Gå til innhold

Hvor mange cm er dere rundt midjen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta på deg en vanlig bh med bøyler først. Så tar du på deg en sports-bh utenpå, gjerne en som flater ut puppene og sitter stramt (men ikke ubehagelig stramt, selvfølgelig). Det holder puppene bra på plass.

Anonymkode: 38296...573

Ser at andre har skrevet det samme, hadde ikke lest hele tråden før jeg skrev dette til annie 454.

Det jeg har funnet ut er at det er STOR forskjell på hvor mye eller lite støtte en sports-bh gir. Har to venninner med omtrent samme mål som meg selv om vi er ganske ulikt bygd ellers i kroppen. De sports-bh'ene de andre bruker fungerer overhodet ikke på meg. Jeg kunne ikke jogget med deres, og motsatt. Vi tre har alle helt ulike sports-bh'er!

Det jeg gjør når jeg må ha en ny sports-bh er å ta på den jeg vil ha under, den med bøyler. I sportsbutikken tar jeg så på en sports-bh... og så står jeg og hopper opp og ned. Første gangen jeg gjorde det trodde betjeningen at det hadde klikket for meg :D Helt til jeg forklarte hvorfor, da fant de ut at det var smart, så etter det begynte de å anbefale det til andre med større bryst også.

Det er kjempeforskjell på de ulike sports-bh'ene, like mye forskjell på dem som på vanlige bh'er. Jeg jogget ALDRI tidligere, fordi det var for ubehagelig med de hoppende puppene. Etter jeg knekte denne koden så har jeg ingen problemer med å jogge pga. puppene.

Så forsøk igjen, annie 454. :)

Anonymkode: 38296...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skal måle der du er slankest mellom hoftebein og ribbein. For de fleste er det ca 1 cm over navlen.

Anonymkode: 2dea4...beb

Ja, og det er 10  cm over navlen min.

Anonymkode: e5ed7...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er på grensen mellom overvekt og fedme.

Med en såpass lav bmi og så høyt midjemål ville jeg faktisk tatt en tur til legen for å sjekke om alt var i orden. Det kan godt hende at du bare er sån, men bedre å sjekke det i tilfelle det er noe som kan og bør gjøres noe med.

Anonymkode: 2dea4...beb

Hmm.. litt usikker på hvorfor jeg er sånn. Vil ikke si jeg ser uproposjonert ut. Ja, litt oppblåst blir jeg lett av mat (spesielt hvitt mel). Fettet legger seg litt mer på magen. Ser kanskje ut som om jeg er gravid i 4 mnd. Ellers er ikke dette noe nytt ..

Anonymkode: 0f680...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 98cm!!!!!!!!

jeg er 178 høy og 64kg. I følge midjemål er jeg sykelig feit. Jeg har bmi på 20,2.

Jeg er jo sykt overvektig ut ifra midjemål.

Anonymkode: 0f680...450

Jeg er 169 høy og 62 kg, bruker strl s til xs på overkroppen, midjemålet var 79 cm. Dette skjønner jeg ikke, jeg er slank,

Anonymkode: a910e...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser at andre har skrevet det samme, hadde ikke lest hele tråden før jeg skrev dette til annie 454.

Det jeg har funnet ut er at det er STOR forskjell på hvor mye eller lite støtte en sports-bh gir. Har to venninner med omtrent samme mål som meg selv om vi er ganske ulikt bygd ellers i kroppen. De sports-bh'ene de andre bruker fungerer overhodet ikke på meg. Jeg kunne ikke jogget med deres, og motsatt. Vi tre har alle helt ulike sports-bh'er!

Det jeg gjør når jeg må ha en ny sports-bh er å ta på den jeg vil ha under, den med bøyler. I sportsbutikken tar jeg så på en sports-bh... og så står jeg og hopper opp og ned. Første gangen jeg gjorde det trodde betjeningen at det hadde klikket for meg :D Helt til jeg forklarte hvorfor, da fant de ut at det var smart, så etter det begynte de å anbefale det til andre med større bryst også.

