegangsgravide gĂ„r noen dager over terminen. Ja, skal ringe fĂžden fĂžrst og sĂ„ bestille taxi. Bilen vĂ„r er pĂ„ verksted og mĂ„ sannsynligvis vrakes (ja, slikt med selvsagt skje mens jeg er hĂžygravid) đ Jeg snakket med pappa og han sa at det bare var Ă„ bestille ambulanse , men det kan man ikke bestille uten videre. Anonymkode: 3944d...ac6 I dag fikk vi for Ăžvrig vite at bilen er tilsynelatende i orden, sĂ„ da kan vi hente bilen. đ Anonymkode: 3944d...ac6
Hirka89 Skrevet 24. mai 2019 Forfatter #21 Skrevet 24. mai 2019 1 time siden, UtĂ„lmidig.no skrev: Slimpropp? Og fryktelig vondt i mage nĂ„r hun beveger seg Noen av dere mista slimpropp? Hvordan er deres? Jeg har ikke merka dette i tidligere svangerskap, men lurer pĂ„ om det skjer nĂ„. Litt etter litt. Ut ifra det jeg finner pĂ„ nett kan det likne. Opplever tykk gul, nesten som utflod. For ett par dager siden mistenkte jeg fostervann da det kunne ligne blod og veske i truseinnlegget. Men kan jo vĂŠre slimpropp ut over flere dager?  Utrolig hva man henger seg opp i nĂ„ som det nĂŠrmer seg đ  Aktivitet i magen er utrolig vondt til tider. Nesten lyst Ă„ grine pĂ„ det verste og med kynnere. Mamma mente plutselig hu kommer sĂžndag đ hun mĂ„ sĂ„ gjerne ha rett!  Slimpropp har jeg lite peiling pĂ„ đ jeg er jo fĂžrstegangs. Men, jeg har jo lest litt, og kan jo nesten hĂžres sĂ„nn ut ja pĂ„ det du beskriver đ€ Men sĂ„nn som jeg har forstĂ„tt det kan slimproppen gĂ„ selv om det fortsatt er 1-2 uker til fĂždsel? Sliter en del med vondt i magen jeg ogsĂ„, men ikke grunnet bevegelse da. Tror det meste skyldes nedpress, treg mage, det strekker i huden og strekkmerker, jeg har vondt i rygg, bekken (og blĂŠra?, kjennes hvertfall sĂ„nn). Noen ganger etter jeg har vĂŠrt pĂ„ do fĂ„r jeg veldig vondt i blĂŠra og magen, nesten som menskramper av noe slag, men gĂ„r over nĂ„r jeg fĂ„r lagt meg ned og slappet av litt. Er generelt tung og sliten om dagen, og lei đ Men hĂ„per inderlig det er noen uker igjen til fĂždsel her. FĂžrste oppgaven skal levers pĂ„ mandag, sĂ„ er oppgaveskriving her hele helgen đ
UtĂ„lmidig.no Skrevet 25. mai 2019 #22 Skrevet 25. mai 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Burde vĂŠrt innskriving pĂ„ alle sykehus . Det hĂžres ut som en fin rutine. BĂžr jeg ringe sykehuset og be de journalfĂžre at jeg nesten hadde styrtfĂždsel sist? Da blir det tre tette barn pĂ„ deg đ SkjĂžnner godt at du er sliten da. Jeg kan bli sliten noen ganger av Ă„ springe etter jenta som blir 5 i september, men heldigvis skjĂžnner hun en del og jeg kan si til henne at jeg ikke klarer Ă„ gĂ„ like fort pga lillebror i magen. Kjipt at sjefen presser mannen din til Ă„ jobbe. Dere fĂ„r bare gjĂžre deres beste for Ă„ overse det. Babyen kan jo komme nĂ„r som helst fra uke 38. SĂ„ bra at begge fĂždslene dine startet likt đ Det er jo slett ingen selvfĂžlge. I natt var jeg hyppig pĂ„ do for vannlating. Kjentes ut som jeg konstant mĂ„tte tisse pga han presset skikkelig pĂ„ blĂŠra. Var redd det skulle bli fĂždsel, men heldigvis ikke. Jeg Ăžnsker meg et junibarn đ€đ 1.-6.juni hadde vĂŠrt perfekt, for da er datter hos besteforeldre Lille i magen er ekstremt aktiv (i kontrast til forrige baby). I morgen skal jeg trene pĂ„ sats, selvfĂžlgelig har jeg justert pĂ„ belastningen. Kanskje det blir min siste treningsĂžkt pĂ„ en god stund for alt jeg vet. Har frosset abonnementet i juni og juli. NĂ„r etter fĂždsel kan man begynne Ă„ trene bekkenbunnen? Anonymkode: 3944d...ac6 Veldig fint Ă„ gjĂžre. SĂ„ fĂ„r man og en oppfriskning pĂ„ hvilken vei man skal gĂ„ til fĂžden om Ăžnske đ ja, ville ringt inn Ă„ gitt beskjed.  Ja, godt Ă„ bli ferdig med det. SĂ„ er liksom smĂ„barnsperioden snart ferdig đ hehe. Gleder meg til Ă„ fĂ„ tiden alene nĂ„r minsten og starter til hĂžsten. Blir fint for alle. Han er veldig klar for barnehage pg syntes det er kjedelig at bare storebror gĂ„r. Vi bruler da en del Ă„one barnehager. Men inke det samme.  