Gå til innhold

Kollega-og meldinger som kanskje ikke er greit å sende?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil bare høre hva dere tenker. Jeg har en kollega som jeg samarbeider mye og godt med. Vi snakkes vanligvis om arbeidsoppgaver og løser de på en fin og lett måte. Innimellom skriver vi på arbeidschatten for å gi hverandre beskjed. Da starter vi ofte med «hei kjære, eller hei Snuppa/kjekken osv. Vi legger ingenting i det, bare så det er sagt! Vi skriver også at du er flink-nei du er flinkere-du er flinkest osv med hjerte emojer, og slik som du er så fin med blunkefjes og hjerter 😅 Vi er begge godt gift. Saken er jo den at dette er jo bare veldig hyggelig! Vi ler ofte når vi ser hverandre etter vi har sendt hverandre sånne meldinger. Vi ser humoren i dette. Vi er ikke fjortiser, men 40 år 😁

Men: om jeg hadde snudd på dette. Om jeg fant ut at min mann hadde holdt på sånn, så hadde jeg blitt skuffet og lei meg... På chat, Mail og snap, så kan det jo faktisk se ut som om vi flørter og er helt på knærne etter hverandre (noe vi ikke er!). Vi er begge åpne om våre kjære-og snakker ofte om dem, og vi vet jo også godt hvem de er. Jeg snakker ofte med hans kone siden vi begge har barn i samme svømmegruppe. 

For meg så gjør disse hyggelige meldingene meg glad og trivselen økes 😉 Er dette da galt av oss, tro? Og synes du vi bør slutte? Jeg garanterer at det heller ikke er noen følelser i fra hans side heller, det har han iallfall aldri gitt noe uttrykk for det.... Og jeg er heller ikke redd for at følelser skal oppstå mellom oss. Vi er godt over på venne/kollegiale siden 😁

Anonymkode: 5dc1f...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med sug lut her. Men, skjønner like fult bekymringen din. Kan det være en ide å fortelle dette til mannen din? At du har et slikt «forhold» til kollegaen din, men at det plutselig slo deg at dette kunne misforståes hvis det ble tatt ut av kontekst. For å høre hva han tenker? 

Anonymkode: de898...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke ville likt om nannen gjorde det, synes jeg ikke du skal gjøre det selv heller... Selv om det vareverdi koselig jobbfleip... 

Anonymkode: 7b090...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår deal er at det er jeg som vet når mine handlinger setter forholdet vårt i fare og mannen som vet når hans er det.

Nettop fordi ting kan tas ut av kontekst ser vi heller ikke på hverandres chatter.

Anonymkode: a8631...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt, selv om synes dette er bare «søtt» og ikke legger noe i det, kan det godt være din mannlige kollega lett misforstår og legger mer i det. 

Hadde du likt det, hvis det var mannen din?

Her er vi veldig liberale og tillater mer enn de fleste, men alle er jo ikke sånn. 

Anonymkode: f025a...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke innholdet i seg selv er problematisk. Det som er problematisk er at du synes det er helt greit at du driver med dette, men at du ikke ville likt at din mann (eller kone) gjorde det. Da setter du opp to ulike sett med regler, ett for deg og et langt strengere for ham (henne). DET er problematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Superdolly skrev:

Jeg synes ikke innholdet i seg selv er problematisk. Det som er problematisk er at du synes det er helt greit at du driver med dette, men at du ikke ville likt at din mann (eller kone) gjorde det. Da setter du opp to ulike sett med regler, ett for deg og et langt strengere for ham (henne). DET er problematisk.

HI innser jo det. Dessuten tolker jeg henne slik; hun vet at det hun gjør er «innafor» og ingen trussel, men ser at tatt ut av kontekst kan det feiltolkes. 

Anonymkode: a8631...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men: om jeg hadde snudd på dette. Om jeg fant ut at min mann hadde holdt på sånn, så hadde jeg blitt skuffet og lei meg... På chat, Mail og snap, så kan det jo faktisk se ut som om vi flørter og er helt på knærne etter hverandre

Anonymkode: 5dc1f...43a

Du bør selvsagt ikke gjøre noe du selv hadde blitt "skuffet og lei" for om mannen din hadde gjort.

Så slutt med en gang, og samtidig be kollega om å gjøre det samme.

Om kollega fortsetter må du si ifra til leder, så de kan iverksette personalsak mot han. I så fall er det viktig at du også forteller det siste til mannen din, så han forstår at du ikke har skyld, men har blitt utsatt for trakassering.

Anonymkode: cfed5...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du bør selvsagt ikke gjøre noe du selv hadde blitt "skuffet og lei" for om mannen din hadde gjort.

Så slutt med en gang, og samtidig be kollega om å gjøre det samme.

Om kollega fortsetter må du si ifra til leder, så de kan iverksette personalsak mot han. I så fall er det viktig at du også forteller det siste til mannen din, så han forstår at du ikke har skyld, men har blitt utsatt for trakassering.

Anonymkode: cfed5...bb8

??? Du skyter ikke spurver med kanoner nå, synes du? 

Anonymkode: 7b090...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ingen problemer med dette i seg selv, men jeg har brent meg på det tidligere. Jeg hadde litt sånn dialog med dn kompis, og var helt overbevist om at vi begge var i hverandres friendzone. Begge er gift. Helt til han en dag plutselig fortalte meg at han var dypt forelsket i meg. Da var det ikke så gøy lenger.

