Gå til innhold

Meslinger påvist i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våres barn er ikke vaksinerte enda. Vi har valgt å utsette vaksinene til de er mins 4 år. Nei, jeg er ikke det minste bekymret. Jeg vet og forstår hvor liten tjansen er for at nettopp mine barn skal få meslinger, og i tillegg få komplikasjoner. Her i huset er det helt andre saker som opptat oss ;)

Anonymkode: ad31f...342

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Våres barn er ikke vaksinerte enda. Vi har valgt å utsette vaksinene til de er mins 4 år. Nei, jeg er ikke det minste bekymret. Jeg vet og forstår hvor liten tjansen er for at nettopp mine barn skal få meslinger, og i tillegg få komplikasjoner. Her i huset er det helt andre saker som opptat oss ;)

Anonymkode: ad31f...342

Du virker lite opplyst... En slik tankegang vitner dessverre om at du enten ikke vet bedre eller rett og slett gir blaffen i konsekvensene av manglende vaksinering. Jeg satser på at du ikke vet bedre, men forhåpentlig tar til vettet!

Anonymkode: 73a9b...4cb

Skrevet

Mitt barn er 8 og har ikke fått vaksinen

Anonymkode: 1a86a...eca

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du virker lite opplyst... En slik tankegang vitner dessverre om at du enten ikke vet bedre eller rett og slett gir blaffen i konsekvensene av manglende vaksinering. Jeg satser på at du ikke vet bedre, men forhåpentlig tar til vettet!

Anonymkode: 73a9b...4cb

Som nevnt, dette opptar oss ikke i hverdagen. Jeg er god i regning, og sansynlighetsregning, og vet dermed at med våres forutsettninger, så går nok dette helt fint. Selvsagt er muligheten der, på samme måten som muligheten for å få en alvorlig bivirkning av vaksinen er der. Men når jeg regner på det, og tar med dagens vaksinasjonsdekkning, så er jeg ikke i tvil hvordan jeg vil gjøre det med mine barn. 

Anonymkode: ad31f...342

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Som nevnt, dette opptar oss ikke i hverdagen. Jeg er god i regning, og sansynlighetsregning, og vet dermed at med våres forutsettninger, så går nok dette helt fint. Selvsagt er muligheten der, på samme måten som muligheten for å få en alvorlig bivirkning av vaksinen er der. Men når jeg regner på det, og tar med dagens vaksinasjonsdekkning, så er jeg ikke i tvil hvordan jeg vil gjøre det med mine barn

Anonymkode: ad31f...342

Klart det er mye greiere å bare flyte på andre. Synd for deg at det ikke finnes vaksine mot dumskap

Anonymkode: 3c3eb...6aa

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mitt barn er 8 og har ikke fått vaksinen

Anonymkode: 1a86a...eca

Selv om våres barn enda ikke har fått vaksinen, så ville jeg gitt den nå om jeg var deg. Nå som barnet er blitt så pass gammelt, bør tiden være inne.

Anonymkode: ad31f...342

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart det er mye greiere å bare flyte på andre. Synd for deg at det ikke finnes vaksine mot dumskap

Anonymkode: 3c3eb...6aa

Ja, er det ikke flott 🤩

Anonymkode: ad31f...342

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Våres barn er ikke vaksinerte enda. Vi har valgt å utsette vaksinene til de er mins 4 år. Nei, jeg er ikke det minste bekymret. Jeg vet og forstår hvor liten tjansen er for at nettopp mine barn skal få meslinger, og i tillegg få komplikasjoner. Her i huset er det helt andre saker som opptat oss ;)

Anonymkode: ad31f...342

Sant det, man vaksinerer bare de ungene man vil beholde. 

Anonymkode: d557c...8bd

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selv om våres barn enda ikke har fått vaksinen, så ville jeg gitt den nå om jeg var deg. Nå som barnet er blitt så pass gammelt, bør tiden være inne.

Anonymkode: ad31f...342

Hun er allergisk mot innholdstoffet.