Ja, man kjenner etter hver minste ting nĂ„ fĂžr termin. Jeg tror og ofte, at nĂ„ mĂ„ det begynne Ă„ skje mer med disse kynnerne eller andre tegn. Jeg har helt fra start trudd hu kommer 5.juni. Veldig Ăžnskedato au. Hadde vĂŠrt utrolig morro med tanke pĂ„ dato pĂ„ gutta. 030415 fĂžrstemann 040317 andremann SĂ„ om hun kommer 050519 ville vĂŠrt stilig. Krysser fingrene for at det kan klaffe slik nĂ„r dere har barnepass.  SĂ„ deilig. Nyt siste Ăžkt. Hehe Kan jo starte knipeĂžvelser rett etter fĂždsel. Andre Ăžvelser er jeg usikker pĂ„. Jeg var ute pĂ„ mild joggetur/rask gange ett par dager etter fĂždsel sist. MĂ„tte bare ut alene nĂ„r alle sov đ man kjenner vel hva ens begrensinger er. Er man vandt tiĂž Ă„ trene kan man helt sikkert bare lytte pĂ„ kroppen og prĂžve seg litt frem? FĂ„r hĂžre etter fĂždsel eller pĂ„ sats nĂ„r du skal dit
UtĂ„lmidig.no Skrevet 25. mai 2019 #23 Skrevet 25. mai 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: I dag fikk vi for Ăžvrig vite at bilen er tilsynelatende i orden, sĂ„ da kan vi hente bilen. đ Anonymkode: 3944d...ac6 SĂ„ deilig!
UtĂ„lmidig.no Skrevet 25. mai 2019 #24 Skrevet 25. mai 2019 9 timer siden, Hirka89 skrev: Slimpropp har jeg lite peiling pĂ„ đ jeg er jo fĂžrstegangs. Men, jeg har jo lest litt, og kan jo nesten hĂžres sĂ„nn ut ja pĂ„ det du beskriver đ€ Men sĂ„nn som jeg har forstĂ„tt det kan slimproppen gĂ„ selv om det fortsatt er 1-2 uker til fĂždsel? Sliter en del med vondt i magen jeg ogsĂ„, men ikke grunnet bevegelse da. Tror det meste skyldes nedpress, treg mage, det strekker i huden og strekkmerker, jeg har vondt i rygg, bekken (og blĂŠra?, kjennes hvertfall sĂ„nn). Noen ganger etter jeg har vĂŠrt pĂ„ do fĂ„r jeg veldig vondt i blĂŠra og magen, nesten som menskramper av noe slag, men gĂ„r over nĂ„r jeg fĂ„r lagt meg ned og slappet av litt. Er generelt tung og sliten om dagen, og lei đ Men hĂ„per inderlig det er noen uker igjen til fĂždsel her. FĂžrste oppgaven skal levers pĂ„ mandag, sĂ„ er oppgaveskriving her hele helgen đ Ikke vĂŠrt borti selv, men denne gangen overanalyserer jeg alt sisen jeg har hatt masse ulike symptomer jeg ikke har hatt fĂžr. Spennende at ting er annerledes denne gang. Selv om mange av disse har vĂŠrtt ekstremt slitsomme og plagsomme. Ja, slimproppen kan gĂ„ dager eller uker fĂžr fĂždsel. Samme med alt annet. Eneste sikre tegn er at man fĂ„r rier.  Lykke til
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2019 #25 Skrevet 25. mai 2019 20 timer siden, Hirka89 skrev: Slimpropp har jeg lite peiling pĂ„ đ jeg er jo fĂžrstegangs. Men, jeg har jo lest litt, og kan jo nesten hĂžres sĂ„nn ut ja pĂ„ det du beskriver đ€ Men sĂ„nn som jeg har forstĂ„tt det kan slimproppen gĂ„ selv om det fortsatt er 1-2 uker til fĂždsel? Sliter en del med vondt i magen jeg ogsĂ„, men ikke grunnet bevegelse da. Tror det meste skyldes nedpress, treg mage, det strekker i huden og strekkmerker, jeg har vondt i rygg, bekken (og blĂŠra?, kjennes hvertfall sĂ„nn). Noen ganger etter jeg har vĂŠrt pĂ„ do fĂ„r jeg veldig vondt i blĂŠra og magen, nesten som menskramper av noe slag, men gĂ„r over nĂ„r jeg fĂ„r lagt meg ned og slappet av litt. Er generelt tung og sliten om dagen, og lei đ Men hĂ„per inderlig det er noen uker igjen til fĂždsel her. FĂžrste oppgaven skal levers pĂ„ mandag, sĂ„ er oppgaveskriving her hele helgen đ Slimproppen er et tegn pĂ„ at noe er pĂ„ gang, men det kan fortsatt gĂ„ 2 uker fra slimproppen gĂ„r og til fĂždselen starter. Ved forrige fĂždsel gikk slimproppen min kl 21 og baby var fĂždt kl 05 neste morgen Anonymkode: 3944d...ac6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