Det er kjempeforskjell på de ulike sports-bh'ene, like mye forskjell på dem som på vanlige bh'er. Jeg jogget ALDRI tidligere, fordi det var for ubehagelig med de hoppende puppene. Etter jeg knekte denne koden så har jeg ingen problemer med å jogge pga. puppene.

Så forsøk igjen, annie 454. :)

Anonymkode: 38296...573

Jeg har brukt samme metode, men får sår på brystene fordi spilene blir presset inn. Skjer ikke hos deg?

Anonymkode: a910e...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ta på deg en vanlig bh med bøyler først. Så tar du på deg en sports-bh utenpå, gjerne en som flater ut puppene og sitter stramt (men ikke ubehagelig stramt, selvfølgelig). Det holder puppene bra på plass.

Anonymkode: 38296...573

Hvorfor bruker du spile-bh, er ikke det ubehagelig å trene med? Hvorfor ikke 2 sports-bher heller?

Anonymkode: dfe96...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 169 høy og 62 kg, bruker strl s til xs på overkroppen, midjemålet var 79 cm. Dette skjønner jeg ikke, jeg er slank,

Anonymkode: a910e...bf7

Jeg er absolutt ingen XS. Jeg bruker M på overkroppen. Er lang i ryggen, to relativt fyldige frontlykter og kosemage. Lårene derimot er sylslanke, rompe har jeg ikke. Så vekta ligger nok på overkroppen min. Muskler er det også dårlig med😂

Anonymkode: 0f680...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

68 cm. Har en bmi på 19,4. Bruker XS i klær, noen ganger kan det være litt stort. 

Anonymkode: 6e7aa...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har brukt samme metode, men får sår på brystene fordi spilene blir presset inn. Skjer ikke hos deg?

Anonymkode: a910e...bf7

Nei, det skjer ikke hos meg. Men jeg husker at jeg ble øm og ekkel før, da jeg hadde sports-bh'er som egentlig ikke passet meg. Enten ble de for stramme, eller de var ubehagelige på annen måte, eller de ga ikke nok støtte.

Jeg tror årsaken til at jeg ikke lenger får disse problemene er fordi jeg prøver sports-bh'ene med den andre under. Da kjenner jeg om det krasjer. Og ikke minst det at jeg også står og hopper i prøverommet, bøyer og tøyer meg og det jeg kan finne på av bevegelser for å teste ut.

Jeg bruker mine favorittspile-bh'er som egentlig er litt for gamle til å ha full støtte i hverdagene alene. Når jeg slutter å bruke dem som hverdagsbh'er så begynner de sitt bh-liv nr. to, og da blir de brukt under sports-bh'er istedenfor. Hvis spilene gnager vil jeg tro at bh'ens passform ikke er optimal for deg i utgangspunktet, og så blir det forsterket når du tar en sports-bh utenpå som kanskje krasjer litt med hvor den legger trykket på spilene. De spilebh'ene jeg bruker under sports-bh'er er Satin fra Primadonna. De er suveren på passform for større pupper. Og så har jeg en eldre utgave av denne som sports-bh https://www.rohnisch.com/no/no/product/embrace-sportsbra-ab-black-3200530001.html

Bare at den jeg har ikke krysser i ryggen. Har ikke prøvd den som krysser, men ellers er den lik med lukking bak, bredden på strikken og utringningen. Men det kan være små forskjeller på hva som passer og ikke, så neste gang jeg må ha ny må jeg igjen ta med Satinen og stå og hoppe og bevege meg.

Bruk tid på å prøve alle mulige typer du kommer over. I sportsbutikkene opplever jeg at de ikke har forståelse for hvordan store bryst fungerer og hva man da trenger i støtte. Så det tok meg mange år før jeg fant ut at det er så stor forskjell på ulike merker og modeller i samme merke også, og så hvordan de ulike fungerer sammen med en annen bh. Jeg fikk et helt nytt treningsliv etter at jeg omsider fant ut hva som fungerer for meg!

