Gå til innhold

Dette er teit, men jeg irriterer vettet av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legevakten for 2 uker siden, etter jeg klarte å kutte meg på en tapetkniv. Jeg fikk 5 sting og stivkrampevaksine. Såret er grodd fint, og alt er vel. Men nå oppdager jeg at jeg har fått vaksine mot stivkrampe OG difteri. Jeg ble aldri informert om at difteri var en del av vaksinen. Jada, jeg burde være glad til... Bla bla. Men NEI! Jeg er ikke det. Jeg er lynende forbanna fordi jeg ikke ble informert, og fikk selv velge hva jeg ville vaksineres mot. Jeg har sjekket litt, og det er vanlig, men hva med INFORMASJON til pasienten? Kommer nok ingen vei med dette heller, for ingen andre "ser" problemet. Dette ble nok min siste vaksine. Har bestemt meg for å ikke la meg vaksinere mot noe, ever, som min lille stille protest. Så! Der fikk jeg sagt det til noen i alle fall 🤮

Anonymkode: f23f2...430

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er synd vi motarbeider evolusjonsteorien slik.

Anonymkode: b335c...9a0

Skrevet

Troll... Ingen er så kunnskapsløse og tåpelige som du fremstiller deg selv som. 

Du kommer ikke til å ha behov for flere vaksiner, så kanaliser irritasjonen din til noe produktivt isteden. 

Anonymkode: cab6d...b1c

Skrevet

Stakkars stakkars stakkars deg. 

Anonymkode: 6405d...9c6

Skrevet

Darwinisme i et nøtteskall!

Skrevet

Ja, jeg vet det er teit. Men det er faktisk slik jeg føler det. Kunne de ikke bare informert meg? Jeg hadde nok helt sikkert tatt vaksinen da også, men det er noe med å føle seg lurt. "ingen liker å føle seg lurt".

Om jeg trenger flere vaksiner? Ingen Trenger vaksiner. Men de fleste bør ta jevnlig, ca hvert 10 år, for å beskytte seg selv, og opprettholde flokkimmuniteten. Men jeg har "meldt" meg av ;) 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg vet det er teit. Men det er faktisk slik jeg føler det. Kunne de ikke bare informert meg? Jeg hadde nok helt sikkert tatt vaksinen da også, men det er noe med å føle seg lurt. "ingen liker å føle seg lurt".

Om jeg trenger flere vaksiner? Ingen Trenger vaksiner. Men de fleste bør ta jevnlig, ca hvert 10 år, for å beskytte seg selv, og opprettholde flokkimmuniteten. Men jeg har "meldt" meg av ;) 

Får håpe du ikkje smittar den gamle sjuke bestemora di med noko du kunne vore vaksinert mot då. Eller det nyfødde barnebarnet ditt når den tid kjem. 

Skrevet
1 minutt siden, Syngensang skrev:

Får håpe du ikkje smittar den gamle sjuke bestemora di med noko du kunne vore vaksinert mot då. Eller det nyfødde barnebarnet ditt når den tid kjem. 

Ja, la oss håpe det. Er så mange, med meg, som ikke følger opp vaksinene sine etter endt barnevaksinasjonsprogram, at jeg blir bare en av mange. Men om så skulle skje, så vil det faktisk være en feil begått av helsepersonell, som er den egentlige årsaken, så det ansvaret tar jeg ikke ;) 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller så kunne du hatt et minimum av almennkunskap. 

De har informert deg, og ingen feil begått der. Du har et egetansvar også. Litt som johaug som velger å ikke lese innholdsfortegnelsen og virkestoffet. 

-Men nå vil jo evolusjonen gå sin gang, og godt er det 🙂

Skrevet

Velger å tro dette er tull. Ingen mennesker er vel få enkle i hodet som du fremstår her

Anonymkode: 043dc...48c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eller så kunne du hatt et minimum av almennkunskap. 

De har informert deg, og ingen feil begått der. Du har et egetansvar også. Litt som johaug som velger å ikke lese innholdsfortegnelsen og virkestoffet. 