Anonymkode: 1a86a...eca

Skrevet

Ting går sent, men det virker heldigvis som samfunnet er på vei til å modnes av tanken på at vaksinering skal bli obligatorisk. 

Sist var det Italia som krever at barn skal være vaksinerte for å få gå i barnehage og på skole. 

Når foreldrene ikke skjønner barnets beste, må staten ta ansvar. 

Anonymkode: 8501c...8dd

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som nevnt, dette opptar oss ikke i hverdagen. Jeg er god i regning, og sansynlighetsregning, og vet dermed at med våres forutsettninger, så går nok dette helt fint. Selvsagt er muligheten der, på samme måten som muligheten for å få en alvorlig bivirkning av vaksinen er der. Men når jeg regner på det, og tar med dagens vaksinasjonsdekkning, så er jeg ikke i tvil hvordan jeg vil gjøre det med mine barn. 

Anonymkode: ad31f...342

Hva er det som opptar deg i hverdagen da? Som er viktigere enn barnas helse?

Anonymkode: 8501c...8dd

Skrevet

Dere som ikke har gitt barna deres vaksinen ennå, den gir ikke full beskyttelse etter første vaksinering... De Få her i landet som ikke kan ta vaksiner pga allergi er en ting.

Det er ikke stor sjangs for å dø i bilulykke heller, men man tar på seg bilbelte hver dag for det, og passer på at ungen sitter trygt. 

Anonymkode: 14667...cb1

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som nevnt, dette opptar oss ikke i hverdagen. Jeg er god i regning, og sansynlighetsregning, og vet dermed at med våres forutsettninger, så går nok dette helt fint. Selvsagt er muligheten der, på samme måten som muligheten for å få en alvorlig bivirkning av vaksinen er der. Men når jeg regner på det, og tar med dagens vaksinasjonsdekkning, så er jeg ikke i tvil hvordan jeg vil gjøre det med mine barn. 

Anonymkode: ad31f...342

Kan du vise meg regnestykket ditt? Det vil jeg gjerne se.

Anonymkode: 9757c...bf0

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Våres barn er ikke vaksinerte enda. Vi har valgt å utsette vaksinene til de er mins 4 år. Nei, jeg er ikke det minste bekymret. Jeg vet og forstår hvor liten tjansen er for at nettopp mine barn skal få meslinger, og i tillegg få komplikasjoner. Her i huset er det helt andre saker som opptat oss ;)

Anonymkode: ad31f...342

Hva om dine barn skulle bli smittet og så smitter noen andre som ikke kan vaksineres pga alder/sykdom og personen dør. Kan du leve med det?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun er allergisk mot innholdstoffet.

Anonymkode: 1a86a...eca

hva er innholdsstoffet?

Anonymkode: 194bd...96e

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Våres barn er ikke vaksinerte enda. Vi har valgt å utsette vaksinene til de er mins 4 år. Nei, jeg er ikke det minste bekymret. Jeg vet og forstår hvor liten tjansen er for at nettopp mine barn skal få meslinger, og i tillegg få komplikasjoner. Her i huset er det helt andre saker som opptat oss ;)

Anonymkode: ad31f...342

Lurt! 

Her i huset er vi også opptatt av helt andre ting. Vi gidder f.eks aldri å bruke bilbelter. 

Jeg er veldig god på sannsynlighetsregning, og sjansen for å bli involvert i en alvorlig trafikkulykke er forsvinnende liten. Vi har i hvert fall aldri opplevd det hittil, så da satser jeg på at det går bra. Og så tenker jeg som så, at unger må herdes. Klarer de et bilkræsj, så er de bedre rustet til neste. 

Skrevet

Man utsetter ikke bare sine egne barn for risiko, men alle andre med nedsatt immunforsvar, spedbarn og eldre, og de som ikke kan vaksineres pga sykdom og medisinske årsaker. Det er så utrolig egoistisk, uvitende og dumt valg man tar for barna sine. Som er de viktigste man forsørger og har omsorg for her i verden. Jeg håper det i fremtiden blir slik at flere barnehager og skoler nekter adgang til uvaksinerte barn, og at det blir påbudt å følge vaksinanasjonsprogrammet. Slik at barnevernet kan gripe inn i familiene som er antivaxxere. 