Til den andre som spør hvorfor ikke bruke to sports-bh'er... det fungerer dårlig for meg, brystene blir presset mer sammen, det blir mer svette og, vel, bare mer ubehagelig. Da må jeg også ha strammere sports-bh'er, fordi stabiliteten blir anderledes, og da blir det for stramt til at det er behagelig. Men igjen, det som ikke fungerer for en kan jo være akkurat det som fungerer supert på en annen.

Det viktige er å bruke tid på å prøve, og å prøve ulike merker og ulike modeller fra hvert merke. Ikke være redd for å bruke tiden i butikken, og kanskje også komme tilbake flere ganger for å prøve. For oss med store pupper så er jo riktig bh til jogging nesten viktigere enn skoene ;)

Anonymkode: 38296...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det skjer ikke hos meg. Men jeg husker at jeg ble øm og ekkel før, da jeg hadde sports-bh'er som egentlig ikke passet meg. Enten ble de for stramme, eller de var ubehagelige på annen måte, eller de ga ikke nok støtte.

Jeg tror årsaken til at jeg ikke lenger får disse problemene er fordi jeg prøver sports-bh'ene med den andre under. Da kjenner jeg om det krasjer. Og ikke minst det at jeg også står og hopper i prøverommet, bøyer og tøyer meg og det jeg kan finne på av bevegelser for å teste ut.

Jeg bruker mine favorittspile-bh'er som egentlig er litt for gamle til å ha full støtte i hverdagene alene. Når jeg slutter å bruke dem som hverdagsbh'er så begynner de sitt bh-liv nr. to, og da blir de brukt under sports-bh'er istedenfor. Hvis spilene gnager vil jeg tro at bh'ens passform ikke er optimal for deg i utgangspunktet, og så blir det forsterket når du tar en sports-bh utenpå som kanskje krasjer litt med hvor den legger trykket på spilene. De spilebh'ene jeg bruker under sports-bh'er er Satin fra Primadonna. De er suveren på passform for større pupper. Og så har jeg en eldre utgave av denne som sports-bh https://www.rohnisch.com/no/no/product/embrace-sportsbra-ab-black-3200530001.html

Bare at den jeg har ikke krysser i ryggen. Har ikke prøvd den som krysser, men ellers er den lik med lukking bak, bredden på strikken og utringningen. Men det kan være små forskjeller på hva som passer og ikke, så neste gang jeg må ha ny må jeg igjen ta med Satinen og stå og hoppe og bevege meg.

Bruk tid på å prøve alle mulige typer du kommer over. I sportsbutikkene opplever jeg at de ikke har forståelse for hvordan store bryst fungerer og hva man da trenger i støtte. Så det tok meg mange år før jeg fant ut at det er så stor forskjell på ulike merker og modeller i samme merke også, og så hvordan de ulike fungerer sammen med en annen bh. Jeg fikk et helt nytt treningsliv etter at jeg omsider fant ut hva som fungerer for meg!

Til den andre som spør hvorfor ikke bruke to sports-bh'er... det fungerer dårlig for meg, brystene blir presset mer sammen, det blir mer svette og, vel, bare mer ubehagelig. Da må jeg også ha strammere sports-bh'er, fordi stabiliteten blir anderledes, og da blir det for stramt til at det er behagelig. Men igjen, det som ikke fungerer for en kan jo være akkurat det som fungerer supert på en annen.

Det viktige er å bruke tid på å prøve, og å prøve ulike merker og ulike modeller fra hvert merke. Ikke være redd for å bruke tiden i butikken, og kanskje også komme tilbake flere ganger for å prøve. For oss med store pupper så er jo riktig bh til jogging nesten viktigere enn skoene ;)

Anonymkode: 38296...573

Takk for så grundig svar, jeg får se om jeg finner ut ab det, har egentlig tenkt at eneste løsning er brystreduksjon.

Anonymkode: a910e...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for så grundig svar, jeg får se om jeg finner ut ab det, har egentlig tenkt at eneste løsning er brystreduksjon.

Anonymkode: a910e...bf7

Verdt et forsøk i å finne noe som fungerer, for selv om du skulle ende med brystreduksjon så er det jo ofte lange ventetider på det, i hvert fall i det offentlige, og da er det greit å ha noe som fungerer i mellomtiden.

