Gå til innhold

Er narkotika mer vanlig enn det jeg har trodd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva menes med "narkotika"? Menes det her bare illegale rusmidler? Det finnes jo et utall av lovlige narkotika, også.

 

De fleste av oss har vel på et eller annet tidspunkt brukt lovlige narkotiske stoffer. Paralgin forte mot tannsmerter, morfin etter operasjon ... Mange kan trenge tabletter med varseltrekant over lengre tid uten å være "narkomane" av den grunn. Selv går jeg på en medisin mot nevropatiske smerter som heter Neurontin. Varseltrekant. Følges opp av lege som vet hvor mye han skriver ut til enhver tid. Jeg lever veldig fint med medisinen. Lever veldig dårlig uten. Barna hadde nok vært langt mer preget av å oppleve meg i konstant smertepåvirket tilstand. 

 

Visst kan veien fra bruk av narkotiske stoffer til misbruk være kort. Det betyr ikke at man må rope nei takk om legen spør om man trenger paralgin forte etter et armbrudd fordi man da vil være en uansvarlig og fullstendig uegnet forelder. 

 

Så ja. "Legal" narkotika er vanlig. Men tror ikke det er veldig vanlig å bruke illegale rusmidler blant den voksne befolkningen, nei. 

Anonymkode: 2e43a...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.3.2019 den 18.28, Anonym bruker skrev:

Og han er fortsatt en bra mann, en god pappa og en ordentlig og stabil fyr med god jobb, selv om han slår ut håret litt ekstra på fest innimellom. Husk det!

Anonymkode: f876b...038

Jeg er uenig. Han er en lovbryter. For meg kvalifiserer ikke det som verken "ordentlig", "stabil" eller "god pappa". Han er et elendig forbilde for barna sine. 

Anonymkode: 1d90d...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er uenig. Han er en lovbryter. For meg kvalifiserer ikke det som verken "ordentlig", "stabil" eller "god pappa". Han er et elendig forbilde for barna sine. 

Anonymkode: 1d90d...9ea

Har mye erfaring fra landeveiene, og godt over halvparten av familiefedrene som kjører der er lovbrytere. Jeg kjører med hjertet i halsen, og ser utallige stygge forbikjøringer, samt at nesten alle bilene kjører forbi meg, fordi jeg kjører 80 i 80 sonen. Jeg hater råkjørere, fordi de er livsfarlige for seg selv og andre. Men jeg går ikke så langt som å hevde at de ikke er «ordentlige», «stabile» eller «gode fedre» ellers i livet. Ufattelig mange moralister der ute.

Anonymkode: 61869...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...