Greit nok at man er dum nok til å ville risikere livet og helsa til sine egne barn, men da kan man også holde de unna sykehus og steder der mennesker kan være alvorlig syke. Om alle menneskene i Norge var oppegående og vaksinerte barna sine så hadde nok risikoen for blant annet meslinger vært betraktelig mye mindre! 

7F6B1A4D-2524-4619-A03B-4B2D354444DF.jpeg

FADAE61C-B27C-4AC3-BC5A-F015DCEB8EE9.jpeg

5083347E-E538-4946-9A7E-07915F7E9A1F.jpeg

Anonymkode: 1a593...a29

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som nevnt, dette opptar oss ikke i hverdagen. Jeg er god i regning, og sansynlighetsregning, og vet dermed at med våres forutsettninger, så går nok dette helt fint. Selvsagt er muligheten der, på samme måten som muligheten for å få en alvorlig bivirkning av vaksinen er der. Men når jeg regner på det, og tar med dagens vaksinasjonsdekkning, så er jeg ikke i tvil hvordan jeg vil gjøre det med mine barn. 

Anonymkode: ad31f...342

Lite oppegående du😂 

6D8E6524-6928-4572-B616-3777D5D62F1E.jpeg

Anonymkode: 1a593...a29

Skrevet

😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴

Anonymkode: 86084...5b7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere som ikke har gitt barna deres vaksinen ennå, den gir ikke full beskyttelse etter første vaksinering... De Få her i landet som ikke kan ta vaksiner pga allergi er en ting.

Det er ikke stor sjangs for å dø i bilulykke heller, men man tar på seg bilbelte hver dag for det, og passer på at ungen sitter trygt. 

Anonymkode: 14667...cb1

Joda, for de aller fleste gir den full beskyttelse. Men det er noen få som ikke får det, derfor får alle en booster i 6.klasse så man er sikker på at alle blir dekket opp. Du kan ta en blodprøve for å sjekke om du er dekket etter første dose, men det blir for tungvindt om alle skal gjøre det derfor er det lettere at alle får boosteren.

Så du er litt feilinformert der, men selvfølgelig skal alle barn ha vaksinene. Mine barn har fått alle sammen, og jeg har en 6.klassing som snart skal ha boosteren av mmr

Anonymkode: e6ae3...5f8

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun er allergisk mot innholdstoffet.

Anonymkode: 1a86a...eca

Så du postet det andre innlegget ditt bare for å fremprovosere reaksjoner da? Har du virkelig ikke bedre ting å gjøre? Det er faktisk nettopp for slike barn som dine at folk engasjerer seg mot vaksinemotstabdeee. 

Anonymkode: c5989...14b

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, for de aller fleste gir den full beskyttelse. Men det er noen få som ikke får det, derfor får alle en booster i 6.klasse så man er sikker på at alle blir dekket opp. Du kan ta en blodprøve for å sjekke om du er dekket etter første dose, men det blir for tungvindt om alle skal gjøre det derfor er det lettere at alle får boosteren.

Så du er litt feilinformert der, men selvfølgelig skal alle barn ha vaksinene. Mine barn har fått alle sammen, og jeg har en 6.klassing som snart skal ha boosteren av mmr

Anonymkode: e6ae3...5f8

Leste det senest igår, at etter en vaksine var man 85% beskyttet,(den man fikk som spedbarn) derfor får man boost i 2 klasse, og (6?) klasse. leste det i forbindelse med utbruddet i Oslo, så nei jeg er nok ikke feilinformert, mulig du er det 😘

Anonymkode: 14667...cb1

Skrevet

Dama som jobbet på legevakta hadde bare fått en dose og ble smittet av ett sykt barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...