Gå til innhold

Barn som forsvinner fra barnehagen


DevotedMum78

Anbefalte innlegg

Hei,
Jeg har to gutter på 3 og 5 år i en barnehage som nylig ble tilbudt en tjeneste som gjorde det mulig for de ansatte å spore barna på mobilen, når de var ute eller på tur. Barnehagen vår har opplevd over snittet mange forsvinninger den siste tiden, hvor barn har gått hjem til seg selv eller venner o.l.

Jeg har vært litt bekymret til slik teknologi tidligere, men tror kanskje at dette kan være en god løsning for å få bukt med problemet. Hvertfall for min del, så opplever jeg at jeg føler meg tryggere på å avlevere mine to gutter til barnehagen hver morgen, dersom dette systemet blir innført. 😀 Hva tenker dere? 

mvh 
Mamma til 2 

Endret av DevotedMum78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv opplevd lignende, jeg har fått melding om min lille gutt har blitt borte fra barnehagen og at en mann hadde funnet han og levert han tilbake til barnehagen. Jeg er enig i at det bør gjøres grep dersom dette er noe flere foreldre opplever!

Anonymkode: 4af57...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg forstår det nå, så har barnehagen mitt barn går i, en tellevakt som har ansvaret for å telle alle barna hvert 20. minutt ellerno. Det er liksom rutinen de har for oversikt nå. Jeg tror at det er mye som kan skje, og god tid å "stikke av" på, fra du har telt 1. barnet til siste barnet er telt og nedtelling på 20 minutter begynner igjen. Dette gjør også at vakten ikke vil kunne være aktiv i lek og kommunikasjon med barna, som er veldig viktig. Reiner med sporingen kun vil bli brukt utendørs og ikke innendørs eller? 

Anonymkode: 25ef4...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Som jeg forstår det nå, så har barnehagen mitt barn går i, en tellevakt som har ansvaret for å telle alle barna hvert 20. minutt ellerno. Det er liksom rutinen de har for oversikt nå. Jeg tror at det er mye som kan skje, og god tid å "stikke av" på, fra du har telt 1. barnet til siste barnet er telt og nedtelling på 20 minutter begynner igjen. Dette gjør også at vakten ikke vil kunne være aktiv i lek og kommunikasjon med barna, som er veldig viktig. Reiner med sporingen kun vil bli brukt utendørs og ikke innendørs eller? 

Anonymkode: 25ef4...0fc

Mener å huske at sporingen ikke skulle brukes inne og heller ikke ute på en måte. De skal gå med en GPSbrikke når de er ute eller på tur. De ansatte vil kun kunne bli varslet dersom barnet er på vei utenfor deres rekkevidde viss du skjønner, og dermed åpne opp sporingsappen for å se hvor barnet er... og ikke før. 

Syntes absolutt at det er en god ide, men smaken var som baken blant foreldrene i vår barnehage, så jeg ville høre om flere hadde hørt om dette hos seg, og evt. om hva andre tenker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig liker ideen, så lenge det bidrar til økt sikkerhet for mine barn er det det viktigste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...