-Men nå vil jo evolusjonen gå sin gang, og godt er det 🙂

Vaksinen fins også som ren stivkrampevaksine. Den fins som stivkrampe kombinert med difteri, den fins som stivkrampe, polio, kikhoste og difteri osv.. Så, ja, jeg har kunnskap nok om disse vaksinene. Det finnes mange forskjellige kombinasjoner. Men når du får beskjed om at nå får du stivkrampevaksine, så må en kunne stole på at en får nettopp det, og ikke noe mer.

Skrevet

Synd det ikke finnes en vaksine mot dumskap....

Anonymkode: aa45e...fcc

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vaksinen fins også som ren stivkrampevaksine. Den fins som stivkrampe kombinert med difteri, den fins som stivkrampe, polio, kikhoste og difteri osv.. Så, ja, jeg har kunnskap nok om disse vaksinene. Det finnes mange forskjellige kombinasjoner. Men når du får beskjed om at nå får du stivkrampevaksine, så må en kunne stole på at en får nettopp det, og ikke noe mer.

Akkurat dette er jeg enig med deg i.

Anonymkode: 54b94...b6f

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nesten jeg får lyst til å si at det var gøy at de ikke informerte deg. Du vet jo ikke ditt eget beste. 

Anonymkode: 73b82...b88

Skrevet

Er det ingen av dere om tar poenget hennes? Det handler jo ikke om hva hun vet om vaksiner, men at man faktisk skal få riktig informasjon om hva man får sprøytet inn

Anonymkode: 54b94...b6f

Skrevet

Jeg er ingen vaksinemotstander, men jeg forventer faktisk å få informasjon dersom helsepersonell skal vaksinere meg altså! 

Skrevet

Ja, det er kjempeteit. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var hos legevakten for 2 uker siden, etter jeg klarte å kutte meg på en tapetkniv. Jeg fikk 5 sting og stivkrampevaksine. Såret er grodd fint, og alt er vel. Men nå oppdager jeg at jeg har fått vaksine mot stivkrampe OG difteri. Jeg ble aldri informert om at difteri var en del av vaksinen. Jada, jeg burde være glad til... Bla bla. Men NEI! Jeg er ikke det. Jeg er lynende forbanna fordi jeg ikke ble informert, og fikk selv velge hva jeg ville vaksineres mot. Jeg har sjekket litt, og det er vanlig, men hva med INFORMASJON til pasienten? Kommer nok ingen vei med dette heller, for ingen andre "ser" problemet. Dette ble nok min siste vaksine. Har bestemt meg for å ikke la meg vaksinere mot noe, ever, som min lille stille protest. Så! Der fikk jeg sagt det til noen i alle fall 🤮

Brødhue.

Skrevet

Du slo ikke tilfeldigvis hodet ditt også?

Anonymkode: 2758a...f36

Skrevet

Jeg er helt enig i at du burde blitt informert, det bør være en selvfølge. Men synes måten du vil "protestere" på er teit ja. Du hadde sikkert fått en annen type respons her om du hadde droppet den biten.

Anonymkode: e8ead...d22

Skrevet

Vi ønsker alle du skulle fått gleden av å oppleve difteri.  Stakkars deg.

Anonymkode: 5cd39...475

Skrevet

Men difteri er jo en innfeksjon man kan få i sår også, så det er jo naturlig å gi den kombinasjonen når du har kuttet deg?

Din "stille protest" går jo først og fremst utover deg selv, så skjønner ikke helt den. Klart du kunne sendt inn en formell klage og sagt at de bør gå gjennom rutinene sine og innformere skikkelig før de setter en vaksine, regner med de fleste vil være enig i det.

Men å la være å vaksinere seg selv straffer jo ingen andre enn deg selv. 

Anonymkode: b7a5e...3fe

Skrevet

Akkurat dette er jeg enig i. Det med informasjon. Du ble ikke informert godt nok. Og slik bør det ikke være. 

Anonymkode: 9ece8...fd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...