Gå til innhold

Hvor mange cm er dere rundt midjen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det har jeg. Jeg har hatt tre forskjellige, og ingen av dem gjorde jobben. Og joda, jeg har også prøvd dobbelt-bh-trikset. Det gjorde like vondt. Jeg prøver ikke å være vanskelig her, men det funket ikke på min kropp. Så da går jeg turer istedet for å løpe. 

Anonymkode: 1f714...454

Oj, så uheldig. Hadde blitt gæren da tror jeg. Eller gått til innkjøp av sånn bh-binder de bruker når de som skal skifte kjønn venter på operasjon.

Anonymkode: 2d4c8...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj, så uheldig. Hadde blitt gæren da tror jeg. Eller gått til innkjøp av sånn bh-binder de bruker når de som skal skifte kjønn venter på operasjon.

Anonymkode: 2d4c8...f77

Tror nok jeg går for brystreduksjon om et års tid. (Har nettopp begynt i ny jobb, så må vente litt.) Orker ikke å ha det slik så mye lenger - de er tunge for både nakke og skuldre. 

Anonymkode: 1f714...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 23.23, Anonym bruker skrev:

Nå måtte jeg finne fram målebåndet. 

Hankatta mi veier 4.7 kg og har et magemål på 46 cm. 

 

Anonymkode: 23c00...ba6

HA-HA-HA! Ler så jeg griner her! Helt kongekommentar. Gi pus en klem fra meg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette er så rart.. jeg har ikke noe særlig med fett på kroppen, er ca 162 og 53 kg. Når jeg strammer magen har jeg helt flat mage, og bare litt overflødig hud å ta i etter graviditet, ikke fett, bare hud. 

Jeg trener 4 ganger i uken. Spiser lavkarbo, aldri sukker eller usunt. 

Jeg har mage mål på 80. 

Anonymkode: 5f00c...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dere, er det ikke hofte-midje ratio som er riktig? Det skal være en viss cm mellom disse to delt på et eller annet. Finnes en kalkulator på nett, og der står det sikkert forklart bedre enn jeg får til akkurat nå 😂

Det sier seg vel selv at ei dame på 190cm med bredt bekken ikke kan ha så god margin på 80cm-målet som ei på 155 med smalt bekken har.

 

Anonymkode: 95532...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dere, er det ikke hofte-midje ratio som er riktig? Det skal være en viss cm mellom disse to delt på et eller annet. Finnes en kalkulator på nett, og der står det sikkert forklart bedre enn jeg får til akkurat nå 😂

Det sier seg vel selv at ei dame på 190cm med bredt bekken ikke kan ha så god margin på 80cm-målet som ei på 155 med smalt bekken har.

 

Anonymkode: 95532...05b

Det siste jeg har lest er at et rent livmål faktisk er en bedre indkasjon på helse enn hofte-midjeratio. Det vesentlige er hvor mye fett du har rundt livet, ikke om du også har fett andre steder. Hofte-midjeratio kan muligens være en bedre indikasjon enn bmi, men livvidden skal være enda bedre.

Anonymkode: 2dea4...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dere, er det ikke hofte-midje ratio som er riktig? Det skal være en viss cm mellom disse to delt på et eller annet. Finnes en kalkulator på nett, og der står det sikkert forklart bedre enn jeg får til akkurat nå 😂

Det sier seg vel selv at ei dame på 190cm med bredt bekken ikke kan ha så god margin på 80cm-målet som ei på 155 med smalt bekken har.

 

Anonymkode: 95532...05b

Det kan være riktig, men det er ingen sammenheng mellom høyde og midjemål på det generelle. Midjemål er ganske likt på høye og lave, og er derfor et godt mål uansett. 

Anonymkode: fa32d...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det siste jeg har lest er at et rent livmål faktisk er en bedre indkasjon på helse enn hofte-midjeratio. Det vesentlige er hvor mye fett du har rundt livet, ikke om du også har fett andre steder. Hofte-midjeratio kan muligens være en bedre indikasjon enn bmi, men livvidden skal være enda bedre.

Anonymkode: 2dea4...beb

 

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være riktig, men det er ingen sammenheng mellom høyde og midjemål på det generelle. Midjemål er ganske likt på høye og lave, og er derfor et godt mål uansett. 

Anonymkode: fa32d...780

Ahh, takk for oppklaring! Da lærte jeg noe nytt :) Er «trygg» med tanke på midjemål selv, men jeg har ei venninne som er slank og fin, veldig trent og lavere enn meg. Hun er 160cm nesten ikke et gram fett på kroppen, men midjemålet hennes er 79. Jeg er 178 cm, skikkelig utrent men slank (tynnfeit) og har midjemål på 64-65 cm.. er det da sånn at hun likevel kan ha litt farlig magefett på innsiden? Sikkert dumt spørsmål, men syns det her er ganske spennende. Og- er noen mer genetisk belastet for å få fett på innsiden? Jeg er ganske så usunn i matveien, venninnen min er ikke det..

Anonymkode: 95532...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et midjemål på 98 cm (jeg er forresten mann).

Føles helt OK for meg

Anonymkode: 655e7...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har et midjemål på 98 cm (jeg er forresten mann).

Føles helt OK for meg

Anonymkode: 655e7...5ed

Menn kan ha en del større magemål enn kvinner før det er skadlig, men de har også generelt en tro på at de er slankere enn de faktisk er, mens kvinner oftere tror de er tykkere enn de er. For menn ligger grensen for hvor høyt midemål du kan ha før det begynner å bli skadelig på ca 94cm.

Anonymkode: 2dea4...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...