Anonymkode: 38296...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ble du krenka av utropstegn!!? Hahahahaha. Jeg er ikke den du siterer.

Anonymkode: 2013b...564

Hvor har du det fra at jeg ble krenka? Jeg stilte et helt enkelt spørsmål.

Anonymkode: 1f714...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Verdt et forsøk i å finne noe som fungerer, for selv om du skulle ende med brystreduksjon så er det jo ofte lange ventetider på det, i hvert fall i det offentlige, og da er det greit å ha noe som fungerer i mellomtiden.

Anonymkode: 38296...573

Nei skal dekke det selv, det er jo ikke bare på trening store bryster gir plager, sliter mye med nakke og rygg.

Anonymkode: a910e...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

65cm rundt midjen 😊

 

Anonymkode: 37b6d...19d

Hva er din bmi og klesstrl?

Anonymkode: a910e...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 98cm!!!!!!!!

jeg er 178 høy og 64kg. I følge midjemål er jeg sykelig feit. Jeg har bmi på 20,2.

Jeg er jo sykt overvektig ut ifra midjemål.

Anonymkode: 0f680...450

Du skal måle der det er innsving. Altså der du er smalest :) 

Anonymkode: 6f5d4...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skal måle der det er innsving. Altså der du er smalest :) 

Anonymkode: 6f5d4...049

Målte feil, var 89cm. Hjalp ikke såå mye. Fortsatt feit rundt midjen🙈

Anonymkode: 0f680...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2019 den 23.00, Anonym bruker skrev:

Under 50cm

Bmi på 20

Er petit, 160cm høy. 

To barn, normalt aktiv, aldri tid til trening, elsker kaffe latte og sjokolade 🤷‍♀️

Anonymkode: 5da8d...2f6

Nå måtte jeg finne fram målebåndet. 

Hankatta mi veier 4.7 kg og har et magemål på 46 cm. 

 

Anonymkode: 23c00...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå måtte jeg finne fram målebåndet. 

Hankatta mi veier 4.7 kg og har et magemål på 46 cm. 

 

Anonymkode: 23c00...ba6

Fantastisk!!! :D Takk for nattens latter! :D

Jeg er ikke den du svarer, men noen av dem som er svært spedbygd, eller f.eks. har asiatiske aner, kan være normalvektige og likevel ha ekstremt smale midjer.

Anonymkode: 38296...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde midjen var rett under brystene, der er jeg 80 sm nå. Pleier nok å være litt smalere der også.

1 cm over navelen er jeg pr nå (gravid i uke 17) 91 cm.

Anonymkode: ab768...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 7.24, Anonym bruker skrev:

Rundt 95 tenker jeg. Tok bukplastikk for et år siden, men likevel sitter kiloene som limt på. Veier 72 kg og er 167 cm. Store pupper, da, 75H her og. Tungt og masete, får jo aldri jogget. 

Anonymkode: 1f714...454

Har du faktisk dratt og kjøpt en ordentlig sports bh? Jeg har 85G, så ikke så langt unna, og jeg fikk ikke orden på det før jeg fikk en skikkelig sports bh. Den kosta meg riktignok en tusenlapp, men såpass burde man koste på seg når man har skikkelig pupper, hvis ikke risikerer man jop ryggproblemer o.l.

Anonymkode: 2d4c8...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du faktisk dratt og kjøpt en ordentlig sports bh? Jeg har 85G, så ikke så langt unna, og jeg fikk ikke orden på det før jeg fikk en skikkelig sports bh. Den kosta meg riktignok en tusenlapp, men såpass burde man koste på seg når man har skikkelig pupper, hvis ikke risikerer man jop ryggproblemer o.l.

Anonymkode: 2d4c8...f77

Ja, det har jeg. Jeg har hatt tre forskjellige, og ingen av dem gjorde jobben. Og joda, jeg har også prøvd dobbelt-bh-trikset. Det gjorde like vondt. Jeg prøver ikke å være vanskelig her, men det funket ikke på min kropp. Så da går jeg turer istedet for å løpe. 

Anonymkode: 1f714...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...