Gå til innhold

Dette er teit, men jeg irriterer vettet av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo rett og slett hårreisende at de gav deg en vaksine som beskytter deg mot infeksjon i såret😱 Tror jeg hadde dratt tilbake og skjelt ut den som satte den vaksinen.

Dette må være troll. Ingen kan være så tett. 

Anonymkode: e3eb8...5d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle fått skikkelig info. Skjønner at det irriterer deg!

Samtidig er din protestform idiotisk! Den går kun ut over deg selv i utgangspunktet. Den som ikke informerte deg kommer aldri til å vite om det. Og i værste fall skader du i tillegg andre du er glad i.  

Sett deg ned og skriv en klar og tydelig epost til legevakten evn med kopi oppover i systemet. Da hjelper du dem til å skjerpe seg på rutinene så ikke andre opplever det samme. Og så tar du imot vaksiner i fremtiden også når du har bruk for det og redder dermed potensielt både ditt eget og andres liv.

Anonymkode: 1c82d...c71

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skulle fått skikkelig info. Skjønner at det irriterer deg!

Samtidig er din protestform idiotisk! Den går kun ut over deg selv i utgangspunktet. Den som ikke informerte deg kommer aldri til å vite om det. Og i værste fall skader du i tillegg andre du er glad i.  

Sett deg ned og skriv en klar og tydelig epost til legevakten evn med kopi oppover i systemet. Da hjelper du dem til å skjerpe seg på rutinene så ikke andre opplever det samme. Og så tar du imot vaksiner i fremtiden også når du har bruk for det og redder dermed potensielt både ditt eget og andres liv.

Krenket samfunnet har virkelig ingen ende. Synes du virkelig at dette er noe som bør tas oppover i systemet? Er det rart helsesektoren drukner i administrativt arbeid? Dette er virkelig en bagatell og et i- landsproblem. 

Hi: la dette ligge. Dette er tull og det tror jeg du ser selv om du tenker litt etter. Hadde de gitt deg feil blod, feil medisin, sydd feil finger ell så kan du klage. Her har de gitt deg vaksine for å beskytte deg mot krupp. Det synes jeg du bare skal være glad for. Også prøver du å se litt lenger enn din egen nese. Jeg tror legevakten har mer alvorlig ting å ta seg av enn din sårede stolthet. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Krenket samfunnet har virkelig ingen ende. Synes du virkelig at dette er noe som bør tas oppover i systemet? Er det rart helsesektoren drukner i administrativt arbeid? Dette er virkelig en bagatell og et i- landsproblem. 

Hi: la dette ligge. Dette er tull og det tror jeg du ser selv om du tenker litt etter. Hadde de gitt deg feil blod, feil medisin, sydd feil finger ell så kan du klage. Her har de gitt deg vaksine for å beskytte deg mot krupp. Det synes jeg du bare skal være glad for. Også prøver du å se litt lenger enn din egen nese. Jeg tror legevakten har mer alvorlig ting å ta seg av enn din sårede stolthet. 

Om hun føler dette er viktig skal hun sende en epost hellere enn å bli vaksinenekter. Det bør være en selvfølge at man får korrekt info i slike situasjoner. Selv hadde jeg latt saken ligge, men siden det er så stor en sak for hi er det bedre at hun sender den epost.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å forvente riktig informasjon om hva man får sprøytet inn i seg har ikke noe med krenkethet å gjøre

Anonymkode: 54b94...b6f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om hun føler dette er viktig skal hun sende en epost hellere enn å bli vaksinenekter. Det bør være en selvfølge at man får korrekt info i slike situasjoner. Selv hadde jeg latt saken ligge, men siden det er så stor en sak for hi er det bedre at hun sender den epost.

Men det er jo nettopp det: vi lever i et samfunn der vi virkelig ikke har problemer. Om dette er en så stor sak for hi, synes jeg hun bør gå litt i seg selv å se hvor godt hun egentlig har det. Også kan hun jo Google ekte krupp/ difteri i samme slengen. Tipper de som er smittet av dette i den tredje verden gladelig hadde tatt i mot en vaksine uten å få beskjed om det.

Skrevet

Mange her snakker om hvor dum hi er, men det er jammen mange av dere som er dummere, for dere misset poenget fullstendig!😂😂

Hun skriver også at hun nok ville tatt den uansett, men at informasjonen manglet, og dette er et avvik fra personellet sin side, pasient skal alltid få rett informasjon! Skjønner dere virkelig ikke det? Er dere så dumme at alt som står i hodene på dere er å rakke ned i kjent dib-stil? 