Anonymkode: 85e3c...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI innser jo det. Dessuten tolker jeg henne slik; hun vet at det hun gjør er «innafor» og ingen trussel, men ser at tatt ut av kontekst kan det feiltolkes. 

Anonymkode: a8631...638

Og ettersom hi innledet med å spørre hva vi her inne tenker, så skrev jeg nettopp det: Det jeg tenker. Og jeg gjentar: Jeg synes ikke det er innafor å tillate seg selv det man ville ha blitt lei seg og skuffet over at partneren gjorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør selvsagt ikke gjøre noe du selv hadde blitt "skuffet og lei" for om mannen din hadde gjort.

Så slutt med en gang, og samtidig be kollega om å gjøre det samme.

Om kollega fortsetter må du si ifra til leder, så de kan iverksette personalsak mot han. I så fall er det viktig at du også forteller det siste til mannen din, så han forstår at du ikke har skyld, men har blitt utsatt for trakassering.

Anonymkode: cfed5...bb8

Omg 😂😱

Anonymkode: f025a...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her: takk for innspill. Mannen vet vi har en litt løs tone og tuller mye på jobb, og han har ikke hatt noe i mot det. Jeg kan jo kanskje vise han en melding for å være åpen med han om dette også. Om han synes det blir dumt, så får jeg jo heller slutte.... Men han er en lite sjalu type. Det er nok verre med meg 😅Jeg hadde ikke likt om mannen gjorde det, men er jo 100% sikker på meg selv-og derfor føler jeg det ikke gjør noe 😉Ja, ser dobbel moralismen her! Streng mot min mann (og ikke mot meg selv) 🙈

Anonymkode: 5dc1f...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null stress. Har en slik tone med flere kolleger, både kvinner og menn. Er bare hyggelig og humor. Håper mannen har et like godt forhold til sine kolleger (som Forøvrig bare er kvinner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null stress! Dersom du slutter med det fordi det en gang i fremtiden ikke skal kunne brukes mot deg dersom mannen din skulle gjøre det samme- så synes jeg heller du burde jobbe med sjalusien din🙂

Anonymkode: 9960d...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bør selvsagt ikke gjøre noe du selv hadde blitt "skuffet og lei" for om mannen din hadde gjort.

Så slutt med en gang, og samtidig be kollega om å gjøre det samme.

Om kollega fortsetter må du si ifra til leder, så de kan iverksette personalsak mot han. I så fall er det viktig at du også forteller det siste til mannen din, så han forstår at du ikke har skyld, men har blitt utsatt for trakassering.

Anonymkode: cfed5...bb8

Kaninkoker 😂

Anonymkode: 0da1e...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva tror du kona hans tenker om dette? 

Anonymkode: 4c527...5d9

Det er da virkelig ikke hi sitt ansvar?

Anonymkode: 02ee9...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vise han det som har blitt skrevet her, og så kan han selv avgjøre. Hvis du vegrer deg for dette, er du på tynn is.

Anonymkode: c3681...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker jo litt på hva kona hans vil si om hun ser det og kanskje ikke skjønner at det bare er tull og en type humor vi har... Jeg er nesten mer redd for det enn hvordan min mann vil reagere.... 

Kommer til å si det til mannen i kveld, og om han synes det er ubehagelig så er det slutt med sånn måte å chatte til hverandre.... Men på en måte er jo det dumt også 😔Merker jo at jeg kommer i skikkelig god stemning og det er lett å spørre om diverse når det er hjerter og blunking og komplimenter... Da blir en kjedelig eller krevende arbeidsoppgave bare hyggelig å få-istedenfor et formelt spørsmål.... 

Men får lufte det for mannen. Takk for innspill. 

Anonymkode: 5dc1f...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke hadde likt at ens samboer gjør det så synes jeg det er dobbeltmoralsk å gjøre dette. Ellers synes jeg slikt er uproblematisk. Har en god mannlig kollega selv. Kanskje ikke en flørtete tone men vi er 100% lojale mot hverandre i jobbsammenheng. Det er godt å ha en man vet man kan stole på og regne med på jobb. 

Anonymkode: b4f0c...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Du er flink, nei du er flink, nei du er flinkest, nei det er du som er flinkest»......og dere er 40 år sa du? Barnslig og uproft. 🙄🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Heihånåerdetjuligjen skrev:

«Du er flink, nei du er flink, nei du er flinkest, nei det er du som er flinkest»......og dere er 40 år sa du? Barnslig og uproft. 🙄🙄

Ok, du om det, frøken proff som ikke klarer å se humoren i det! Jeg og min kollega liker å ha det litt morsomt. Når vi skriver sånn, så er det selvfølgelig på spøk... Men skjønner at ikke det er humor for alle 😅 Det er jo bare han og jeg som ser chatten. Det legges ikke ut for kunder! 

Jeg har dessuten ombestemt meg. Lager ikke noe stort oppstyr med mannen min for å fortelle om dette, og jeg og min kollega kommer til å fortsette ned samme «tone». Vi har det morsomt på jobb. Vi fører helt vanlig samtale med hverandre når andre er til stede. Men hyggelig å ha en jeg kan fleipe litt med så ikke alt bare er alvor og prat om fag og arbeidsoppgaver! Det er vår internhumor 😊👍

Hi

Anonymkode: 5dc1f...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...