Når det er sagt, den stille protesten hjelper jo ingenting. Ta vaksinene dine og vær glad for at de finnes😉

Anonymkode: beccd...85c

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo nettopp det: vi lever i et samfunn der vi virkelig ikke har problemer. Om dette er en så stor sak for hi, synes jeg hun bør gå litt i seg selv å se hvor godt hun egentlig har det. Også kan hun jo Google ekte krupp/ difteri i samme slengen. Tipper de som er smittet av dette i den tredje verden gladelig hadde tatt i mot en vaksine uten å få beskjed om det.

Du skjønner jo overhodet ikke hva hin vil med innlegget i det hele tatt

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du skjønner jo overhodet ikke hva hin vil med innlegget i det hele tatt

Jo, jeg skjønner utmerket godt hva hi mener. Og jeg synes likefullt at det er latterlig å bruke energi på å irritere seg over dette. 

Skrevet

Du skulle selvsagt ha fått informasjon om hva du ble vaksinert mot. Det er et viktig prinsipp. Når det er sagt, så synes jeg du bør vise deg så moden at du aksepterer at det er gjort en feil og er glad for at du har blitt vaksinert mot en grusom sykdom. Jeg har sett mennesker dø av difteri i u-land. Det er noe av det verste jeg har sett, man kveles til døde. Absolutt alle burde ønske å beskytte seg selv og barna sine mot en slik skjebne. 

Anonymkode: eca3e...db7

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange her snakker om hvor dum hi er, men det er jammen mange av dere som er dummere, for dere misset poenget fullstendig!😂😂

Hun skriver også at hun nok ville tatt den uansett, men at informasjonen manglet, og dette er et avvik fra personellet sin side, pasient skal alltid få rett informasjon! Skjønner dere virkelig ikke det? Er dere så dumme at alt som står i hodene på dere er å rakke ned i kjent dib-stil? 

Når det er sagt, den stille protesten hjelper jo ingenting. Ta vaksinene dine og vær glad for at de finnes😉

Vi skjønner selvsagt at hun reagerer på manglende info. Vi reagerer på hennes respons.

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen som sier at HI ikke har grunn til å reagere på manglende informasjon. Folk reagerer på at hun skal motsette seg vaksiner i fremtiden og da kan utsette seg selv eller enda verre,noen andre uskyldige, for alvorlig sykdom!

Skrevet

Ja, His reaksjon med å ikke ville vaksinere seg mer pga. dette er barnslig.

MEN, det er skremmende at ikke flere reagerer på det som er hovedsaken og det alvorligste her - nemlig at helsepersonell ikke informerer pasienten.

Hi - det er ikke bare stivkrampe og difteri du fikk vaksine mot i den vaksinen, det er også polio og kikhoste. For noen år siden ble det "snikinført" en stille revaksinering av befolkningen på disse sykdommene. Alle som kommer inn og trenger en stivkrampesprøyte får nå denne samlevaksinen. MEN de er pliktige til å informere om dette!

Det er svært alvorlig når helsepersonell ikke opplyser om dette!

Jeg var i samme situasjon for fire år siden, hadde fått et bitt som gjorde at jeg måtte ta en stivkrampevaksine. Rett før hun skulle sette den kom hun på at hun nesten hadde glemt å informere meg, som hun er pliktig å gjøre. Jeg har tatt stivkrampevaksinen alene før, så den visste jeg at jeg tålte. Men, jeg har hatt bivirkninger på andre vaksiner og jeg har et immunforsvar som ikke reagerer normalt på dem uansett (er bl.a. fullvaksinert, men har hatt alle barnesykdommene). Siden jeg har hatt bivirkninger av vaksiner før og på det tidspunktet også var langvarig syk av noe som også påvirker immunforsvaret så ville jeg ikke ta den samlevaksinen. Det ble en hel diskusjon, men de var til slutt enige i at det ikke var verdt risikoen siden man også får vaksine med kun stivkrampekomponenter i. Men da tok ting tid, for det å gi samlevaksinen var nå så automatisert at de måtte lete lenge før de fant det som kun var stivkrampevaksine. De understrekte imidlertid at det var veldig viktig at de informerte pasienten, spesielt i tilfeller der pasienter har hatt reaksjoner på barnevaksinene, for dette står gjerne ikke i journal, og om pasientene ikke vet at de får en samlevaksine er det heller ikke naturlig å si fra om dette.

Hi, kast fra deg din stille protest, den har ingenting for seg, hverken for deg eller andre. Men du bør absolutt sende inn en klage, for det er en alvorlig og uansvarlig glipp at du ikke ble informert om dette!

Anonymkode: acb12...167

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...